oefening
-
Cleopa - Lid geworden op: 25 feb 2005, 22:26
janina -- Hier is een proefje , maar de uitleg is voor zaterdag . Dit is wel iets moeilijker omdat het een verkeerde extentie had . Maar ik heb er toch iets van kunnen maken

Als je opvoorhand weet dat je een glitter gaat maken moet je als je opslaat in Paint kiezen voor de extentie .PNG of als het kan (maar dan krijg je deze vraag iets over kleurverlies) .GIF
Die afbeeldig is goed genoeg maar we gaan er een glitter tekst bovenop zetten ,

Als je opvoorhand weet dat je een glitter gaat maken moet je als je opslaat in Paint kiezen voor de extentie .PNG of als het kan (maar dan krijg je deze vraag iets over kleurverlies) .GIF
Die afbeeldig is goed genoeg maar we gaan er een glitter tekst bovenop zetten ,

-
Janina - Lid geworden op: 29 mar 2009, 23:32
Cleopa, ik weet niet eens wat extensie is. Wat ik wel weet is, dat mijn kleinkindereren niet graag hun favoriete spelletjes spelen op mijn PC omdat die zo traag reageert. Natuurlijk wil ik het daar niet op stoten maar het zou toch kunnen? Ik heb een afdankertje en dan denk ik soms: "Het is net als met mijn materiaal, heb je goede penselen etc. dan worden sommige toepassingen of gebruiken véééél gemakkelijker. Met een goedkoop penseel waarvan de haren na twee gebruiksbeurten open staan, kan je geen secure dingen maken". Toen ik jouw instructies stap na stap opvolgde zag ik, dat wat je zei, niet klopte. op mijn PC. Die witte vierkantjes die dan aangeven waar je al geweest bent, die verschenen niet. Ja, soms, af en toe, en dan wachtte ik nog lang want ik hoor gewoon aan het geluid van de PC dat ie weer niet volgen kan. Kan dat?
Groetjes van Janine.
Groetjes van Janine.
-
Janina -- Cleopa, ik weet niet eens wat extensie is.Janina schreef:Cleopa, ik weet niet eens wat extensie is. Wat ik wel weet is, dat mijn kleinkindereren niet graag hun favoriete spelletjes spelen op mijn PC omdat die zo traag reageert. Natuurlijk wil ik het daar niet op stoten maar het zou toch kunnen? Ik heb een afdankertje en dan denk ik soms: "Het is net als met mijn materiaal, heb je goede penselen etc. dan worden sommige toepassingen of gebruiken véééél gemakkelijker. Met een goedkoop penseel waarvan de haren na twee gebruiksbeurten open staan, kan je geen secure dingen maken". Toen ik jouw instructies stap na stap opvolgde zag ik, dat wat je zei, niet klopte. op mijn PC. Die witte vierkantjes die dan aangeven waar je al geweest bent, die verschenen niet. Ja, soms, af en toe, en dan wachtte ik nog lang want ik hoor gewoon aan het geluid van de PC dat ie weer niet volgen kan. Kan dat?
Groetjes van Janine.

Als je op dat pijltje klikt in het onderste vakje verschijnt het menutje dat hierboven afgebeeld staat
Als je opslaat kan je een keuze maken uit verschilende extentie's (zoals je ziet in de printscreen hierboven) kies dus liefst voor PNG
Ik heb een afdankertje en dan denk ik soms: "Het is net als met mijn materiaal, heb je goede penselen etc.
Zo ben ik ook begonnen , (en door onwetendheid was er zoveel slecht aan , dat hij op een ogenblik niets meer aan te doen was) Had toen de smaak van een pc te pakken en heb me toen een nieuwe gekocht
Toen ik jouw instructies stap na stap opvolgde zag ik, dat wat je zei, niet klopte. op mijn PC. Die witte vierkantjes die dan aangeven waar je al geweest bent, die verschenen niet. Hier kan ik niet goed volgen , tracht de naam van de oefening te geven en aan welk nummer je aanvoeld dat het verkeerd gaat
Mijn beloofde uitleg zal wel voor morgen zijn ,

-
Cleopa, vandaag heb ik tot vervelens toe opnieuw geprobeerd.
Eerst heb ik in paint een nieuwe tekening gemaakt. Vervolgens heb ik die opgeslagen als PNG. GIF lukte niet.
Ik heb volgens jouw aanwijzingen gewerkt en nu lukte het om vlakken onzichtbaar te maken in IM.
Opslaan, zeg je dan, dat doe ik.
Vervolgens moet ik de oorspronkelijke tekening ( en dan denk ik toch dat je de allereerste, onbewerkte bedoelt) invoeren.
Ik kies dan de glitters, kopieer en voer in. En van dan af gebeurt er niets meer. Er verschijnt zelfs geen ingevoerde tekening, het is alsof ik van voor af aan opnieuw moet beginnen.
Ik ga het nu vanavond nog één keer proberen en als het niet lukt, geef ik het op.
Eerst heb ik in paint een nieuwe tekening gemaakt. Vervolgens heb ik die opgeslagen als PNG. GIF lukte niet.
Ik heb volgens jouw aanwijzingen gewerkt en nu lukte het om vlakken onzichtbaar te maken in IM.
Opslaan, zeg je dan, dat doe ik.
Vervolgens moet ik de oorspronkelijke tekening ( en dan denk ik toch dat je de allereerste, onbewerkte bedoelt) invoeren.
Ik kies dan de glitters, kopieer en voer in. En van dan af gebeurt er niets meer. Er verschijnt zelfs geen ingevoerde tekening, het is alsof ik van voor af aan opnieuw moet beginnen.
Ik ga het nu vanavond nog één keer proberen en als het niet lukt, geef ik het op.
-
Composite > plak je url-adres in het URL-vak > Gravity = Center > Scroll naarComposite Properties > Compose = Atop > Miscellaneous options / tile across and down the image canvas aanvinken - composite (heel je afbeelding glittert en de mogelijk nog aanwezige witte achtergrond glittert mee) ofwel (alles is bedekt met glitter die niet glittert. Stap 9 brengt dat straks in orde. Loop staat niet op 0)
en van na die laatste "composite" vier regels terug komt er niets meer.
Ja, Cleopa, waarschijnlijk zie iets over het hoofd dat misschien voor jou vanzelfsprekend is. Dat heb ik ook als mijn man me probeert wegwijs te maken in het hele gedoe.
Ik wens je nog een goede nacht en morgen of volgende week zullen we wel verder zoeken.
en van na die laatste "composite" vier regels terug komt er niets meer.
Ja, Cleopa, waarschijnlijk zie iets over het hoofd dat misschien voor jou vanzelfsprekend is. Dat heb ik ook als mijn man me probeert wegwijs te maken in het hele gedoe.
Ik wens je nog een goede nacht en morgen of volgende week zullen we wel verder zoeken.
-
Janina --
1 ) Sla onderstaande naam (in't rood) hieronder op
en plaats dat in een mapje

2 ) Open IMs
3 ) Klik op bladeren > en haal je naam binnen > en klik op Vieuw
4 ) Klik op Composite (bovenaan in de 14 knoppen balk)
5 ) Kopiëer dit adres
http://members.tripod.com/~osodeoro/Spa ... marine.gif
En plaats dat in het URL kadertje (onderste) = 1

Tracht de volgende , Atop = 2 > Vinkje plaatsen = 3 > zo in te vullen als in het voorbeeld , en Klik op Press to composite = 4 nummeers
Het volgend scherm moet je naam glitteren
Klik nu met rechts op je naam en sla die op in je map . Dat kan je dan naar hier brengen

Zo zou het er moeten uit zien

1 ) Sla onderstaande naam (in't rood) hieronder op
en plaats dat in een mapje

2 ) Open IMs
3 ) Klik op bladeren > en haal je naam binnen > en klik op Vieuw
4 ) Klik op Composite (bovenaan in de 14 knoppen balk)
5 ) Kopiëer dit adres
http://members.tripod.com/~osodeoro/Spa ... marine.gif
En plaats dat in het URL kadertje (onderste) = 1

Tracht de volgende , Atop = 2 > Vinkje plaatsen = 3 > zo in te vullen als in het voorbeeld , en Klik op Press to composite = 4 nummeers
Het volgend scherm moet je naam glitteren
Klik nu met rechts op je naam en sla die op in je map . Dat kan je dan naar hier brengen

Zo zou het er moeten uit zien

-
janina -- Je kan op twee wijze iets doen glitteren
A ) 1 ) Je maakt bij een bestaande afbeelding een gedeelte transparant
2 ) Dan maak je een gekleurd grondvlak , met de zelfde afmetingen als je afbeelding (kleur speelt geen rol , als het maar een kleur heeft)
3 ) Op het gekleurd vlak plaats je dan de glitter
4 ) Dan plak je Uw afbeelding met het doorzichtige gedeelte over het glitterend grondvlak
Zoals hieronder

B ) 1 ) Je maakt een doorzichtig grondvlak
2 ) Je typt er tekst op of je tekend er wat op
3 ) Dan plaats je er de glittering op
Zoals deze

Misshien helpt dit een beetje: Als je bij nummer twee kiest voor Over of ScrOver dan plak je over alles heen al of niet doorzichtig
Kies je voor Atop dan plak je enkel op het gedeelte wat een kleur heeft en NIET op het doorzichtige

A ) 1 ) Je maakt bij een bestaande afbeelding een gedeelte transparant
2 ) Dan maak je een gekleurd grondvlak , met de zelfde afmetingen als je afbeelding (kleur speelt geen rol , als het maar een kleur heeft)
3 ) Op het gekleurd vlak plaats je dan de glitter
4 ) Dan plak je Uw afbeelding met het doorzichtige gedeelte over het glitterend grondvlak
Zoals hieronder

B ) 1 ) Je maakt een doorzichtig grondvlak
2 ) Je typt er tekst op of je tekend er wat op
3 ) Dan plaats je er de glittering op
Zoals deze

Misshien helpt dit een beetje: Als je bij nummer twee kiest voor Over of ScrOver dan plak je over alles heen al of niet doorzichtig
Kies je voor Atop dan plak je enkel op het gedeelte wat een kleur heeft en NIET op het doorzichtige

-
Janina -- (alles is bedekt met glitter die niet glittert. Stap 9 brengt dat straks in orde. Loop staat niet op 0)
Loop wil zeggen : Dat de ganse beweging zoveel keer mag herhaald worden en dan stopt op het getal dat jij in geeft
Geef je nul in dat wil het zeggen dat de herhaling blijft lopen , geef je 10 in dan stopt de beweging na 10de keer . En als er 1 staat dan kan het zijn dat tijd van één bewerking al voorbij is vóór jij het kan zien dat er beweging was . Een glittering bestaat gewoonlijk uit 3 lagen en die gaan aan een snelheid van 1/100ste van een seconde dus de samen is dat 3 honderste van 1 seconde . Dan moet je al een supper snelle pc hebben om de beweging te kunnen zien
Bij Loop moet 0 staan

Loop wil zeggen : Dat de ganse beweging zoveel keer mag herhaald worden en dan stopt op het getal dat jij in geeft
Geef je nul in dat wil het zeggen dat de herhaling blijft lopen , geef je 10 in dan stopt de beweging na 10de keer . En als er 1 staat dan kan het zijn dat tijd van één bewerking al voorbij is vóór jij het kan zien dat er beweging was . Een glittering bestaat gewoonlijk uit 3 lagen en die gaan aan een snelheid van 1/100ste van een seconde dus de samen is dat 3 honderste van 1 seconde . Dan moet je al een supper snelle pc hebben om de beweging te kunnen zien
Bij Loop moet 0 staan