Over geloven
-
Clausewitz - Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Janx:
Lang geleden dat je nog eens iets zinnigs schreef.Geloven is inderdaad het kenmerk van dommerikken en nullen.Volgens de wetenschap zijn we nullen en geloven is dom.
Wie bewaakt de bewakers.
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Even de juiste tekst neer zetten Clausewitz;Clausewitz schreef:Janx:Lang geleden dat je nog eens iets zinnigs schreef.Geloven is inderdaad het kenmerk van dommerikken en nullen.Volgens de wetenschap zijn we nullen en geloven is dom.
Uit het bovenstaande blijkt dat we allemaal nullen zijn als je deze zgn wetenschappelijke overweging wil geloven. Wat zei ik? geloven?, ach maar dat willen we toch niet, zeggen onze forum wetenschappers. 't Ja, Nu wordt het toch moeilijk hoor . Volgens de wetenschap zijn we nullen en geloven is dom.
Kan ik nu zeggen welkom tot de klub?
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Bedoel je weer je clubje van mensen, die geen foutloze zin kunnen neerschrijven.janx schreef:Even de juiste tekst neer zetten Clausewitz;Clausewitz schreef:Janx:Lang geleden dat je nog eens iets zinnigs schreef.Geloven is inderdaad het kenmerk van dommerikken en nullen.Volgens de wetenschap zijn we nullen en geloven is dom.
Uit het bovenstaande blijkt dat we allemaal nullen zijn als je deze zgn wetenschappelijke overweging wil geloven. Wat zei ik? geloven?, ach maar dat willen we toch niet, zeggen onze forum wetenschappers. 't Ja, Nu wordt het toch moeilijk hoor . Volgens de wetenschap zijn we nullen en geloven is dom.
Wie bewaakt de bewakers.
-
Henriette 2 - Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51
Waarom zeg je dat?cappa schreef:
Maar stop nu a.u.b. met die sai babas, sattwas, rajas, en tamas.
Omdat jou de wetenschappelijke geschriften meer aanspreken?
Dit zegt b.v. de Rig Veda ervan:
In die tijd was er niet het zijn en er was niet het niet-zijn.
Er was geen ruimte en geen uitspansel daarachter.
Wat was de inhoud?
Waar was het?
Onder wiens hoede?
Wat was het diepe water?
Het bodemloze water?
In die tijd was noch dood, noch niet-dood.
Geen teken onderscheidde de nacht van de dag.
Door zichzelf bewogen, ademde de Ene zonder adem.
Daarbuiten bestond niets.
En dit verhalen de Stanza's van Dzyan:
De eeuwige ouder, gehuld in haar immer onzichtbare gewaden, had weer gedurende zeven eeuwigheden gesluimerd.
Tijd was niet, want hij lag te slapen in de oneindige boezem van duur.
De universele geest was niet, want er waren geen hemelse wezens om hem te bevatten.
De zeven wegen naar geluk waren niet. De grote oorzaken van ellende waren niet, want er was niemand om ze te veroorzaken, noch om zich door hen te laten vangen.
Enkel duisternis vervulde het oneindige al, want vader, moeder en zoon waren wederom één en de zoon was nog niet ontwaakt tot het nieuwe Wiel en zijn pelgrimstocht hierop.
En onderstaand begint ook al geváárlijk dicht bij de eeuwige 'spirituele' inzichten/intuïtie te geraken:
De 'spirituele intuïtie' geeft aan dat het juist de wetenschap is die binnen afzienbare 'tijd' al deze inzichten zal kunnen bevestingen.Ik zei het al, logica is een menselijke constructie.
Maar dat hoeft natuurlijk niemand te geloven.
Beter van niet!
-
Clausewitz,Clausewitz schreef:
Kan ik nu zeggen welkom tot de klub? :lol:Bedoel je weer je clubje van mensen, die geen foutloze zin kunnen neerschrijven.
'T is toch wat dat foutloos schrijven hè?
Geconditioneerdheid pur sang en al lang OUT! "Old school"
Je kleinkinderen lachen je uit en noemen je 'n pré historisch wezen!
En terecht.
Denk je nu echt dat dat belangrijk is?
Maakt dat iemand meer dan een ander?
Of groter?
Of beter?
'T is maar waar je denkt dat je waarde ligt...
De waarde van 'n mens ligt heel ergens anders dan in 'foutloos schrijven.'
Dat is 'n menselijke waarde van nul komma nul nul nul.
Of is het iets waar je denkt iemand op te kunnen 'pakken?'
Niet dus!
-
ines052 - Lid geworden op: 11 feb 2008, 17:01
Clausewitz,Clausewitz schreef:Bedoel je weer je clubje van mensen, die geen foutloze zin kunnen neerschrijven.janx schreef:Even de juiste tekst neer zetten Clausewitz;Clausewitz schreef:Janx:Lang geleden dat je nog eens iets zinnigs schreef.Geloven is inderdaad het kenmerk van dommerikken en nullen.Volgens de wetenschap zijn we nullen en geloven is dom.
Albert Einstein: " intuitie is het enige wat echt waardevol is!"
"De intuitieve geest is een heilig geschenk, de rationele geest een trouwe volgeling, we hebben een maatschappij gecreerd die de volgeling eert en de gave vergeten is. "
Bij welke club hoort Albert Einstein ? Zeker niet bij skepp!!!
Over het foutloos schrijven zou Clausewitz beter zwijgen of moet ik er van U een paar opzoeken, moet niet ver zoeken, is maar een paar dagen geleden. " bijlagen in plaats van bijdragen "
Volgend jaar doen we allemaal mee met het groot nederlands dictee, schaf jullie maar het groen boekje aan, let op niet het groen boekje van Dardenne
-
't Is een elementaire vorm van beleefdheid H2.Nog niet opgemerkt dat het altijd dezelfden zijn, die geen gewone eenvoudige zin foutloos kunnen schrijven.By the way... je bevindt je hier op een vlaams forum voor senioren.Dus niet vergelijken met kinderen.Of er gaan er nog zoals jij zuur reageren.Henriette 2 schreef:Clausewitz,Clausewitz schreef:
Kan ik nu zeggen welkom tot de klub? :lol:Bedoel je weer je clubje van mensen, die geen foutloze zin kunnen neerschrijven.
Geconditioneerdheid pur-sang en al lang OUT! "Old school"
Je kleinkinderen lachen je uit en noemen je 'n préhistorisch wezen!
En terecht.
Denk je nu echt dat dat belangrijk is?
Maakt dat iemand meer dan een ander?
Of groter?
Of beter?
Niet dus!
Wie bewaakt de bewakers.
-
Clausewitz schreef: --> verbeterde:
En terecht.
Niet dus!
Ach....jij denkt dat bovenstaande een vorm van beleefdheid is?...'t Is een elementaire vorm van beleefdheid H2.Nog niet opgemerkt dat het altijd dezelfden zijn, die geen gewone eenvoudige zin foutloos kunnen schrijven.By the way... je bevindt je hier op een vlaams forum voor senioren.Dus niet vergelijken met kinderen.Of er gaan er nog zoals jij zuur reageren.
'N elementaire nog wel..
Tja...
Dat is dus wat ik met 'denken' bedoel.
O.a. denken 'hoe het hoort' en je daardoor laten leven.
En dat , beste Clauz, beginnen onze jongere generaties toch wel wat beter in de gaten te krijgen..
-
Henriette 2 schreef:Clausewitz schreef: --> verbeterde:
En terecht.
Niet dus!Ach....jij denkt dat bovenstaande een vorm van beleefdheid is?...'t Is een elementaire vorm van beleefdheid H2.Nog niet opgemerkt dat het altijd dezelfden zijn, die geen gewone eenvoudige zin foutloos kunnen schrijven.By the way... je bevindt je hier op een vlaams forum voor senioren.Dus niet vergelijken met kinderen.Of er gaan er nog zoals jij zuur reageren.
'N elementaire nog wel.. Inderdaad foutloos schrijven, is een elementaire vorm van beleefdheid ten opzichte van de lezer én een bewijs van goede opvoeding.Ik raad je aan eens mee te doen aan het Groot Dictee van de nederlandse taal Tja...
Dat is dus wat ik met 'denken' bedoel.
O.a. denken 'hoe het hoort' en je daardoor laten leven.
En dat , beste Clauz, beginnen onze jongere generaties toch wel wat beter in de gaten te krijgen..
Wie bewaakt de bewakers.
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Natuurlijk zijn het de zelfden Clausewitz. Denk je dat plotseling het taal gevoel komt aanwaaien? En het foutloos schrijven heeft helemaal niets met beleefdheid te maken. Het is heel goed mogelijk om in foutloze geschreven zinnen inhoudelijk degenererend naar iemand toe te schrijven. En ben je dan beleefder dan diegene met schrijffouten? Ik weet dat ik de schrijftaal niet goed beheers maar doet het wat aan mijn beleefdheid af?Clausewitz schreef:Nog niet opgemerkt dat het altijd dezelfden zijn, die geen gewone eenvoudige zin foutloos kunnen schrijven
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Janx:
Als je zelfs niet foutloos kan schrijven, hoe wil je dan dat we je au sérieux nemen,als je hier bovendien met wollige begrippen komt jongleren."Wat men goed begrijpt,drukt zich klaar uit en de woorden om het te zeggen komen vanzelf"zei de beroemde franse schrijver Boileau.Natuurlijk zijn het dezelfden Clausewitz. Denk je dat plotseling het taalgevoel komt aanwaaien? En het foutloos schrijven heeft helemaal niets met beleefdheid te maken.
Laatst gewijzigd door Clausewitz op 29 feb 2012, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie bewaakt de bewakers.
-
Beleefdheid = de voorgeschreven maskerade van 'goed fatsoen' wanneer men in zich zelf geen respect kent.janx schreef:
Natuurlijk zijn het de zelfden Clausewitz. Denk je dat plotseling het taal gevoel komt aanwaaien? En het foutloos schrijven heeft helemaal niets met beleefdheid te maken. Het is heel goed mogelijk om in foutloze geschreven zinnen inhoudelijk degenererend naar iemand toe te schrijven. En ben je dan beleefder dan diegene met schrijffouten? Ik weet dat ik de schrijftaal niet goed beheers maar doet het wat aan mijn beleefdheid af?
-
Kijk eens aan wat ze jou geleerd hebben (in je jeugd)...
Het maakt een mens enkel maar ON-ECHT.
'N levende robot van (leef)regels - hoe het 'hoort.'
Geen enkel verschil met het leren van de Cathechismus en er naar 'leven.'
Geloof..
Geloof..
Clauzewitz schreef:Inderdaad foutloos schrijven, is een elementaire vorm van beleefdheid ten opzichte van de lezer én een bewijs van goede opvoeding.Ik raad je aan eens mee te doen aan het Groot Dictee van de nederlandse taal
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
Vind je het erg als ik deze post gebruik voor mijn cursus online-typografie? Het is een excellent voorbeeld van het moeilijk leesbaar maken van een tekst door verkeerd gebruik van vetjes en/of cursief gezette tekst en het gebruik van overbodige kapitalen en trema's.Henriette 2 schreef:Kijk eens aan wat ze jou geleerd hebben (in je jeugd)...
Geloof..[...]
Ni Dieu, Ni Maître