IS DE BIJBEL EEN MYTHE ?(deel1)
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Maar omdat BV blijkbaar nogal moeite heeft om in te zien en aan te nemen wat er geschreven wordt, buiten haar bijbel, hier nog een paar voorbeelden.
Ze vindt het aantal conjuncties in anderhalf jaar tijd tussen mei 3BC en december 2BC heel significant. Dus heb ik het aantal conjuncties momenteel eens nagezien over een periode van één jaar.
22 mei 2012: merc - venus
27 mei: merc - zon
2 juni: merc - ven
29 juli: merc - zon
15 aug: mars - sat
11 sep: merc - zon
5 okt: merc - sat
25 okt: zon - sat
27 nov: ven - sat
18 jan 2013: merc - zon
8 febr: merc - mars
27 mar: ven - zon
7 apr: ven - mars
17 apr: zon - mars
8 mei: merc - mars
11 mei: merc - zon
24 mei: merc - venus
27 mei: merc - jup
Da's over één jaar i.p.v. anderhalf jaar. En let op, er zit een drievoudige tussen.
En eens kijken binnen een periode van twee maanden?
6 april 2000: mar - jup
15 apr: mar - sat
28 apr: ven - merc
30 apr: zon - merc
7 mei: zon - jup en merc - jup
9 mei: merc - sat
11 mei: zon - sat
17 mei: ven - jup
18 mei: ven - sat
19 mei: merc - mars
21 mei: jup - sat
Twee maanden! Da's wat anders dan anderhalf jaar.
Maar die wijzen moeten niet komen, hoor. Er zitten er hier al genoeg uit die contreien.
Zo zie je weer wat ik al zei. Er wordt hier lustig gekopieerd en voor waar aangenomen zonder dat men zelfs goed weet waarover men het heeft.
Wordt zoals de kinderen. Jaja, en een kinderhand is gauw gevuld.

Ze vindt het aantal conjuncties in anderhalf jaar tijd tussen mei 3BC en december 2BC heel significant. Dus heb ik het aantal conjuncties momenteel eens nagezien over een periode van één jaar.
22 mei 2012: merc - venus
27 mei: merc - zon
2 juni: merc - ven
29 juli: merc - zon
15 aug: mars - sat
11 sep: merc - zon
5 okt: merc - sat
25 okt: zon - sat
27 nov: ven - sat
18 jan 2013: merc - zon
8 febr: merc - mars
27 mar: ven - zon
7 apr: ven - mars
17 apr: zon - mars
8 mei: merc - mars
11 mei: merc - zon
24 mei: merc - venus
27 mei: merc - jup
Da's over één jaar i.p.v. anderhalf jaar. En let op, er zit een drievoudige tussen.
En eens kijken binnen een periode van twee maanden?
6 april 2000: mar - jup
15 apr: mar - sat
28 apr: ven - merc
30 apr: zon - merc
7 mei: zon - jup en merc - jup
9 mei: merc - sat
11 mei: zon - sat
17 mei: ven - jup
18 mei: ven - sat
19 mei: merc - mars
21 mei: jup - sat
Twee maanden! Da's wat anders dan anderhalf jaar.
Maar die wijzen moeten niet komen, hoor. Er zitten er hier al genoeg uit die contreien.
Zo zie je weer wat ik al zei. Er wordt hier lustig gekopieerd en voor waar aangenomen zonder dat men zelfs goed weet waarover men het heeft.
Wordt zoals de kinderen. Jaja, en een kinderhand is gauw gevuld.
Jawatte
-
dhr.antoon - Lid geworden op: 24 mei 2007, 19:55
Daar kan ik inkomen maar nogmaals het zal dan een telling zijn rekeninghoudende met sep. 37 toen het sabbatsjaar eindigde.Meestal sluit men een jaartelling vanaf Herodes’ aanstelling te Rome uit en houdt men enkel rekening met een telling vanaf Jeruzalems inname, en dit volgens het Nisan non-accession year system, vertrekkend vanaf Nisan (maart/april) 37 v.C., het Joodse lentenieuwjaar voorafgaand aan een verovering gesitueerd in 37 v.C.
Onze veronderstelling is dat Herodes’ jaren zowel van de aanstelling als van de inname werden gerekend, en dit volgens het accession day system, een telling vanaf de werkelijke dag, d.w.z. een telling vanaf 18 november 40 v.C. of vanaf 5 maart 36 v.C. Hoofdstuk 2:
Als de wetenschapper van 40 uitgaat en het accession day system gebruikt dan kunnen we uitkomen op 40.. 39..38 ongeveer novemberEen telling vanaf 18 november 40 v.C. geldt voor het beleg van Jeruzalem in Herodes’ derde jaar (18 november 38/37 v.C.),
dat is niet de datum 37 september waar de data naar verwijst
Herodes was in de winter 39 tijdens een winterse bui in Rome ook volgens Appianus, alvorens bij Cleopatra geweest te zijn die al voorstelde de winter bij haar door te brengen men mag concluderen dat de winter nog niet op het eindstadium was
in rome kreeg hij toestemming om Jeruzalem in te nemen van Antigonus die het totaal verbruid had bij de Romeinen.
Daarna schrijft Herodus betreffende troepenverplaatsing over winterkwartieren, waarna diverse veldslagen plaatsvinden, tot hij tenslotte hoogzomer nog een ontmoeting had met Marcus Antonius - inmiddels waren zij dikke vrienden- en ontmoetten elkaar met de gebruikelijke Romeinse eerbetonen, Flavius spreekt van een derde jaar inderdaad volgens het accession day system kunnen we extrapoleren naar 39 (39,38,37)
Onomstotelijk staat in ieder geval sep/okt 37 vast als inname van Jeruzalem in dit verband wijs ik op het vaststaande sabbatsjaar 38/37

het jaar liep september 37 af als er een verschil van maanden was had Flavius het wel vermeld, Flavius schrijft dat het jaar zijn eimde naderde, het kan ook augustus zijn maar absoluut niet eerder er waren 2 veldslagen daarvoor na dat het hoogzomer was van minimaal 40 dagen
Laatst gewijzigd door dhr.antoon op 13 feb 2013, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
zelf studeren en een mening vormen is beter dan op broodschrijvers, theologen kwakzalvers en zgn. wetenschappers af te gaan.
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
En cappa is vlijtig bezig zie ik, maar dat is allemaal niet nodig. Ik wil graag dat hij alleen de drievoudige conjuncties uitpluist voor mij
Die zijn zeldzaam !
Nemen we de drievoudige conjunctie tussen Jupiter en Saturnus die wordt graag bestudeerd omdat velen van mening zijn dat deze in aanmerking komt voor de geboorte van Jezus.
Deze hebben zich sinds de eerste verschijning van de ster van Bethlehem voorgedaan in de jaren 332-333, 411-412, 452, 709-710, 967-968, 1007-1008, 1265-1266, 1305-1306, 1425, 1682-1683, 1821, 1940-1941 en de laatste vond plaats in 1981. De eerstvolgende drievoudige conjunctie tussen Jupiter en Saturnus doet zich voor in 2238 ! ! ! Onze verre nazaten kunnen dan de "vijftiende ster van Bethlehem" aan de hemel zien.
Slechts de vijftiende keer in meer dan 2000 jaar, dan gebeurt dat toch héél héél zelden!!!
Of ziet cappa dat anders ?:roll:
Er zullen nog niet te teveel mensen in hun leven met deze gebeurtenis geconfronteerd worden
http://carlkop.home.xs4all.nl/wonder.html
Die zijn zeldzaam !
Nemen we de drievoudige conjunctie tussen Jupiter en Saturnus die wordt graag bestudeerd omdat velen van mening zijn dat deze in aanmerking komt voor de geboorte van Jezus.
Deze hebben zich sinds de eerste verschijning van de ster van Bethlehem voorgedaan in de jaren 332-333, 411-412, 452, 709-710, 967-968, 1007-1008, 1265-1266, 1305-1306, 1425, 1682-1683, 1821, 1940-1941 en de laatste vond plaats in 1981. De eerstvolgende drievoudige conjunctie tussen Jupiter en Saturnus doet zich voor in 2238 ! ! ! Onze verre nazaten kunnen dan de "vijftiende ster van Bethlehem" aan de hemel zien.
Slechts de vijftiende keer in meer dan 2000 jaar, dan gebeurt dat toch héél héél zelden!!!
Er zullen nog niet te teveel mensen in hun leven met deze gebeurtenis geconfronteerd worden
http://carlkop.home.xs4all.nl/wonder.html
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
En tot mijn grote verbazing lijk je toch, na enkele jaren dat ik dit reeds samen met Cappa uit de doeken te hebben gedaan, hier nu wel geloof aan te hechten, maar...... net iets te laat. Dit was nog van tel als Herodes op 4 v.C. zou overleden zijn, maar nu is gebleken dat ie pas in 1 n.C. is overleden. Jezus zou dan al naar de lagere school zijn gegaan. Ik begrijp je wel hoor; 1 voor C. scheelt al een slok op een borrel. In elk geval een goede poging.bluevelvet schreef:En cappa is vlijtig bezig zie ik, maar dat is allemaal niet nodig. Ik wil graag dat hij alleen de drievoudige conjuncties uitpluist voor mij![]()
Die zijn zeldzaam !
-
Begrijpend lezen is voor de Talisman wel ongelooflijk moeilijk, de site gaat van een veronderstelling uit dat is netjes.
Ik ga van geschreven geschiedenis uit die haarfijn de dingen op zijn plaats zet
De data daarvan is gewoon dat Herodes in het vroege voorjaar van 1bc gestorven is, dat is niet omdat ik zo clever zou zijn maar dat is de historie die onderzocht mag worden, en die jij ook kan onderzoeken.
Stel dat jij gelijk hebt laten we daar even helemaal van uitgaan... en Herodes in het vroege voorjaar van 1 gestorven is...(2 is onmogelijk met iedere berekening Flavius zou zich niet driemaal vergissen en ook nog eens een verkeerd sabbatsjaar noteren) dan scheelt dat een jaar het jaar o bestaat niet mijn beste manneke, dus dat zegt heel weinig.
Ik ga van geschreven geschiedenis uit die haarfijn de dingen op zijn plaats zet
De data daarvan is gewoon dat Herodes in het vroege voorjaar van 1bc gestorven is, dat is niet omdat ik zo clever zou zijn maar dat is de historie die onderzocht mag worden, en die jij ook kan onderzoeken.
Stel dat jij gelijk hebt laten we daar even helemaal van uitgaan... en Herodes in het vroege voorjaar van 1 gestorven is...(2 is onmogelijk met iedere berekening Flavius zou zich niet driemaal vergissen en ook nog eens een verkeerd sabbatsjaar noteren) dan scheelt dat een jaar het jaar o bestaat niet mijn beste manneke, dus dat zegt heel weinig.
zelf studeren en een mening vormen is beter dan op broodschrijvers, theologen kwakzalvers en zgn. wetenschappers af te gaan.
-
talisman, bij de les blijven hé ! Ik geef een opsomming van drievoudige conjuncties tussen Jupiter en Saturnus ! Dan merk je toch dat cappa ons tracht te misleiden, met dattalisman schreef:En tot mijn grote verbazing lijk je toch, na enkele jaren dat ik dit reeds samen met Cappa uit de doeken te hebben gedaan, hier nu wel geloof aan te hechten, maar...... net iets te laat. Dit was nog van tel als Herodes op 4 v.C. zou overleden zijn, maar nu is gebleken dat ie pas in 1 n.C. is overleden. Jezus zou dan al naar de lagere school zijn gegaan. Ik begrijp je wel hoor; 1 voor C. scheelt al een slok op een borrel. In elk geval een goede poging.bluevelvet schreef:En cappa is vlijtig bezig zie ik, maar dat is allemaal niet nodig. Ik wil graag dat hij alleen de drievoudige conjuncties uitpluist voor mij![]()
Die zijn zeldzaam !
héél gewoon ! Herodes en de rest laat ik aan je fantasie over
-
He kijk, Billy en Bolly zijn ook weer van de partij. Laat ik al eens met Bolly beginnen.
Waarom begin je met de conjunctie van 332 n.C en wat heeft de een conjunctie in 1981 daar iets mee te maken. In beide gevallen was Jezus al geboren hoor. Kijk maar na.
Waarom geef je de conjunctie van 29 juli 7 v.C. niet aan ? Dat is de conjunctie waar Cappa en ik het enkele jaren geleden het over hadden. Maar hoe bedrieglijk je ook ben spreek je daar niet van, ook niet van de conjunctie van 2 v.C. die nu meer aansluiting geeft met de thesis van Bieke. Van beiden spreek je niet, net om Cappa te misleiden.
http://askelm.com/star/star001.htm
Je ziet, IK ben wel bij de les he ?
Ofwel ben je oerdom ofwel ben jij het die ons tracht te misleiden !!bluevelvet schreef: talisman, bij de les blijven hé ! Ik geef een opsomming van drievoudige conjuncties tussen Jupiter en Saturnus ! Dan merk je toch dat cappa ons tracht te misleiden, met dat
héél gewoon !
Waarom begin je met de conjunctie van 332 n.C en wat heeft de een conjunctie in 1981 daar iets mee te maken. In beide gevallen was Jezus al geboren hoor. Kijk maar na.
Waarom geef je de conjunctie van 29 juli 7 v.C. niet aan ? Dat is de conjunctie waar Cappa en ik het enkele jaren geleden het over hadden. Maar hoe bedrieglijk je ook ben spreek je daar niet van, ook niet van de conjunctie van 2 v.C. die nu meer aansluiting geeft met de thesis van Bieke. Van beiden spreek je niet, net om Cappa te misleiden.
-
Talisman denkt dat hij het weet, dat is allang bekend.
Boek XIV Hoofdstuk 16 Blz. 974
Deze ramp trof de stad Jeruzalem tijdens het consulaat in Rome van Marcus Agrippa en Caninius Callus, in de honderdvijfentachtigste olympiade, in de derde maand, op vastendag. Het leek wel of de cirkel rond was sinds het lot dat de Joden ten tijde van Pompeius had getroffen. Sossius had de stad namelijk op dezelfde dag ingenomen zevenentwintig jaar later.
37 Lucius Caninius Gallus, Marcus Vipsanius Agrippa I, suff. Titus Statilius Taurus precies 37 dus, klopt met de consul lijst
De Olympiade 185 is in het jaar 40 tot en met 37dat is ook goed,
maar....
De 3e maand vasten dag past in geen enkele variant ook niet in die van mij, de 3e maand is Tebeth of Sivan naargelang men van de Godsdienstige of burgelijke/boerenkalender uitging, geen maanden die passen bij september. Dan ga je onderzoeken of Flavius in de war was of dat er met overschrijven iets mis gegaan is
Wat wel vaststaat is dat omstreeks september 37 Jeruzalem ingenomen is en de vasten dag die dan in het plaatje kan passen is mogelijk 10 Tishri Josephus moest zich vergist hebben met de derde maand.
Wiki over de vastendag
Deze ramp trof de stad Jeruzalem tijdens het consulaat in Rome van Marcus Agrippa en Caninius Callus, in de honderdvijfentachtigste olympiade, in de derde maand, op vastendag. Het leek wel of de cirkel rond was sinds het lot dat de Joden ten tijde van Pompeius had getroffen. Sossius had de stad namelijk op dezelfde dag ingenomen zevenentwintig jaar later.
37 Lucius Caninius Gallus, Marcus Vipsanius Agrippa I, suff. Titus Statilius Taurus precies 37 dus, klopt met de consul lijst
maar....
De 3e maand vasten dag past in geen enkele variant ook niet in die van mij, de 3e maand is Tebeth of Sivan naargelang men van de Godsdienstige of burgelijke/boerenkalender uitging, geen maanden die passen bij september. Dan ga je onderzoeken of Flavius in de war was of dat er met overschrijven iets mis gegaan is
Wat wel vaststaat is dat omstreeks september 37 Jeruzalem ingenomen is en de vasten dag die dan in het plaatje kan passen is mogelijk 10 Tishri Josephus moest zich vergist hebben met de derde maand.
Wiki over de vastendag
Laatst gewijzigd door dhr.antoon op 14 feb 2013, 15:08, 5 keer totaal gewijzigd.
-
Helaas blijkt dat wel nodig te zijn om iets bij jou te laten doordringen. Dus heb je nu eindelijk door - hoop ik - dat Martin's argument als zou die periode van 18 maanden significant zijn omdat er veel conjuncties in voorkomen, larrie is.bluevelvet schreef:En cappa is vlijtig bezig zie ik, maar dat is allemaal niet nodig.
Blijft de drievoudige conjunctie, je tweede argument.
Ik wees er reeds op dat drievoudige conjuncties niet zo zeldzaam zijn. Ze komen normaal jaarlijks voor, en soms meermaals per jaar.BV schreef:Gelukkig dat Ernest Martin ons verwijst naar de planeetstanden van 2 voor Chr. zodat hij ons kan duidelijk maken dat de conjunctie van 9 januari 1 n. Chr. in aanmerking komt voor de dood van Herodes.
Ofwel wist je er niets van ofwel heb je opzettelijk het bestaan van deze drievoudige conjunctie verzwegen
Let wel, drievoudige conjuncties komen niet zo heel vaak voor ! Daarom zijn deze gebeurtenissen significant en indrukwekkend te noemen wat je er ook over zegt.
Ik wees er ook op dat er op 9 januari 1 n. Chr zich geen conjunctie voordeed. Dus zeker geen drievoudige! Gebeurt het soms meer dat je bijbellover Martin aan het fantaseren slaat?
Maar waar slaat 'deze drievoudige conjunctie' dan op? Misschien op 'de planeetstanden van 2 voor Chr dan? Maar in je fameuze lijstje van 'vele conjuncties' komt er maar één drievoudige conjunctie voor: Jupiter conjunct Regulus. Maar waarom begin je dan te melken over Jupiter-Saturnus met al zijn 3-voudigen doorheen de eeuwen?
Ben je zeker dat je eigenlijk wel weet waarover je aan het schrijven bent? Lees uw quote hierboven nog eens.
Maar wacht eens. Bedoelde je de Jupiter - Saturnus conjunctie van 7BC? Ja, plots begin je daarover. Goh, da's wel even raden, hoor. Andere planeten dan in je citaat, andere periode. Je kent er wel iets van om mensen op het verkeerde been te zetten.
En jij hebt het dan over 'opzettelijk ... verzwegen', 'dat cappa ons tracht te misleiden', enz?
Leer verdomme eerst eens iets duidelijk schrijven. En liefst over iets waarvan je iets kent. En probeer dan eens je fout toe te geven als je iets verkeerd schrijft, i.p.v. je eruit proberen te draaien! Precies een gelovige!
Jawatte
-
En wat wil je hier nu weer mee bewijzen of wat nut heeft dat nu weer ? Zou je dit beter allemaal eens aan de bovenvermelde deskundigen voorleggen ? Denk je nu werkelijk dat ik niks beters te doen heb met achter je aan te hollen ? En ? Heb je antwoord op je opmerkingen of moet je ze nog stellen ? Vraag ook gelijk eens waar ze ergens Mozes plaatsen.dhr.antoon schreef:Talisman denkt dat hij het weet, dat is allang bekend.
maar....
Wiki over de vastendag
-
cappa schreef: Maar wacht eens. Bedoelde je de Jupiter - Saturnus conjunctie van 7BC? Ja, plots begin je daarover. Goh, da's wel even raden, hoor. Andere planeten dan in je citaat, andere periode. Je kent er wel iets van om mensen op het verkeerde been te zetten.
En jij hebt het dan over 'opzettelijk ... verzwegen', 'dat cappa ons tracht te misleiden', enz?
!
-
talisman schreef:He kijk, Billy en Bolly zijn ook weer van de partij. Laat ik al eens met Bolly beginnen.Ofwel ben je oerdom ofwel ben jij het die ons tracht te misleiden !!bluevelvet schreef: talisman, bij de les blijven hé ! Ik geef een opsomming van drievoudige conjuncties tussen Jupiter en Saturnus ! Dan merk je toch dat cappa ons tracht te misleiden, met dat
héél gewoon !
Waarom begin je met de conjunctie van 332 n.C en wat heeft de een conjunctie in 1981 daar iets mee te maken. In beide gevallen was Jezus al geboren hoor. Kijk maar na.![]()
Pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff................... talisman weer niet bij de les ! Ik weet niet hoe je leest hoor
Omdat de conjuncties in de opgegeven lijst NA de 'ster van Betlehem' - deze dus van NA 7 v. Chr. - beginnen. AUB ZEG.
En deze van 1981 was de laatste tot nog toe ! AUB ZEG !
En ook niet die van Bieke omdat het niet Jupiter en SATURNUS betreft AUB ZEG !
Vergeet mijn uitleg niet hé, dat Jezus in 7 v. Christus niet geboren kan zijn ! Het gaat er mij enkel om de conjuncties die, ik zeg het nog eens ZEER ZELDEN voorkomen in een mensenleven, wat dus tegenstrijdig is met wat cappa beweert.
Allé, en dat ik u niet meer hoor tegenpruttelen hé manneke
Meteen dient dit antwoord ook voor cappa.
Anders moet hij maar eens een lijst zoeken van die meer dan jaarlijkse verschijningen van drievoudige conjuncties Jupiter - Saturnus. Dat is dan goed voor zijn eigen documentatie, want mij interesseert alleen de conjuncties die in aanmerking kunnen komen voor Jezus geboorte en we zitten al een stapje dichter bij de waarheid. Herodes is al een paar jaartjes ouder geworden sé, dank zij Bieke
-
Pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff....enkel de conjuncties die het dichtst rond het begin van onze jaartelling komen in aanmerking. De rest mag je voor mijn part op je hoed steken.bluevelvet schreef: Omdat de conjuncties in de opgegeven lijst NA de 'ster van Betlehem' - deze dus van NA 7 v. Chr. - beginnen. AUB ZEG.
En deze van 1981 was de laatste tot nog toe ! AUB ZEG !
En waarom moet dit persé Jupiter en Saturnus zijn ? Heb je daar iets mee ?En ook niet die van Bieke omdat het niet Jupiter en SATURNUS betreft AUB ZEG !
En waarom zou dat alsnog niet kunnen ? Deze conjunctie is wel een perfect sterretje voor op de kerstboom. Waarom zou je dit uitsluiten ??Vergeet mijn uitleg niet hé, dat Jezus in 7 v. Christus niet geboren kan zijn !
En waarom is dit tegenstrijdig ?Het gaat er mij enkel om de conjuncties die, ik zeg het nog eens ZEER ZELDEN voorkomen in een mensenleven, wat dus tegenstrijdig is met wat cappa beweert.
Daar moet je nog niet direct op hopen hoor.Allé, en dat ik u niet meer hoor tegenpruttelen hé manneke
Bedoel je ' de waarheid ' het kerstverhaal uit het heilig boek ? Dan zijn je aardappeltjes nog lang niet gaar hoor.Meteen dient dit antwoord ook voor cappa.
Anders moet hij maar eens een lijst zoeken van die meer dan jaarlijkse verschijningen van drievoudige conjuncties Jupiter - Saturnus. Dat is dan goed voor zijn eigen documentatie, want mij interesseert alleen de conjuncties die in aanmerking kunnen komen voor Jezus geboorte en we zitten al een stapje dichter bij de waarheid. Herodes is al een paar jaartjes ouder geworden sé, dank zij Bieke
Alle, vertel eens, welke komen er dan in aanmerking. Ik ben steeds te vinden voor geniale ingevingen.
-
Integendeel, ik zou zeggen: vergeet die uitleg zo snel mogelijk. In zoverre je er al aan uit kunt natuurlijk. Voor de helft onzin - gekopieerd van twijfelachtige sites, en dan blijkbaar nog zonder het goed te begrijpen - voor de andere helft vaag en onduidelijk geschreven.bluevelvet schreef: Vergeet mijn uitleg niet hé,
Eerst beweren dat 3-voudige conjuncties zéér zelden zijn. Wat absoluut niet het geval is.
Dan refereren naar een venus-jupiter conjunctie, die in dit geval zelfs niet 3-voudig optrad.
En dan gauw gauw de zaak recht proberen te draaien door te stellen dat het gaat om 3-voudige jupiter-saturnus conjuncties.
Als je met je kont zo goed kunt draaien als met je schrijverijen, dan mag je het eens komen tonen.
Leugenaar.bluevelvet schreef:Het gaat er mij enkel om de conjuncties die, ik zeg het nog eens ZEER ZELDEN voorkomen in een mensenleven, wat dus tegenstrijdig is met wat cappa beweert.
Of zijt ge zo stom?
Neen, ik denk dat ge echt een vuil liegebeest bent, en ieder kan dat duidelijk lezen door de postings te herlezen. Triest en zielig, maar dat komt meer voor bij vastgeroeste z.g. gelovigen.
Jawatte
-
Nu zie ik het echt wel voor bekeken voor wat Herodes aangaat !
Cappa en talisman zullen uiteindelijk moeten toegeven dan het een LEUGEN betrof om Herodes dood in 4 v. Chr. te plaatsen
Uit "Tussen Rome en Jeruzalem" van Bieke Mahieu:
Hoofdstuk 2: De gebeurtenissen van 1 v.C.-1 n.C.Herodes stierf waarschijnlijk op 9 maart 1 n.C., ongeveer twee maanden na de executie van een groep Joodse opstandelingen bij een maaneclips in de nacht van 29/30 december 1 v.C. De gebeurtenissen omstreeks Herodes’ dood worden aldus vier jaar later gesitueerd dan doorgaans het geval is.
Dhr. antoon en mezelf hebben menig maal verwezen aan de hand van de bijbel, historici en kerkvaders van weleer dat het onmogelijk was dat Herodes gestorven zou zijn in 4 v.Chr. Lees mijn vorige posts nog eens over.
Bieke treedt hier Dr. Martin heel dichtbij in dit geval en is deze laatste wel te vertrouwen in tegenstelling tot wat cappa wil beweren.
Als cappa en talisman geen gelijk krijgen in hun visie dan betichten zij ANDEREN van LEUGENAARS. Triestig toch !
Tja, en volgens talisman en cappa ben ik dan dom of stom
maar niet volgens Bieke 
Cappa en talisman zullen uiteindelijk moeten toegeven dan het een LEUGEN betrof om Herodes dood in 4 v. Chr. te plaatsen
Uit "Tussen Rome en Jeruzalem" van Bieke Mahieu:
Hoofdstuk 2: De gebeurtenissen van 1 v.C.-1 n.C.Herodes stierf waarschijnlijk op 9 maart 1 n.C., ongeveer twee maanden na de executie van een groep Joodse opstandelingen bij een maaneclips in de nacht van 29/30 december 1 v.C. De gebeurtenissen omstreeks Herodes’ dood worden aldus vier jaar later gesitueerd dan doorgaans het geval is.
Dhr. antoon en mezelf hebben menig maal verwezen aan de hand van de bijbel, historici en kerkvaders van weleer dat het onmogelijk was dat Herodes gestorven zou zijn in 4 v.Chr. Lees mijn vorige posts nog eens over.
Bieke treedt hier Dr. Martin heel dichtbij in dit geval en is deze laatste wel te vertrouwen in tegenstelling tot wat cappa wil beweren.
Als cappa en talisman geen gelijk krijgen in hun visie dan betichten zij ANDEREN van LEUGENAARS. Triestig toch !
Tja, en volgens talisman en cappa ben ik dan dom of stom