Hier niet oefenen – testen des te meer.- Laten staan a.u. b.
-
neske - Lid geworden op: 01 aug 2007, 19:48
Cleopa, bij mij was het al een tijdje geleden dat ik die oefening had gemaakt, dus ik heb er eigenlijk niet opgelet wat er veranderd is?
zal eens gaan kijken naar de vorige leidraad ervan

zal eens gaan kijken naar de vorige leidraad ervan
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf
-
Assa - Lid geworden op: 30 okt 2007, 15:29
Cleopa,
het is voor de muur op telopen,dat werkje al zo veel keer gemaakt,
als ik 10% floodfil matte,mijn midden is matte maar tussen de lijntjes lukt het niet,heb het al met drie verschillende kleuren getest niets aan het doen,
voor vandaag geef ik het op hoor
wil jij het voor mij eens uittesten,al lost het niets op,kan er niets mee doen mijn kleuren zijn anders die ik nodig heb,gewoon eens testen of het bij jou lukt.

groetjes.. assa
het is voor de muur op telopen,dat werkje al zo veel keer gemaakt,
als ik 10% floodfil matte,mijn midden is matte maar tussen de lijntjes lukt het niet,heb het al met drie verschillende kleuren getest niets aan het doen,
voor vandaag geef ik het op hoor
wil jij het voor mij eens uittesten,al lost het niets op,kan er niets mee doen mijn kleuren zijn anders die ik nodig heb,gewoon eens testen of het bij jou lukt.

groetjes.. assa
Groetjes van assa
-
Cleopa - Lid geworden op: 25 feb 2005, 22:26
Assa -- Alles ging normaal , en heb alles gedaan zoals jij beschreef . Maar heb jij je Zoom funtie niet op 150% staan , indien ja dan klik je soms buiten je afbeelding en dan werkt het niet hé . Doe eens een proef zet het zoomnieveau op 150% dan komt er in de grijze balk ongeveer 708x526 te staan als je in de rechterbeneden hoek klikt . Dus veel groter dan je afbeelding is . Staat de zoom op 100% dan zou ik begot ook nietweten wat er scheelt

Laatst gewijzigd door Cleopa op 15 jan 2012, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Assa - Lid geworden op: 30 okt 2007, 15:29
Zo is het Cleopa,mijn zoom funtie staat op 150%,zal straks uittesten op 100%,ik heb graag een duidelijk scherm,maar op 100% gaat het ook.
mercikes voor de moeite,
als ik mij niet vergis stond het vroeger op 125%
heb daar niet aan gedacht,maar in ieder geval gaat het werkje veel vlugger zo,niet gelijk is bezig was
grtjs.. assa
mercikes voor de moeite,
als ik mij niet vergis stond het vroeger op 125%
heb daar niet aan gedacht,maar in ieder geval gaat het werkje veel vlugger zo,niet gelijk is bezig was
grtjs.. assa
Groetjes van assa
-
Aan alle oefenmaatjes die al gereageerd hebben een dikke mercie , zo kan ik me een beeld vormen hoe anderen de uitleg snappen .
Egel en ik hadden wel afgesproken van geen de zelfde leidraden te plaatsen , dus kan ik de oude versie misschien bij ARCHIEF plaatsen en dan de bewerkte versie op de plaats waar de oude stond . Ik wacht best nog wat af , en hoop op reaktie van de IMs beginners
Nogmaals Dank U

Egel en ik hadden wel afgesproken van geen de zelfde leidraden te plaatsen , dus kan ik de oude versie misschien bij ARCHIEF plaatsen en dan de bewerkte versie op de plaats waar de oude stond . Ik wacht best nog wat af , en hoop op reaktie van de IMs beginners
Nogmaals Dank U

-

Alles met IMs
1. Kies je afbeelding en plaats er een border om in de kleur die je reeds opvoorhand gekozen hebt offset = 10x10+3+3 > Opslaan
2. Maak een grondvlak met de maten afbeelding + je kader in de kleur die je reeds opvoorhand gekozen hebt > Opslaan in je dagmap
3. Na het opslaan teken er een roundrectangle op met als offset 10,10,jemaat, jemaat,45,45 en kies een tegengestelde kleur > Maak je afgeronde rechthoek transparant (gebruik Fuzz)
4. Transform > Roll ik koos +70+70 (Let op ! Hangt van je afbeelding af)
5. Composite > Je gekleurd grondvlak > compose = Atop (om de laatste resten van je andere kleur te bedekken) > Opslaan
6. Haal je afbeelding binnen en plak er je roll afbeelding op > Opslaan
Laat iets weten of het verstaanbaar is

-
jeloca1942 - Lid geworden op: 25 jun 2010, 22:00
Geplaatst: Ma 23 Jan 2012, 21:46 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Cleopa , tot hier gaat het prima, maar om verder te gaan neem ik draw om roundrectable te nemen maar dan staat er cordinaten en als ik die invul met de maten zegt ims stop!!wat doe ik weer verkeert ,
Jeloca
Alles met IMs
1. Kies je afbeelding en plaats er een border om in de kleur die je reeds opvoorhand gekozen hebt offset = 10x10+3+3 > Opslaan
2. Maak een grondvlak met de maten afbeelding + je kader in de kleur die je reeds opvoorhand gekozen hebt > Opslaan in je dagmap

--------------------------------------------------------------------------------
Cleopa , tot hier gaat het prima, maar om verder te gaan neem ik draw om roundrectable te nemen maar dan staat er cordinaten en als ik die invul met de maten zegt ims stop!!wat doe ik weer verkeert ,
Jeloca
Alles met IMs