UFO's: voer voor psychologen?

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

talisman

28 jan 2013, 10:39

Zondervrees schreef:
talisman schreef:[...] Een link naar dit ' wetenschappelijk rapport ' zou wel handig zijn. [...]
Zeker van? Toen ik het de vorige keer aangaf ben je boos weggelopen. Zeker dat je nu wel inhoudelijk gaat antwoorden? Heb je dat toen wel gelezen eigenlijk?
Ja hoor. Wel handig dit nog eens op te frissen en zien wat jij verstaat onder ' wetenschappelijk rapport '. :lol:

Zondervrees

28 jan 2013, 10:47

Denys Stocks. Let wel, Stocks heeft alle technieken zelf uitgeprobeert. Met succes.
Ni Dieu, Ni Maître

Zondervrees

28 jan 2013, 11:07

Met beeldekens:
PBS
Ook verhelderend (lees vooral de profetisch te noemen laatste post):
van dit eigenste forum.
Ni Dieu, Ni Maître

cappa

28 jan 2013, 12:18

Zondervrees schreef:
cappa schreef:
Zondervrees schreef:Maar om nu te denken dat er allerlei geheimzinnige dinges zouden plaatsgevonden hebben, goden of astronauten gepasseerd zijn, ver geavanceerde beschavingen vernietigd zijn etc., nee.
Waarom niet?
Tjah, waarom wel?
Omdat er over heel onze aardbol sporen achtergebleven zijn die je niet op een zinnige wijze kunt koppelen aan de menselijke geschiedenis zoals ze momenteel aangenomen wordt.
Zondervrees schreef:Wat de media aangaat: de belangrijkste boodschap van McLuhan was dat je bepaalde media (de 'hot' media zoals tv, radio etc) ondergaat en kritiekloos slikt. Terwijl je geschreven media ('cool' media) veel kritischer gaat benaderen, al is het maar omdat je iets kan herlezen, even pauzeren en iets opzoeken etc. Dingen die je met een filmpje zelden of nooit doet.
Tja, wat je al dan niet kritiekloos slikt, dat hangt maar van jezelf af, dacht ik. En zelfs bij een youtube filmpje heb je een pauze- en replayknop. Hangt ook van jezelf af of je hem gebruikt of niet.
Neen, zo'n filmpje vind ik een prima middel om kennis te nemen van bepaalde zaken. Wil je er dan meer van weten, dan ga je gewoon even langs de bib.
Zondervrees schreef:Over de zaag- en boortechnieken van de Ehyptenaren heb ik al eens een linkje geplaatst naar een wetenschappelijk rapport van iemand die deze technieken heeft uitgeprobeerd. Moet je wel lezen. Er is geen filmpje over.
Kijk, dat is een prima voorbeeld van wat zo'n filmpje zou kunnen doen. Even kennis nemen van de zaak. En wie er dan dieper op in wil gaan kan dan eventueel de tekst lezen.
Ik herinner me die link en vond het idee interessant. Maar ik heb niet de volledige tekst gelezen. De draagwijdte van het idee vond ik te beperkt. Misschien dat er een aantal van die zaken op die manier gefabriceerd werden, maar het is geen oplossing voor tal van andere zaken (wat dan weer de waarschijnlijkheid van het eerste op de helling zet).
Onder de pyramide van Sakhara alleen al zijn zo'n 40 000 van die perfecte potjes en vazen gevonden. Wel een aardig jobke op uw manier. En hoe ging men te werk bij vazen met holle buik en smalle hals? En wat ik schreef i.v.m. de 'snelheid' van het boorwerk? En schotels met flinterdunne randen en handvaten? En allemaal in keiharde gesteenten als dioriet.
Jawatte

Zondervrees

28 jan 2013, 13:02

Onder die pyramide werden 40000 artefacten gevonden. Dat zijn dus niet allemaal van die moeilijk te maken vaasjes.
En je zal altijd wel een artefact vinden dat (schijnbaar?) onverklaarbaar is. Om dan te stellen dat je daarmee de hele theorie van Stocks overboord zet? Vergeet niet, die man heeft al die technieken zelf uitgeprobeerd, getest. Dat kan je niet zeggen van diegenen die er lasers en andere technieken willen bijhalen. Die roepen alleen maar dat er iets geheimzinnigs aan de hand zou moeten zijn.
We vinden veel tekeningen van de werktuigen die Stocks uitprobeerde. De boogboren etc. Vreemd dat we geen tekeningen terugvinden van al die revolutionaire apparaten die volgens anderen gebruikt zouden zijn. Vernietigd door de Grote Samenzwering?
Ni Dieu, Ni Maître

Zondervrees

28 jan 2013, 14:26

Ik merk dat de bovenstaande link enkel verwijst naar een enkel hoofdstuk van Stocks. Hierbij de link naar de volledige tekst.
Veel leesplezier!
Ni Dieu, Ni Maître

talisman

28 jan 2013, 16:02

Zondervrees schreef:Denys Stocks. Let wel, Stocks heeft alle technieken zelf uitgeprobeert. Met succes.
Het enige wat ik hier kan zien is dat hij dit heeft uitgeprobeerd op calciumsilicaatsteen en niet op graniet of porfier. Kan ik ook hoor.

talisman

28 jan 2013, 16:08

Zondervrees schreef:Met beeldekens:
PBS
Als er één oplichter onder de archeologen zit is dit wel Mark Lehner. Wat die al uit zijn nek gekletst heeft slaat alle verbeelding. En wat zie we hier op een prentje ? Markske is met een steen aan het hakken. Bewijs ? Nougat-bollen.
Is dit alles wat je kan verzinnen als ' wetenschappelijk bewijs ' ? Niks dus.

cappa

28 jan 2013, 16:27

Zondervrees schreef:Onder die pyramide werden 40000 artefacten gevonden. [...]
Ik heb op internet gezocht naar aantallen van die vaasjes, potten en schotels, maar 'k heb niks gevonden. Misschien heb jij een bron?
Het interesseert me niet de theorie van Stock te ontkrachten; het is op zich interessant, maar het is maar een theorie. Daarjuist bij het zoeken op internet kwam ik een scriptie tegen waarin ze het hadden over Stock, en het viel me op dat het alleen ging over calciet-albast, kalksteen, e.d. Hetgeen Talisman zegt dus. Ik ben uw link beginnen lezen, maar ik ben nog niet ver genoeg. Heeft Stock inderdaad met succes gewerkt in graniet, dioriet, e.d.?

Maar nu zijn we alleen over die vaasjes bezig, en dat is al zeer arbeidsintensief. Hoe konden die egyptenaren elke 2,5 minuut een blok graniet (en zelfs kalksteen) van 20 en meer ton klaarkrijgen, milimeter-recht, hem transporteren, omhooghijsen, en plaatsen zodat er geen scheermes tussen te krijgen is. Opgelet, al die blokken hebben een ander formaat en het resultaat is gewoon perfect. Perfect verticale muren in de kamers, benedenkamer perfect loodrecht onder de top, dalende gang 60 m perfect recht (zoek de afwijking maar eens op), en zo kun je een lijstje opmaken van een bladzijde lang.

En dan hebben we het nog niet gehad over afmetingen. Maar da's toeval zeggen egyptologen. :lol:
Jawatte

Zondervrees

28 jan 2013, 16:52

cappa schreef:
Ik heb op internet gezocht naar aantallen van die vaasjes, potten en schotels, maar 'k heb niks gevonden. Misschien heb jij een bron? [...]
Wiki.

En Talisman moet maar eens eerst dat boek lezen.
Ni Dieu, Ni Maître

talisman

28 jan 2013, 17:21

Zondervrees schreef:
cappa schreef:
Ik heb op internet gezocht naar aantallen van die vaasjes, potten en schotels, maar 'k heb niks gevonden. Misschien heb jij een bron? [...]
Wiki.

En Talisman moet maar eens eerst dat boek lezen.
He, nu kom je af met de ' piramide ' van Djozer. Dat is wel van een andere orde he Zondervrees ? Het staat zelfs helemaal niet vast of Djozer deze piramide voor zich heeft laten bouwen. Heeft geen enkele overeenkomst met de piramides van Gizeh. En hoeveel keer moet ik dat boekje volgens jou lezen ? :lol:

Zondervrees

28 jan 2013, 20:00

talisman schreef:
Zondervrees schreef:Denys Stocks. Let wel, Stocks heeft alle technieken zelf uitgeprobeert. Met succes.
Het enige wat ik hier kan zien is dat hij dit heeft uitgeprobeerd op calciumsilicaatsteen en niet op graniet of porfier. Kan ik ook hoor.
Boekje lezen jongetje! Teasertje: "I am especially grateful to NOVA/WGBH Boston, Julia Cort, Mark Lehner, Hamada Rashwan, Hassan Abdel Alim, and the sawing and drilling crews, for their wholehearted assistance with my granite-cutting experiments in Aswan, Upper Egypt."
Ni Dieu, Ni Maître

Zondervrees

28 jan 2013, 20:13

talisman schreef:[…] He, nu kom je af met de ' piramide ' van Djozer. Dat is wel van een andere orde he Zondervrees ? Het staat zelfs helemaal niet vast of Djozer deze piramide voor zich heeft laten bouwen. Heeft geen enkele overeenkomst met de piramides van Gizeh. […]
Ik stel vast dat Talisman niet goed begrijpt waar het over gaat. Lees eens terug, waar werden die 40000 artefacten gevonden? In Gizeh? Neen hoor. En dat was Cappa's vraag dus ook niet. En dus had mijn antwoord ook niets met Gizeh te maken.
Ni Dieu, Ni Maître

talisman

28 jan 2013, 20:14

Zondervrees schreef: Boekje lezen jongetje! Teasertje: "I am especially grateful to NOVA/WGBH Boston, Julia Cort, Mark Lehner, Hamada Rashwan, Hassan Abdel Alim, and the sawing and drilling crews, for their wholehearted assistance with my granite-cutting experiments in Aswan, Upper Egypt."
Ik moet nog het eerste vaasje zien wat hij op deze wijze gemaakt heeft, trolletje.
Zeker niet hoe Markske daar bezig was. Grote smoel opzetten wel, maar praatjes vullen geen gaatjes.

talisman

28 jan 2013, 20:18

Zondervrees schreef:
talisman schreef:[…] He, nu kom je af met de ' piramide ' van Djozer. Dat is wel van een andere orde he Zondervrees ? Het staat zelfs helemaal niet vast of Djozer deze piramide voor zich heeft laten bouwen. Heeft geen enkele overeenkomst met de piramides van Gizeh. […]
Ik stel vast dat Talisman niet goed begrijpt waar het over gaat. Lees eens terug, waar werden die 40000 artefacten gevonden? In Gizeh? Neen hoor. En dat was Cappa's vraag dus ook niet. En dus had mijn antwoord ook niets met Gizeh te maken.
Wat heeft dit nu met de bouw van de piramides te maken ? Dit zegt enkel dat Djozer een collectioneur van die artefacts was. En niet enkel deze hardstenen vazen, maar hij was ook gek op Badarian potten. En ik wacht nog steeds op jouw verklaring hoe en of wie deze piramides gebouwd zijn. De rest is gelul zonder inhoud.