Geloof en wetenschap, het zal nooit lukken.
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
Zo, en dat durft dan van mij te eisen dat ik geen knip- en plakwerk verricht.André_x schreef:Over een instrument gesproken dat wel al op aarde is...
WAAROM ER IETS IS EN NIET NIETS.
Het was tijdens een bergwandeling in 1964 in […]
En kan je aantonen waar ik zou gezegd hebben dat de atomen in ons lichaam zouden stilstaan of zo? Ik zeg gewoon dat de wetten die gelden op kwantum-niveau niet zomaar door te trekken zijn naar het voor ons 'gewone' niveau.
Maar dat kan jij niet begrijpen want jij zit met de Rulofiaanse interpretatie van de wet van oorzaak en gevolg. Wat alleen maar aantoont dat Rulof er ook niets van bakte.
Ni Dieu, Ni Maître
-
Neen, wat je dan ziet zijn onzuiverheden in het vocht dat in je oogbol zit.angelica schreef:Zuiver bewustzijn is helder licht.
het kan o.a. worden waargenomen tijdens een meditatieve toestand.
vriendelijke groet
Ni Dieu, Ni Maître
-
André_x - Lid geworden op: 07 feb 2012, 22:40
Zo boven, zo beneden - de Macro heeft de Micro geschapen. Met andere woorden gelden de natuurwetten overal en altijd en zonder enige uitzondering!Ik zeg gewoon dat de wetten die gelden op kwantum-niveau niet zomaar door te trekken zijn naar het voor ons 'gewone' niveau.
-
Geloof en wetenschap: een onmogelijke combinatie. Dat is bij deze bewezen. André_x gaat uit van een aantal dogma's, geloofspunten uit de leer van Jozef Rulof en niets, zeker de realiteit niet, zal hem doen twijfelen aan die dogma's.André_x schreef:[…] Zo boven, zo beneden - de Macro heeft de Micro geschapen. Met andere woorden gelden de natuurwetten overal en altijd en zonder enige uitzondering!
En de 'Macro die de Micro heeft geschapen', ach, is meewarigheid een gepaste houding bij zulke uitspraak? Beetje stom van André_x natuurlijk: volgens deze stelling zouden de wetmatigheden van de 'macro'-wereld ook op kwantum-niveau moeten gelden. Terwijl hij de hele tijd het omgekeerde zegt. Heeft hij waarschijnlijk niet zelf in de gaten.
Maar ja, wat zijn nu eenmaal feiten? Toch?
Ni Dieu, Ni Maître
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Kan halsstarrig geloven, in eender wat, misschien als een soort invaliditeit worden beschouwd ? In dat geval zou het RIZIV eventueel kunnen tussenkomen in bv de reiskosten naar een of ander heilig oord. 
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Klassieke vraag die hierop volgt. Wat is dan de kleur van atomen?André_x schreef:Zo boven, zo beneden - de Macro heeft de Micro geschapen. Met andere woorden gelden de natuurwetten overal en altijd en zonder enige uitzondering!Ik zeg gewoon dat de wetten die gelden op kwantum-niveau niet zomaar door te trekken zijn naar het voor ons 'gewone' niveau.
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Vertel eens jouw visie hoe zie jij het?Zondervrees schreef:En de 'Macro die de Micro heeft geschapen', ach, is meewarigheid een gepaste houding bij zulke uitspraak?
Ik vind het niet zo gek dat alles vanuit het macro is voortgekomen.
Waarom zou voor het begin niet alles van het zelfde zijn geweest? Dus een homogene aanwezigheid. Dat is dan gesplitst tot in het het micro?
Of denk je dat er een absolute leegte is geweest. Hoe zou dan een micro kunnen kunnen zijn ontstaan?
De mens denkt veelal van klein naar groot en van niets naar veel, van begin tot eind, van geboorte tot dood. Durf ook eens anders te denken.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Het atoom is een energie vorm. En energie zelf heeft geen kleur denk ik. Enkel leven heeft de mogelijkheid om de diverse soorten energie velden als een kleurgevoel te ervaren.Klassieke vraag die hierop volgt. Wat is dan de kleur van atomen?
-
Gast
Ik ga na zulke onzin een veiligheidsgordel op mijn stoel installeren.janx schreef: Het atoom is een energie vorm.
-
Oh ... ? en waar denk jij dan wel waar een atoom uit bestaat? Is niet alles energie? Einstein is dan wel mis met zijn Energie = Massa x Lichtsnelheid in het kwadraad. Of heb je een betere aanduiding?talisman schreef:Ik ga na zulke onzin een veiligheidsgordel op mijn stoel installeren.janx schreef: Het atoom is een energie vorm.
En waarom zou nu een atoomsplitsing zoveel energie vrijmaken indien deze zelf niet een kompacte vorm van een energie is? Indien het niet zo was dan zou een atoom in stukjes uiteenvallen en dat was het dan. Juist door het uiteenschieten van een atoom komt die gebonden energie vrij met alle gevolgen van dien.
-
Sigius - Lid geworden op: 17 jun 2009, 19:03
Rulof is bij u tot vervelens toe wel degelijk de zondebok blijkbaar, alles wordt hem door jou in de schoenen geschoven en dit terwijl zo boven zo beneden al honderden jaren de basis is van de Astrologie en zelfs in het oude Egypte reeds gekend was..Geloof en wetenschap: een onmogelijke combinatie. Dat is bij deze bewezen. André_x gaat uit van een aantal dogma's, geloofspunten uit de leer van Jozef Rulof en niets, zeker de realiteit niet, zal hem doen twijfelen aan die dogma's.
Kennis heeft geen waarde als u geen liefde bezit.