MARIA, MOEDER van de HEER ( Deel 2 )
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Die Sint Nicolaas moet wel een heel bijzonder iemand zijn geweest. Ten laatste 3 jaar na zijn overlijden in 340 werd hij al heilig verklaard.
Zijn het nu jongetjes of meisjes ? Eentje is wel erg bloot, maar daar was het wellicht niet koud.

Noteer dat de Sint erg modern is gekleed, hij draagt namelijk geen kruis op zijn mijter.
Zijn het nu jongetjes of meisjes ? Eentje is wel erg bloot, maar daar was het wellicht niet koud.

Noteer dat de Sint erg modern is gekleed, hij draagt namelijk geen kruis op zijn mijter.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Ik wist dat iemand op een ander topic dit schilderij geplaatst had , maar moest het nog opzoeken .
Soc was vlugger . Je ziet WW dat hier heel wat anders te zien is dan kopkes .
Enne , ik dacht dat jij toch tegen wat zwarte humor kon .
Nu zo het kerstekind gaan uithangen ; heeft dat met de kersttijd te maken ?
Soc was vlugger . Je ziet WW dat hier heel wat anders te zien is dan kopkes .
Enne , ik dacht dat jij toch tegen wat zwarte humor kon .
Nu zo het kerstekind gaan uithangen ; heeft dat met de kersttijd te maken ?
-
Clausewitz - Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Hij was bijna geklopt in snelheid door de Pool, santo subito Woytila,die zelf tijdens zijn pausjaren 500 heiligen bijbenoemde.socrates schreef:Die Sint Nicolaas moet wel een heel bijzonder iemand zijn geweest. Ten laatste 3 jaar na zijn overlijden in 340 werd hij al heilig verklaard. Zijn het nu jongetjes of meisjes ? Eentje is wel erg bloot, maar daar was het wellicht niet koud.
Laatst gewijzigd door Clausewitz op 11 dec 2010, 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie bewaakt de bewakers.
-
Gast
Blijkbaar zal WW niet weten dat men in de Primitieven, de meest belangrijke figuur groter werd afbeeld. Later dachten de plebs dat het hier kinderen betrof. Uit deze misvatting is dit volkverhaal van Sint Nikolaas met de afgeslachte kinderen ontstaan. Zo simpel is dat.socrates schreef:Die Sint Nicolaas moet wel een heel bijzonder iemand zijn geweest. Ten laatste 3 jaar na zijn overlijden in 340 werd hij al heilig verklaard.
-
Tja...Om humor te snappen moet je intelligent én fijngevoelig zijn.Mensen die in verschijningen van sprekende geesten geloven zijn daar uiteraard niet bij alhoewel ze ons dikwijls doen schaterlachen.werewoef schreef:Ik had het wel degelijk over een beeld dat meestal in de kerk te zien is .En nee, Reini, zwarte humor, morbide of galgehumor is niet aan mij besteed .MVG-Werewoef
Wie bewaakt de bewakers.
-
Gast
Fantasie is anders wél een goede basis voor humor.Clausewitz schreef:Tja...Om humor te snappen moet je intelligent én fijngevoelig zijn.Mensen die in verschijningen van sprekende geesten geloven zijn daar uiteraard niet bij alhoewel ze ons dikwijls doen schaterlachen.werewoef schreef:Ik had het wel degelijk over een beeld dat meestal in de kerk te zien is .En nee, Reini, zwarte humor, morbide of galgehumor is niet aan mij besteed .MVG-Werewoef
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
-----
----------------MAGNIFICAT
Door het JA-Woord van Maria vieren al de christenen overal in de wereld deze nacht kerstfeest .
Feest van de komst van God's Zoon die onder ons is willen komen wonen .
Aan allen van dit forum een zalige kerst en goede eindejaarsfeesten .
Zo als het was tweeduizend jaar geleden met de begroeting van de herders en de wijze koningen .
----------------------- MAGNIFICAT
mvg- werewoef
----------------MAGNIFICAT
Door het JA-Woord van Maria vieren al de christenen overal in de wereld deze nacht kerstfeest .
Zo als het was tweeduizend jaar geleden met de begroeting van de herders en de wijze koningen .
----------------------- MAGNIFICAT
mvg- werewoef
AMEN en AUM
-
WW:
Ik keek gisteren efkens naar de nachtmis in Rome.Ik zag er hoogmoedige oude mannen, gehuld in schitterende gouden gewaden, die met versleten stemmen vreemde liederen zongen, terwijl ze werden bewierookt.Een ervan droeg een grote gouden faraokroon.Ze zaten op verheven tronen omringd door barokke luxe in een schitterend gebouw.Het schijnt dat ze hun profeet vierden.Hij werd in een stal geboren zeggen ze.Zo als het was tweeduizend jaar geleden met de begroeting van de herders en de wijze koningen
Wie bewaakt de bewakers.
-
Fazal
Laat de onnozele kindertjes tot mij komen, is zowat het slimste wat Jezou ooit heeft gezegd. (Of volgens sommigen ...: 'zou hebben gezegd!?') 
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
In Diepenbeek is vannacht een ongeluk gebeurd. Geen verschijning maar toch...de kerk is er volledig ingestort en enkel Maria en het Kruis staan nog overeind. Van de 200 middernachtvierders werd niemand gewond. Als dat geen wonder is.

"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Wat is daar nu zo bijzonder aan Werewoef? Vele moeders hebben kinderen gebaard precies zoals Maria .... Ik heb mij flink geërgertWerewoef schreef:Door het JA-Woord van Maria vieren al de christenen overal in de wereld deze nacht kerstfeest .
aan de uitzending van de Rk via de TV de pauzelijke zegen enz enz.
Het was stuitend te zien al die mannetjes daar op het bordes.
Persoonlijk had ik liever gezien dat daar een moedertje stond met haar gebogen rug van het werken en het kinderen baren zich staande te houden met behulp van een rollator en dat het publiek dit Moedertje had toe gejuicht om haar werken in dit leven. Dat zou meer zin hebben gehad dan het gebrachte toneelspel van het productie bedrijf het 'Vaticaan".
Ik heb aangepast ...foew in woef. En seniele er uitgehaald omdat ik het niet juist vind, achteraf gezien. Ze weten best dat ze de boel voor de gek houden.
Laatst gewijzigd door janx op 26 dec 2010, 07:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Ach, Janx, ik erger me ook allang mijn eigen dood aan al die grandeur en hierarchie van de Katholieke kerk en het vaticaan , surtout als ge de Heiligen-levens beschouwt van de H Sint-Fransciskus van Asissi, de Heilige Antonuis van Padua, de H. grote Thérésia van Avilla , de H.Thérésia van Lisieux om niet te vergeten de H. Clara ten tijde van de Heilige van Assisi .
Maar geef toe, dat deze witte kerst toch eentje is om zich te heugen en te verheugen , want eerlijk gezgd kan ik die beruchte van 1968 toch zo goed niet meer herinneren hoor . Die van 1978 daarentegen wel .
Iedereen kent en zingt het liedje mee van de Bing : I am dreaming of a ... en als ze het dan begot krijgen, is het ook weeral nie goe . Jadatte, mijn joengens !! Tis hier begot ook nooit nie goe, hé . Enfin twas in elk geval plezant voor de kinderen en tis dat toch wat telt, niette ??
Nu mag je ook niet vergeten dat ik bij mijn kerstposting ook wat wensen heb toegestoken en dan vraag ik me toch af hoor, of het clubje van de Maria-tegenstanders daar precies over heen hebben gelezen .
Maar geeft geen erg of ergenis hoor . Tik hier het woord MARIA in en er wordt van alle kanten erop gereageerd als een stier op een rooie lap .
Soms rijst er bij mij toch stilaan het verdachte vermoeden dat de tegenstanders van de devotie tot de Moeder van de Zoon van God ergens
bang voor zijn .
Maar coit et ainsi, den duvel mag het weten, begot ..
mvg-werewoef
p.s
And the wind screams ... Mary
Good old Jimmy H.
Maar geef toe, dat deze witte kerst toch eentje is om zich te heugen en te verheugen , want eerlijk gezgd kan ik die beruchte van 1968 toch zo goed niet meer herinneren hoor . Die van 1978 daarentegen wel .
Iedereen kent en zingt het liedje mee van de Bing : I am dreaming of a ... en als ze het dan begot krijgen, is het ook weeral nie goe . Jadatte, mijn joengens !! Tis hier begot ook nooit nie goe, hé . Enfin twas in elk geval plezant voor de kinderen en tis dat toch wat telt, niette ??
Nu mag je ook niet vergeten dat ik bij mijn kerstposting ook wat wensen heb toegestoken en dan vraag ik me toch af hoor, of het clubje van de Maria-tegenstanders daar precies over heen hebben gelezen .
Maar geeft geen erg of ergenis hoor . Tik hier het woord MARIA in en er wordt van alle kanten erop gereageerd als een stier op een rooie lap .
Soms rijst er bij mij toch stilaan het verdachte vermoeden dat de tegenstanders van de devotie tot de Moeder van de Zoon van God ergens
bang voor zijn .
Maar coit et ainsi, den duvel mag het weten, begot ..
mvg-werewoef
p.s
And the wind screams ... Mary
Good old Jimmy H.
AMEN en AUM
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Gelezen hoor ... en het heeft vast invloed gehad ... tot nu toe een leuke kerst dit wegens de wensen van een ieder vermoed ik.....Werefoef schreef:Nu mag je ook niet vergeten dat ik bij mijn kerstposting ook wat wensen heb toegestoken en dan vraag ik me toch af hoor, of het clubje van de Maria-tegenstanders daar precies over heen hebben gelezen .
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Als je je nieuwe afscheur-kalender hebt opgehangen kun je vaststellen dat de eerste dag van het jaar gewijd is aan Maria met Hare tittel als Moeder van God .
Het is ook de feestdag van alle mensen die Maria in hunne voornaam hebben.
In de naam van Maria zitten de letters geborgen van de mantra AUM en van het slotwoord Amen .
Om na te denken ....
werewoef
Het is ook de feestdag van alle mensen die Maria in hunne voornaam hebben.
In de naam van Maria zitten de letters geborgen van de mantra AUM en van het slotwoord Amen .
Om na te denken ....
werewoef
AMEN en AUM
-
Gast
dat moet je nu toch eens uitleggen hoor WW.werewoef schreef: In de naam van Maria zitten de letters geborgen van de mantra AUM en van het slotwoord Amen .
Om na te denken ....
werewoef