Wetenschappers bewijzen leven na de dood
-
angelica - Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
De laatste maanden wordt er na de yogales een passage uit het boek "een blik uit het hiernamaals" gelezen en daar wordt dan over gesproken. Ik heb nog nooit iemand horen protesteren, iedereen vindt het boeiend. Ik begrijp die beschuldigingen niet van personen die waarschijnlijk nog geen enkele passage uit een boek van Rulof gelezen hebben. Ik zou zeggen : lees ze eerst eens en kom dan nog eens terug. Afbreken kan iedereen, maar weten waarover men spreekt, dat blijkt hier toch nog wel wat anders te zijn.
Altijd dat gestook. De ene begint en de andere volgt mee. Meehuilen met de wolven, noem ik dat. Als het "jullie de strot" begint uit te hangen, kies dan een ander topic. Of open er zelf eentje.
Altijd dat gestook. De ene begint en de andere volgt mee. Meehuilen met de wolven, noem ik dat. Als het "jullie de strot" begint uit te hangen, kies dan een ander topic. Of open er zelf eentje.
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
Grappig, een stel blinde volgers van een ziekelijke fantast probeert vermeende tegenstanders ook tot een soort volgelingen te maken. Cfr "atheisme is ook een geloof" etc.ines052 schreef:Beste aanhangers van skepp
Maw.: de boeken verkopen niet goed genoeg, er zijn te weinig mensen die ze lezen. Valt mee dus. En dat Troch ook zegt dat je een boek 'in zijn context' en als 'geheel' dient te lezen heeft er natuurlijk ook mee te maken dat je anders op de grond van zijn vonnis ook de bijbel en de koran zou kunnen laten verbieden.ines052 schreef:[...] Gelukkig hebben de rechters in Dendermonde ( met Freddie Troch als rechter een streng maar een van de beste magistraten die Belgie gekend heeft) zich de moeite getroost om de boeken te lezen met als resultaat dat de boeken over de ganse lijn zijn vrijgesproken, [...] ,,Ongeacht de inhoud lijkt ook het openbaar karakter van de boeken van Jozef Rulof daarvoor te beperkt, nog aangenomen dat de gewone sterveling enige belangstelling zou koesteren voor zijn filosofische literatuur'', aldus nog Freddy Troch.
Ni Dieu, Ni Maître
-
Overigens een mooi artikel over onze fantast: hier.
Ni Dieu, Ni Maître
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Het belangrijkste argument van de reïncartisten vond ik altijd de toch zeer verrassende boodschappen die sommige mediums soms kunnen geven over overleden familieleden. Ik maakte dat vroeger herhaaldelijk mee en vond het altijd uiterst intrigerend. Een antwoord had ik daar niet op.
Nu las ik tot mijn verrassing dit artikel:
http://www.demorgen.be/dm/nl/992/Wetens ... ezen.dhtml
en dat gaat in de richting van mijn nooit bevestigd vermoeden dat zulk medium in staat is informatie uit andermans brein te lezen, gedachtelezen zeg maar.
Ik stel in een zaal een vraag aan een medium over mijn overleden grootmoe, ik activeer dus - bewust en onbewust - herinneringen aan mijn grootmoe in mijn brein, en het medium slaagt erin deze gedachten op te vangen.
Ons brein kent nog vele ons onbekende mogelijkheden.
Maar niks berichten van gene zijde.
Nu las ik tot mijn verrassing dit artikel:
http://www.demorgen.be/dm/nl/992/Wetens ... ezen.dhtml
en dat gaat in de richting van mijn nooit bevestigd vermoeden dat zulk medium in staat is informatie uit andermans brein te lezen, gedachtelezen zeg maar.
Ik stel in een zaal een vraag aan een medium over mijn overleden grootmoe, ik activeer dus - bewust en onbewust - herinneringen aan mijn grootmoe in mijn brein, en het medium slaagt erin deze gedachten op te vangen.
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Het zou inderdaad veel verklaren Cappa, waar men in bepaalde gevallen zijn tanden nog op stukbijt.
Het is niet omdat men niet gelooft in allerhande geesten, helderziendheid..;
dat men geen oog moet hebben voor het onverklaarde.
Sommigen zijn misschien méér gevoelig om bepaalde "golven" te ontvangen.
En vermits de werking van de menselijke hersens zeer nauw aanleunt bij die van zijn evenmens is dit eveneens een voordeel om tot goede resultaten te komen.
Het is niet omdat men niet gelooft in allerhande geesten, helderziendheid..;
dat men geen oog moet hebben voor het onverklaarde.
Sommigen zijn misschien méér gevoelig om bepaalde "golven" te ontvangen.
En vermits de werking van de menselijke hersens zeer nauw aanleunt bij die van zijn evenmens is dit eveneens een voordeel om tot goede resultaten te komen.
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Mooi dat men nu ook gaat ontdekken dat hersenen een bepaald patroon aan energieën produceert bij gedachtes en verwerking van gevoelens. En dat brengt je tevens naar de kern. Energie is iets wat vrijkomt door een proces en niet door een rusttoestand (mijn inziens) Als je nu een hoopje biomoleculen bij elkaar legt ( dus los van de mens of dier) en je gaat meten denk je dan dat daaruit ook iets zinnigs te voorschijn zal komen? Dus blijft de vraag wat is het dat die hersenen doet werken. Dat ze werken is te zien en te meten ( heb ik ook nooit aan getwijfeld) maar , zoals ik het zie, de bron van waaruit die hersenen worden geactiveerd is nog steeds niet anders bekend als zijnde met het woordje leven. Nu kun je dit smalend afdoen met wat algemene kreten maar het is toch zo dat de wetenschap tot op het heden nog niet kunnen zeggen wat nu het leven ( dat gene wat doet ontstaan, instandhoud en doet voortgaan) precies is.
Het is zo als je zegt cappa:
Waarom hou je het ene open en het ander gooi je dicht?
Of ben je alwetend aangaande het niet bestaan van een gene zijde ?
Het is zo als je zegt cappa:
Waarom hou je het ene open en het ander gooi je dicht?
Of ben je alwetend aangaande het niet bestaan van een gene zijde ?
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Gast
Dat heeft niks met elkaar te maken janx.janx schreef: Het is zo als je zegt cappa:
De link die cappa hier heeft gegeven is eigenlijk oud nieuws. Men kan reeds beelden registreren van iemands dromen, zij het zeer vaag en niet meer dan een landschap bekijken door een mat glas.
Het is een misvatting dat een persoon/medium gedachten zou kunnen lezen van iemand in een zaal. En waarom niet:
- Via sensoren kan men reeds iemands ' denken ' zeer vaag registreren. Wat kan men registreren ? De elektrische impuls die omgezet worden in leesbare taal, hetzij door beelden of denkpistes.
- Vergelijkbaar met een computer. Deze werkt via een hardware waar elekrische impulsen deze een beeld, klank of een tekst kan produceren. Deze doet dit via een imput, hetzij door een zender, hetzij door een data-drager. Gegevens van buitenaf kunnen enkel via een zender, hetzij draadloos, hetzij via een kabel.
- De testen gebeuren met behulp van sensoren op de hersenpan. Deze sensoren ontvangen helemaal niks als je die naast de testpersoon plaatst, net zo min een medium niks kan ontvangen die naast de proefpersoon staat. De hersenen zijn een gesloten cirquit en zenden niet uit. Men kan er wel een stekker in de vorm van een sensor aanhangen. Deze kan de gegevens doorsturen naar een ' vertaler', in dit geval een computerprogramma dat deze impulsen kan omzetten, net zoals Windows of Linux doet.
- Net zo min als een radio, een computer of menselijk brein hebben niks te maken met ' aan gene zijde ', laten we wel wezen. Ik ben zeker dat hier iemand op dit forum dit nog beter kan duidelijk maken dan ik heb gedaan. Op Youtube ga je zeker deze testen kunnen vinden, met de nodige info.
-
wayti - Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Zelfs dat wordt door Skepp of Skepssis niet aanvaard..Nu las ik tot mijn verrassing dit artikel:
http://www.demorgen.be/dm/nl/992/Wetens ... ezen.dhtml en dat gaat in de richting van mijn nooit bevestigd vermoeden dat zulk medium in staat is informatie uit andermans brein te lezen, gedachtelezen zeg maar. Ik stel in een zaal een vraag aan een medium over mijn overleden grootmoe, ik activeer dus - bewust en onbewust - herinneringen aan mijn grootmoe in mijn brein, en het medium slaagt erin deze gedachten op te vangen.
http://skepp.be/artikels/pseudo-wetensc ... telepathie
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Wayti, SKEPP heeft niks te aanvaarden: zij gaan om met feiten en wetenschap.
Men belooft zelfs een miljoen als iemand onder controle kan aantonen wat hij/ zij beweert. Is toch prachtig.
De poen ligt al jaren te wachten, en brengt intrest op.
Ga ervoor man !
Men belooft zelfs een miljoen als iemand onder controle kan aantonen wat hij/ zij beweert. Is toch prachtig.
De poen ligt al jaren te wachten, en brengt intrest op.
Ga ervoor man !
Laatst gewijzigd door Reini op 02 feb 2012, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Het artikel in De Morgen heeft niets te maken met telepathie. Jouw bewering dat Skepp de daar in vermelde gegevens niet zou aanvaarden is dus nergens op gestoeld.wayti schreef:Zelfs dat wordt door Skepp of Skepssis niet aanvaard..Nu las ik tot mijn verrassing dit artikel:
http://www.demorgen.be/dm/nl/992/Wetens ... ezen.dhtml en dat gaat in de richting van mijn nooit bevestigd vermoeden dat zulk medium in staat is informatie uit andermans brein te lezen, gedachtelezen zeg maar. Ik stel in een zaal een vraag aan een medium over mijn overleden grootmoe, ik activeer dus - bewust en onbewust - herinneringen aan mijn grootmoe in mijn brein, en het medium slaagt erin deze gedachten op te vangen.
http://skepp.be/artikels/pseudo-wetensc ... telepathie
Maar ja, de Rulofjes lezen nooit wat er staat maar alleen wat zij denken dat er staat. Die 'gave' heb je blijkbaar nodig om iets uit de woordenbrij van hun profeetje te halen.
Ni Dieu, Ni Maître
-
Men zou tevens denken dat vermeende objectieve organisaties zoals SKEPP naar aanleiding van objectieve literatuur en recente vonnissen hun internetteksten zouden aanpassen of foute interpretaties van het internet zouden halen. Dit blijkt echter drie jaar na al deze feiten nog steeds niet het geval te zijn...
Op basis hiervan kan men zich volgens mij dan ook vergewissen welke deontologie skepp erop nahoudt teneinde het eigen grote gelijk te behalen of te behouden. Hun aanpak betreffende het medium Jozef Rulof illustreert mijns inziens op een schaamtelijke wijze hun eigen twijfelachtige visie inzake wetenschappelijke aanpak en objectiviteit. Ze hanteren duidelijk nog steeds hun eigen (subjectieve) rechtspraak, zoveel is inmiddels duidelijk geworden. Ze verwijzen nog steeds bijvoorbeeld naar een zogenaamd kortgeding te Antwerpen en ze laten het na te vermelden dat bijvoorbeeld de burgelijke rechtbank zich nadien in beroep onbevoegd verklaarde om verdere uitspraken te mogen doen. Over het uiteindelijke vonnis van de strafrechtbank te Dendermonde wordt uiteindelijk met geen woord gerept omdat het eenvoudigweg niet in het skepp-verhaal over Jozef Rulof past. Gebruik maken van halve waarheden, halve citaten tot zelfs interpretaties die vrijwel nergens op gebaseerd zijn; het siert blijkbaar zowel het huidige internet als skepp, jammer maar helaas.
Overigens enkele andere artikelen over onze zogenaamde fantast:
http://jozef-rulof.jouwpagina.nl/
http://www.jeus.info/
http://users.telenet.be/dirk.van.passel ... /wayti.htm
http://www.hoegee.demon.nl/page01a.html
http://fran.sneeknet.nl/homepage/show/p ... aid=160867
http://www.liefdesband.nl/
Enz...
Op basis hiervan kan men zich volgens mij dan ook vergewissen welke deontologie skepp erop nahoudt teneinde het eigen grote gelijk te behalen of te behouden. Hun aanpak betreffende het medium Jozef Rulof illustreert mijns inziens op een schaamtelijke wijze hun eigen twijfelachtige visie inzake wetenschappelijke aanpak en objectiviteit. Ze hanteren duidelijk nog steeds hun eigen (subjectieve) rechtspraak, zoveel is inmiddels duidelijk geworden. Ze verwijzen nog steeds bijvoorbeeld naar een zogenaamd kortgeding te Antwerpen en ze laten het na te vermelden dat bijvoorbeeld de burgelijke rechtbank zich nadien in beroep onbevoegd verklaarde om verdere uitspraken te mogen doen. Over het uiteindelijke vonnis van de strafrechtbank te Dendermonde wordt uiteindelijk met geen woord gerept omdat het eenvoudigweg niet in het skepp-verhaal over Jozef Rulof past. Gebruik maken van halve waarheden, halve citaten tot zelfs interpretaties die vrijwel nergens op gebaseerd zijn; het siert blijkbaar zowel het huidige internet als skepp, jammer maar helaas.
Overigens enkele andere artikelen over onze zogenaamde fantast:
http://jozef-rulof.jouwpagina.nl/
http://www.jeus.info/
http://users.telenet.be/dirk.van.passel ... /wayti.htm
http://www.hoegee.demon.nl/page01a.html
http://fran.sneeknet.nl/homepage/show/p ... aid=160867
http://www.liefdesband.nl/
Enz...
-
Men probeert hier alle aandacht af te leiden door zich te focussen op Jozef Rulof en de vervalste aanteigingen en daarmee verzwijgt men alle andere diverse wetenschappers die zich bezighielden en houden met het onderzoek naar reïncarnatie en het leven na de dood. Zoals...
Emanuel Swedenborg. Zweeds natuurkundige (1688 tot 1772). Schreef een aantal werken over o.a. anatomie, fysiologie en psychologie. Daarnaast deed hij ook onderzoek naar het leven na de dood. Belangrijk hierbij waren zijn eigen ervaringen met uittredingen en contacten met personen in de andere dimensie.
Prof. Charles Richet. Frankrijk. (1850 – 1935). Professor Fysiologie aan de universiteit van Parijs. Nobelprijswinnaar in 1913. Bestudeerde met een reeks Europese collega’s de communicatie met overledenen via mediums en het leven na de dood.
Prof. Wilhelm Tenhaeff. Oprichter van de Leerstoel voor Parapsychologie aan de universiteit van Utrecht (1953). Deed ondermeer belangrijk onderzoek naar paranormale verschijnselen en communicatie en contact met overledenen.
Friedrich .Jürgenson. Geboren in Odessa, Rusland in 1903 uit Deense en Zweedse ouders. Kreeg later de Zweedse nationaliteit. Overleed in 1987. De EVP grondlegger. Was filmproducent en ornitholoog. Bij het beluisteren van geluidsopnamen van vogelgeluiden hoorde hij op de band plots de duidelijke stem van zijn moeder, die hem persoonlijk met zijn troetelnaam aansprak. Dit bracht alles aan het rollen. Hij maakte later duizenden opnames van stemmen uit de parallelle wereld. Hij schreef eveneens enkele boeken over zijn ervaringen.
Dr. Konstantine Raudive. Psycholoog, Letland. (1909 – 1974). Eén van de belangrijkste onderzoekers naar EVP (het hebben van elektronisch contact met overledenen). Na zijn ‘dood’ zet hij zijn werk gewoon verder. Hij heeft nu regelmatig contact vanuit de parallelle wereld met huidige onderzoekers naar EVP.
Prof. Dick J. Bierma. Universiteit van Utrecht (Parapsychologie). Doet onderzoek i.v.m. parapsychologische verschijnselen en de relatie tussen quantumfysica en bewustzijn.
Dr. Pim van Lommel. Cardioloog aan het Rijkstate Ziekenhuis van Arnhem, Nederland. Doet onderzoek naar Bijna Dood Ervaringen. Publiceerde ondermeer een belangrijke studie over BDE’s in ‘The Lancet’, het Britse gezaghebbend medisch tijdschrift. Over deze studie van van Lommel vindt u meer informatie op: www.merkawah.nl/literatuur/lommel-lancet.html .
Dr. Helen Wambach. Amerikaans psychologe en klinisch psychiater.Geboren 1925, overleden begin jaren 80. Was verbonden aan diverse universiteiten in de USA. Deed regressies naar vorige levens met meer dan 1000 proefpersonen.
Prof. Gary Schwarz. Professor psychologie, geneeskunde, neurologie, psychiatrie en chirurgie aan de universiteit van Arizona,USA. Doet belangrijk en uitgebreid onderzoek naar het leven na de dood en de contacten die mogelijk zijn met personen die leven in de andere wereld. Vooral bekend van zijn – onder extreem streng gecontroleerde - wetenschappelijke proefnemingen met een reeks mediums.
Emanuel Swedenborg. Zweeds natuurkundige (1688 tot 1772). Schreef een aantal werken over o.a. anatomie, fysiologie en psychologie. Daarnaast deed hij ook onderzoek naar het leven na de dood. Belangrijk hierbij waren zijn eigen ervaringen met uittredingen en contacten met personen in de andere dimensie.
Prof. Charles Richet. Frankrijk. (1850 – 1935). Professor Fysiologie aan de universiteit van Parijs. Nobelprijswinnaar in 1913. Bestudeerde met een reeks Europese collega’s de communicatie met overledenen via mediums en het leven na de dood.
Prof. Wilhelm Tenhaeff. Oprichter van de Leerstoel voor Parapsychologie aan de universiteit van Utrecht (1953). Deed ondermeer belangrijk onderzoek naar paranormale verschijnselen en communicatie en contact met overledenen.
Friedrich .Jürgenson. Geboren in Odessa, Rusland in 1903 uit Deense en Zweedse ouders. Kreeg later de Zweedse nationaliteit. Overleed in 1987. De EVP grondlegger. Was filmproducent en ornitholoog. Bij het beluisteren van geluidsopnamen van vogelgeluiden hoorde hij op de band plots de duidelijke stem van zijn moeder, die hem persoonlijk met zijn troetelnaam aansprak. Dit bracht alles aan het rollen. Hij maakte later duizenden opnames van stemmen uit de parallelle wereld. Hij schreef eveneens enkele boeken over zijn ervaringen.
Dr. Konstantine Raudive. Psycholoog, Letland. (1909 – 1974). Eén van de belangrijkste onderzoekers naar EVP (het hebben van elektronisch contact met overledenen). Na zijn ‘dood’ zet hij zijn werk gewoon verder. Hij heeft nu regelmatig contact vanuit de parallelle wereld met huidige onderzoekers naar EVP.
Prof. Dick J. Bierma. Universiteit van Utrecht (Parapsychologie). Doet onderzoek i.v.m. parapsychologische verschijnselen en de relatie tussen quantumfysica en bewustzijn.
Dr. Pim van Lommel. Cardioloog aan het Rijkstate Ziekenhuis van Arnhem, Nederland. Doet onderzoek naar Bijna Dood Ervaringen. Publiceerde ondermeer een belangrijke studie over BDE’s in ‘The Lancet’, het Britse gezaghebbend medisch tijdschrift. Over deze studie van van Lommel vindt u meer informatie op: www.merkawah.nl/literatuur/lommel-lancet.html .
Dr. Helen Wambach. Amerikaans psychologe en klinisch psychiater.Geboren 1925, overleden begin jaren 80. Was verbonden aan diverse universiteiten in de USA. Deed regressies naar vorige levens met meer dan 1000 proefpersonen.
Prof. Gary Schwarz. Professor psychologie, geneeskunde, neurologie, psychiatrie en chirurgie aan de universiteit van Arizona,USA. Doet belangrijk en uitgebreid onderzoek naar het leven na de dood en de contacten die mogelijk zijn met personen die leven in de andere wereld. Vooral bekend van zijn – onder extreem streng gecontroleerde - wetenschappelijke proefnemingen met een reeks mediums.
Laatst gewijzigd door wayti op 02 feb 2012, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.