firefox of IE

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

filius

29 okt 2010, 19:07

Ik heb een website www.derozenkring.be Wanneer u opent en men klikt in het menu op "Tuin van..." .Deze pagina opent zich dan met tekst en wisselende foto's in IE.Nu is de vraag: Is het mogelijk dat deze pagina niet correct opent in firefox (hier zou men dan de pagina under construction krijgen.)Wat is hier aan te doen dat deze pagina toch opent met tekst en foto's gelijk in IE.
Bij voorbaat dank

Paul Siemons

29 okt 2010, 19:54

Filius, website schijnt in Firefox 4 bij mij toch vrij normaal te werken.

Er is wel iets raars als je (zowel in IE8 als FF) gaat naar " De Tuin van..."
Moet je eens doen: 1 Chris en Theo en dan de 3de foto aanklikken (is een lichte rozensoort) dan verwijst die door naar : http://www.link.com/ ???

Mvg,
P.Siemons
Gast

29 okt 2010, 19:56

Beste filius
Nu is de vraag: Is het mogelijk dat deze pagina niet correct opent in firefox (hier zou men dan de pagina under construction krijgen.)
Ik heb geen enkel probleem om je site in Firefox te openen.
Wel in sommige pagina's kleine foutjes , i.v.m. linken die niet werken .
Groetjes

François

ultddave

29 okt 2010, 20:04

Bij mij wordt de pagina in FireFox en IE goed weergegeven.

De persoon die de problemen ondervind moet zijn/haar tijdelijke internetbestanden eens leegmaken. Dan zal dat wel goed gaan.

De "under construction" pagina is trouwens geen standaard fouten pagina van een browser. Dus die pagina moet dan in het verleden eens op de server hebben gestaan. ;)

En als de browser vanwege een foutje denkt dat die pagina in de tijdelijke internetbestanden nieuwer is dan degene van de server, gaat hij de nieuwe pagina van de server nooit opvragen. (Conditional HTTP GET)

Er staat trouwens nog een fout in het menu.

Ga naar de pagina "activiteiten". En klik dan op het menu item "Tuin van..." dan krijg je een HTTP 404 Page not found fout. Dat komt omdat er een punt teveel staat in de URL.

tuin%20van..html
Dus met 2 punten tussen "van" en "html". Dat moet 1 punt zijn.

PS: Dat lijkt zo op meerdere pagina's verkeerd te staan. Ook op de pagina "clubblad" staat dat verkeerd. Waarschijnlijk ook nog bij andere pagina's wegens het copy pasten.

PS: Er is nog een probleem met de layout in IE8 op de activiteiten2 pagina. Ook zou ik eventueel met javascript checken of de de input van de formulieren wel goed is. Zo kan ik bijvoorbeeld een formulier zonder inhoud verzenden en dergelijke. ;)

Mvg,
Dave
Laatst gewijzigd door ultddave op 29 okt 2010, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.

filius

30 okt 2010, 09:43

Inderdaad 'ultddave' de pagina under construction heeft er in het verleden al een keer opgestaan.Gisteren is de nieuwe pagina aangemaakt.
Ook heb ik firefox geinstalleerd en ik merk dat de pagina "activiteiten en links" in firefox doorelkaar zitten hoe komt dit , in IE komt de pagina layout er wel goed op.
De paginalink van "tuin van" is opgelost , ik heb de dubbele punten voor html weggedaan en 1 punt gezet.
Ik dank iedereen voor de geboden hulp.

coderunner

30 okt 2010, 15:11

filius schreef:Ook heb ik firefox geinstalleerd en ik merk dat de pagina "activiteiten en links" in firefox doorelkaar zitten hoe komt dit , in IE komt de pagina layout er wel goed op.
Beste filius,

Omdat verschillende browers pagina's anders uitlezen. IE heeft zijn eigen normen, FF daarentegen gebruikt de standaard normen.
MAAR bij mij staat zowel in IE als FF de aktiviteiten afbeelding onder het menu en geven zowel IE als FF dezelfde fout - zie schermafdrukken

- schermafdruk IEAfbeelding

- schermafdruk FFAfbeelding

Open de pagina "activiteiten2.html" en zoek in de style opmaak naar

Code: Selecteer alles

#kalender {
	height: 430px;
	width: 750px;
	top: 150px;
	position: absolute;
	left: 350px;
}
en wijzig deze door

Code: Selecteer alles

#kalender {
	height: 430px;
	width: 750px;
	top: 20px;
	position: relative;
	left: auto;
}

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

filius

31 okt 2010, 09:05

Beste coderunner,

Ik heb de code gewijzigd zoals u schreef.Volgens mij is het in orde waarvoor hartelijk dank.

Mvg

coderunner

31 okt 2010, 16:02

Beste filius,

De schikking van de afbeelding staat nu zoals het hoort dus dat is dan ook weeral opgelost.
Je site begint stilaan op punt te komen.

Nog veel succes met je rozen en je website.
Ook bedankt om te reageren.
Nog een prettig verlengd weekend.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.