MARIA, MOEDER van de HEER ( Deel 2 )
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
En de rest is krantenpraat en jouw eigen invulling en interpretatie.bluevelvet schreef:[…] Het staat niet te lezen in zijn paper […]
Nog een keer: Verlinde zegt niet dat de zwaartekracht niet bestaat, hij zegt dat de zwaartekracht mogelijk niet één van de vier basiskrachten van de fysica is maar 'slechts' een emergente eigenschap van materie, voortkomend uit onderliggende kwantum-fenomenen.
Lees die paper en kom het dan nog maar een uitleggen.
Ni Dieu, Ni Maître
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Hebben jullie , in plaats van steeds off-topic te fulmineren , echt eens de moeite gedaan om deze twee linkjes eens te open en te luisteren naar de hemelse klanken van hierenboven ?? Ik dacht van niet , dus ?
Maar tja, nog even een kleine bijdrage ivb met zwaartekracht en dan kan er iemand onder jullie zelf eens een eigen topic starten over deze kracht .
Er zijn heiligen geweest zoals bv de H. Thérésia van Avilla, die deze kracht konden opheffen . Ook in India zijn er sadhoes die kunnen leviteren . Welke mysterieuse kracht deed deze heiligen de aarde te ontstijgen ?
mvg -werewoef
Maar tja, nog even een kleine bijdrage ivb met zwaartekracht en dan kan er iemand onder jullie zelf eens een eigen topic starten over deze kracht .
Er zijn heiligen geweest zoals bv de H. Thérésia van Avilla, die deze kracht konden opheffen . Ook in India zijn er sadhoes die kunnen leviteren . Welke mysterieuse kracht deed deze heiligen de aarde te ontstijgen ?
mvg -werewoef
AMEN en AUM
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Werewoef:
Heb je dat zelf gezien Woef ? Stond ze misschien op een roltrap of werd ze met een koord rond de heupen naar boven getrokken?
Niet? Dan heb je je wéér wat laten wijsmaken.
En die sadhoes heb ik al eens bezig gezien: ze hoppen maar wat up and down op hun kussens, waar blijbaar een goeie vering inzit.
Maar altijd terug met hun kont ter aarde hoor.
Heb je dat zelf gezien Woef ? Stond ze misschien op een roltrap of werd ze met een koord rond de heupen naar boven getrokken?
Niet? Dan heb je je wéér wat laten wijsmaken.
En die sadhoes heb ik al eens bezig gezien: ze hoppen maar wat up and down op hun kussens, waar blijbaar een goeie vering inzit.
Maar altijd terug met hun kont ter aarde hoor.
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
Laten we de hypothese van bluevelvet gebruiken: zwaartekracht bestaat niet en dus nam de middelpuntvlietende kracht het over (of zou die ook niet meer bestaan?): de maagd is dus de ruimte ingeslingerd. Probleem is natuurlijk dat richting en snelheid afhankelijk zijn van de locatie van het 'lanceerplatform'. Nu schijnt die maagdelijke moeder de hemel ingekatapulteerd te zijn wat dus de vraag doet rijzen of je dus enkel in de hemel kan worden opgenomen als je je ter hoogte van Palestina bevindt. Of is die hemel helemaal rond de aarde? Op welke hoogte dan wel? De baan van Russell's theepot?socrates schreef:Die Maria uit de Bijbel is dus wel degelijk de aarde "ontstegen". (Ik weet dat van Werewoef)
Maar wat zou er gebeurd zijn, als het Beloofde land in Australie had gelegen ?
Ni Dieu, Ni Maître
-
Clausewitz - Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Z.V
Vandaar komt Myriam regelmatig op bezoek bij arme kinderen met geheime boodschappen.In Medjugorje (kruispunt van drie godsdiensten) verschijnt ze op vaste dagen en uren.Merkwaardig dat ze al die talen perfect spreekt en rekening houdt met het zomeruur.Maar Vlaams is ook voor haar te moeilijk.De baan van Russell's theepot?
Wie bewaakt de bewakers.
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Snap niet waarover jullie zich druk maken, het is per slot van rekening allemaal "beeldtaal"Zondervrees schreef:Laten we de hypothese van bluevelvet gebruiken: zwaartekracht bestaat niet en dus nam de middelpuntvlietende kracht het over (of zou die ook niet meer bestaan?): de maagd is dus de ruimte ingeslingerd. Probleem is natuurlijk dat richting en snelheid afhankelijk zijn van de locatie van het 'lanceerplatform'. Nu schijnt die maagdelijke moeder de hemel ingekatapulteerd te zijn wat dus de vraag doet rijzen of je dus enkel in de hemel kan worden opgenomen als je je ter hoogte van Palestina bevindt. Of is die hemel helemaal rond de aarde? Op welke hoogte dan wel? De baan van Russell's theepot?socrates schreef:Die Maria uit de Bijbel is dus wel degelijk de aarde "ontstegen". (Ik weet dat van Werewoef)
Maar wat zou er gebeurd zijn, als het Beloofde land in Australie had gelegen ?
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
-
Wordt er nog altijd naar dat mens geluisterd? Wat een sleur.Clausewitz schreef:Z.VVandaar komt Myriam regelmatig op bezoek bij arme kinderen met geheime boodschappen.In Medjugorje (kruispunt van drie godsdiensten) verschijnt ze op vaste dagen en uren.Merkwaardig dat ze al die talen perfect spreekt en rekening houdt met het zomeruur.Maar Vlaams is ook voor haar te moeilijk.De baan van Russell's theepot?
Die "kinderen" zijn toch al lang volwassen geworden en hebben al enkele schandaaltjes achter de rug, zo las ik ergens.
Toch slim gespeeld van die paterkes daar in de buurt, weeral een bedevaartsoord erbij :kassa, kassa.
-
Schone gedachte Paul.
Nooit enige hulp van bovenaf gezien of gehoord.
We moeten het allemaal zelf doen.
Daarom een citaat van ene slimmerd : Helpe uzelf, zo helpe u god.
Spreekt boekdelen, maar je moet het willen begrijpen.
Enfin, ze had minstens al die regen die wij teveel op ons kopje krijgen eens naar Somalië kunnen sturen.
Uitgemergelde kindjes doen haar niks. Dus voor mij bestaat ze niet.
Enfin, ze had minstens al die regen die wij teveel op ons kopje krijgen eens naar Somalië kunnen sturen.
-
roel - Lid geworden op: 31 dec 2006, 01:41
Je zit er naast hoor Reini.
Volgens de oppergod in Iran is het niet "de Maagd" maar zijn het wel de Europeanen die de regen tegenhouden. Zelfs Allah kan daar niks aan veranderen.
Daarbij, "de Maagd" en haar hele heilige familie moeten helemaal niks hebben van de zwarte negerkes in dat soort klotelanden.
Mocht ons paterke de gelegenheid krijgen, hetgeen ik sterk betwijfel, dan stak hij die rascisten in een cordon. Voor één keer zou ik hem groot gelijk geven. (Vraag eens Jef zijn partijkaart, je zult zien dat hij een VB'er is).
Volgens de oppergod in Iran is het niet "de Maagd" maar zijn het wel de Europeanen die de regen tegenhouden. Zelfs Allah kan daar niks aan veranderen.
Daarbij, "de Maagd" en haar hele heilige familie moeten helemaal niks hebben van de zwarte negerkes in dat soort klotelanden.
Mocht ons paterke de gelegenheid krijgen, hetgeen ik sterk betwijfel, dan stak hij die rascisten in een cordon. Voor één keer zou ik hem groot gelijk geven. (Vraag eens Jef zijn partijkaart, je zult zien dat hij een VB'er is).
-
Roel, meinen jungen, ik zie heus niet het verband tussen een oppergod, Iran, regendruppels en de H. Maagd .
De weervoorspellers hebben het soms in hun weerpraatje over de weergoden . Waarschijnlijk vind je deze in het goden-pantheon van de Hindoe religie of in het bijgeloof . Dwz Het is een oude gewoonte hier in de contreien om eieren naar de Zusters Clarissen te brengen met verzoek om voor goe weer te zorgen bij een festival ofzo.
Nee, hoor , ik zie niet echt een direkt verband tenzij... Tenzij dat jij Roel, hier twee topics door mekaar haspelt .
Wat vind jij trouwens van mijn geplaatste video over de leviterende boedhistische monnik . Fake or real .
mvg-werewoef
De weervoorspellers hebben het soms in hun weerpraatje over de weergoden . Waarschijnlijk vind je deze in het goden-pantheon van de Hindoe religie of in het bijgeloof . Dwz Het is een oude gewoonte hier in de contreien om eieren naar de Zusters Clarissen te brengen met verzoek om voor goe weer te zorgen bij een festival ofzo.
Nee, hoor , ik zie niet echt een direkt verband tenzij... Tenzij dat jij Roel, hier twee topics door mekaar haspelt .
Wat vind jij trouwens van mijn geplaatste video over de leviterende boedhistische monnik . Fake or real .
mvg-werewoef
AMEN en AUM
-
roel - Lid geworden op: 31 dec 2006, 01:41
Vooreerst Woefke, mijn schrijven was een reactie op bovenstaande posting van Reini en niét op de jouwe.Reini schreef:Schone gedachte Paul.
Ten tweede weet je het zo te zien nog nie, maar den baas van Iran houdt bij hoog en bij laag staande dat het de Europeanen zijn die in zijn kontreien de regen tegenhouden.
Door onze schuld kan uw Marie dus geen regen naar Somalië sturen.
Ik betwijfel echter of ze dat wel zou willen want ik verdenk haar van rascisme.
Zie je al een beetje het verband?
Tenslotte moet ik Bocuse gelijk geven als hij mij een serieuze mens noemt. Jouw monnik moet immers bij mij nie afkomen met een truuk van Copperfield. Nochtans goe geprobeerd.
Woef, meisken toch, aan geloof in wonderen is er bij jou ook geen gebrek.
Ik ga ook regelmatig eens van de grond maar heb daarvoor geen boeddhistische monnik nodig. Dàt is pas real.
-
Vandaag woensdag, 31 augustus , dag van De Heilige Maagd Maria, Middelares en Moeder van alle genaden, zeggen de gelovigen en kinderen van Maria, zoals in een aloude hymne , het volgende :
-MONSTRA TE ESSE MATREM ! Lieve Moeder , toon dat gij onze Moeder zijt !
----SALVE, MATER MESIRICORDIAE, MATER SPEI ET MATER VENIAE
Moeder van de barmhartigheid,hoop en vergiffenis, Moeder van God en van genade, Moeder vol van de heilige vreugde .
De volgende link gaat juist over -genade- en waarom Maria als Middelares van alle genaden zo genoemd wordt :
- http://christinaweller62.wordpress.com/ ... s-23-juli/
- http://mens-en-samenleving.infonu.nl/re ... seres.html
En speciaal om Talisman te plezieren en ook voor te zijn met zijn repliek deze web-site-link met oneindige veel afbeeldingen van de godinnen van genade in andere religies . Echt een website om te bewaren . Hopelijk tik ik deze te goei over ...:
- http://www.verhoevenmarc.be/_GroteMoede ... erk-MV.doc
mvg.werewoef
-MONSTRA TE ESSE MATREM ! Lieve Moeder , toon dat gij onze Moeder zijt !
----SALVE, MATER MESIRICORDIAE, MATER SPEI ET MATER VENIAE
Moeder van de barmhartigheid,hoop en vergiffenis, Moeder van God en van genade, Moeder vol van de heilige vreugde .
De volgende link gaat juist over -genade- en waarom Maria als Middelares van alle genaden zo genoemd wordt :
- http://christinaweller62.wordpress.com/ ... s-23-juli/
- http://mens-en-samenleving.infonu.nl/re ... seres.html
En speciaal om Talisman te plezieren en ook voor te zijn met zijn repliek deze web-site-link met oneindige veel afbeeldingen van de godinnen van genade in andere religies . Echt een website om te bewaren . Hopelijk tik ik deze te goei over ...:
- http://www.verhoevenmarc.be/_GroteMoede ... erk-MV.doc
mvg.werewoef
AMEN en AUM
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Ter info:
De Bijbel is bijzonder duidelijk over de weg naar de verlossing. Die weg is geenszins Maria, of welke godin van de genade dan ook, maar overduidelijk Jezus Christus.
Johannes 14:6
Jezus zei: “Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij”.
De Bijbel is bijzonder duidelijk over de weg naar de verlossing. Die weg is geenszins Maria, of welke godin van de genade dan ook, maar overduidelijk Jezus Christus.
Jezus zei: “Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij”.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ja, ja, Socrates, maar er staat niet bij dat je geen advocaat mag meebrengen, hé, die je zaak bepleit ?socrates schreef:Ter info:
Zing met mij mee het Salve Regina:
Eia ergo, Advocáta nostra, illos tuos misericórdes óculos ad nos convérte.
In onze moedertaal: 'Daarom dan, onze voorspreekster, sla op ons Uw barmhartige ogen.'
Op de knieën zitten nu, en WWoef: handen boven tafel!

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.