MARIA, MOEDER van de HEER ( Deel 2 )

hier is plaats voor alle wereldreligies

werewoef

28 nov 2011, 19:17

Enne Reini en Rolija, vertel eens mijn vriendekens ; wat maakt er jullie twee weer zo boos ?

Das niet fijn hoor ; tenminste als jullie bedenken dat morgen dinsdag, 29 november, de herdenking wordt gevierd van de verschijning van onze Lieve Vrouwe te Beauraing in het jaar des Heren 1932. In Belgium ofcourse ..!!

De verschijning in Banneux , was een jaar later in 1933, doch echter twee verschillende boodschappen van de Moeder Gods .
-
- www.marypages.com/beauraing1.htm
-
- Zoals al tijd met geliefde groenten-Werewoef
Laatst gewijzigd door werewoef op 28 nov 2011, 20:14, 4 keer totaal gewijzigd.
AMEN en AUM
Gast

28 nov 2011, 19:26

werewoef schreef:Enne Reini en Rolija, vertel eens mijn vriendekens ; wat maakt er jullie twee weer zo boos ?

Das niet fijn hoor ; tenminste als jullie bedenken dat morgen dinsdag, 29 november, de herdenking wordt gevierd van de verschijning van onze Lieve Vrouwe te Beauraing in het jaar des Heren 1932 . In Belgium ofcourse ..!!

De verschijning in Banneux , was een jaar later in 1932 , doch echter twee verschillende boodschappen van de Moeder Gods .

- Zoals al tijd met geliefde groenten-Werewoef
Eigenlijk zijt gij toch een stukske vergif he WW ? Goe weten dat g'hier precies zo de boze reacties uitlokt. Foei foei. Nu van dat koekoeksjong was ook nie netjes en dat is ook niet zo. Maar dan afkomen met onslievravanbaneu is niet christelijk he ? Al eens wezen beevaarten ginderachter ? Nogal een kermisgedoe he ? Goe voor de toerist, da wél.

Reini

28 nov 2011, 19:34

Reinike is alvast niet boos WW.
Daar hebt ge de capaciteiten niet voor.
Ik ben zelden boos jongske.
Soms eens op eentje die wars van alle realiteit, door blijft drammen.
Maar ik heb je door vent: je bent verliefd op àlle vrouwen, zelfs op diegene die in een of andere hemel zitten.
De beste is: de zevende. Maar dat is voor insiders.

rolija

28 nov 2011, 19:43

Reini schreef:Reinike is alvast niet boos WW.
Maar ik heb je door vent: je bent verliefd op àlle vrouwen, zelfs op diegene die in een of andere hemel zitten.
Ben je zeker dat het op de vrouwen is, met die gasten weet je nooit :idea:
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

rolija

28 nov 2011, 22:30

rolija schreef:
Reini schreef:Reinike is alvast niet boos WW.
Ben je zeker dat het op de vrouwen is, met die gasten weet je nooit :idea:

Blijkbaar doet het pijn als ik de waarheid zeg.... :D
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

Klaartje

29 nov 2011, 13:39

Beste Werewoefke.....
het is duidelijk (mede door het openen van deze topic) dat je een ware devotie hebt voor de godin Maria, dat is je goed recht en persoonlijk.... ik herinner mij niet meer de opening van deze topic !
Als ik dit zo na ga is het soms hier een discussie-punt geworden en dat ligt gevoelig, want verering is iets persoonlijks en van het ene woord komt dan het andere.

Gezien het hier een forum is krijgt men onvermijdelijk reacties hierop, omdat ook velen dit nog moeilijk begrijpen, als volwassen mensen redeneren we daarover; als kind werd ons dat met de paplepel ingebracht; daarom..... is er inderdaad héél veel over te zeggen.

Alléén het schelden is er teveel aan (vind ik), maar ja..... er blijft altijd een manier om iets te zeggen.

Als Maria je een steun mag wezen, dan is het goed :wink:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

werewoef

29 nov 2011, 18:13

Polle houdt zich graag bezig met teksten uit hun verband te rukken , is het niet ? Tis toch zoo simpel via het venstertje profiel en "" lees alle berichten van "" Binnenkort kan ie grollige en krolse dingen van mij ook op politiek en nieuws plaatsen . Voor iemand als hij is het toch maar allemaal één pot nat, als je maar af en toe een berichtje terug krijgt ... Zelf eens de moeite doen om een topic op te starten doet ie niet . Tis gemakkelijker natuurlijk om wat one-liners van her en der ergens links en rechts bij te plakken .

En dan maar verbaasd zijn dat sommige nieuwe forumdeelnemers hier afhaken .Wat wil je anders met zurige ouwe pruimen die alles wat je ooit gezeid hebt, eender waar dan ook, tegen je gebruiken . In-triestig en meelijkwekkend is het .

:roll:

Werewoef
AMEN en AUM

werewoef

29 nov 2011, 19:11

Hier nog een web-site waar een foto staat van de zieners in Beauraing .

- www.jongerlo.org/geloofsvorming/archief ... ng.htm#Top

Aleen Gilberte Degeimbre zou nog in leven zijn .

Van de zieneres Mariette Béco in Banneux weet ik het niet . Er moet ergens een film-archief bestaan waar ze opstaat .

mvg-werewoef
AMEN en AUM

Clausewitz

29 nov 2011, 19:33

WW:
Alleen Gilberte Degeimbre zou nog in leven zijn.Van de zieneres Mariette Béco in Banneux weet ik het niet . Er moet ergens een film-archief bestaan waar ze opstaat
.Is het niet merkwaardig dat het altijd jonge kinderen zijn (liefst meisjes) die uitverkoren worden door de dame in het wit?Hoe een eenvoudige Joodse vrouw ook nog Waals kan spreken, is een écht wonder als een universitair lijk di Rupo geen woord nederlands kan spreken. :lol:
Wie bewaakt de bewakers.

werewoef

30 nov 2011, 20:44

Na wat grasduinen op de world wide web heb ik deze web-site tegengekomen .
André Rieu in Maastricht met zijn leading zangeres die het Ave Maria zingt .

- www.youtube.com/watch_popup?v=TkY9HtwXNU8&vq=medium

Op dezelfde link kan je ook genieten van de versies van Maria Callas tot Céline Dion en Celtic Woman . Een Céline zoals je haar nog nooit gehoord hebt .

Enjoy .

werewoef
AMEN en AUM

werewoef

08 dec 2011, 00:31

-

------"""" QUE SOY ERA IMMACULADA COUNCEPCIOU """"

Deze door Bernadette in het Occitaans ( dialect ) HERhaalde gesproken woorden van De Moeder God's zijn door Christenen bekend als :

------"""" Ik ben de Onbevlekte Ontvangenis """""

Feest , vandaag donderdag op 8 December . Het dogma van de onbevlekte ontvangenis werd in 1854 vastgelegd door paus Pius de negende en dit werd aan de H. Bernadette medegedeeld in Lourdes op 1856 door de Moeder van God Zelve .

Omdat dit voor velen verwarrend is, is het belangrijk te weten dat het dogma van de onbevlekte ontvangenis niet slaat op de conceptie van Christus in Maria's schoot ( maagd en toch moeder ). De onbevlekte ontvangenis slaat op Maria . In het dogma staat dat Zij op de normale wijze door Anna en Joachim was verwekt, maar dat Ze was geboren zonder erfzonde . Door de genade van God werd Haar heiligheid behouden opdat Zij de messias ter wereld kon brengen .

Enige web-site-links terzake :

- www.rkk.nl/abc/detail_objectID680716.html

- www.marypages.com/UitlegMaria.htm

mvg.werewoef
AMEN en AUM
Gast

08 dec 2011, 07:37

WW:
Omdat dit voor velen verwarrend is, is het belangrijk te weten dat het dogma van de onbevlekte ontvangenis niet slaat op de conceptie van Christus in Maria's schoot ( maagd en toch moeder ). De onbevlekte ontvangenis slaat op Maria . In het dogma staat dat Zij op de normale wijze door Anna en Joachim was verwekt, maar dat Ze was geboren zonder erfzonde . Door de genade van God werd Haar heiligheid behouden opdat Zij de messias ter wereld kon brengen .
Ze was dus onsterfelijk, mogen we dan aannemen, gezien de erfzonde ( Genesis ) slaat op sterfelijk worden.
WW, laten de devootjes zich daar weer eens uitkletsen, gezien ' onbevlekte ontvangenis ' helemaal niet op de erfzonde slaat mar wel degelijk op zwangerschap zonder mannelijke tussenkomst. "The Cherry Pickers" , nee, niet de naam van een rockgroep, maar de nickname van de devootjes.
Zelfde probleem met Sinterklaas. De schouw verdwijnt geleidelijk uit de living en moet men maar iets anders verzinnen om de goede man toegang te verschaffen.

Reini

08 dec 2011, 10:10

De RK heeft zich lichtelijk aangepast aan de intelligentie van de moderne mens die zich het recht verschafte van zelf te durven nadenken.
Niemand behalve enkele kwezels kon men nog wijsmaken dat een kind kon geboren worden zonder het zaad van een man.
Voordien werd ons dat zeker wijsgemaakt.
Om toch hun geloofwaardigheid te behouden verzon men dan een nieuwe waarheid: zonder erfzonde geboren.
Iedereen weer content. En, vooràl niet te bewijzen of te ontkrachten.
Zeer belangrijk.

Clausewitz

08 dec 2011, 10:32

Reini:
Om toch hun geloofwaardigheid te behouden verzon men dan een nieuwe waarheid: zonder erfzonde geboren. Iedereen weer content. En, vooràl niet te bewijzen of te ontkrachten
.
Om de mythe van een goddelijke profeet te handhaven, heeft de Kerk de status van een eenvoudige joodse vrouw al meerdere keren gewijzigd.Ze zit nu al naast het klassieke triumviraat:vader, zoon,en geest.Merkwaardig dat je mensen zover krijgt, dat ze niet alleen die baarljke onzin geloven maar ook nog propageren.
Wie bewaakt de bewakers.

Reini

08 dec 2011, 10:38

Tja Claus... eens men overtuigd is dat er een hiernamaals bestaat en men daardoor eeuwig kan leven, is alles mogelijk.