WAT BRENGT ONS DE MODERNE WETENSCHAP ?

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

janx

01 dec 2012, 20:00

rolija schreef:Dus de keuze is aan je zelf wat wel of niet te doen.

Het is gewoon misdadig dat er mensen zijn die weigeren om hun kinderen te laten vaccineren. Moest ik weten dat mijn klein Kinderen op school zitten met niet gevaccineerde kinderen zou ik zeker klacht neerleggen.
Natuurlijk, jij mag het moreel gezien misdadig vinden echter wettelijk is het nog steeds niet verplicht Rolija, dus is en blijft het de keus van de ouders zolang de kinderen niet zelfstandig kunnen handelen. Ik kies er ook voor om niet ingeënt te worden voor de griep .... omdat het al aangetoond is dat het effect niet echt aantoonbaar is. Ik ben niet tegen vaccinatie maar je moet wel je verstand gebruiken van waarvoor, en of het echt nodig is. Zie ook het project van ' vaccinatie tegen baarmoederhals kanker' het blijkt totaal niet het gewenste effect te hebben die men gedacht heeft integendeel zelfs zoals ik het begrepen heb. Dus toch op je hoede zijn denk ik dan maar, voor zover het in je vermogen ligt. Maar geldt dat ook niet voor alles?
Alles is Één en die Éne is Alles.

rolija

01 dec 2012, 20:12

Sorry Janx,

Sommige vaccinaties zijn WEL verplicht,

Het verplicht poliovaccin en polioattest

Bij de geboorteaangifte zit een polioattest. Bewaar dit totdat het kind volledig ingeënt is tegen polio.
Laat na de laatste dosis (op 15 maanden) het attest invullen door de arts die de baby heeft gevaccineerd.
Bezorg dit attest aan de dienst Bevolking van de gemeente vóór de baby 18 maanden wordt. Zo kan deze dienst controleren of de inentingen wel toegediend werden.
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

bluevelvet

01 dec 2012, 20:15

rolija schreef:Dus de keuze is aan je zelf wat wel of niet te doen.

Het is gewoon misdadig dat er mensen zijn die weigeren om hun kinderen te laten vaccineren. Moest ik weten dat mijn klein Kinderen op school zitten met niet gevaccineerde kinderen zou ik zeker klacht neerleggen.
Als Kind en Gezin de ouders dwingen tot vaccinatie terwijl zij dit als schadelijk beschouwen, kunnen ouders klacht neerleggen tegen Kind en Gezin op basis van de nieuwe wet op vrijheidsberoving, van kracht geworden in februari 2012.
Art. 8: De patiënt heeft het recht om geïnformeerd, voorafgaandelijk en vrij toe te stemmen in iedere tussenkomst van de beroepsbeoefenaren.

In Doornik werden na klacht, ouders vrijgesproken die hun kind weigerden te vaccineren tegen polio. In het eindoordeel van de rechter werd rekening gehouden met de Patientenwet van 22 augustus 2002 waarin omschreven dat elke medische handeling valt onder de vrije keuze van de patient en welke wet primeert boven het KB van 1966 die dit vaccin verplicht maakte.

Neurenberg Code: 1. De vrijwillige toestemming van de proefpersoon is absoluut noodzakelijk. Dit betekent dat betrokken persoon wettelijk bevoegd moet zijn om toestemming te geven; in staat moet zijn, zijn of haar vrije keuze te maken zonder tussenkomst van beperking of dwang en voldoende kennis en begrip moet hebben van het betreffende onderwerp zodat hij of zij in staat is een onderbouwde keuze te maken.

janx

01 dec 2012, 20:58

rolija schreef:Sorry Janx,

Sommige vaccinaties zijn WEL verplicht,

Het verplicht poliovaccin en polioattest

Bij de geboorteaangifte zit een polioattest. Bewaar dit totdat het kind volledig ingeënt is tegen polio.
Laat na de laatste dosis (op 15 maanden) het attest invullen door de arts die de baby heeft gevaccineerd.
Bezorg dit attest aan de dienst Bevolking van de gemeente vóór de baby 18 maanden wordt. Zo kan deze dienst controleren of de inentingen wel toegediend werden.
In België Rolija ? in Nederland kun je weigeren opgrond van een overtuiging zover ik weet. En juist bij die groepen is veel leed veroorzaakt met name de ziekte polio.
Alles is Één en die Éne is Alles.

rolija

01 dec 2012, 21:01

Inderdaad Janx,

Hier België is het verplicht,

http://www.kindengezin.be/gezondheid-en ... e-vaccins/

rolija

01 dec 2012, 22:04

bluevelvet schreef:
rolija schreef:Bleuvelvet

Wel vergeten bij zeggen dat het openbaar ministerie in beroep gegaan is ... :D
Ja, en ...... ? Wet is wet !

De patiënt heeft het recht om geïnformeerd, voorafgaandelijk en vrij toe te stemmen in iedere tussenkomst van de beroepsbeoefenaren.

Dus een Kind van een paar maanden kan beslissen :lol:

Stephaan

01 dec 2012, 22:54

rolija schreef:
De patiënt heeft het recht om geïnformeerd, voorafgaandelijk en vrij toe te stemmen in iedere tussenkomst van de beroepsbeoefenaren.

Dus een Kind van een paar maanden kan beslissen :lol:
bluevelvet schreef: Neurenberg Code: 1. De vrijwillige toestemming van de proefpersoon is absoluut noodzakelijk. Dit betekent dat betrokken persoon wettelijk bevoegd moet zijn om toestemming te geven; in staat moet zijn, zijn of haar vrije keuze te maken zonder tussenkomst van beperking of dwang en voldoende kennis en begrip moet hebben van het betreffende onderwerp zodat hij of zij in staat is een onderbouwde keuze te maken.
Is deze quote van Bluevelvet voldoende als antwoord waarom een baby zelf niet moet/kan beslissen?

Zondervrees

01 dec 2012, 23:20

De Neurenberg code is van toepassing op proefpersonen. Niet op gewone patiënten dus. Zeker niet van toepassing op babies. Die kunnen immers nooit proefpersonen zijn.
Ni Dieu, Ni Maître

Vesselin

02 dec 2012, 07:16

Talisman schreef:Aaaaaaaaaa ZALANDO !!!!!!!
Grapjas! Dit is niet alleen off topic. Dit is irritant! Het ding heeft de 'Loden Leeuw' gewonnen voor de meest irritante reclame.
Voor wie het niet begrijpt: http://www.youtube.com/watch?v=1CSObfo-rFs

Maar we moeten bij de les blijven: Vaccinatie! En de gevaren die er aan verbonden zijn door de vervuiling van het vaccin.

Wat denken jullie van de samenzweerders-theorie van deze Canadese arts?
Maf en geschift zeker?... of... bibber, bibber en beef!... zou er toch iets van waar zijn?!
Met al die slechte karakters op deze planeet?!
http://www.wijwordenwakker.org/content. ... =P766&l=NL

Nog zo eentje... ook kierewiet zeker?.. Leonard Horowitz:
http://www.wijwordenwakker.org/content. ... P1263&l=NL

Ik sta er van te kijken dat er zo veel controverse heerst rond vaccinatie.
Het web is er van 'vergeven'!
Laatst gewijzigd door Vesselin op 02 dec 2012, 12:16, 2 keer totaal gewijzigd.

talisman

02 dec 2012, 09:13

Vesselin schreef:.
Wat denken jullie van de samenzweerders-theorie van deze Canadese arts?
Ik begrijp de frustratie van deze Canadese arts, maar ik denk niet dat je daar de oorzaak van deze wantoestanden moeten gaan zoeken, maar bij de artsen zelf.
Duidelijk dat de opleiding van artsen dik te wensen overlaat. Door hun beperkte kennis kan de farmaceutische industrie daar dik misbruik van maken. Een arts die zich na de opleiding zich verder niet gaat informeren en bekwamen kan ook geen onderscheid maken tussen werkende, slecht werkende of ziekmakende medicamenten. De artsen hebben geleerd de symptomen te bestrijden en niet de oorzaken. Laat me even hiervan een voorbeeld geven wat de meesten wel zullen erkennen: Iemand vertoond allergische reacties. het eerste voorstel wat de arts zal doen is even testen waarvoor de patiënt allergisch is en niet waarom. Men heeft geleerd de symptomen te bestrijden en niet de oorzaak. En zo zijn er tal van aanwijzingen dat artsen geen goede opleiding krijgen. Indien dit wel zo zou zijn, zouden de ' alternatieve therapieën ' veel minder succes hebben. Een dokter die we vermoedelijk allemaal kennen; staatssecretaris Maggie De Block. Toch duidelijk dat deze lieve dame een overgewicht heeft ( obesitas ). Ik denk niet dat dit haar wens is. Indien dit niet haar wens is, waarom kan ze als dokter dit niet verhelpen ? Omdat ze gewoon niet weet hoe !! Uithongeren, dat werkt niet. Ik ken personen die maar 1300 kal/dag ( de helft van de normale opname ) en geen gram afvielen. Hier zit iets fout met het metabolisme en toch heeft ze als arts daar geen oplossing voor. Zo zijn er tig voorbeelden dat het ook voor artsen dikwijls giswerk is, en dat zijn de klanten van de farmaceutische industrie. Met de teelt van groenten zien we net hetzelfde gebeuren. Men gaat de parasieten bestrijden ipv de planten zelf gezond te maken met voedzame teelaarde. O maar, hoe zit het dan met onze voeding ? Wie de kliniek-kost kan overleven moet over een goed gestel beschikken. De patiënt gaat er meestal van uit dat de dokter het wel zal weten en de dokter gaat er ook meestal van uit dat het labo het wel zal weten. Wat kunnen wij, de patiënten er aan verhelpen? Niet blind aannemen wat de dokter voorschrijft of wat zijn/haar diagnose is. De dokter weet het meestal niet. Blind geloof komt men ook tegen in de medische sector hoor.

Vesselin

02 dec 2012, 12:22

Dit is toch wel ongelooflijk griezelig:

"De firma Baxter is in verband gebracht met 2 schandalen met dodelijke afloop. De eerste was in 2006 toen hemofiliebestanddelen** die verontreinigd waren met het Hiv-virus waren ingespoten in tienduizenden mensen, waaronder duizenden kinderen. Baxter bleef doorgaan met het uitgeven van dit HIV-verontreinigde vaccin, zelfs nadat deze vervuiling bekend was.

Het tweede geval vond onlangs plaats toen ontdekt werd dat Baxter een vaccin tegen de seizoensgebonden griep had uitgebracht dat het vogelgriepvirus bevatte. Dit zou een echte pandemie hebben veroorzaakt waarin 18 landen betrokken zouden zijn. Gelukkig ontdekten scherpzinnige laboranten in Tsjechië de dodelijke combinatie en trokken aan de bel voordat een ramp van wereldomvang kon worden ontketend.

Ondanks deze 2 dodelijke gebeurtenissen, handhaaft de WHO een overeenkomst met deze Baxter Pharmaceuticals om het vaccin te produceren tegen de ‘wereldpandemie'."

(bron: http://adfo.inspirell.nl/index.php?opti ... 56&lang=nl)

rolija

02 dec 2012, 13:08

Vesselin,

Zou het ook mogelijk zijn om eens te melden hoeveel levens de firma Baxter al gered heeft, dat zijn er zeker honderden miljoenen :idea:

talisman

02 dec 2012, 13:14

Vesselin schreef:Dit is toch wel ongelooflijk griezelig:

"De firma Baxter is in verband gebracht met 2 schandalen met dodelijke afloop. De eerste was in 2006 toen hemofiliebestanddelen** die verontreinigd waren met het Hiv-virus waren ingespoten in tienduizenden mensen, waaronder duizenden kinderen. Baxter bleef doorgaan met het uitgeven van dit HIV-verontreinigde vaccin, zelfs nadat deze vervuiling bekend was.

Het tweede geval vond onlangs plaats toen ontdekt werd dat Baxter een vaccin tegen de seizoensgebonden griep had uitgebracht dat het vogelgriepvirus bevatte. Dit zou een echte pandemie hebben veroorzaakt waarin 18 landen betrokken zouden zijn. Gelukkig ontdekten scherpzinnige laboranten in Tsjechië de dodelijke combinatie en trokken aan de bel voordat een ramp van wereldomvang kon worden ontketend.

Ondanks deze 2 dodelijke gebeurtenissen, handhaaft de WHO een overeenkomst met deze Baxter Pharmaceuticals om het vaccin te produceren tegen de ‘wereldpandemie'."

(bron: http://adfo.inspirell.nl/index.php?opti ... 56&lang=nl)
Is dit als reactie op mijn post of heb je die gewoon niet gelezen ?

rolija

02 dec 2012, 13:16

Dit is een reactie op de posting van Vesselin.

talisman

02 dec 2012, 13:30

rolija schreef:Dit is een reactie op de posting van Vesselin.
Dat was mijn reactie ook. :wink: