Geloven in de BIJBEL of de theorie van Darwin ?

hier is plaats voor alle wereldreligies
Gast

05 aug 2010, 17:14

dhr.antoon schreef: ,
de site is ondertussen 8 maal bezocht
.
Oh dat was dus de bedoeling. :lol: Ik wist wel dat er een addertje onder het gras lag. Wat erin staat is van geen belang als de klok maar aantikt. Kunnen zulke lui zichzelf wijsmaken dat zij heel geleerde en ware dingen geschreven hebben. Dat is met de Bijbelverkoop ook zo. Hoe meer verkochte boeken hoe waarder het is geworden, hoe meer gelovigen er zijn. Er waren hier nog mensen die dezelfde logika erop nahouden.
By the way ik klikte al vier keer aan om eens een blik te werpen op je nonsens. Dat was voor mij ruim voldoende.

dhr.antoon

05 aug 2010, 17:23

By the way ik klikte al vier keer aan om eens een blik te werpen op je nonsens. Dat was voor mij ruim voldoende.

Welke nonsens???

ik zal er maar een refrein van maken, ik krijg toch geen voorbeelden
Ik laat hier zien hoe het is
iedereen zegt het is allemaal mis

ik vraag netjes om een voorbeeld
geen antwoord op de tong zit eelt

HOLADUILEE HOLADIO
Gast

05 aug 2010, 17:24

dhr.antoon schreef:Je zal beter moeten lezen Talisman, voorlopig heb ik het alleen over Josef, zonder hem in verband met een bevolking te brengen.

Verder trek ik geen conclusie, ik noem alleen de talloze matches met de bijbelse Josef, Mozes en anderen, je kan in dat uur absoluut nog geen conclusie trekken over de site.
O, je hebt enkel Jozef. En waar baseerd u zich op ?? Toch niet zo maar iemand er uit pikken om zijn Arisch uiterlijk, mag ik hopen. Is die ook met een aanhang eruit getrokken ? En waar is daar verslag van ? Wat hebt u tegen Achnaton als de Mozes ? Zijn genealogie én historiek klopt als een bus. Was naar het schijnt ook een mooie jongen hoor. In uw onderzoek zal u vermoedelijk ook al het boek van de Egyptische wetenschapper Ahmed Osman hebben gelezen, om er maar eentje te noemen. Het lijkt me vreemd dat u deze studie nog niet zou gelezen hebben. En ja, ik kan goed lezen. Dank u.
Gast

05 aug 2010, 17:32

dhr.antoon schreef:Hoeveel onkundigen komen er nog,
de Egyptische chronologie wordt verworpen door geleerden van faam die geen JG zijn.
goed ik zal een compliment geven ,de site is ondertussen 8 maal bezocht.
Niet over de chronologie, m'n beste antoon, maar over de data die soms wel eens enkele jaren kunnen verschillen. Zoals u vast zult weten telden de oude Egyptenaren per farao-bewind, en voor een vol regeerperiode noteerde men veertig jaar, wat niet altijd correct in tijd was, maar symbolisch bedoeld. Vandaar wat moeilijk en enkele jaarverschillen. Niet meer dan dat hoor. Maar u moet ook wel begrijpen dat zo'n volksverhuizing wel moet zijn opgevallen. Djozer's dynastie maakt daar geen melding van. Achnaton's dynastie wél.

dhr.antoon

05 aug 2010, 17:35

Talisman
Ik heb dat boek niet gelezen, dus ik wil er geen oordeel over brengen, wat ik welgedaan heb is:
Emanuel veliofski beschouwd, niet echt bestudeert, maar heel vluchtig een boek verslag gelezen, ik kan met een gedeelte eens zijn en met een groot gedeelte niet
Ik heb Robert de Telder beschouwd op dezelfde manier hetzelfde verhaal mee eens en ook mee oneens, waar ik Robert in prijs is dat ik ook werk met zijn reken formules, alleen mijn slot conclusie is anders

Wat ik wel grondig bestudeerd heb is wikipedia iedere farao heb ik bestudeerd, ook in verhouding tot andere farao’s
Gast

05 aug 2010, 17:59

dhr.antoon schreef:By the way ik klikte al vier keer aan om eens een blik te werpen op je nonsens. Dat was voor mij ruim voldoende.

Welke nonsens???

ik zal er maar een refrein van maken, ik krijg toch geen voorbeelden
Ik laat hier zien hoe het is
iedereen zegt het is allemaal mis

ik vraag netjes om een voorbeeld
geen antwoord op de tong zit eelt

HOLADUILEE HOLADIO
Je maakt het je wel makkelijk he? Dat is nu steeds dezelfde truc die gelovigen uithalen. Ze vragen voortdurend voorbeelden van hun nonsens als het hen uitkomt, maar zijn niet in staat om andere bevindingen ten gepaste tijde te weerleggen en zwijgen op dat moment in alle talen. Wegens onkunde.
Moest ik van jou zijn, ik zou het eens omkeren. Ik zou mijn eigen schrijfsels eerst eens vergelijken met wat anderen hierover al schreven. En dan opnieuw gaan opzoeken waar je fouten zitten. Maar dan ook eens vertrekken van andere konteksten he, ipv alles aan te passen aan de Bijbel. Dat maakt het ons veel makkelijker en moet jij je Latijn hier niet in onbevoegden steken.
En neen dus ik ga geen reklame maken voor je site en ik ga je tikker ook niet laten tellen . Ik heb genoeg gelezen :lol:
Gast

05 aug 2010, 18:02

dhr.antoon schreef:Talisman
Ik heb dat boek niet gelezen, dus ik wil er geen oordeel over brengen, wat ik welgedaan heb is:
Emanuel veliofski beschouwd, niet echt bestudeert, maar heel vluchtig een boek verslag gelezen, ik kan met een gedeelte eens zijn en met een groot gedeelte niet
Ik heb Robert de Telder beschouwd op dezelfde manier hetzelfde verhaal mee eens en ook mee oneens, waar ik Robert in prijs is dat ik ook werk met zijn reken formules, alleen mijn slot conclusie is anders

Wat ik wel grondig bestudeerd heb is wikipedia iedere farao heb ik bestudeerd, ook in verhouding tot andere farao’s
Met andere woorden, u staat dus nog nergens. 8O

Clausewitz

05 aug 2010, 18:11

Antoon:
Sinds wanneer is Wikipedia een serieuze referentie over egyptologie? :lol:
Wie bewaakt de bewakers.

dhr.antoon

05 aug 2010, 18:22

ARMANDINE
Onkunde, ik zou niet weten waar op de talloze pagina,s en onderwerpen op mijn site.
IK heb ook aardig waardering in de poll, en dan te bedenken dat ik mij veel bevind op sites die anti bijbel zijn, en zeker anti JG. dus ik denk dat het aan jou ligt, maar genoeg over de site, daar is het forum niet voor.
Ik zal proberen markante gedeelten hier te bespreken, van Egypte maar oopk van andere mogendheden die feeling met het Joodse volk hadden, zoals Perzen Grieken enz.

maar eerst Egypte daar kunnen we zo en zoal meer dan een jaar over discuseren
Talisman
als blijkt dat er monarchen wel op de ene koningslijst staan en niet op de ander.
Als het zo is dat er 2 dynastieën contemporain verliepen voor opper Egypte en voor Neder Egypte.
Als blijkt dat de Sotisperiode 1461 jaar niet gebruikt werd door de Egyptenaren, wat conservatieve geleerden denken van wel, dan kan je rustig stellen dat er heel veel niet klopt ook in de chronologie niet.
pakweg een gat van 400 tot 700 jaar ontstaat er, de bijbelse chronologie vult het wel op.

dhr.antoon

05 aug 2010, 18:31

Sinds wanneer is Wikipedia een serieuze referentie over egyptologie?
Nog even een klein stukje onkunde wegwerken, Wikipedia heeft tekortkomingen, zeker weten maar op het gebied van Egypte geeft de Engelstalige site ongeveer dezelfde info die gespecificeerde sites geven

Clausewitz

05 aug 2010, 18:33

Antoon:
Als blijkt dat de Sotisperiode 1461 jaar niet gebruikt werd door de Egyptenaren, wat conservatieve geleerden denken van wel, dan kan je rustig stellen dat er heel veel niet klopt ook in de chronologie niet.
pakweg een gat van 400 tot 700 jaar ontstaat er, de bijbelse chronologie vult het wel op
De oudste gekende Farao was Ramses II hij werd 63 jaar terwijl er in de bijbel mensen zijn van honderden jaar oud.Daarmee kan je natuurlijk heel veel gaten opvullen. :lol:
Wie bewaakt de bewakers.

dhr.antoon

05 aug 2010, 18:35

de oudste was dat niet Menes

Menes was de eerste farao van de eerste Dynastie, ik raad je aan beter huiswerk te doen.
Op Menes kom ik terug want daar zitten haken en ogen aan

Clausewitz

05 aug 2010, 18:50

dhr.antoon schreef:de oudste was dat niet Menes.Menes was de eerste farao van de eerste Dynastie, ik raad je aan beter huiswerk te doen.
Over de 1ste dynastie zijn geen aanvaardbare cijfers gekend en Menès is niet meer als een legendarische figuur zoals zovelen in jouw gebedenboek.De stichter van de 1ste échte dynastie is Narmer.Ik doelde op de échte ouderdom van Ramses II van de XIXe dynastie.Hij leefde van 1298 tot 1235 voor C.Niks vergeleken met de bijbelse figuren als Noé 800 jaar,Mathusalem 900 ? :lol:
Wie bewaakt de bewakers.
Gast

05 aug 2010, 19:00

dhr.antoon schreef:ARMANDINE
Onkunde, ik zou niet weten waar op de talloze pagina,s en onderwerpen op mijn site.
IK heb ook aardig waardering in de poll, en dan te bedenken dat ik mij veel bevind op sites die anti bijbel zijn, en zeker anti JG. dus ik denk dat het aan jou ligt, maar genoeg over de site, daar is het forum niet voor.
Ik zal proberen markante gedeelten hier te bespreken, van Egypte maar oopk van andere mogendheden die feeling met het Joodse volk hadden, zoals Perzen Grieken enz.

maar eerst Egypte daar kunnen we zo en zoal meer dan een jaar over discuseren
Talisman
als blijkt dat er monarchen wel op de ene koningslijst staan en niet op de ander.
Als het zo is dat er 2 dynastieën contemporain verliepen voor opper Egypte en voor Neder Egypte.
pakweg een gat van 400 tot 700 jaar ontstaat er, de bijbelse chronologie vult het wel op.
Potverdorie, wàt voor een nonssens is dàt nu weer. Gij zit ook nog niet verder dan Champollion zeker ? En daar hebt ge dan een goede reden voor he ? Als het maar beter bij de Bijbel aansluit. Ach vent, ga fietsen. :evil:
Gast

05 aug 2010, 19:06

dhr.antoon schreef:de oudste was dat niet Menes

Menes was de eerste farao van de eerste Dynastie, ik raad je aan beter huiswerk te doen.
Begrijpelijk leren lezen , antoon. Er staat de oudste in leeftijd en niet in genealogische context. Wat een arrogant ventje ben jij wel ? Denkt ge nu werkelijk dat Clausewitz zo'n vergissing zou maken ? De enige agnost hier ben jij wel. :evil: