oefening
-
Janina - Lid geworden op: 29 mar 2009, 23:32
Cleopa, ik denk eerder dat het bij het scannen ligt.
Kijk, ik heb die poes gescand van een klein communieprentje.
Dat is al niet je dat!
Dan heb ik die opgeslagen als jpg en dus vermoed ik dat die tekening nog meer inboet aan scherpte en details.
Dan heb ik dat scherper willen maken maar dat plaatje was klein en het is natuurlijk drukwerk.
Eigenlijk denk ik dat ik beter mijn origineel copieer in een hoge extensie , dat bewaar voor mezelf en omzet in jpg voor het net.
Met dat omzetten heb ik momenteel geen probleem meer.
(Althans, dat denk ik toch niet!)
Wat zou jouw keuze zijn als je de originelen hebt en hoe zou jij het dan doen??
Bedankt voor je inzet .
Jij steekt me altijd weer het hartje onder de riem....en dan nog zooo geduldig!
Laatavondgroetjes van Janina
Kijk, ik heb die poes gescand van een klein communieprentje.
Dat is al niet je dat!
Dan heb ik die opgeslagen als jpg en dus vermoed ik dat die tekening nog meer inboet aan scherpte en details.
Dan heb ik dat scherper willen maken maar dat plaatje was klein en het is natuurlijk drukwerk.
Eigenlijk denk ik dat ik beter mijn origineel copieer in een hoge extensie , dat bewaar voor mezelf en omzet in jpg voor het net.
Met dat omzetten heb ik momenteel geen probleem meer.
(Althans, dat denk ik toch niet!)
Wat zou jouw keuze zijn als je de originelen hebt en hoe zou jij het dan doen??
Bedankt voor je inzet .
Jij steekt me altijd weer het hartje onder de riem....en dan nog zooo geduldig!
Laatavondgroetjes van Janina
.....en daarom, voor we elkander weer vergeten,
laten we zacht zijn voor elkander, kind. (A.R. Holst)
-
Ik heb het uitgeprobeerd in IMS Cleopa en heb er meteen een kadertje rond gezet.

Daarna heb ik de tekening eerst even in Picasa bewerkt en op drie verschillende extensies opgeslagen van uit Paint.

Dat is gif.
Duidelijk niet goed hé.

Dat is jpg

Dat is png.
Tussen die laatste twee zie ik eigenlijk geen verschil.
Wanneer gebruik je het ene en wanneer het andere?
Groetjes, Janina

Daarna heb ik de tekening eerst even in Picasa bewerkt en op drie verschillende extensies opgeslagen van uit Paint.

Dat is gif.
Duidelijk niet goed hé.

Dat is jpg

Dat is png.
Tussen die laatste twee zie ik eigenlijk geen verschil.
Wanneer gebruik je het ene en wanneer het andere?
Groetjes, Janina
-
Cleopa - Lid geworden op: 25 feb 2005, 22:26
Janina -- Ik denk dat ik niet begrijp wat je bedoeld sorry . Maar ik zie ook (volgens mij) een onnoemenswaardig verschil en vind gif het mooiste
Dus de bedoeling is om de afbeelding wit-zwart te maken , ik heb uw laatst gekleurde genomen en in IMs bewerkt

Afbeelding binnen halen
Colormap > Vinkje plaatsen bij gray en vinkje verwijderen naast dither > quantize > rechtsklikken en opslaan als
Maar ik weet eigenlijk niet wat je van plan was te doen , en weet ook niet of mijn antwoord voldoet . Niet goed opnieuw vragen tot we eraan uit geraakt zijn

Dus de bedoeling is om de afbeelding wit-zwart te maken , ik heb uw laatst gekleurde genomen en in IMs bewerkt

Afbeelding binnen halen
Colormap > Vinkje plaatsen bij gray en vinkje verwijderen naast dither > quantize > rechtsklikken en opslaan als
Maar ik weet eigenlijk niet wat je van plan was te doen , en weet ook niet of mijn antwoord voldoet . Niet goed opnieuw vragen tot we eraan uit geraakt zijn

-
jeloca1942 - Lid geworden op: 25 jun 2010, 22:00
Goede avond maatje!
hier nog een oefening van mij ,wat vindt je er van
ook met een andere kleur hetzelfde resultaat
maar ik ben tevreden over mezelf
groetjes
hier nog een oefening van mij ,wat vindt je er van
groetjes-
Cleopa, ik denk dat ik niet duidelijk was.
Ik heb dat poesje in zwart-wit gezet omdat je dan minder afgeleid bent door details.
Jij vindt gif beter maar je ziet toch ook die vele kleine puntjes in de tekening.
Ik vind de beide andere beter maar ik begrijp het verschil tussen die twee niet goed omdat ik het niet zie.
Ik weet dat er een berichtje in een een kadertje verscheen dat als ik dit opsloeg als gif, er kleuren verloren zouden gaan etc.
Jij werkt dus, als ik het goed begrepen heb, altijd met IMS voor dat soort dingen. Ik vind mijn weg daar niet goed in.
Ik had een héél gemakkelijk programmaatje....Snippy....het schaartje....
Daarmee omzeil je veel en het is direct en heel gemakkelijk.
Maar ik wil het nu voor deze dingen niet gebruiken, ik wil ook andere methodes kennen want als dat om de één of andere reden niet meer werkt, zit ik vast.
jpg, npg etc etc waarom moet er zoveel verschil zijn? Ik zie dat niet, laat staan dat ik het begrijp.
Weet je nu wat ik bedoel?
Morgen of later ga ik originelen kopiëren. Ik kan dat enkel via de PC van mijn man en dat maakt het voor mij ook weer eens een stukje ingewikkelder...
Groetjes, Janina
Ik heb dat poesje in zwart-wit gezet omdat je dan minder afgeleid bent door details.
Jij vindt gif beter maar je ziet toch ook die vele kleine puntjes in de tekening.
Ik vind de beide andere beter maar ik begrijp het verschil tussen die twee niet goed omdat ik het niet zie.
Ik weet dat er een berichtje in een een kadertje verscheen dat als ik dit opsloeg als gif, er kleuren verloren zouden gaan etc.
Jij werkt dus, als ik het goed begrepen heb, altijd met IMS voor dat soort dingen. Ik vind mijn weg daar niet goed in.
Ik had een héél gemakkelijk programmaatje....Snippy....het schaartje....
Daarmee omzeil je veel en het is direct en heel gemakkelijk.
Maar ik wil het nu voor deze dingen niet gebruiken, ik wil ook andere methodes kennen want als dat om de één of andere reden niet meer werkt, zit ik vast.
jpg, npg etc etc waarom moet er zoveel verschil zijn? Ik zie dat niet, laat staan dat ik het begrijp.
Weet je nu wat ik bedoel?
Morgen of later ga ik originelen kopiëren. Ik kan dat enkel via de PC van mijn man en dat maakt het voor mij ook weer eens een stukje ingewikkelder...
Groetjes, Janina
-
Janina -- Van die extentie's begrijp ik ook nietveel , maar dat heeft (als ik het goed voor heb met de groote van een afbeelding te maken . Niet de maat maar hoeveel plaats het inneemt op je pc
Ga naar je eigenbericht (waar de drie zwart-wit afbeeldingen staan)
Klik met rechts op de onderste afbeelding dat is PNG in het venster dat er verschijnd zie je de grote in bytes bij PNG is dat 136129 en bij JPG is dat 40816 dus dat pakt minder plaats in op je pc
Nu dus aan U om te kiezen dat vind ik mooi dus mag dat wat plaats innemen op mijn pc . Dat vind ik niet zo voornaam dus mag het wat minder van waarde zijn
En als ik iets bij houd dan is het de URL van een afbeelding hier een voorbeeld . Ik geef een naam en dan plak ik het URLadres

Ik hoop dat je nu iets meer begrijpt van die extentie's , en soms moet je van extentie veranderen omdat het programma waar je mee werkt die extentie niet erkend

Ga naar je eigenbericht (waar de drie zwart-wit afbeeldingen staan)
Klik met rechts op de onderste afbeelding dat is PNG in het venster dat er verschijnd zie je de grote in bytes bij PNG is dat 136129 en bij JPG is dat 40816 dus dat pakt minder plaats in op je pc
Nu dus aan U om te kiezen dat vind ik mooi dus mag dat wat plaats innemen op mijn pc . Dat vind ik niet zo voornaam dus mag het wat minder van waarde zijn
Toch heel veel in IMs , maar ik bewaar ook bijna niets ik heb (bij wijze van spreken) even vlug iets nieuw gemaakt dan een gemaakt bij gehaald uit mijn mapJanina schreef:Jij werkt dus, als ik het goed begrepen heb, altijd met IMS voor dat soort dingen. Ik vind mijn weg daar niet goed in.
En als ik iets bij houd dan is het de URL van een afbeelding hier een voorbeeld . Ik geef een naam en dan plak ik het URLadres

Ik hoop dat je nu iets meer begrijpt van die extentie's , en soms moet je van extentie veranderen omdat het programma waar je mee werkt die extentie niet erkend

-
Dank je wel Cleopa, het begint te dagen.....
Wel gek dat je ogenschijnlijk geen verschil ziet tussen die twee extensies terwijl de ene meer ruimte inneemt op je PC dan de andere,( uitgedrukt in mijn simpele woorden natuurlijk).
Ik heb geduldige gidsen want anders zat ik nu nog KKKKKKK's en weet ik wat in te tikken!
Groetjes van Janina
Wel gek dat je ogenschijnlijk geen verschil ziet tussen die twee extensies terwijl de ene meer ruimte inneemt op je PC dan de andere,( uitgedrukt in mijn simpele woorden natuurlijk).
Ik heb geduldige gidsen want anders zat ik nu nog KKKKKKK's en weet ik wat in te tikken!
Groetjes van Janina
-
Cleopa,
Ik heb vandaag niet zo erg veel tijd gehad om ermee bezig te zijn maar ik heb dus gekopieerd van het origineel en natuurlijk is dat anders.
Ik heb het opgeslagen in jpg zoals je aanraadde en dat is het dan...

Het volgende is een kopie van een afdruk.

Hoe het komt dat dat eerste nu zo groot staat en het tweede niet, dat weet ik niet.
Natuurlijk is het origineel heel wat groter dan de afdruk op een kaartje.
Hoe maak ik dan die eerste kleiner als ik die wil doorsturen?
Hup ,daar heb je me weer ....
Groetjes van Janina
Ik heb vandaag niet zo erg veel tijd gehad om ermee bezig te zijn maar ik heb dus gekopieerd van het origineel en natuurlijk is dat anders.
Ik heb het opgeslagen in jpg zoals je aanraadde en dat is het dan...

Het volgende is een kopie van een afdruk.

Hoe het komt dat dat eerste nu zo groot staat en het tweede niet, dat weet ik niet.
Natuurlijk is het origineel heel wat groter dan de afdruk op een kaartje.
Hoe maak ik dan die eerste kleiner als ik die wil doorsturen?
Hup ,daar heb je me weer ....
Groetjes van Janina
-
Janina -- De eerste afbeelding hieronder is Uw grote afbeelding verkleind in IMs en direkt opgeslaan dan staat die altijd in PNG
De tweede is de zelfde afbeelding (maar dan om de extentie te behouden) moet je bovenaan op Output klikken dan verschijnd het scherm waar je de extentie kan wijzigen > kontroleer OF wijzig de extentie > klik op press to output > Volgend scherm klik je met links op de afbeelding > Volgend scherm klik je rechts op de afbeelding > kies daar Opslaan Als en zet het in je map
(in dit geval heb ik het op JPG opgeslaan)

Nu lijkt het erop dat de afbeeldinge even groot zijn maar dat is niet zo Seniorennet verkleind automatisch tot een breedte van 480 om een gelijker zicht te hebbenin de topic . Maar ga met de muis over Uw grote foto en je zal zien dat er een nog grotere verschijnd en dat zie je bij mijne niet
Dat verkleinen leg ik je straks wel uit (als ik het niet vergeet
) Tot straks je kan al eens gaan kijken
http://www.seniorennet.be/forum/viewtop ... c&start=90

De tweede is de zelfde afbeelding (maar dan om de extentie te behouden) moet je bovenaan op Output klikken dan verschijnd het scherm waar je de extentie kan wijzigen > kontroleer OF wijzig de extentie > klik op press to output > Volgend scherm klik je met links op de afbeelding > Volgend scherm klik je rechts op de afbeelding > kies daar Opslaan Als en zet het in je map
(in dit geval heb ik het op JPG opgeslaan)

Nu lijkt het erop dat de afbeeldinge even groot zijn maar dat is niet zo Seniorennet verkleind automatisch tot een breedte van 480 om een gelijker zicht te hebbenin de topic . Maar ga met de muis over Uw grote foto en je zal zien dat er een nog grotere verschijnd en dat zie je bij mijne niet
Dat verkleinen leg ik je straks wel uit (als ik het niet vergeet
http://www.seniorennet.be/forum/viewtop ... c&start=90

-
jeloca1942 - Lid geworden op: 25 jun 2010, 22:00
Een heel fijne avond,
ben nog maar eens aan het proberen !maar ik krijg er geen beweging in iii
dan maar iets anders ,dat lukt wel
groetjes Jeloca
ben nog maar eens aan het proberen !maar ik krijg er geen beweging in iii
dan maar iets anders ,dat lukt wel
groetjes Jeloca