foto kazerne Hoebanx Hasselt
-
goemer - Lid geworden op: 20 jan 2008, 20:10
kben op zoek naar foto's van kazerne hoebanx
uit hasselt (want ik geloof dat die afgebroken is ? )
ik heb daar gelegen in 1964
en ik heb daar geen foto van , daarom ben ik er naar op zoek
groetjes
uit hasselt (want ik geloof dat die afgebroken is ? )
ik heb daar gelegen in 1964
en ik heb daar geen foto van , daarom ben ik er naar op zoek
groetjes
verhuis leger van dellbruck naar hasselt in 1963
-
danys - Lid geworden op: 04 jun 2007, 21:59
-
suske - Lid geworden op: 13 jun 2005, 19:36
Goemer
Ik woon in de omgeving van Hasselt
Op de plaats van de kazerne staan nu apartementen
de enige herinnering dat vewijst naar de kazerne is een geschut van de artillerie en het torentje met een stuk omwalling van de kazernemuur
groetjes suske

Ik woon in de omgeving van Hasselt
Op de plaats van de kazerne staan nu apartementen
de enige herinnering dat vewijst naar de kazerne is een geschut van de artillerie en het torentje met een stuk omwalling van de kazernemuur
groetjes suske

Elke kans om jezelf te veranderen is een kans om de wereld te veranderen
-
rodney - Lid geworden op: 24 sep 2006, 11:30
Torentje is eigenlijk de hoektoren van de oude "Kolonel Dusart Kazerne".suske schreef:Kazerne Hoebanx is voledig afgebroken
alleen torentje staat er nog
Deze is reeds lang afgebroken en is nu een parking en evenementenplein.
De "Houbanxkazerne" lag tegenover de Dusartkazerne en was de opvolger van de Dusartkazerne. Ze is eigenlijk niet afgebroken, maar volledig verbouwt tot school en internaat. De achterliggende blokken en garages zijn er trouwens nog. Worden nu gebruikt als klaslokalen en overdekte speelplaats.
-
goemer - Lid geworden op: 20 jan 2008, 20:10
bedankt rodney
spijtig da de kazerne er ni meer is , nu ik op pensioen ben had ik er nog graag is naar gan kijken
herinneringen gaan ophalen .daarom was ik ook op zoek naar de foto ervan.
en daarom ook sinds ik pc heb en van seniorennet hoorde ook berichtjes gezet om oude leger vrienden terug te zoeken , wij waren van de klas 63-64 ! dus allemaal pensioenleeftijd , maar blijkbaar zijn er weinige die pc hebben ?( of wie weet al overleden zijn )
ik blijf toch wa verder zoeken !
maar in elk geval bedankt voor de uitleg, kweet weeral wa meer
groetjes
goemer
spijtig da de kazerne er ni meer is , nu ik op pensioen ben had ik er nog graag is naar gan kijken
herinneringen gaan ophalen .daarom was ik ook op zoek naar de foto ervan.
en daarom ook sinds ik pc heb en van seniorennet hoorde ook berichtjes gezet om oude leger vrienden terug te zoeken , wij waren van de klas 63-64 ! dus allemaal pensioenleeftijd , maar blijkbaar zijn er weinige die pc hebben ?( of wie weet al overleden zijn )
ik blijf toch wa verder zoeken !
maar in elk geval bedankt voor de uitleg, kweet weeral wa meer
groetjes
goemer
verhuis leger van dellbruck naar hasselt in 1963
-
Megaalexke - Lid geworden op: 05 feb 2010, 16:47
Ik heb vandaag nen oude legermaat op Facebook gevonden. Wij hebben in de Kazerne Hoebanx van 75 tot 76 gelegen.
Eens curieus of we nog mensen vinden van die jaren.
-
REUSJE - Lid geworden op: 08 feb 2010, 20:16
1963 Het jaar van aankomst in Hasselt . In 1964 zijn we dan verhuisd naar Lombardzijde . Ook ik had gaarne de kazerne nog eens gezien en ben een tweetal jaren terug langs geweest en tot mijn verbazing vastgesteld dat (bijna) alles verdwenen was. Regelmatig op bezoek bij SN in de hoop eens een teken van leven van iemand uit onze tijd te vinden , maar helaas. Het is natuurlijk lang geleden en namen zijn ondertussen vergeten , maar met een kleine hint komt er wel iets naar boven . Dus wie daar ook was laat je zeker horen.
het is reusachtig fijn om erbij te zijn
-
vivke - Lid geworden op: 16 jan 2006, 19:22
Heb jij misschien iemand gekend die Danny Verherbrugge, of Vanherbrugge of zoiets gekend. Hij was van Aalst en milicien, ik weet nog dat hij ne vriend collega milicien had die Paul heette.Megaalexke schreef:Ik heb vandaag nen oude legermaat op Facebook gevonden. Wij hebben in de Kazerne Hoebanx van 75 tot 76 gelegen.
Ik ben al lang opzoek naar die twee
My dog is my live