Waarom ' christen zijn ' de moeite waard is .
-
boy george - Lid geworden op: 05 mei 2009, 19:12
Aan E,ebenhaezer schreef: Maar zo is er ook de boze geest van satan , die in onze tijd ook niet stil zit . Daarom ook , is het werkelijk de moeite waard om christen te zijn !
Ik lees U graag.Uw beleefdheid,misschien onderdrukt door geduld of geraffineerd,resoneert met doelgerichte opdracht.Graag zou ik bij U zijn als de aarde ons leven opvreet.Kun je me de blauwdruk bezorgen waar onze ziel en met zijn geest zich zullen vestigen?Hopelijk niet te ver van Zijn Heerkijkheid.Er zijn reeds miljarden zielen voor ons.Te ver achteraan zullen wij wellicht niet worden opgemerkt door de Heer.Hoe lookt Hij?Baard?Grijs?Groot?..?Gaan we bij vergissing geen verkeerde verheerlijken?Kan een klein beetje afgunst opwellen indien de Heer zich bezig houdt met de concurrentie?Zijn Ma,zijn Zoon,enfin zijn naasten,liggen die daar ook?Moesten we de coördinaten kennen zouden we er zo naar toe loodsen.
Wat als Hij ons niet opmerkt?Kunnen we dan onze frustratie onderdrukt houden?Of misschien toch maar eens een bergtop in brand steken zodat lava arme aardkloten ambeteert?Eens hard aan een eiland schudden en schamele huisjes doen instorten?Een tsunamie uitgieten over een tropische regio?Of worden we alweer op de proef gesteld door de liefde van die Heer en wordt het een deja vue?Opnieuw knielen,bidden,boete doen en hup naar het volgende hiernamaals?
Ik kan het geloven dat nog niemand terugkeerde uit de Heerlijkheid.Je zou U voor minder schamen.
Met vriendelijk groeten,
-
Gast
Gezien ge dit antwoord schuldig blijft, kan ik daar niet anders uit besluiten dat ge hier weer wat fantasie hebt verkocht. Mvg, Eben.talisman schreef:En hébben atheïsten dat " voorgevoel " niet ? Ik dacht van wél. Weeral een reden om geen christen te zijn. O ja, hoe zit het met die voorspelling van Jesaja ? Is me nog steeds niet duidelijk hoor EB.ebenhaezer schreef:Toch is er in de mens zoiets dat doorheen zijn geest werkt , zodat er opeens een heel blij of een heel droevig gevoel komt , denkend aan een vér geliefde of een bekende vriend(in) . Dat kan ook een waarschuwing zijn om iets niet te doen , of ergens niet te gaan ; of zelfs dat je gedrongen wordt om bij iemand te komen . Dat hebben al meerdere mensen meegemaakt ; zelf heb ik wel eens meegemaakt dat ik ergens naartoe wilde gaan , maar ' iets ' zei me om niet te gaan , en later bleek dan dat dit een beschermende waarschuwing geweest was ! Dergelijke dingen hebben ook veel verdrukte gelovigen meegemaakt , dat werd ook soms beschreven in tijdschriften of boeken .
Ook in de Bijbel lezen we dergelijke dingen . We kunnen het niet verklaren maar het werkt wel doorheen onze geest , soms tot waarschuwing of tot hulp . Men moet er wel gevoelig voor zijn , denk ik . Persoonlijk geef ik dat de naam van : de werking van de H.Geest van God . Maar zo is er ook de boze geest van satan , die in onze tijd ook niet stil zit . Daarom ook , is het werkelijk de moeite waard om christen te zijn !
-
FransV - Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:55
Ze geloven stellig dat het gelijk aan hun kant staatFransV schreef:Atheisten zijn de " vurigste" gelovers !talisman schreef:En hébben atheïsten dat " voorgevoel " niet ? Ik dacht van wél. Weeral een reden om geen christen te zijn. O ja, hoe zit het met die voorspelling van Jesaja ? Is me nog steeds niet duidelijk hoor EB.ebenhaezer schreef:Toch is er in de mens zoiets dat doorheen zijn geest werkt , zodat er opeens een heel blij of een heel droevig gevoel komt , denkend aan een vér geliefde of een bekende vriend(in) . Dat kan ook een waarschuwing zijn om iets niet te doen , of ergens niet te gaan ; of zelfs dat je gedrongen wordt om bij iemand te komen . Dat hebben al meerdere mensen meegemaakt ; zelf heb ik wel eens meegemaakt dat ik ergens naartoe wilde gaan , maar ' iets ' zei me om niet te gaan , en later bleek dan dat dit een beschermende waarschuwing geweest was ! Dergelijke dingen hebben ook veel verdrukte gelovigen meegemaakt , dat werd ook soms beschreven in tijdschriften of boeken .
Ook in de Bijbel lezen we dergelijke dingen . We kunnen het niet verklaren maar het werkt wel doorheen onze geest , soms tot waarschuwing of tot hulp . Men moet er wel gevoelig voor zijn , denk ik . Persoonlijk geef ik dat de naam van : de werking van de H.Geest van God . Maar zo is er ook de boze geest van satan , die in onze tijd ook niet stil zit . Daarom ook , is het werkelijk de moeite waard om christen te zijn !
vandaag nuchter de dag doorbrengen
-
Gast
Ik begrijp niet wat je bedoeld ? Over welk ' gelijk' heb je het en wat bedoel je met ' vurige ' gelovers ? A-theo (ist ) wil toch zeggen dat die niet in een god geloven. Wat wil je daarmee zeggen dat ze gelovigen zijn ??FransV schreef:Ze geloven stellig dat het gelijk aan hun kant staatFransV schreef:Atheisten zijn de " vurigste" gelovers !talisman schreef:En hébben atheïsten dat " voorgevoel " niet ? Ik dacht van wél. Weeral een reden om geen christen te zijn. O ja, hoe zit het met die voorspelling van Jesaja ? Is me nog steeds niet duidelijk hoor EB.ebenhaezer schreef:Toch is er in de mens zoiets dat doorheen zijn geest werkt , zodat er opeens een heel blij of een heel droevig gevoel komt , denkend aan een vér geliefde of een bekende vriend(in) . Dat kan ook een waarschuwing zijn om iets niet te doen , of ergens niet te gaan ; of zelfs dat je gedrongen wordt om bij iemand te komen . Dat hebben al meerdere mensen meegemaakt ; zelf heb ik wel eens meegemaakt dat ik ergens naartoe wilde gaan , maar ' iets ' zei me om niet te gaan , en later bleek dan dat dit een beschermende waarschuwing geweest was ! Dergelijke dingen hebben ook veel verdrukte gelovigen meegemaakt , dat werd ook soms beschreven in tijdschriften of boeken .
-
Ze geloven stellig dat er geen God bestaat, dus geloven ze en rangschik ze bij de " gelovigen " .talisman schreef:Ik begrijp niet wat je bedoeld ? Over welk ' gelijk' heb je het en wat bedoel je met ' vurige ' gelovers ? A-theo (ist ) wil toch zeggen dat die niet in een god geloven. Wat wil je daarmee zeggen dat ze gelovigen zijn ??FransV schreef:Ze geloven stellig dat het gelijk aan hun kant staatFransV schreef:Atheisten zijn de " vurigste" gelovers !talisman schreef:En hébben atheïsten dat " voorgevoel " niet ? Ik dacht van wél. Weeral een reden om geen christen te zijn. O ja, hoe zit het met die voorspelling van Jesaja ? Is me nog steeds niet duidelijk hoor EB.ebenhaezer schreef:Toch is er in de mens zoiets dat doorheen zijn geest werkt , zodat er opeens een heel blij of een heel droevig gevoel komt , denkend aan een vér geliefde of een bekende vriend(in) . Dat kan ook een waarschuwing zijn om iets niet te doen , of ergens niet te gaan ; of zelfs dat je gedrongen wordt om bij iemand te komen . Dat hebben al meerdere mensen meegemaakt ; zelf heb ik wel eens meegemaakt dat ik ergens naartoe wilde gaan , maar ' iets ' zei me om niet te gaan , en later bleek dan dat dit een beschermende waarschuwing geweest was ! Dergelijke dingen hebben ook veel verdrukte gelovigen meegemaakt , dat werd ook soms beschreven in tijdschriften of boeken .
-
Gast
FransV:
Als jij nu tegen mij zou zeggen: ' Ik geloof dat de wereld in zes dagen geschapen is ', wel, dat is een aanname die wetenschappelijk incorrect is. Als ik je zou antwoorden: ' Frans, dat geloof ik niet, gezien men reeds kan aantonen dat dit niet kan.' Eigenlijk is dit een zachte uitdrukkingsvorm voor : ' Ik wéét dat wat jij zegt pure nonsens is. Als iemand zegt: Ik geloof in god, is dat een aanname van iets wat onmogelijk bewezen kan worden. Als ik geloof dat het multiversum oneindig is kan dat wetenschappelijk wél vastgesteld worden. Het geloof in het al dan niet bestaan van een god kan niet bewezen worden. De oneindigheid van het multiversum kan bewezen of afgewezen worden op wetenschappelijke gronden. Dit is enkel een kwestie van tijd of deze these juist is. Een geloof in een god blijft in dit geloof steken. Zie je 't verschil ? Misschien is er een lezer die dit nog treffender kan weergeven en die is welkom. Maar die gouwe-ouwe flauwe grap dat ongelovigen ook geloven is wel al wat aftands en afgezaagd hoor !
Maar ben jij toch een grapjas, Frans. Om je te bescheuren zeg. Maar in geval je dit in alle ernst zo ziet ( je weet maar nooit op sennet )wil ik een poging doen je dit ietsiepietsie verschil van het woord ' geloven ' uit te leggen als het in een zekere context geplaatst wordt.Ze geloven stellig dat er geen God bestaat, dus geloven ze en rangschik ze bij de " gelovigen ".
Als jij nu tegen mij zou zeggen: ' Ik geloof dat de wereld in zes dagen geschapen is ', wel, dat is een aanname die wetenschappelijk incorrect is. Als ik je zou antwoorden: ' Frans, dat geloof ik niet, gezien men reeds kan aantonen dat dit niet kan.' Eigenlijk is dit een zachte uitdrukkingsvorm voor : ' Ik wéét dat wat jij zegt pure nonsens is. Als iemand zegt: Ik geloof in god, is dat een aanname van iets wat onmogelijk bewezen kan worden. Als ik geloof dat het multiversum oneindig is kan dat wetenschappelijk wél vastgesteld worden. Het geloof in het al dan niet bestaan van een god kan niet bewezen worden. De oneindigheid van het multiversum kan bewezen of afgewezen worden op wetenschappelijke gronden. Dit is enkel een kwestie van tijd of deze these juist is. Een geloof in een god blijft in dit geloof steken. Zie je 't verschil ? Misschien is er een lezer die dit nog treffender kan weergeven en die is welkom. Maar die gouwe-ouwe flauwe grap dat ongelovigen ook geloven is wel al wat aftands en afgezaagd hoor !
-
Clausewitz - Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Frans V
Ik geloof dat de Kerk krampachtig probeert haar decennialange verdoezeling van de misbruiken aan gelovige kinderen, haar toevertrouwd, te ontkennen en haar loodzware verantwoordelijkheid te ontwijken.Plots moeten we horen dat een aartsbisschop niks te zeggen heeft aan de bisschoppen en dus zijn handen in onschuld wast in die smerige stal.Is zijn titel dan een honoriefieke zonder inhoud maar wel met een hogere wedde? Maak dat aan de ganzen wijs.Ze geloven stellig dat er geen God bestaat, dus geloven ze en rangschik ze bij de " gelovigen " .
Wie bewaakt de bewakers.
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Ik denk dat het ontstaan van ateïsten meer het gevolg is van het doorzien wat de kerk als instituut is.
Het instituut de kerk, zeker met name de RK is;
- een bestuurlijke organistaie om te heersen.
- daarbij is list en bedrog geoorloofd bij positie bezit binnen het instituut
- daarbij zijn honderden mensen op last van het instituut levend verbrand.
- daarbij is oplichting geoorloofd door geld te vragen tervergeving van ....
- daarbij is het afnemen van erfgenamen ,van gezinnen, een doel tot verrijking geweest en nog als het uitkomt.
- bewust mensen dom gehouden door verbod op zelf eens de boeken te lezen en daar een oordeel over te kunnen vellen.
- veroorzaker van onnatuurlijke sexuele uitspattingen binnen de div.orders
Dit zijn maar een paar punten die ik zelf al wel voldoende vind om voorlopig als een ateïst door het leven te gaan.
Ik kan echt niet begrijpen dat men nog lid wil zijn van zo'n instituut.
- daarbij is het afnemen van erfgenamen ,van gezinnen, een doel tot verrijking geweest en nog als het uitkomt.
- bewust mensen dom gehouden door verbod op zelf eens de boeken te lezen en daar een oordeel over te kunnen vellen.
Dit zijn maar een paar punten die ik zelf al wel voldoende vind om voorlopig als een ateïst door het leven te gaan.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Gast
En vooral omdat de mens een stuk slimmer geworden is en die'n onzin door heeft. En ik spreek natuurlijk niet over de gelovigen he Janx.janx schreef:Ik denk dat het ontstaan van ateïsten meer het gevolg is van het doorzien wat de kerk als instituut is.
-
Het bestaan ontkennen van iets dat ge niet( wetenschappelijk ) kunt bewijzen , is een vorm van geloof .Dat is toch niet te ontkennen ; Als ik hier schrijf dat ik in " een God" geloof" zijn er direct een aantal die gaan beweren dat "God" niet bestaat . Zij uiten hun " geloof" of "overtuiging" hiermede .Ik ga de " God" die ik vandaag aanvaard in mijn leven enkel plaatsen in MIJN dagdagelijks leven en niet in het Uwe of in iemand anders leven . Geloven in een God is een levenswijze , niet geloven in een God is dat eveneens maar het is en blijft een vorm van geloven .talisman schreef:FransV:Maar ben jij toch een grapjas, Frans. Om je te bescheuren zeg. Maar in geval je dit in alle ernst zo ziet ( je weet maar nooit op sennet )wil ik een poging doen je dit ietsiepietsie verschil van het woord ' geloven ' uit te leggen als het in een zekere context geplaatst wordt.Ze geloven stellig dat er geen God bestaat, dus geloven ze en rangschik ze bij de " gelovigen ".
-
Geloven hoeft niet persé met de " Kerk" verbonden te worden .Clausewitz schreef:Frans VIk geloof dat de Kerk krampachtig probeert haar decennialange verdoezeling van de misbruiken aan gelovige kinderen, haar toevertrouwd, te ontkennen en haar loodzware verantwoordelijkheid te ontwijken.Plots moeten we horen dat een aartsbisschop niks te zeggen heeft aan de bisschoppen en dus zijn handen in onschuld wast in die smerige stal.Is zijn titel dan een honoriefieke zonder inhoud maar wel met een hogere wedde? Maak dat aan de ganzen wijs.Ze geloven stellig dat er geen God bestaat, dus geloven ze en rangschik ze bij de " gelovigen " .
Iemand kan perfect in een God geloven zonder daarbij het instituut Kerk nodig te hebben .
Dat dit instituut nu veel en vaak terechte kritiek moet slikken heeft het enkel aan zichzelf te wijten .
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Frans , de bewijskracht voor het bestaan van een god moet niet van de ongelovige komen , maar van de gelovige . De gelovige veronderstelt , dus dat hij het wetenschappelijk aanvaardbaar maakt . Niet ?
Jouw geloof in god is eigenlijk niets anders ( geloof het of niet
) dan een aanname vanuit de heidenen uit de oertijd . Zij schiepen hun goden om onverklaarbare natuurfenomenen een plaats te kunnen geven .
De kerk borduurde daarop voort en besloot er 1 over te houden .
Jouw geloof in god is eigenlijk niets anders ( geloof het of niet
De kerk borduurde daarop voort en besloot er 1 over te houden .
-
Iemand die in een Hogere Macht of Kracht gelooft , en dit voorzichzelf als God aanvaardt, is dit in uw ogen dan ook nog een "Godsgelovige" ?talisman schreef:Moeilijk iets te vatten dat buiten het denken van een godsgelovige valt he FransV ? Weer niks begrepen van mijn posting, zo te merken.Het bestaan ontkennen van iets dat ge niet( wetenschappelijk ) kunt bewijzen , is een vorm van geloof .Dat is toch niet te ontkennen ; Als ik hier schrijf dat ik in " een God" geloof" zijn er direct een aantal die gaan beweren dat "God" niet bestaat . Zij uiten hun " geloof" of "overtuiging" hiermede .Ik ga de " God" die ik vandaag aanvaard in mijn leven enkel plaatsen in MIJN dagdagelijks leven en niet in het Uwe of in iemand anders leven . Geloven in een God is een levenswijze , niet geloven in een God is dat eveneens maar het is en blijft een vorm van geloven .