MARIA, MOEDER van de HEER ( Deel 2 )
-
Gast
Dan zou het gepaster zijn : God de Grootmoeder.werewoef schreef:God de Vader, God de Moeder . Komt regelmatig voor in het gebed en gezang-boekje tijdens een eredienst in de kerk .
In elk geval een mooie en troostende gedachte om te overwegen in de twee volgende dagen . Voor velen onder ons helaas trieste dagen , waarvan ik hoop dat ze vlug voorbij zullen schreden .
werewoef
-
roel - Lid geworden op: 31 dec 2006, 01:41
Woef,
Wil jij van 's morgens tot 's avonds Maria aanbidden, je doet maar, ik heb daar geen last van.
Maar een kleine corectie aan jouw laatste posting toch.
"Allerheiligen" Woef, een trieste dag ? Komaan hé. Op Allerheiligen herdenken we onze doden die nu als heiligen in den hemel vertoeven aan de zijde van onze Heer.
Woef, Allerheiligen is een feestdag !!!!!!!!
Het moet een trieste dag zijn voor jezelf, die hier nog rondloopt in deze aardse poel van zonde.
Wil jij van 's morgens tot 's avonds Maria aanbidden, je doet maar, ik heb daar geen last van.
Maar een kleine corectie aan jouw laatste posting toch.
"Allerheiligen" Woef, een trieste dag ? Komaan hé. Op Allerheiligen herdenken we onze doden die nu als heiligen in den hemel vertoeven aan de zijde van onze Heer.
Woef, Allerheiligen is een feestdag !!!!!!!!
Het moet een trieste dag zijn voor jezelf, die hier nog rondloopt in deze aardse poel van zonde.
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Met een dag als Allerheiligen worden we er nog eens extra aan herinnerd aan de eindigheid van ons bestaan, en wat er van rest; misschien ons toch eens wat minder druk maken over onbenulligheden

"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Roel, eigenlijk, feitelijk herdenkt men zijn doden op Allerzielen .
Ik heb nog even dit van de jaarkalender :
---------------- ALLERHEILIGEN---------------
Waarom zijn heiligen, heiligen ?
Omdat ze opgewekt waren, als het moeilijk was om opgewekt te zijn;
Geduldig, als het moeilijk was om geduldig te zijn;
Omdat ze verder ging, als ze eigenlijk wilden opgeven;
Omdat ze stil waren, als ze eigenlijk liever wilden spreken;
En aangenaam, als ze slecht gemutst waren .
Dat is alles .
mvg-werewoef
ps: nootje aan de moderator ; toen ik mijn posting terug las, zag ik tot mijn verbazing het uur 0129 staan, waar ik dit gepost had om 0029 .
Voor waar , voorwaar en warempel ; vreemd zijn de wegen van Ons Heer .

Ik heb nog even dit van de jaarkalender :
---------------- ALLERHEILIGEN---------------
Waarom zijn heiligen, heiligen ?
Omdat ze opgewekt waren, als het moeilijk was om opgewekt te zijn;
Geduldig, als het moeilijk was om geduldig te zijn;
Omdat ze verder ging, als ze eigenlijk wilden opgeven;
Omdat ze stil waren, als ze eigenlijk liever wilden spreken;
En aangenaam, als ze slecht gemutst waren .
Dat is alles .
mvg-werewoef
ps: nootje aan de moderator ; toen ik mijn posting terug las, zag ik tot mijn verbazing het uur 0129 staan, waar ik dit gepost had om 0029 .
Voor waar , voorwaar en warempel ; vreemd zijn de wegen van Ons Heer .
AMEN en AUM
-
roel - Lid geworden op: 31 dec 2006, 01:41
Wel Woef, daar zeg je zoiets.
De miserie met die doden is dat de levenden feitelijk nie goe weten of ze nu heilig zijn of niet. Stel je voor dat je een "heilige" zit te gedenken die zich aan het amuseren is met Lucifer. Om het eens met jouw woorden te zeggen: "zum kotzen".
Ben je er zo zeker van dat Maria geen " zondeke" heeft begaan dat ze nooit heeft opgebiecht aan haar zoon? Voor zover ik weet, het staat immers niet in den bijbel, is ze nooit bij hem te biechten geweest of moest dat nog nie in den tijd van toen?
Neem Van Gheluwe. Was daar zijn neef nie geweest die toevallig zijn mond heeft voorbijgepraat, die vent had je zelfs de absolutie gegeven zonder biechten.
Woef en Co, ik denk dat er in de hemel veel minder heiligen rondlopen dan jullie wel denken. Tenware dat je daar tegenwoordig binnen moogt op vertoon van de lidkaart van het juiste syndicaat.
Gelukkig komt er nog het laatste oordeel, waarop een eventuele rechterlijke dwaling nog kan worden rechtgezet. Maar daar is Clottemans natuurlijk nie vet mee. Wie weet hoe lang die dààr nog moet op wachten.
Maar goed, ze is een twijfelgeval.
Kortom, "Allerheiligen" zou beter worden vervangen door "Allerkweethetnie".
P.S. Socrates, 't is Hitler zijn eigen schuld. Was hij te biechten geweest alvorens jeweet wel, dan waren al zijn zondekes hem vergeven geweest en zat hij nu aan de rechterhand van de vader.(Tussen de Joden).
De miserie met die doden is dat de levenden feitelijk nie goe weten of ze nu heilig zijn of niet. Stel je voor dat je een "heilige" zit te gedenken die zich aan het amuseren is met Lucifer. Om het eens met jouw woorden te zeggen: "zum kotzen".
Ben je er zo zeker van dat Maria geen " zondeke" heeft begaan dat ze nooit heeft opgebiecht aan haar zoon? Voor zover ik weet, het staat immers niet in den bijbel, is ze nooit bij hem te biechten geweest of moest dat nog nie in den tijd van toen?
Neem Van Gheluwe. Was daar zijn neef nie geweest die toevallig zijn mond heeft voorbijgepraat, die vent had je zelfs de absolutie gegeven zonder biechten.
Woef en Co, ik denk dat er in de hemel veel minder heiligen rondlopen dan jullie wel denken. Tenware dat je daar tegenwoordig binnen moogt op vertoon van de lidkaart van het juiste syndicaat.
Gelukkig komt er nog het laatste oordeel, waarop een eventuele rechterlijke dwaling nog kan worden rechtgezet. Maar daar is Clottemans natuurlijk nie vet mee. Wie weet hoe lang die dààr nog moet op wachten.
Maar goed, ze is een twijfelgeval.
Kortom, "Allerheiligen" zou beter worden vervangen door "Allerkweethetnie".
P.S. Socrates, 't is Hitler zijn eigen schuld. Was hij te biechten geweest alvorens jeweet wel, dan waren al zijn zondekes hem vergeven geweest en zat hij nu aan de rechterhand van de vader.(Tussen de Joden).
-
Clausewitz - Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Roel:
Toch ,toch Roel...Santo subito Woytila heeft tijdens zijn lang verblijf in Rome 500 (vijfhonderd) vergeten heiligen bijbenoemd.Hij reisde de wereld rond om er telkens nieuwe te ontdekken.Damiaan de enige échte heilige moest wel 200 jaar wachten op de roomse bul.Woef en Co, ik denk dat er in de hemel veel minder heiligen rondlopen dan jullie wel denken
Wie bewaakt de bewakers.
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Gevatte posting van u, Roel, meinen jungen .
Wel allemaal een vreemd , nee toch ? Ik bedoel , ik zette hier een een posting over de VIER oer-Moeders van de Bijbel namelijk :
De heilige SARA, REBA, LEAH en RACHEL
en plotsklaps ontspint er zich een waar steekspel dat eigenlijk op de daardoor betreffende topics thuis hoort .
Dus ik besluit daaruit dat sommigen netters dus , ondanks hunne ergernis tov Ons.Lief Vraa, hier graag vertoeven op dit topic over de Moeder Gods .
Makes you wonder ...words to ponder .
Wel allemaal een vreemd , nee toch ? Ik bedoel , ik zette hier een een posting over de VIER oer-Moeders van de Bijbel namelijk :
De heilige SARA, REBA, LEAH en RACHEL
en plotsklaps ontspint er zich een waar steekspel dat eigenlijk op de daardoor betreffende topics thuis hoort .
Dus ik besluit daaruit dat sommigen netters dus , ondanks hunne ergernis tov Ons.Lief Vraa, hier graag vertoeven op dit topic over de Moeder Gods .
Makes you wonder ...words to ponder .
AMEN en AUM
-
Gast
Talisman,
kan dat kloppen dat Maria maar 14 jaar zou zijn geweest toen ze beviel? En dat zij de enige "vrouw" was die in de tempel werd toegelaten door toedoen van Zahariah met veel tegenstand van de priesters. Weet jij hier iets over?
Ik zag dit in een Mariafilm. Maria is in die film ook bevallen in de woestijn , helemaal alleen en kwam met een kindeke terug naar de tempel.
Was wel een heel ander verhaal dan dat we kunnen lezen in de Bijbel. Maar wel zeer interessant
kan dat kloppen dat Maria maar 14 jaar zou zijn geweest toen ze beviel? En dat zij de enige "vrouw" was die in de tempel werd toegelaten door toedoen van Zahariah met veel tegenstand van de priesters. Weet jij hier iets over?
Ik zag dit in een Mariafilm. Maria is in die film ook bevallen in de woestijn , helemaal alleen en kwam met een kindeke terug naar de tempel.
Was wel een heel ander verhaal dan dat we kunnen lezen in de Bijbel. Maar wel zeer interessant
-
Gast
Geen idee. Zijn er geen historische bronnen over het leven van Maria? Ik vermoed dat die gebaseerd zijn op iets en niet zomaar uit de lucht gegrepen zijn.
Misschien zijn ze geïnspireerd op de Koran, dat kan het is een Iraanse film. Maar dan nog.
Misschien zijn ze geïnspireerd op de Koran, dat kan het is een Iraanse film. Maar dan nog.
-
Gast
Bij mijn weten zijn er buiten het N.T. geen detaïls geweten over Maria. Men kan wél eruit afleiden uit welke middens zij kwam, en dit is zeker niet zoals men het in films weergeeft. De Koran is wat betreft geschiedenis al zo ongeloofwaardig als de Bijbel. Wist u dat de boom, waaronder " De heilige familie " overnacht heeft op de vlucht naar Egypte nog steeds een toeristische atractie is ? Dat zegt genoeg zeker ?armandine schreef:Geen idee. Zijn er geen historische bronnen over het leven van Maria? Ik vermoed dat die gebaseerd zijn op iets en niet zomaar uit de lucht gegrepen zijn.
-
Gast
Ik vind het hoogst eigenaardig dat van de vrouwe der volkeren die de grote verlosser op de wereld zou gebracht hebben geen gegevens van terug te vinden zouden zijn.
Zeker niet, als men er zogezegd wel de stamboom van heeft om haar afkomst aan te tonen. Hoogst bizar te noemen. Ik geloof van heel die stamboom geen sikkepit.
Zeker niet, als men er zogezegd wel de stamboom van heeft om haar afkomst aan te tonen. Hoogst bizar te noemen. Ik geloof van heel die stamboom geen sikkepit.
-
Gast
Ik vind het zelfs nog veel bizarder dat men daar nog geen onderzoek naar gedaan heeft. Ook in de koran zou blijkbaar ook weinig staan over Maria. Zouden de Joodse analen er dan niets over hebben?
-
Gast
Tja, met de stamboom uit het N.T. moeten we het doen, Armandine. Maar ik geloof wél dat ze zeer goede huize was, getuige de graftombe én het feit dat Jezus toch aanspraak op de troon kon maken. En genealogie was wél iets waar joden toch sterk in waren. Dat men soms wel wat geholpen heeft om alles legitiem te houden is dan weer een andere zaak.armandine schreef:Ik vind het hoogst eigenaardig dat van de vrouwe der volkeren die de grote verlosser op de wereld zou gebracht hebben geen gegevens van terug te vinden zouden zijn.
-
Gast
Tot nu toe heeft men niet meer. Voor de moslims was Jezus een profeet en ook niet meer.armandine schreef:Ik vind het zelfs nog veel bizarder dat men daar nog geen onderzoek naar gedaan heeft. Ook in de koran zou blijkbaar ook weinig staan over Maria. Zouden de Joodse analen er dan niets over hebben?