Zelfdoding echtgenoot - Noodkreet

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

reline

15 apr 2009, 22:23

Lia,

Een boek dat ik je erg kan aanbevelen is: 'Het leven gaat verder, zeggen ze' van Arthur Polspoel.

Het is een erg fijn boek, niet theoretisch, maar op menselijke maat geschreven.
Het handelt over vele vragen waar jij nu mee geconfronteerd wordt.

Een belangrijk aspect in dit boek handelt over lotgenoten die elkaar ontmoeten in rouw.

Je vindt er getuigenissen van mensen die iemand verloren hebben, info over adressen van lotgenotengroepen in Vlaanderen.

Er zijn allerlei groepen, ook in het Antwerpse...groepen voor alle soorten verlies.... groepen voor ouders van overleden kinderen... ook groepen voor personen die iemand door zelfdoding verloren hebben.....
Misschien is het nu nog te vroeg, maar moest je er erg behoefte aan hebben kan je misschien voor verdere info contact nemen bij:
Werkgroep Verder: www.zelfdoding.be

Het boek is van de Uitgeverij Davidsfonds NV, van 2006
ISBN 90-77942-24-6

Het is ook in de bibliotheek te verkrijgen.

Reline

RIEKSKE

16 apr 2009, 06:46

Afbeelding
KOM JE FF STERKTE WENSEN LIEVERD
IK DENK AAN JOU RIEKSKE
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan
Gast

16 apr 2009, 10:30

Kom je effe een goede dag wensen.

Afbeelding

dikke knuffel lieverd

liefs nine.

SDW

16 apr 2009, 11:14

We hopendat alles goed verlopen is en zijn wachtende op een paar

woordjes van jou.

Er is hier steeds een luisteren OOR voor jou hoor.
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE

liapia

16 apr 2009, 21:58

Lieve schatten allemaal,

Het doet echt wel deugd te weten dat er mensen zijn die je nog een beetje willen steunen en troosten.
Ik heb het al zo verschrikkelijk moeilijk gehad, ik weet echt niet meer wat ik met mijn leven moet aanvangen. Alles is weggevallen !
Ik weet wel dat ik me moet optrekken aan mijn kinderen en twee kleinkindjes, ik MOET dat ook, maar als die er niet zouden zijn zou ik het opgeven. Ik wil zo niet verder, ik zie het echt niet zitten.
Iedereen zegt wel dat ik moet zoeken naar hobby's om te doen, enz., maar op dit ogenblik heb ik er echt geen zin in. En spijtig genoeg heb ik ook al ondervonden dat diegenen van wie je dacht dat ze goede vrienden waren, je gewoonweg niet meer contacteren. Misschien weten ze niet wat zeggen, dat kan, maar ik voel me zo rot en eenzaam in die grote drukke wereld. Samen met Cor deed ik zoveel leuke dingen, wij gingen veel wandelen, overal naartoe, maar dat kan nu ook niet meer, en ik kan ook geen autorijden (stom genoeg van mij, weet ik nu). Wij leefden echt enkel voor mekaar en deden alles samen en nu dit. Ik kan echt niet begrijpen waarom hij mij dit op zo'n manier heeft aangedaan .... zonder ook maar iets na te laten.
Men zegt wel dat Cor mij en zichzelf heeft behoed voor veel leed en pijn, dat wil ik wel begrijpen, maar langs de andere kant ben ik razend dat hij zo vlug is weggegaan, zonder afscheid, zonder iets.... Maar dit verdriet en dat steeds terugkomend beeld van hoe ik hem levenloos aan een koord heb gevonden, dat kan ik niet van mij afzetten, ik ben zo bang dat het mij eeuwig zal blijven achtervolgen.

Ik hoop dat ik vlug enige reactie krijg van het CAW dat ik heb een mailtje heb gestuurd en dat men mij daar een beetje wegwijs kan maken in het verwerken van dit alles en mij een beetje hoop voor de toekomst kan geven. Ik ben nu 61 en wil toch echt geen 10 of 20 jaar meer verderleven in zo'n verdriet, dat kan ik niet aan !

Alleszins héél erg bedankt, jullie allemaal, voor de lieve woorden van troost.

Lieve groetjes,
Lia
Eenzaam hart

SDW

17 apr 2009, 05:10

Ik kan me natuurlijk niet in jouw situatie inleven want heb geen ervaring in zulk een gebeurtenis.

Dat COR dat gedaan heeft zonder er over te praten kan ik echter begrijpen want indien hij daar over gepraat had dan had je dat wel uit zijn kop gepraat.
Vermpedelijk heeft hij er niet durven over praten en in een plotse opweling besloten van er nu maar mee te stopen inplaats van verder te sukelen.
Dat is mijn veronderstelling hij wilde je niet betrekken bij deze moeilijke beslissing.
Dat is wat ik denk, ik heb ook de gewoonte zeer moeilijke beslissingen zelf te bepalen zonder mijn vrouwtje ANNABEL daat over te raadplegen om haar leed te besparen !! VERKEERD of NIET VERKEERD ???

IK ga nu DE GRIEPMEETING doen

LIAPIA ik zou u aanraden kom eens via het FORUM op SENIORENCAFE bij HET HOEKJE naar

DE OASE VAN RUST

Daar zijn DAMES die ook een moeilijke periode hebben doorgemaakt en nu terug via het praten een plaats in dit bestaan hebben gevonden

PRATEN met NIEUWE VRIENDEN.........HELPT !!
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE

wiesken

17 apr 2009, 06:53

Hallo Liapia

Bedankt van een antwoordje , het is de eerste stap als je er over kan praten ook al zal het beeld nog een hele tijd op het netvlies blijven dat is normaal ....daarom... praat er over het zal je zekers helpen .

Men denkt dat men er alléén voor staat en ja sommige mensen weten niet hoe reageren ,,, je moet denken hoe zou ik reageren in zo een situatie ,,, het zal wel kunnen eens je er met die mensen hebt over gepraat dat zij terug de mensen zijn die je kende voordien maar het is niet gemakkelijk het is een andere cocon waarin men plots is terecht gekomen , maar eens er een goed gesprek is dan komt het wel met de tijd goed Liapia .

Je zou eens naar die ander forum ook een praatje kunnen maken zoals sdw voorsteld , weet zekers dat daar ook mensen zijn die ,,, je steun en raad geven want dat heb je nu hard nodig ,,,,

Lieve Liapia , je bent NIET alléén je merkt dat er veel mensen om je heen hier je een duwke willen geven in de goede zin ! en ieder van hen wil dat je weet dat je er niet alleen voor staat ,,,

Ik had nooit gedacht dat via dit pc baske zo een mooie band kon ontstaan ook al ken ik de mensen niet persoonlijk maar tussen de regels lees je en merk je veel op , we zijn allemaal mensen die zitten in een bootje sommige zitten te vissen en anderen moeten roeien !
maar we helpen elkaar

Liapia , ook het zwaarste uur heeft maaaar 60 minuiten .

Maar het is precies een eeuwigheid hé

Afbeelding

Liapia kijk naar het roosje ,,,, niet naar de doorn !!!

vanwege WIESKEN

RIEKSKE

17 apr 2009, 07:23

LIEVE LIA
DANK DAT JE FF KWAM PRATEN MEISJE
JA LIEVEKE WAAROM ,IS ZO MOEILIJK
VAN MIJN ZOON 35 JAAR DE VRIEND GOOIDE ZICH VOOR DE TREIN
LIET 2KINDJES EN VROUW ACHTER
HIJ KWAM ALTIJD BIJ ONS HELE LIEVE JONGE
EN IK VRAAG OOK WAAROM ??????????

LIEVERD GA VERDER JE MOET ,DENK AAN JE KINDER
DIE HEBBEN JOU NODIG
IK WEET HET IS ZWAAR MAAR PROBEER HET TOCH
JA IK WEET DE WERELD IS ERG HARD AAN HET WORDEN
EN WIJ MOETEN MEE OF WIJ WILLEN OF NIET
LIEVERD KOM EENS OP BABBEL OF BUURTJES ENZ.
DAAR ZIJN MENSEN DIE MET JOU PRATEN EEN LACH MAAR OOK EEN TRAAN
ONVOORSTELBAAR WAT DIE MENSEN IN MIJN LEVEN GEKOMEN
ZIJN
IK ZOU ZE VOOR GEEN GOED WILLEN MISSEN
ZE HEBBEN ER MIJ OOK DOOR HEEN GETROKKEN
HEEL MIJN TOETSENBORD LIGT VOL TRANEN
OMDAT MENSEN MIJ ZO STEUNDE
IK WEET JE HEBT ER NU NIKS AAN
MAAR LATER DENK JE TERUG WAT FIJN GELOOF MIJ
LIEVE SCHAT
HET DOET MIJ ERG PIJN JOU ZIEN TE LIJDEN
WAT KAN IK DOEN ????????
LIEVERD VEEL STERKTE IK KOM TERUG LIEFS RIEKSKE
Afbeelding
en hele dikke traan

dolfijntjevr54

17 apr 2009, 10:15

Liapia, sterkte meiske in deze moeilijke tijd.

Derover praten is heel goed.

Wij zijn hier om je te steunen in je immens verdriet.
Maar blijven komen lieveke, echt waar .

En zoals Riekske zegt, kom eens bij het babbelhoekje, als je je eenzaam voelt.
Je mag er alles kwijt.
We delen daar elkaars vreugde en verdriet.

Sterkte Liapia.

Afbeelding

RIEKSKE

17 apr 2009, 12:34

Afbeelding
STERKTE LIEVERD
WEET DAT IK AAN JOU DENK
DIKKE KNUFFEL
MIJN HARTJE DOET PIJN LIEVEKE :cry:
en hele dikke traan

ouchke

17 apr 2009, 12:58

AfbeeldingIk kom je een bloemetje geven,en een beetje moed voor jou Lia
dit wenst ouchke,sterkte ,en kom eens op het babbelhoekje ,het zal je deugd doen eens te praten!dat zijn daar allemaal lieve mensen !groetjes
geniet van het leven het duurt maar even

liapia

17 apr 2009, 14:30

Lieve Ouchke en alle andere lieve mensen,

Ik zou ook graag eens naar het babbelhoekje komen, maar hoe vind ik dat ? Ik ben nu niet zo'n krak in pc en ik ken nog niet zo goed mijn weg op het seniorennet.

Kan je me eventjes wegwijs maken hoe ik jullie in het babbelhoekje kan contacteren ?

Liefs

Lia
Eenzaam hart
Gast

17 apr 2009, 14:45

Lieve lia,

Ik zit zelf hier met de tranen in mijn ogen, en zie mijn toetsenbord niet meer, lieve schat wat zijn dat hier lieve mensen die je willen helpen,
ik ook lieverd, maar kan het gewoon zo niet zeggen, maar het doet me heel wat,

Ik zou je in mijn armen willen sluiten en je wiegen als een baby, als ik je verdriet kon verlichten.

lieve schat wij zijn allemaal mensen met een verleden, de één al meer tegenslag gehad als de ander, maar levenswijsheid, hebben we allemaal.

tijd heb je nodig om het te verwerken, maar ga naar de mensen toe, voor een babbel, een lach en een traan, weet je lia wenen mag en moet, ook bij de mensen waar je bij bent, die zullen met je meehuilen, en dat doet deugd.

lieverd ik kwam je wat steun brengen, of ik die kan geven weet ik niet.
als je maar weet dat ik met je meeleef,

een dikke knuffel lieve meid.

liefs nine.

dolfijntjevr54

17 apr 2009, 14:57

liapia schreef:Lieve Ouchke en alle andere lieve mensen,

Ik zou ook graag eens naar het babbelhoekje komen, maar hoe vind ik dat ? Ik ben nu niet zo'n krak in pc en ik ken nog niet zo goed mijn weg op het seniorennet.

Kan je me eventjes wegwijs maken hoe ik jullie in het babbelhoekje kan contacteren ?

Liefs

Lia
Lieve Lia.

Je kan het babbelhoekje vinden op seniorennetcafé.

Je klikt gewoon op seniorennetcafé, en dan zie je tussen al de topic's
het vrolijk babbelhoekje staan.
Gewoon op de laatste blz klikken, zo kan je meelezen, en zelf een praatje slaan, doe het Lia we leven echt met je mee.
Der is wel altijd iemand aanwezig, echt waar meiske, we hebben allemaal
een rugzakje met verdriet of pijn, en daar kan je het kwijt zonder dat er ook maar iemand het vervellend zal vinden echt waar.

We zijn daar zowat een grote familie geworden.
Doen meiske.

We kijken al naar je uit.

Liefs :wink:

RIEKSKE

17 apr 2009, 17:40

Afbeelding
DOLFIJNTJE FIJN DAT JE DE WEG GAF ,WAAR LIA ZIJN MOEST
DANK MAATJE

NINE EN LIA LEES DIT EENS FF LANGZAAM
NINE ALS IK JOU LEES LOPEN DE TRANEN
HEEL ERG LIEF EN MOOI VOL GEVOEL
RECHT UIT HET HART