oefening
-
Janina - Lid geworden op: 29 mar 2009, 23:32
Petros, ik heb dat nagekeken, alles klopt.
Een vraagje: Als ik oefen werk ik met TWEE vensters.
Krijg ik een bericht van s-net dan is er voor mij althans geen probleem als je dat andere al een probleem kan noemen!!!
MAAR, als ik met twee vensters werk moet ik :
a)- een les van Cleopa, al dan niet uit mijn topic of uit een sticky aan de ene zijde hebben ( meestal links van mijn scherm.)
b)-mijn topic waarin ik werk, rechts van mij.
Kan het zijn dat ik ergens een fout maak daarin?
Ja, ik kan het moeilijk uitleggen maar ik probeer....
Als ik dus op mijn oefenforum zit, bij manier van spreken, dan open ik opnieuw het oefenforum zodat ik twee vensters naast mekaar heb..
Ik moet DAN ALTIJD mijn nicknaam opnieuw ingeven, mijn wachtwoord blijft wel onthouden en ik beland altijd op pag.1 van mijn oefenforum.
Kan het zijn door op deze manier te werken , ik in verkeerde volgorde mijn vensters sluit?
Misschien ben ik een moeilijke leerling maar ik prijs me gelukkig met zoveel talentvolle mensen om me heen.
Bedankt voor die begeleiding en sorry voor mijn te langzaam begrijpen van al dat PC gedoe.
Maar, ik heb een excuus, ik zit nog in de kleuterschool!!!!!
Groetjes van Janina
Een vraagje: Als ik oefen werk ik met TWEE vensters.
Krijg ik een bericht van s-net dan is er voor mij althans geen probleem als je dat andere al een probleem kan noemen!!!
MAAR, als ik met twee vensters werk moet ik :
a)- een les van Cleopa, al dan niet uit mijn topic of uit een sticky aan de ene zijde hebben ( meestal links van mijn scherm.)
b)-mijn topic waarin ik werk, rechts van mij.
Kan het zijn dat ik ergens een fout maak daarin?
Ja, ik kan het moeilijk uitleggen maar ik probeer....
Als ik dus op mijn oefenforum zit, bij manier van spreken, dan open ik opnieuw het oefenforum zodat ik twee vensters naast mekaar heb..
Ik moet DAN ALTIJD mijn nicknaam opnieuw ingeven, mijn wachtwoord blijft wel onthouden en ik beland altijd op pag.1 van mijn oefenforum.
Kan het zijn door op deze manier te werken , ik in verkeerde volgorde mijn vensters sluit?
Misschien ben ik een moeilijke leerling maar ik prijs me gelukkig met zoveel talentvolle mensen om me heen.
Bedankt voor die begeleiding en sorry voor mijn te langzaam begrijpen van al dat PC gedoe.
Maar, ik heb een excuus, ik zit nog in de kleuterschool!!!!!
Groetjes van Janina

.....en daarom, voor we elkander weer vergeten,
laten we zacht zijn voor elkander, kind. (A.R. Holst)
-
Cleopa - Lid geworden op: 25 feb 2005, 22:26
Janina -- Ga eerst eens lezen in mijn topic klik op de link hieonder
http://www.seniorennet.be/forum/viewtop ... &start=734
En om een oefening te doen houd ik mij in éénscherm met twee tabbladen dus bij U Seniorennet en IMs en ik wissel met mijn tabbladen .
In het scherm waar de oefening staat (SN) daar selecteer ik wat ik ga doen (dus gewoon blauwmaken)
Dan klik ik op het tabblad (IMs) en open ik IMs en voer uit wat ik gelezen heb
Dan klik ik op het tabblad (SN) Ik klik ergens willekeurig , het blauwe gaat weg en ik selecteer de volgende gedeelte
Dan klik ik op het tabblad (IMs) en voer dan dat uit .
Stel dat je iets vergeten bent verspring met je tabblad , je moet niet zoeken waar je bent je leest gewoon het blauwe gedeelte
Zo verspring je telkens tot de oefening af is
Probeer eens ik vind het zo gemakkelijk misschien jij ook . Als je begrijpt wat ik bedoel

http://www.seniorennet.be/forum/viewtop ... &start=734
En om een oefening te doen houd ik mij in éénscherm met twee tabbladen dus bij U Seniorennet en IMs en ik wissel met mijn tabbladen .
In het scherm waar de oefening staat (SN) daar selecteer ik wat ik ga doen (dus gewoon blauwmaken)
Dan klik ik op het tabblad (IMs) en open ik IMs en voer uit wat ik gelezen heb
Dan klik ik op het tabblad (SN) Ik klik ergens willekeurig , het blauwe gaat weg en ik selecteer de volgende gedeelte
Dan klik ik op het tabblad (IMs) en voer dan dat uit .
Stel dat je iets vergeten bent verspring met je tabblad , je moet niet zoeken waar je bent je leest gewoon het blauwe gedeelte
Zo verspring je telkens tot de oefening af is
Probeer eens ik vind het zo gemakkelijk misschien jij ook . Als je begrijpt wat ik bedoel

-
Cleopa, ik heb gedaan wat je zei, inderdaad is dat gemakkelijker!
Maar, ondanks dat werkt IMS op mijn PC niet zoals het hoort.
Ik herneem de les over " glitter naam".
Gisterenavond lukte het na verscheidene pogingen, vandaag in geen geval.
Dan maar teruggegrepen naar jouw voorbeeld van Alice in Wonderland maar met een Gif plaatje van mij..
De eerste twee keren dat ik mijn cursor plaats en klik, zie ik een behoorlijk gedeelte wit worden maar hoemeer kaders er komen hoe kleiner het aangeklikte gebied wordt en weer overgaat in een speldeprikje.....
Met lijsten maken lukt het beter nu.
Eigenlijk ben ik ervan overtuigd dat mijn PC dat niet aankan.
Mijn broer stuurt me beelden door over historische gebouwen. Je kan dan inzoemen , je weg kiezen enz. enz.
Als ik dat bekijken wil krijg ik beeld na beeld maar met heel wat tussenpozen en verspringen....
Kijk ik op de PC van mijn man, dan is er geen probleem en gaat alles vloeiend.
Ook met Google Earth heb ik dezelfde problemen.
Je hebt me al vaker gezegd dat je niet denkt dat het aan mijn PC ligt maar ik blijf mijn twijfels behouden.
Het is natuurlijk frusterend als ik stap na stap opvolg en zelden het
resultaat krijg dat ik voorop stelde.
Omdat het gisteren éénmaal goed ging, is hier dat resultaat:

Meteen daarop wou ik het voor mezelf opnieuw bewijzen.
Noppes, het lukte niet meer.
Vandaag ook niet....
Late groetjes van mij.
Janina
Maar, ondanks dat werkt IMS op mijn PC niet zoals het hoort.
Ik herneem de les over " glitter naam".
Gisterenavond lukte het na verscheidene pogingen, vandaag in geen geval.
Dan maar teruggegrepen naar jouw voorbeeld van Alice in Wonderland maar met een Gif plaatje van mij..
De eerste twee keren dat ik mijn cursor plaats en klik, zie ik een behoorlijk gedeelte wit worden maar hoemeer kaders er komen hoe kleiner het aangeklikte gebied wordt en weer overgaat in een speldeprikje.....
Met lijsten maken lukt het beter nu.
Mijn broer stuurt me beelden door over historische gebouwen. Je kan dan inzoemen , je weg kiezen enz. enz.
Als ik dat bekijken wil krijg ik beeld na beeld maar met heel wat tussenpozen en verspringen....
Ook met Google Earth heb ik dezelfde problemen.
Je hebt me al vaker gezegd dat je niet denkt dat het aan mijn PC ligt maar ik blijf mijn twijfels behouden.
Het is natuurlijk frusterend als ik stap na stap opvolg en zelden het
resultaat krijg dat ik voorop stelde.

Vandaag ook niet....
Late groetjes van mij.
Janina
-
Janina -- De eerste twee keren dat ik mijn cursor plaats en klik, zie ik een behoorlijk gedeelte wit worden maar hoemeer kaders er komen hoe kleiner het aangeklikte gebied wordt en weer overgaat in een speldeprikje.....Janina schreef: Dan maar teruggegrepen naar jouw voorbeeld van Alice in Wonderland maar met een Gif plaatje van mij..
Vandaag ook niet....
Late groetjes van mij.
Janina
Het vet gedrukte begrijp ik niet goed , maar ik tracht te antwoorden
Als je wil transparant maken en alles goed hebt ingevuld dan zou het moeten lukken . Als je dan nadien er een kader om zet moet je als je weer wil transparant maken de instellingen opnieuw uitvoeren , en goed opletten want soms staat er dan de kleur die je gebruikte uit je vorige bewerking
Eigenlijk ben ik ervan overtuigd dat mijn PC dat niet aankan
Iets meer naar beneden lees ik dat sommige dingen beter lukt op je man zijn pc , dan moet ik nu ook denken dat er wat aan de hand is bij Uwe pc , vermits het wel lukt op de andere pc . Dus voer je alles korekt uit maar wil de pc niet mee , maar je kan het wel
Normaal gaat de flikkering vlugger

Ik denk dat je toen Uw flikkering tevoorschijn kwam nog wat anders gedaan hebt . Het is moeilijk om dat uit te leggen maar als het zich nog voor doet tracht ik het dus wel uit te leggen . Nu die uitleg geven brengt je waarschijnlijk in verwarring
Dus je ziet Uw flikkering > klik dan rechts op de afbeelding en kies dan voor Afbeelding Opslaan Als . Dan zou de snelheid niet verminderen
Een vraagje : Werd de pc al eens gereinigd
Courage met je oefeningen , denk maar ik heb ook menig keer mijn mond met gewijd water moeten wassen

-
Cleopa, ik zal zijn (mijn PC natuurlijk) ingewanden eens stofvrij maken maar ik heb er geen hoop op.
Wij hadden gisteren een familiefeestje en mijn broer, die nogal creatief uit de hoek kan komen met zijn PC zei:"Als jouw PC meer dan zes jaar oud is, koop dan een nieuwe en veel van je problemen zullen zich vanzelf oplossen.... En wat weet ik? Ik heb eigenlijk een afdankertje omdat ik toch niet zoveel doe ermee.Maar wat IK wil, kan die niet!
Een vraagje: Ik krijg op mijn oefenforum de meest fantastische bewerkingen van foto's.
Natuurlijk ben ik in de sticky's gaan kijken, vandaar vertrek ik ook soms. To the point nu, hebbben die beeldenkunstenaars commputerlesssen gevolgd of hebben ze het net zoals ik via een oefenforum geleerd?
Groetjes van Janina en oprecht gemeend : "Dank voor je begeleiding."
Wij hadden gisteren een familiefeestje en mijn broer, die nogal creatief uit de hoek kan komen met zijn PC zei:"Als jouw PC meer dan zes jaar oud is, koop dan een nieuwe en veel van je problemen zullen zich vanzelf oplossen.... En wat weet ik? Ik heb eigenlijk een afdankertje omdat ik toch niet zoveel doe ermee.Maar wat IK wil, kan die niet!
Een vraagje: Ik krijg op mijn oefenforum de meest fantastische bewerkingen van foto's.
Natuurlijk ben ik in de sticky's gaan kijken, vandaar vertrek ik ook soms. To the point nu, hebbben die beeldenkunstenaars commputerlesssen gevolgd of hebben ze het net zoals ik via een oefenforum geleerd?
Groetjes van Janina en oprecht gemeend : "Dank voor je begeleiding."
-
Janina -- Ik weet natuurlijk niet hoe het met de andere zit en wat voor studie die mensen gedaan hebben . Ik heb het leerkontrakt van slager gedaan en dan naar een schokdemper bedrijf tot aan mijn brugpensioen . Ik kan enkel zeggen ik heb geen boek noch les of cursus gevolgd . Ben hier toevallig komen kijken en heb zeker 3 maanden bijna dagelijks komen lezen op het ganse forum . Tot ik me ingeschreven heb en mijn eerste bericht heb niemand ooit gezien (ik denk dat ik vergeten had van op OK te klikken) en 'k heb hier veel geleerd . Maar ik denk niet dat ik het volgens de regels doe ik probeer en zoek en vraag tot ik bekom wat ik graag wou . Misschien krijg je nog wat uitleg van andere oefenaars , maar ik denk dat New-York zo begonnen is Petros en Neske denk ik ook maar ik ben er niet zeker van .

-

Voila, ik heb iets anders geprobeerd uit een sticky van dit oefenforum. Ik moest op headings klikken (sticky van redpoppy) maar dat zag ik niet staan. Heb dan maar willekeurig iets uitgezocht.
Kan iemand mij zeggen wat "headings " betekent?
-
Janina -- Kan iemand mij zeggen wat "headings " betekent? Dit staat zo in't woorden boek
Opschrift -- Titel -- Kop -- Rubriek
Maar als je nog zo iets tegen komt , ga dan eens naar deze site . Kopieer de Engelse tekst , en plak dat daar het woord (zin) en vergeet niet je taal keuze te maken . Soms klik ik ook op het luidsprekertje om te horen hoe het klinkt
http://translate.google.com/?hl=nl#

NB: Als je daar de URL van een site in plakt wordt dat ook vertaalt , het is niet Supper korekt maar je kan er toch veel mee doen

Opschrift -- Titel -- Kop -- Rubriek
Maar als je nog zo iets tegen komt , ga dan eens naar deze site . Kopieer de Engelse tekst , en plak dat daar het woord (zin) en vergeet niet je taal keuze te maken . Soms klik ik ook op het luidsprekertje om te horen hoe het klinkt
http://translate.google.com/?hl=nl#

NB: Als je daar de URL van een site in plakt wordt dat ook vertaalt , het is niet Supper korekt maar je kan er toch veel mee doen

-
YNA - Lid geworden op: 24 mar 2009, 20:34
Klikje
Nog een fijne avond Janina !
Met de hulp van Cleopa maakte ik ook een klikje. Janina, ik had ook nog nooit op een pc. gewerkt en heb ook al alles moeten leren door te vragen, je bent dus niet alleen. In onzen tijd gebruikten wij nog geen computer.
Dit is ook eentje van de vele zangers van die tijd die ik graag hoorde en zelfs nu nog.

Groetjes
Yna
Nog een fijne avond Janina !
Met de hulp van Cleopa maakte ik ook een klikje. Janina, ik had ook nog nooit op een pc. gewerkt en heb ook al alles moeten leren door te vragen, je bent dus niet alleen. In onzen tijd gebruikten wij nog geen computer.
Dit is ook eentje van de vele zangers van die tijd die ik graag hoorde en zelfs nu nog.
Groetjes
Yna

Wees blij en geniet.
-
Bedankt lieve allemaal voor de week-end wensen. Ik wil wel verder werken maar heb al dagen de hoede over een dove pup en een pientere kitten...
En dat is niet zo gemakkelijk.
Maar vanavond heb ik mijn huiswerk gemaakt op de PC.
Het is niet om van de toren te blazen maar ik oefen....
Ik wens jullie ook een fijn week-end en vooral, bedankt voor de bemoediging!!!!
Janina
En dat is niet zo gemakkelijk.
Maar vanavond heb ik mijn huiswerk gemaakt op de PC.
Het is niet om van de toren te blazen maar ik oefen....

Ik wens jullie ook een fijn week-end en vooral, bedankt voor de bemoediging!!!!
Janina