261 Ord Mun te Ludenscheid
-
Gast
Hallo,
Mijn broer, Marcel Van Laer, is op zoek naar makkers die in 1963-1964 bij de 261 Ord Mun te Ludenscheid hebben gediend. Als er iemand is die daar heeft gediend kan contact opnemen met hem:
marcel.vanlaer@clearwire.be
Het mogen ook mensen zijn die voor of na deze periode in Ludenscheid hebben gediend.
Met dank bij voorbaat.
JP.
Mijn broer, Marcel Van Laer, is op zoek naar makkers die in 1963-1964 bij de 261 Ord Mun te Ludenscheid hebben gediend. Als er iemand is die daar heeft gediend kan contact opnemen met hem:
marcel.vanlaer@clearwire.be
Het mogen ook mensen zijn die voor of na deze periode in Ludenscheid hebben gediend.
Met dank bij voorbaat.
JP.
-
platyke - Lid geworden op: 30 dec 2007, 14:23
261 Cie Mun Lüdenscheid 02/75 tot 11/75
Brig. milicien in stafblok bij Wm De Rijke en Wm Coene.
Big boss was Lt Verhaeghe
Naam kapitein weet ik niet meer.
In depot waren Wm Vanderdonckt, Brig Chef Van Agten en Brig Chef Vyncke.
Ik denk dat Brig Chef Vyncke later naar Houthulst gemuteerd werd.
Csm was Opper Wm De Wilde "Mijn naam is De Wilde en als ik boos ben doe ik mijn naam eer aan".
Naam 1ste Opper Wm munitie inspecteur weet ik niet meer, maar zijn bijnaam was "De Stier".
Er was ook nog een Adjudant KRO, later Olt Van Loon. (sympathieke kerel overigens)
Ik was daar toen als enige West-Vlaming kameroverste op een kamer met 6 mensen uit Antwerpen.
Brig. milicien in stafblok bij Wm De Rijke en Wm Coene.
Big boss was Lt Verhaeghe
Naam kapitein weet ik niet meer.
In depot waren Wm Vanderdonckt, Brig Chef Van Agten en Brig Chef Vyncke.
Ik denk dat Brig Chef Vyncke later naar Houthulst gemuteerd werd.
Csm was Opper Wm De Wilde "Mijn naam is De Wilde en als ik boos ben doe ik mijn naam eer aan".
Naam 1ste Opper Wm munitie inspecteur weet ik niet meer, maar zijn bijnaam was "De Stier".
Er was ook nog een Adjudant KRO, later Olt Van Loon. (sympathieke kerel overigens)
Ik was daar toen als enige West-Vlaming kameroverste op een kamer met 6 mensen uit Antwerpen.
mvg Platyke
ASUS rampage III Extreme (Socket 1366-Intel X58-ATX-DDR3)
Intel Core i7 950 (3.06GHz) 8MB - 4 Cores - 8 Threads
Kingston 6GB (3x 2GB) 1600 MHz DDR3
LG Blu-Ray/DVD Writer SATA
Microsoft Windows 7 Home Premium 64 Bit NL
-
oerban - Lid geworden op: 23 apr 2010, 09:00
ik ben zelf bij 261 ord mun geweest,in lichting 1968-1969,eerst enkele maanden in de Leie,daarna in Hellersen,de overste Roosen ,en Van der heyden wel indachtig,Roosen was toen Compagnie commandant,en Vanderheyden de schrik van de compagnie,hij heeft opleiding gevolgd in Doornik voor een graad meer Oef.in kazerne Hellersen was dag en nacht beter
-
Gast
Was bediende bij Chef Fernand Moerman (sectie depot) en dit van augustus 1967 tot en met eind juni 1968.(261 Cie Ord. Mun.)
Wil graag contact opnemen met mensen die in die tijd hun legerdienst vervulden.
Wil graag contact opnemen met mensen die in die tijd hun legerdienst vervulden.
-
platyke - Lid geworden op: 30 dec 2007, 14:23
Van Der Heyden, was dat (in 1975) 1ste Opperwachtmeester Van der Heyden, bijgenaamd "De Stier". Die viel nog mee in het stafblok. Die kon nog redelijk blaffen, maar daar stoorden wij ons niet veel aan.oerban schreef:ik ben zelf bij 261 ord mun geweest,in lichting 1968-1969,eerst enkele maanden in de Leie,daarna in Hellersen,de overste Roosen ,en Van der heyden wel indachtig,Roosen was toen Compagnie commandant,en Vanderheyden de schrik van de compagnie,hij heeft opleiding gevolgd in Doornik voor een graad meer Oef.in kazerne Hellersen was dag en nacht beter
mvg Platyke