oefening
-
Janina - Lid geworden op: 29 mar 2009, 23:32
Heggemusjes hebben met veel geduld hun nestje gebouwd in de klimop op mijn klein terrasje. Eindelijk zag ik ze aan en af vliegen, teken van jong leven.
Gisteren waren mijn kleinkinderen hier met hun jonge, schattige, witte , kleine hondenpup. Hun troostdiertje blijkt doof te zijn maar kwam wel aangedragen met een klein, dood, nog blind vogeljong. Even later vond ik onder de tafel nog eentje. Ik dacht meteen dat het weer dezelfde kant uitging als in voorbije jaren. En dan denk ik aan vele mogelijke oorzaken.
Maar vandaag zijn de ouders heel bedrijvig op en aan gevlogen, ik hoorde het piepen aangroeien en ik denk dat het nest gehalveerd is wegens gebrek aan voedsel. Alleen wie het hardste schreeuwde kreeg de mond vol, wie dat niet kon verkommerde en werd dood buiten het nest gedropt. In de natuur is er geen medelijden of medevoelen, enkel de wet van de sterksten geldt.

Bijna middernachtsgroetjes aan wie dit lezen wil.
Gisteren waren mijn kleinkinderen hier met hun jonge, schattige, witte , kleine hondenpup. Hun troostdiertje blijkt doof te zijn maar kwam wel aangedragen met een klein, dood, nog blind vogeljong. Even later vond ik onder de tafel nog eentje. Ik dacht meteen dat het weer dezelfde kant uitging als in voorbije jaren. En dan denk ik aan vele mogelijke oorzaken.
Maar vandaag zijn de ouders heel bedrijvig op en aan gevlogen, ik hoorde het piepen aangroeien en ik denk dat het nest gehalveerd is wegens gebrek aan voedsel. Alleen wie het hardste schreeuwde kreeg de mond vol, wie dat niet kon verkommerde en werd dood buiten het nest gedropt. In de natuur is er geen medelijden of medevoelen, enkel de wet van de sterksten geldt.

Bijna middernachtsgroetjes aan wie dit lezen wil.
-
Cleopa, Yna, Petros, bo'ke,en Neske, dank je wel voor jullie belangstelling. Ik voel me al een beetje zekerder want het is toch altijd weer een aftasten of er mensen zijn die wat je doet de moeite waard vinden.
Neske, jij zond mij die foto van die pups.
Toen mijn eerste kleinkind haar plechtige kommunie deed vond ik een kaart met tien kleine pups. Omdat ze gek was van dieren koos ik ze uit. Ik kan het soms niet nalaten, maar ik wil dan een rijmpje maken over wat ze op de kaart ziet... een tweemaal toegevouwen kaart met 10 pups.
"10 schattige pups
erg netjes naast elkaar
ik zag ze en dacht:
die geef ik haar
een naam kregen ze alle tien
ik laat ze zien.... "

Het is niets bijzonders, enkel herinnering!
Op deze eerste warme meidag wens ik jullie een fijn week-end.
Groetjes van
Janina
Neske, jij zond mij die foto van die pups.
Toen mijn eerste kleinkind haar plechtige kommunie deed vond ik een kaart met tien kleine pups. Omdat ze gek was van dieren koos ik ze uit. Ik kan het soms niet nalaten, maar ik wil dan een rijmpje maken over wat ze op de kaart ziet... een tweemaal toegevouwen kaart met 10 pups.
"10 schattige pups
erg netjes naast elkaar
ik zag ze en dacht:
die geef ik haar
een naam kregen ze alle tien
ik laat ze zien.... "

Het is niets bijzonders, enkel herinnering!
Op deze eerste warme meidag wens ik jullie een fijn week-end.
Groetjes van
Janina
-
Blijkt dat ik fouten maakte tegen de taal maar ook tegen andere regels die voor mensen,vertrouwd met de PC, een wissewasje zijn. Ik ga het opnieuw proberen. 
Misschien zien jullie geen verschil maar ik zou komma's dubbel gezet hebben enz, enz...
Cleopa, jij bent wel een mildere leermeester dan mijn man!

Misschien zien jullie geen verschil maar ik zou komma's dubbel gezet hebben enz, enz...
Cleopa, jij bent wel een mildere leermeester dan mijn man!