MARIA, MOEDER van de HEER ( Deel 2 )
-
Gast
Van het ogenblik dat die profetiën doet, wat van Jezus niet kan gezegd worden.socrates schreef:Wanneer kan men van iemand zeggen dat hij een profeet is ?
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Dat is toch helder talisman. De bijbel zegt toch dat Jezus de vervulling is van de profetieën? Dus kunnen de bijbel schrijvers het niet maken dat Jezus gaat profeteren. Dus doet deze alleen uitspraken en uitleggingen wat natuurlijk zeer goed uitkomt voor de schrijvers. Immers, wie kan kontroleren wat deze echt gezegt zou hebben dus een eigen inbreng naar behoefte, des schrijver of de baas daarvan, wordt niet opgemerkt door de meesten. Daar zijn grote sommen geld, goederen en macht mee gewonnen. De huidige politiek leest volgens mij ook de bijbel en trekt daar flink lering uit. Maar ... het volk kan het steeds moeilijker slikken.talisman schreef:Van het ogenblik dat die profetiën doet, wat van Jezus niet kan gezegd worden.socrates schreef:Wanneer kan men van iemand zeggen dat hij een profeet is ?
'k Ben benieuwd waarneer alles wordt uitgespugt.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Gast
Zelfs als " vervulling " was dit nog een leugen. Daar kan ik een heel boek over schrijven !!janx schreef:Dat is toch helder talisman. De bijbel zegt toch dat Jezus de vervulling is van de profetieën? Dus kunnen de bijbel schrijvers het niet maken dat Jezus gaat profeteren. Dus doet deze alleen uitspraken en uitleggingen wat natuurlijk zeer goed uitkomt voor de schrijvers. Immers, wie kan kontroleren wat deze echt gezegt zou hebben dus een eigen inbreng naar behoefte, des schrijver of de baas daarvan, wordt niet opgemerkt door de meesten. Daar zijn grote sommen geld, goederen en macht mee gewonnen. De huidige politiek leest volgens mij ook de bijbel en trekt daar flink lering uit. Maar ... het volk kan het steeds moeilijker slikken.talisman schreef:Van het ogenblik dat die profetiën doet, wat van Jezus niet kan gezegd worden.socrates schreef:Wanneer kan men van iemand zeggen dat hij een profeet is ?
'k Ben benieuwd waarneer alles wordt uitgespugt.
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Armandine en Talisman, ben opgetogen en verheugd dat jullie zich nog eens interesseren voor mijn topic van Maria, Moedere van Ons Heer .
Moge deze twee web-site linkjes jullie inspireren tot een verdere onderlinge discussie :
- http://members.chello.nl/v.gungor/islam01.htm
De volgende zal zekers Rolija interesseren :
- http://www.museumvoorreligieuzekunst.nl/VB01.php
Hoeft natuurlijk geen verder betoog dat deze ouwe werewoef nog steeds innig en diep gelooft dat Ons Lief Vraa het goddelijk Kind, onze Zaligmaker, heeft gebaard in een aanpalende grot of stal in de geburen van een herberg .
Nogmaals , ben erg blij dat jullie nog eens langs kwamen.
mvg-werewoef
Moge deze twee web-site linkjes jullie inspireren tot een verdere onderlinge discussie :
- http://members.chello.nl/v.gungor/islam01.htm
De volgende zal zekers Rolija interesseren :
- http://www.museumvoorreligieuzekunst.nl/VB01.php
Hoeft natuurlijk geen verder betoog dat deze ouwe werewoef nog steeds innig en diep gelooft dat Ons Lief Vraa het goddelijk Kind, onze Zaligmaker, heeft gebaard in een aanpalende grot of stal in de geburen van een herberg .
Nogmaals , ben erg blij dat jullie nog eens langs kwamen.
mvg-werewoef
AMEN en AUM
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Dat ziet er allemaal gloednieuw uit, wie heeft dat allemaal betaald ?

Weet iemand "waar" op deze afbeelding de Maagd zou verschijnen ?

Weet iemand "waar" op deze afbeelding de Maagd zou verschijnen ?
Laatst gewijzigd door socrates op 07 nov 2010, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Clausewitz - Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Tja... Lourdes was ook een arm boerengat tot er buitenaardse verschijningen gebeurden.Nu is de bouwgrond er duurder als in het Centrum van Parijs.De vrome pelgrims zijn zeer vrijgevig en kopen zo een ingangsticket voor de hemel.Medjugorje met klokvaste verschijningen boert blijkbaar ook niet slecht.
Wie bewaakt de bewakers.
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
waar vraag is, is aanbod en het draait uiteindelijk allemaal rond commerce, dixit GELD !!!
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
-
Zoals bij songfestivals krijg je grote menigten bijeen en daar moet je alleen nog het geld oprapen.In Lourdes verkopen ze zelfs 'genezend' water.De Oude Grieken gingen al naar het orakel van Delphi om hun toekomst te laten voorspellen.Nu vertellen de moderne verschijningen geheimen die pas 50 jaar later uitkomen.Reini schreef:Je zou haast denken dat , op die manier bekeken , religie ook voordelen heeft .
Laatst gewijzigd door Clausewitz op 07 nov 2010, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie bewaakt de bewakers.
-
Om terug te komen op de veronderstelling dat Maria Haar Kindje baarde onder een palmboom in de woestijn ...
In de apocriefe verhalen staat er iets over een palmboom die zou neergenegen zijn om de H.Familie schaduw te geven en daardoor werd deze boom beloond om ook te groeien in de hemel .
Als je de volgende link opendoet en je ziet welke voorstelling de schilders door de eeuwen heen zich hebben gemaakt over de geboorte van het Jezuskind, gaat ge toch niet veel woestijn ontwaren hoor .
- http://en.wikipedia.org/wiki/Nativity_of_Jesus_in_art
Zo zie je wel .
werewoef
In de apocriefe verhalen staat er iets over een palmboom die zou neergenegen zijn om de H.Familie schaduw te geven en daardoor werd deze boom beloond om ook te groeien in de hemel .
Als je de volgende link opendoet en je ziet welke voorstelling de schilders door de eeuwen heen zich hebben gemaakt over de geboorte van het Jezuskind, gaat ge toch niet veel woestijn ontwaren hoor .
- http://en.wikipedia.org/wiki/Nativity_of_Jesus_in_art
Zo zie je wel .
werewoef
AMEN en AUM
-
Gast
Om terug te komen op die veronderstelling dat Danneels sommige zaken niet zou gezegd hebben en ik dat zo maar fantaseerde, hoe zit het daar mee Werewoef ?
-
Natuurlijk heb je dat gefantaseerd, Talisman .
Indien niet, geef me dan hier sofort aanwijzende links die ik kan open doen . Zie speciaal geopend topic over kardinaal Danneels .
Na begrijpte toch zelve dat, als kardinaal Danneels zou EXPLICIET gezeid hebben dat Jezus met Maria Magdalena zou gehuwd zijn , of eender watte "" mee te doe gehad hebben "" (Volksmond ), dan begrijpte toch zelve, Talsman dat het Katholiek huis in Belgie te klein zou geworden zijn .
De koepel van de kerk in Rome zou zelfs van het gedonder in mekaar storten ....Begrijpt dat nu toch voor éne keer ...
De Kardinaal zou, volgens jou dan een hernieuwd N.T uitgevonden hebben ? Surtout als je weet dat het celibaat is gestoeld op de ongehuwde staat van Jezus .
Komaan, maak dat je grootje wijs . Ik betwijfel of zelfs Armandine in dit geval hier je vlag en de lading wil dekken ?!
Je wilt me gewoon uit het kot halen om me hier te doen zeggen dat je een leugenaar bent zoals nogal is gebeurd hierenboven .
Talisman, je bent geen leugenaar, je hebt alleen maar een te grote fantasie .
MVG-Werewoef
Indien niet, geef me dan hier sofort aanwijzende links die ik kan open doen . Zie speciaal geopend topic over kardinaal Danneels .
Na begrijpte toch zelve dat, als kardinaal Danneels zou EXPLICIET gezeid hebben dat Jezus met Maria Magdalena zou gehuwd zijn , of eender watte "" mee te doe gehad hebben "" (Volksmond ), dan begrijpte toch zelve, Talsman dat het Katholiek huis in Belgie te klein zou geworden zijn .
De Kardinaal zou, volgens jou dan een hernieuwd N.T uitgevonden hebben ? Surtout als je weet dat het celibaat is gestoeld op de ongehuwde staat van Jezus .
Komaan, maak dat je grootje wijs . Ik betwijfel of zelfs Armandine in dit geval hier je vlag en de lading wil dekken ?!
Je wilt me gewoon uit het kot halen om me hier te doen zeggen dat je een leugenaar bent zoals nogal is gebeurd hierenboven .
Talisman, je bent geen leugenaar, je hebt alleen maar een te grote fantasie .
MVG-Werewoef
AMEN en AUM
-
Gast
Eerlijk gezegd Werewoef ik meen mij toch ook vaag een uitspraak van Danneels in die richting te herinneren. Maar niet als een bevestiging maar eerder van het zou kunnen. Dus volledig op zijn Danneels.werewoef schreef: Ik betwijfel of zelfs Armandine in dit geval hier je vlag en de lading wil dekken ?!![]()
Maar ik ga er niet op wedden.
-
Daarom had ik ook het woord "" expliciet " gebruikt hierenboven .
Want expliciet zou dan betekenen dat niet alleen de koepel van Rome in mekaar stort, maar ook de gouden koepel in Geruzalem .
De kardinaal heeft wel eens twee uitspraken gedaan in een t.v-interview die ik echt helemaal niet kon pruimen, eentje over het voelen van God en een ander over de afzwakking van de aanroepingstitel van de H. Pater Damiaan als heilige die surtout in Amerika wordt aangeroepen tegen aids-ziekte .
Maar dit is nog altijd iets anders dan openlijk te zeggen dat Jezus zou gehuwd geweest zijn of "" iets te doen "" zou hebben gehad met Maria van Magdala .
Groeten,
werewoef
Want expliciet zou dan betekenen dat niet alleen de koepel van Rome in mekaar stort, maar ook de gouden koepel in Geruzalem .
De kardinaal heeft wel eens twee uitspraken gedaan in een t.v-interview die ik echt helemaal niet kon pruimen, eentje over het voelen van God en een ander over de afzwakking van de aanroepingstitel van de H. Pater Damiaan als heilige die surtout in Amerika wordt aangeroepen tegen aids-ziekte .
Maar dit is nog altijd iets anders dan openlijk te zeggen dat Jezus zou gehuwd geweest zijn of "" iets te doen "" zou hebben gehad met Maria van Magdala .
Groeten,
werewoef
AMEN en AUM
-
roel - Lid geworden op: 31 dec 2006, 01:41
Woef,
Maria van Magdala was een wreed schoon meisken. Mocht Jesus met hààr te doen hebben gehad dan zou ik hem zeer goed begrijpen. Ik twijfel zelfs geen seconde aan dat hele geval en wens hem nen dikken proficiat. Laat den koepel maar instorten, 't zal hem een zorg wezen.
Je weet toch zelf wel: wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
Ik meen in uw posting zelfs een zekere jaloezie te ontdekken.
Maria van Magdala was een wreed schoon meisken. Mocht Jesus met hààr te doen hebben gehad dan zou ik hem zeer goed begrijpen. Ik twijfel zelfs geen seconde aan dat hele geval en wens hem nen dikken proficiat. Laat den koepel maar instorten, 't zal hem een zorg wezen.
Je weet toch zelf wel: wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
Ik meen in uw posting zelfs een zekere jaloezie te ontdekken.
-
Ik herinner het mij ook, maar even vaag.Het is wel blijven hangen omdat het in totale tegenspraak was met het klassieke sprookje.Ik heb hem ookEerlijk gezegd Werewoef ik meen mij toch ook vaag een uitspraak van Danneels in die richting te herinneren. Maar niet als een bevestiging maar eerder van het zou kunnen. Dus volledig op zijn Danneels
in een preek bij een plechtige communie op den boerenbuiten een godsbewijs horen lispelen:"We zien de zuurstof van de lucht niet en toch is ze er.Zo is het ook met god."
Wie bewaakt de bewakers.