SPAREN EN BELEGGEN.
-
elsatje - Lid geworden op: 28 apr 2003, 22:38
Heeft er al iemand een succesvolle spaarbelegging gedaan bij de Credit Europe Bank/Top Interest ?
Deze geeft momenteel de hoogste rente, maar is deze bank ook te vertrouwen. Ze kreeg een rating van Baa/-.
Het is een Nederlandse Bank met een volledige bankvergunning van de Nederlandse Bank.
Ze is actief in Nederland- België-Duitsland-Malta-China-Turkije-Zwitserland en Romania.
Elke beoordeling is welkom zeker de negatieve moesten die er zijn.
Groetjes Elsatje
Deze geeft momenteel de hoogste rente, maar is deze bank ook te vertrouwen. Ze kreeg een rating van Baa/-.
Het is een Nederlandse Bank met een volledige bankvergunning van de Nederlandse Bank.
Ze is actief in Nederland- België-Duitsland-Malta-China-Turkije-Zwitserland en Romania.
Elke beoordeling is welkom zeker de negatieve moesten die er zijn.
Groetjes Elsatje
Heel veel liefde, heel veel vriendschap en een kusje voor de pijn, is voor alle zieke mensen nog steeds het beste medicijn.
-
Tonyo - Lid geworden op: 20 jan 2005, 20:20
ik ken ze van toen ze nog Finansbank heette, heel goed en meestal hoge rente. maar die zal kortelings ook verminderen. een van de volgende maanden gaan we naar maximum 3% + ...
Win 10 core i7 16G Win Defender Malwarebytes
Office 2007 Skype
Office 2007 Skype
-
semperfi - Lid geworden op: 17 nov 2007, 11:45
Ik heb zo'n aankoop gedaan bij KBC, ze spreiden hun risico over zo'n 100 bedrijven AAA, AA, A en BBB ( te veel financials naar mijn zin, maar ja... ). In princiepe vind ik het goed maar :Wil. schreef:Bedrijfsobligaties brengen vandaag veel meer op dan overheidsobligaties. Dat heeft vooral te maken met de geur van angst en vrees die rond veel bedrijven hangt. Als bedrijven dan geld willen lenen van mensen, dan moeten ze fors hogere rendementen aanbieden. Dat is op dit ogenblik het geval. Waarschijnlijk zal je contactpersoon op de bank je een fonds aanbieden waarin veel verschillende bedrijven zitten. Daardoor wordt het risico op faling al een heel stuk verminderd en blijft de mogelijkheid op hoog rendement bestaan.
- de curve daalt ???? ( een lening aan bedrijven ? ) bv. Corporate Bonds aankoop 338.13, nu 327.75
- heeft het iets te maken met de CDO's , waarvan ik juist vernam dat Galapagos hiervoor uit de KBC stapte en haar aandeel in CDO van KBC op nul bracht.
Dank u bij voorbaat voor wat licht in de duisternis.
Klaatu Barada Nicto
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ik vermoed dat de daling het gevolg is van de negatieve berichtgeving rond de financiële waarden.
Het fonds zit voor 58% in financiële waarden (indien ik de juiste info heb gelezen op het net). Stel je even voor dat ING gruwelijk hard in de verdrukking zou komen, zodanig dat het woord "failliet" begint de ronde te doen. (ING is een stevige bank). Dan wordt er vanzelfsprekend getwijfeld aan de mogelijkheden van ING om de leningen terug te betalen die het bedrijf heeft aangegaan.
Jouw Kbc Corporate Bonds bevat wellicht obligaties van enkele tientallen bedrijven. Zelfs als één van hen zou over kop gaan, is dit niet funest voor het geheel. Zo lang de financiële bedrijven echter blijven achteruit boeren, zal dit een invloed hebben op het mandje obligaties dat jij in handen hebt. Ondertussen betalen alle bedrijven waarvan jij de schuldeiser bent nog steeds keurig hun rente. Het rendement van je belegging is vrij hoog. Dat zal zo blijven zolang er geen enkel bedrijf waarvan jij een stukje van een obligatie bezit, in faling gaat.
Een tweede aspect is de inflatie: die lijkt op dit ogenblik niet zo erg te stijgen, misschien blijft ze wel op hetzelfde niveau. In het geval van verwachting van stijgende inflatie zijn de obligaties met een hoger rendement meer in trek dan de gewone staatsobligaties, die een lager rendement bieden. Nu de inflatie stabiel blijkt, valt dat voordeel t.o.v. de staatsobligatie relatief gezien een beetje weg. Wanneer de overheid 4% rente biedt, en men heeft het gevoel dat daar door de inflatie weinig wordt van afgeknaagd, dan kiezen meer beleggers toch weer voor de grotere zekerheid van de staatsobligatie. Dat is wellicht ook voor een klein deel de verklaring voor de achteruitgang van de bedrijfsobligaties.
In het artikel dat je te lezen krijgt als je de link hieronder volgt, wordt jouw obligatiefonds ook aangeraden als een goede investering. lees dit even.
Het fonds zit voor 58% in financiële waarden (indien ik de juiste info heb gelezen op het net). Stel je even voor dat ING gruwelijk hard in de verdrukking zou komen, zodanig dat het woord "failliet" begint de ronde te doen. (ING is een stevige bank). Dan wordt er vanzelfsprekend getwijfeld aan de mogelijkheden van ING om de leningen terug te betalen die het bedrijf heeft aangegaan.
Jouw Kbc Corporate Bonds bevat wellicht obligaties van enkele tientallen bedrijven. Zelfs als één van hen zou over kop gaan, is dit niet funest voor het geheel. Zo lang de financiële bedrijven echter blijven achteruit boeren, zal dit een invloed hebben op het mandje obligaties dat jij in handen hebt. Ondertussen betalen alle bedrijven waarvan jij de schuldeiser bent nog steeds keurig hun rente. Het rendement van je belegging is vrij hoog. Dat zal zo blijven zolang er geen enkel bedrijf waarvan jij een stukje van een obligatie bezit, in faling gaat.
Een tweede aspect is de inflatie: die lijkt op dit ogenblik niet zo erg te stijgen, misschien blijft ze wel op hetzelfde niveau. In het geval van verwachting van stijgende inflatie zijn de obligaties met een hoger rendement meer in trek dan de gewone staatsobligaties, die een lager rendement bieden. Nu de inflatie stabiel blijkt, valt dat voordeel t.o.v. de staatsobligatie relatief gezien een beetje weg. Wanneer de overheid 4% rente biedt, en men heeft het gevoel dat daar door de inflatie weinig wordt van afgeknaagd, dan kiezen meer beleggers toch weer voor de grotere zekerheid van de staatsobligatie. Dat is wellicht ook voor een klein deel de verklaring voor de achteruitgang van de bedrijfsobligaties.
In het artikel dat je te lezen krijgt als je de link hieronder volgt, wordt jouw obligatiefonds ook aangeraden als een goede investering. lees dit even.
-
Op 11 mei stond de koers rond 24 euro . Van 6 naar 24 is niet 400% winst maar wel 'slechts' 300 % winst. Dat is ook niet te versmaden maar enkel gokkers (of leugenaars) hebben op het dieptepunt gekocht.petrol schreef:Is er nu een irrationele koopwoede aan de gang op de beurzen????
Wie twee maanden geleden KBC durfde te kopen aan 6€ zit nu op een winst van ongeveer 400%!!!!!
-
dobber - Lid geworden op: 27 jul 2005, 09:43
Ik weet niet of dit onder de juiste rubriek staat.
Maar voor sommigen zou dit een belegging kunnen zijn
Ik overweeg mijn huis te verkopen op levensrente maar vind maar heel weinig informatie hierover bv Voor en nadelen , veiligheid van koper en verkoper ?
Alvast bedankt voor nuttige raad
Maar voor sommigen zou dit een belegging kunnen zijn
Ik overweeg mijn huis te verkopen op levensrente maar vind maar heel weinig informatie hierover bv Voor en nadelen , veiligheid van koper en verkoper ?
Alvast bedankt voor nuttige raad
-
elkeinez - Lid geworden op: 02 dec 2004, 20:06
Via een folder kreeg ik bericht dat men momenteel op Citibank namelijk op een "Welcome Plus Termijnrekening" nu op één jaar een bruto rente zou krijgen van 4%.(Wel inschrijven VOOR 31 augustus)
Het moet wel nieuw kapitaal zijn én men moet minimum 10.000 € beleggen.
Ik heb diverse (bijna alle) banken via de computer nagekeken en dan kom ik tot de conclusie dat dit bijna één procent MEER is dan bij andere banken .(Wel te verstaan op een periode van één jaar).
Nu is in het verleden Citibank al eens meer in een slecht daglicht komen te staan maar als deze spaarformule echt waar is waarom kunnen andere banken dit dan niet.
Zit hier ergens een addertje onder het gras ?Want er wordt verzekerd dat men na één jaar alles teruggestort krijgt op de rekening.
Kan men hier op ingaan ?Graag wat raad a.u.b.
Het moet wel nieuw kapitaal zijn én men moet minimum 10.000 € beleggen.
Ik heb diverse (bijna alle) banken via de computer nagekeken en dan kom ik tot de conclusie dat dit bijna één procent MEER is dan bij andere banken .(Wel te verstaan op een periode van één jaar).
Nu is in het verleden Citibank al eens meer in een slecht daglicht komen te staan maar als deze spaarformule echt waar is waarom kunnen andere banken dit dan niet.
Zit hier ergens een addertje onder het gras ?Want er wordt verzekerd dat men na één jaar alles teruggestort krijgt op de rekening.
Kan men hier op ingaan ?Graag wat raad a.u.b.
-
Geld geplaatst bij Citibank is net zoals bij andere banken, beschermd door het Beschermingsfonds voor deposito's en financiële instrumenten.
Anderzijds wordt Citigroup als een zeeeeeeer zwak bedrijf ingeschat door de beleggers. Zij achten het mogelijk dat het in de slechts mogelijke papieren terecht komt. Wellicht is dat de reden waarom de bank een hoger dan gemiddelde vergoeding geeft om zodoende toch geldmiddelen aan te trekken.
Anderzijds wordt Citigroup als een zeeeeeeer zwak bedrijf ingeschat door de beleggers. Zij achten het mogelijk dat het in de slechts mogelijke papieren terecht komt. Wellicht is dat de reden waarom de bank een hoger dan gemiddelde vergoeding geeft om zodoende toch geldmiddelen aan te trekken.
-
Noriem - Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11
petrol schreef:
Beste ,
Probeer , en het is hoogtijd , 100,-€ in een ( in een beetje serieuse maatschappij !!! ) beleggersfonds te steken of het nu met kapitaalsgarantie is of zonder kapitaalsgarantie .
Dat doet U als het slecht gaat op de beurs .
Deze belegging heeft weinig vat op faillissement omdat steeds aandelen in het fonds verkocht en aangekocht worden en om dat dit een zeer brede belegging is .
Ne mens weet dit steeds te laat .
Mijn ervaring , eind de jaren 60 , eind de jaren 70 , dan in 87 dan in 92 , dan in 97 , dan in 2001 en nu in 2009 , als men ieder keer als de beursberichten U zeggen dat de beurs iets te hoog staat en ieder keer verkoopt , als U dat gelooft , en dan terug fondsen koopt als het op zijn gat zit , en denkend dat U 100 BF of € in de jaren 60 belegd hebt ,bent U nu zonder werken een rijke mens
Met vriendelijke groeten ,
Noriem
Noriem
-
Noriem - Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11
Beste ,
Een reservekapitaal is eigendom van alle mede - eigenaars van een appartementsgebouw . De mogelijkheid bestaat dat een stuk kapitaal teruggegeven wordt aan de mede-eigenaars .De intresten kunnen eveneens aan de mede-eigenaars uitgekeerd worden .Dit alles volgens overeenkomst in de Algemene vergadering .
Ik weet ook dat normaal het kapitaal en eveneens de intresten in het bezit blijven van de Verening van mede-eigenaars , maar zoals u hiervoor leest zijn uitkeringen mogelijk .
Mijn vraag : dient het deel van de rente dat verworven is via het gestorte kapitaal van de mede-eigenaar aangegeven te worden in de personenbelasti!ngen t.t.z. is dit deel rente samen met andere intresten van de belastingplichtige boven een zekere grens belastbaar ????
Ik vindt van " reservekapitaal op zich "niets terug .
Onder welke rubriek zou ik dit kunnen terug vinden of wie kan mij daar op antwoorden .
Een reservekapitaal is eigendom van alle mede - eigenaars van een appartementsgebouw . De mogelijkheid bestaat dat een stuk kapitaal teruggegeven wordt aan de mede-eigenaars .De intresten kunnen eveneens aan de mede-eigenaars uitgekeerd worden .Dit alles volgens overeenkomst in de Algemene vergadering .
Ik weet ook dat normaal het kapitaal en eveneens de intresten in het bezit blijven van de Verening van mede-eigenaars , maar zoals u hiervoor leest zijn uitkeringen mogelijk .
Mijn vraag : dient het deel van de rente dat verworven is via het gestorte kapitaal van de mede-eigenaar aangegeven te worden in de personenbelasti!ngen t.t.z. is dit deel rente samen met andere intresten van de belastingplichtige boven een zekere grens belastbaar ????
Ik vindt van " reservekapitaal op zich "niets terug .
Onder welke rubriek zou ik dit kunnen terug vinden of wie kan mij daar op antwoorden .
Met vriendelijke groeten ,
Noriem
Noriem
-
Stephaan - Lid geworden op: 31 jan 2005, 16:08
Als het kapitaal en de interesten teruggegeven worden dan zal volgens mij de interest in elk geval geen deel kunnen uitmaken van de belastingvrije interesten. Voor zover ik weet geldt die vrijstelling uitsluitend voor de interest van alle gewone spaarboekjes samen vd zelfde persoon (dus bvb evenmin voor interesten van kasbons, obligaties, termijnrekeningen...).Noriem schreef:...
Mijn vraag : dient het deel van de rente dat verworven is via het gestorte kapitaal van de mede-eigenaar aangegeven te worden in de personenbelasti!ngen t.t.z. is dit deel rente samen met andere intresten van de belastingplichtige boven een zekere grens belastbaar ??... .