1968 Westhoven-Passendale
-
lofty - Lid geworden op: 18 jan 2008, 19:22
Beste,
In één van de berichten kom ik de naam van Fons Bos tegen die inderdaad gebleven is in het Heizeldrama.
Die man was als milicien bij ons peleton te Mechelen Baron in opleiding in 1968, en heeft daarna dadelijk "bijgetekent" onder goedkeuring van onze toenmalige csm Maertens (bijgenaamd de rosten) een oud Koreastrijder.
Naar ik later hoorde zou hij sgt majoor geweest zijn in Arlon toen hij verongelukte. Enkele jaren geleden kwam ik zijn rouwbericht tegen in de vlaamse vereniging voor familiekunde te Oostende waar ik werk als vrijwilliger.
Zelf ben ik na de opleiding overgeplaatst naar het 2e bn ttr in Delbruck en heb daar op de afdeling 3a1 "gewerkt"
Bij de hervorming van het leger in 1969 zijnwe gesplitst in de 2e en 20e cie ttr en is het bn opgehouden te bestaan.
Beste groeten,
Marcel
In één van de berichten kom ik de naam van Fons Bos tegen die inderdaad gebleven is in het Heizeldrama.
Die man was als milicien bij ons peleton te Mechelen Baron in opleiding in 1968, en heeft daarna dadelijk "bijgetekent" onder goedkeuring van onze toenmalige csm Maertens (bijgenaamd de rosten) een oud Koreastrijder.
Naar ik later hoorde zou hij sgt majoor geweest zijn in Arlon toen hij verongelukte. Enkele jaren geleden kwam ik zijn rouwbericht tegen in de vlaamse vereniging voor familiekunde te Oostende waar ik werk als vrijwilliger.
Zelf ben ik na de opleiding overgeplaatst naar het 2e bn ttr in Delbruck en heb daar op de afdeling 3a1 "gewerkt"
Beste groeten,
Marcel
-
Genieterke - Lid geworden op: 15 nov 2002, 01:36
Ten Tijde van het Heizeldrama verbleef Fons Bos in de Genieschool te Jambes bij Namen.
De reden van zijn verblijf in de Genieschool weet ik niet.
Het Genieterke
De reden van zijn verblijf in de Genieschool weet ik niet.
Het Genieterke
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX !
-
JeanV - Lid geworden op: 20 jan 2008, 21:35
De reden dat Fons Bos in de Genieschool was op dat ogenblik, was namelijk het gevolg van de toen gangbare personeelsstrategie.
Gezien de Genieschool in het Franssprekend landsgedeelte ligt en zowel Nederlandstalige als Franstalige gegradueerden voor het Geniewapen diende te vormen, had men dus ook Nederlandstalige onderrichters nodig.
Deze werden gerecruteerd (=aangeduid) uit de verschillende Genieeenheden, gelegen zowel in Duitsland als in België en dit voor een periode van minimum 3 jaar.
Fons Bos volgde mij op in 1982 en zou zijn periode eindigen ongeveer op het ogenblik van het fatale ongeval op de Heysel.
Gezien de Genieschool in het Franssprekend landsgedeelte ligt en zowel Nederlandstalige als Franstalige gegradueerden voor het Geniewapen diende te vormen, had men dus ook Nederlandstalige onderrichters nodig.
Deze werden gerecruteerd (=aangeduid) uit de verschillende Genieeenheden, gelegen zowel in Duitsland als in België en dit voor een periode van minimum 3 jaar.
Fons Bos volgde mij op in 1982 en zou zijn periode eindigen ongeveer op het ogenblik van het fatale ongeval op de Heysel.
-
GenIvo - Lid geworden op: 12 mei 2012, 23:50
Gegroet iedereen,
Ik ben binnen gegaan in Turnhout oktober 1971,
opleiding gehad tot chauffeur.
Daarna dienst bij de de 1ste genie EQT Cie van december 1971 tot einde september 1972 in kazerne Passendale in Westhoven.
Ik was er chauffeur M.A.N.
Daarna dienst bij de de 1ste genie EQT Cie van december 1971 tot einde september 1972 in kazerne Passendale in Westhoven.
-
de willy - Lid geworden op: 24 mei 2005, 20:27
GenIvo,GenIvo schreef:Gegroet iedereen,
Ik ben afgezwaaid eind november 71 uit de EQT-cie. Ik was er tot dan bediende op de "MT". Wij lagen op een kamer met 6, waar er samen metmij inbegrepen 5 van afgezwaaid zijn. Alleen Jean Sper uit Geraardsbergen bleef alleen achter. Toch niet toevallig dan in mijn kamer terecht gekomen?
U kunt mij met "privé bericht" eens een foto van u opsturen. Want ik heb nog foto's van een andere milicien van na mij van d EQT binnen gekregen.
Misschien dat je erop staat met andere miliciens.
mvg,
de willy
Als de nood het hoogst is, is de redding nabij.
Laptop: Aspire E1-771
MS Windows 8.1 64bit, Intel Core i5.3230M
CPU@2.60GHz, 4 GB Ram, Intel HD Graphics 4000 Micr.Office 2007, AVAST, Malw.Anti-Malw,
Ccleaner, Int.expl.11, Win. Live Mail 2012, Ggle Chrome
Laptop: Aspire E1-771
MS Windows 8.1 64bit, Intel Core i5.3230M
CPU@2.60GHz, 4 GB Ram, Intel HD Graphics 4000 Micr.Office 2007, AVAST, Malw.Anti-Malw,
Ccleaner, Int.expl.11, Win. Live Mail 2012, Ggle Chrome
-
fredo40 - Lid geworden op: 19 mei 2009, 16:58
Wat ben ik blij dat ik nog eens wat hoor over Westhoven en de klas van 68.
Ik ben er toegekomen op 1 augustus 68 na 3 maanden Turnhout. Ik werkte in de slagerij en vermits ik kok ben kwam mij dat later goed van pas. Ik heb een tijd geleden Pol Debergh opgezocht. Hij is, zoals ik, gestopt met werken en geniet van zijn pensioentje. Ik reis nu wat de wereld rond en was in mei in Tibet. Het is het mooiste wat ik ooit in mijn leven heb gezien. Ik vraag me af wie Michel de beenhouwer kende en wat er van dit klein gezellig boeferken is geworden. Beste groeten en hierbij mijn email.
Fred Van Pottelbergh uit Aalst
fred.vp@telenet.be
Ik ben er toegekomen op 1 augustus 68 na 3 maanden Turnhout. Ik werkte in de slagerij en vermits ik kok ben kwam mij dat later goed van pas. Ik heb een tijd geleden Pol Debergh opgezocht. Hij is, zoals ik, gestopt met werken en geniet van zijn pensioentje. Ik reis nu wat de wereld rond en was in mei in Tibet. Het is het mooiste wat ik ooit in mijn leven heb gezien. Ik vraag me af wie Michel de beenhouwer kende en wat er van dit klein gezellig boeferken is geworden. Beste groeten en hierbij mijn email.
Fred Van Pottelbergh uit Aalst
fred.vp@telenet.be
-
jan1951 - Lid geworden op: 22 jul 2008, 10:58
ben in oktober 71 binnen gegaan in thurnhout in november naar de genie school in jambes voor opleiding operator compresseur ,december aangekomen in westhoven passendale 1 genie 2de compangie kamer 201 we sliepen met 8 man op de kamer ik was operator atlas copco en MAN chaufeur,de chef van transport was geloof ik Gaston van Laethem korperaal was Rik Bancken mijn korperaal was fr Aerts hij was chaufeur van de magrius met de bull,was een plezante tijd