De HISTORISCHE JEZUS
-
DR - Lid geworden op: 25 jan 2008, 13:13
Welnee. Het is meer een probleem, dat het ”boekse” zoveel zinnege opmerkingen heeft, dat mensen zoals jij, dat niet kunnen verdragen.talisman schreef:Toch wel zeer moeilijk om iets zinnigs te zeggen als het niet in uw boekske en 'andere geschriften' staat he? ???
Geen afleidingsmanoeuvre, maar een parallelle gebeurtenis, waarover ook veel commotie over is ontstaan. Ook hier hebben de mensen niet de moeite genomen eens te kijken wat er nu werkelijk in de Bijbel staat en gaan vervolgens allerlei veronderstellingen uitten.GEEN ANTWOORD op de Talpiot-site, maar wél de gekende afleidingsmaneuvres; de lijkwade van Turijn.
Wat mogelijkheden betreft: De kans dat evolutietheorie waar is , is geschat op 10E50.
Toch zijn er heel veel evolutionisten.
Lees de Bijbel dagelijks.
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Zoals talisman het beschrijft, was me dat wel een zeer roerig en gewelddadige tijdsperiode iets wat ik onmiddelijk kan aannemen. Daar is niets mis mee aangaande talisman uitleg en conclusie's. Wat overigs zeer verdienstelijk is. Maar of je daarmee dan exact de mens Jezus in kaart kan brengen, lijkt mij een zeer moeilijk iets. Hiermee wil ik niets afdoen aan het werk van talisman, verre van dat, maar of het nu kan leiden tot een algemene zekerheid dat valt nog te bezien denk ik zelf.
Maar ben het best eens met de gedachte van, zoals de bijbel het verteld is niet de echte waarheid ondanks de goede zaken die er ook in staan, ben ik zelf geheel mee eens.
Maar ben het best eens met de gedachte van, zoals de bijbel het verteld is niet de echte waarheid ondanks de goede zaken die er ook in staan, ben ik zelf geheel mee eens.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Gast
Janx,janx schreef:Zoals talisman het beschrijft, was me dat wel een zeer roerig en gewelddadige tijdsperiode iets wat ik onmiddelijk kan aannemen. Daar is niets mis mee aangaande talisman uitleg en conclusie's. Wat overigs zeer verdienstelijk is. Maar of je daarmee dan exact de mens Jezus in kaart kan brengen, lijkt mij een zeer moeilijk iets. Hiermee wil ik niets afdoen aan het werk van talisman, verre van dat, maar of het nu kan leiden tot een algemene zekerheid dat valt nog te bezien denk ik zelf.
Deze postings heb ik geplaatst op de vraag van Armandine de politieke en religieuze toestand te schetsen ten tijde van Joshua. Dat ze daar niet allemaal vredig achter een flok schapen aanliepen is hieruit duidelijk op te maken. Dat ze daar op een steen naar de hemel zaten staren, wachtende op de dag dat God zijn zoon zou sturen om hun zonden te vergeven, dat is pas lachwekkend. Voor de rest doet u met deze historische schets wat u wil. Als u nu de moeite zou willen doen om al deze info op een rijtje te zetten wordt wel duidelijk waarom de Romeinen ( zie Paulus en zijn idee ) een ander verhaal de wereld heeft/hebben ingestuurd betreft de persoon Jezus
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
ja ... dat heb ik zeer goed begrepen, niets mis mee.talisman schreef:Deze postings heb ik geplaatst op de vraag van Armandine de politieke en religieuze toestand te schetsen ten tijde van Joshua.
talisman schreef: Dat ze daar niet allemaal vredig achter een flok schapen aanliepen is hieruit duidelijk op te maken. Dat ze daar op een steen naar de hemel zaten staren, wachtende op de dag dat God zijn zoon zou sturen om hun zonden te vergeven, dat is pas lachwekkend.
beste talisman, ik schreef niet als commentaar met bedenkingen naar je toe, maar gewoon als een gedachte van mij zelf en ter waardering voor je onderzoek in deze.talisman schreef: Voor de rest doet u met deze historische schets wat u wil. Als u nu de moeite zou willen doen om al deze info op een rijtje te zetten wordt wel duidelijk waarom de Romeinen ( zie Paulus en zijn idee ) een ander verhaal de wereld heeft/hebben ingestuurd betreft de persoon Jezus
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Gast
Dat had ik ook zo begrepen Janx.janx schreef:ja ... dat heb ik zeer goed begrepen, niets mis mee.talisman schreef:Deze postings heb ik geplaatst op de vraag van Armandine de politieke en religieuze toestand te schetsen ten tijde van Joshua.talisman schreef: Dat ze daar niet allemaal vredig achter een flok schapen aanliepen is hieruit duidelijk op te maken. Dat ze daar op een steen naar de hemel zaten staren, wachtende op de dag dat God zijn zoon zou sturen om hun zonden te vergeven, dat is pas lachwekkend.yep ... een zeer onbewuste gedachten van de mens. Mee eens dus!
beste talisman, ik schreef niet als commentaar met bedenkingen naar je toe, maar gewoon als een gedachte van mij zelf en ter waardering voor je onderzoek in deze.talisman schreef: Voor de rest doet u met deze historische schets wat u wil. Als u nu de moeite zou willen doen om al deze info op een rijtje te zetten wordt wel duidelijk waarom de Romeinen ( zie Paulus en zijn idee ) een ander verhaal de wereld heeft/hebben ingestuurd betreft de persoon Jezus
-
Mysterie Man - Lid geworden op: 30 sep 2009, 09:56
Goede opmerkingen Aimee. Maar goed dat ik nog eens kom kijken. Schijnbaar had ik wel de juiste vraag gesteld want er is heel wat antwoord op gekomen.Aime1955 schreef: Hadden de joden Jezus terechtgesteld, dan zouden zij hem waarschijnlijk hebben doodgestenigd, daar dit de manier was die in de Mozaïsche wet stond aangegeven om de doodstraf te voltrekken (Johannes 8:59; 10:31).
Volgens de profetieën moest de Messías echter aan een paal worden gehangen om „de vloek der Wet” weg te nemen. (Vergelijk Deuteronomium 21:22, 23 met Galaten 3:13.) Hij moest „omhooggeheven” worden om ’mensen van alle soorten te trekken’. (Vergelijk Numeri 21:4, 9 met Johannes 3:14 en 12:32, 33.) Bij de ophanging aan een paal zoals die door de Romeinen werd toegepast, kon er geen twijfel zijn aan de vervulling van deze profetieën. En dus speelden de Romeinen, die er geen belang in stelden bijbelprofetieën te helpen vervullen, opnieuw een rol bij het bewerkstelligen dat Jehovah’s profetische Woord bewaarheid werd.
Bovendien kon Jezus toen hij aan de paal hing, niets doen om te bepalen wat er met zijn kleding zou gebeuren. Hij kon de Romeinse soldaten niet dusdanig manoeuvreren dat zij er het lot over zouden werpen. Maar zij deden het wel, precies zoals de bijbelse profetie had voorzegd! (Psalm 22:18; Johannes 19:24) Opnieuw waren de Romeinen, niet Jezus of zijn discipelen, betrokken bij de verwezenlijking van een profetie.
Jezus voorzei dat zich in zijn geslacht gebeurtenissen in Jeruzalem zouden voordoen die het abrupte einde van de stad zouden betekenen (Lukas 21:5-24).
Ruim 500 jaar vóór Jezus’ tijd had Daniël dit voorzegd (Daniël 9:26, 27).
In het jaar 70 G.T. werd Jeruzalem verwoest. De woorden van Jezus en Daniël gingen in vervulling. Opnieuw werden bijbelse profetieën als betrouwbaar gestempeld.En zo zou ik hier nog enkele bladzijden kunnen vullen.
Het kan inderdaad, indien het bijbelverhaal over de kruisiging correct is, niet allemaal van het begin tot het eind gepland en gemanipuleerd zijn geweest.
De betreffende tekst van Daniël heb ik eens opgezocht, er staat inderdaad 'De stad en de tempel zullen verwoest worden door het leger van een vorst, die komt en zijn einde zal vinden in een vloed van rampspoed".
Is met 'de vorst' hier keizer Titus bedoeld ? [/i]
Het leven is één groot feest, maar we moeten wel ZELF de slingers ophangen.
-
Mooie tekst, Give, dat wel. Ik heb Jezus vroeger ook altijd zo gezien, als iemand die niet koos voor rijkdom en weelde, maar voor armoede en eenvoud. Het is een verhaal dat veel mensen geïnspireerd heeft om het in werkelijk na te volgen (denk maar aan de kathaarse parfaits of zelfs binnen de katholieke Kerk, als we kijken naar de franciscanen).GIVE schreef:Zo verwijst 'Immanuel - God met ons' niet naar de naam van de komende messias, maar naar het 'God met ons' van het verbond tussen God en zijn volk. Jesus komt inderdaad Jeruzalem binnen op een ezel, het rijdier van de arme. Hoe kon Hij het nog duidelijker maken dat niet een herstel van het aardse Koningschap zijn doel was en zeker niet met Hem op de troon, hoewel zijn leerlingen en de toegestroomde massa dat dachten en wensten en de leidende hogepriesters Hem daarom uit de weg wilden ruimen. Jesus was zeker geen Zeloot. Hij was inderdaad niet gekomen om de wet te veranderen, maar -en dat laat Talisman weg-om de wet te voleindigen, om de wet af te maken. Wat zegt die wet, Talisman?... Dat Hij bestemd was om Koning te worden bevestigen niet alleen de profetiën. maar Jesus zelf bevestigt dat aan Pilatus: niet de nieuwe Koning van Israel, maar een Koning wiens rijk niet van deze aarde was. Een Koning die niet kiest voor rijkdom en macht, maar die kiest voor de mens, voor de kleine, de uitgebuite, de machteloze mens. Zo proberen christenen de Bijbel te spellen, Talisman, én de Wet, vaak met veel twijfel, altijd met vallen en opstaan. En om weer op te staan geeft Hij ons de hand van het geloof? Gelukkig maar. Mooi weekend.
Dat hij GEEN zeloot geweest zou zijn, daar ben ik niet zo zeker van, nog steeds niet. Er zaten toch wel degelijk mensen in zijn entourage met bedenkelijke namen (Iskariot - Sicarii ?) en ze waren ook gewapend (Petrus had een zwaard). Dus hoe het nu echt in elkaar gezeten heeft weten we volgens mij nog altijd niet precies.
Er zijn, zoals gewoonlijk, weer allerlei zaken die niet kloppen, om het even hoe we de puzzel trachten in elkaar te steken, er schieten altijd weer stukjes over die niet schijnen te passen.
-
Toch vind ik dat het verhaal van de Tombe van Talpiot niet zomaar opzij geschoven mag worden. Het is en blijft toch wel een markant gegeven dat de namen in die combinatie voorkomen, zelfs al waren de meeste namen 'veel voorkomend'.DR schreef:http://nl.wikipedia.org/wiki/Graf_van_Talpiottalisman schreef: Hoe zit dat trouwens met de Talpiot-tombe? ?
Het gebruikelijke gegis, dus.
Ik ben erg blij dat ik de documentaire gezien heb die Talisman ons heeft aangeraden hier. Het zet toch altijd weer even aan het denken.
-
Ik citeer vaak de Bijbel dat klopt. Niet iedereen begrijpt dat. Dat klopt ook. Ook geeft de bijbel raad over 1001 situaties, ook dat klopt.Fazal schreef:Het zijn wel 'uw' antwoorden niet he DR, het zijn antwoorden uit de bijbel.
De bijbel voorziet in 'alle' antwoorden, de schrijvers hebben genoeg tijd gehad om 'alle' vragen van antwoorden te voorzien. Zij het dan met vage antwoorden, en dan nogal dikwijls naast de kwestie.
Er wordt daar stevig in gestudeerd, maar helaas, veel te weinig 'weldenkend' over nagedacht.
Om profijt van de Bijbelse raad te hebben, dien je echter een “geestelijke” instelling te hebben. Toen Jezus een waarschuwing neerzette over de vernietiging van Jeruzalem, begrepen zijn volgelingen heel goed wat “het walgelijke ding” was en reageerden overeenkomstig zijn raad en vluchtten, alles achterlatende. Voor hen was de waarschuwing beslist NIET vaag. Anderen kwamen om, omdat zij de waarschuwing niet begrepen of dat negeerden.
1.100.000 mensen kwamen toen om, onder verschrikkelijke omstandigheden.
-
Gast
En wat was dat walgelijke ding dan?DR schreef: Toen Jezus een waarschuwing neerzette over de vernietiging van Jeruzalem, begrepen zijn volgelingen heel goed wat “het walgelijke ding” was en reageerden overeenkomstig zijn raad en vluchtten, alles achterlatende. .
-
Al jaren speculeert en betwijfelt men de juistheid van de Bijbel.Mysterie Man schreef:Toch vind ik dat het verhaal van de Tombe van Talpiot niet zomaar opzij geschoven mag worden. Het is en blijft toch wel een markant gegeven dat de namen in die combinatie voorkomen, zelfs al waren de meeste namen 'veel voorkomend'.
Ik ben erg blij dat ik de documentaire gezien heb die Talisman ons heeft aangeraden hier. Het zet toch altijd weer even aan het denken.
De Vloed "kan" nooit geweest zijn. Vloedsporen worden altijd als "plaatselijk" geïnterpreteerd.
De 10 plagen van Egypte waren "gewone" natuurlijke verschijnselen, die "toevallig" op het jusite moment plaatsvonden. Negerende dat deze plagen allen een aanval waren op de Egyptische goden.
Jezus zou helemaal niet gestorven zijn, maar getrouwd met Maria Magdalena en zich in Spanje of in India zich gevestigd hebben.
De lijkwade van Turijn was ook weer zo'n spectakel. Heftige speculaties die in tegenspraak met de bijbel zijn.
Doordat men weigert Bijbelse bewijzen als waar te accepteren, heeft men de Bijbel gedegradeert tot een menselijk verzinsel.
Tja. Tegen dit soort van argumenten kan je niet redeneren.
Voor mij, door een uitgebreid onderzoek, is de Bijbel volkomen betrouwbaar, ook al doen veel mensen hun uiterste best hem in discrediet te brengen.
De Bijbel laat duidelijk zien dat het graf leeg was, op enkele doeken na.
Dat er later mensen in begraven kunnen zijn, is erg waarschijnlijk. Wie? Is pure speculatie.
Dit soort wetenschappelijke speculaties zijn overigens gebruikelijk en duren vaak 10 tallen jaren. Meestal verstommen ze, wanneer artefacten het Bijbelse verslag bevestigen. En dan gaat men weer andere aspecten betwijfelen.
-
Clausewitz - Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
DR:
Kan je er ons een paar opnoemen die jouw bijbelverhalen bevestigen.Meestal verstommen ze, wanneer artefacten het Bijbelse verslag bevestigen.
Wie bewaakt de bewakers.
-
martien55 - Lid geworden op: 21 feb 2009, 23:28
Hou er dan ook mee op. De bijbel is geen geschiedenisboekje. De wereld is niet 6000 jaar oud en een wereldwijde "vloed" heeft nooit plaatsgevonden. Creationisme is anti wetenschappelijk.DR schreef: Tja. Tegen dit soort van argumenten kan je niet redeneren.
-
ria - Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
martien55 schreef:Hou er dan ook mee op. De bijbel is geen geschiedenisboekje. De wereld is niet 6000 jaar oud en een wereldwijde "vloed" heeft nooit plaatsgevonden. Creationisme is anti wetenschappelijk.DR schreef: Tja. Tegen dit soort van argumenten kan je niet redeneren.
Vóór de wetenschap, was God!
en inderdaad Petrol, Jezus werd aan het Kruis genageld.
Maar de hedendaagse mens wil dat niet meer weten.
goede nacht,
ria
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.
-
martien55 - Lid geworden op: 21 feb 2009, 23:28
???Wat wil je daarmee zeggen??? Dat we geen uitspraken kunnen doen over een moment langer dan 6000 jaar geleden?ria schreef: Vóór de wetenschap, was God!
I don't get it.
Ik begrijp dat je God boven de wetenschap wil plaatsen. Dat kan. En als ik nou es de wetenschap boven God plaats?
Dus als ik nou es zeg dat t idee dat donder gemaakt wordt door een over de wolken rijdende figuur die met zn hamer op een aambeeld slaat onjuist is?
Of als ik nou es zeg dat de aarde rond is en niet plat? Of dat de aarde niet het centrum is van het universum?