Om na te denken (vervolg ).
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
vanuit topic; WO III in aantocht? verplaatst naar hier.
En hoe kijk jij daar tegen aan? Heb je een idee wat het eigenlijk zeggen wil? Dit even los van de lichamelijke intimiteiten te zien.ebenhaezer schreef:weet je dat er méér mensen in deze wereld TEGEN homo zijn
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
janx schreef:vanuit topic; WO III in aantocht? verplaatst naar hier.En hoe kijk jij daar tegen aan? Heb je een idee wat het eigenlijk zeggen wil? Dit even los van de lichamelijke intimiteiten te zien.ebenhaezer schreef:weet je dat er méér mensen in deze wereld TEGEN homo zijn
Tja Janx , hoe kijk ik daar tegenaan ? Eigenlijk niet moeilijk als je weet dat ik een Bijbelgelovige ben . De geschiedenis van Sodom en Gomor'ra spreken duidelijke taal , ook in het NT. wordt dit genoemd . Als mijn God er tegen is ( wat normaal is , Hij schiep man en vrouw ! ) , kan ik er maar moeilijk voor zijn , Dat heeft de huidige Paus ook goed begrepen .
Toch ben ik overtuigd dat door de morele achteruitgang er mensen zijn , die met dergelijke afwijkingen geboren zijn en het daar heel moeilijk mee hebben . Toch ken ik persoonlijk een man die daar jarenlang mee geworsteld en beleefd heeft , maar tot inkeer kwam door Gods Woord , en er geheel van bevrijd is .
Hoe je 't ook bekijkt , het is iets onnatuurlijks , en dat heeft de zonde in de hand gewerkt net zoals zoveel andere dingen .
Ja , wat dit zeggen wil ? Ik denk , een teken te meer , dat het met deze wereld niet zo goed gaat !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
fotofant - Lid geworden op: 28 jul 2009, 20:00
Je snapt het toch niet, ik dacht dat hier opgeroepen werd om na te denken en blijkbaar kunnen sommigen niet meer dan na-apen wat mensen in boeken geschreven hebben en tot woord van "God" verklaard hebben.
Als er in deze wereld zaken mis lopen dan ligt de onnadenkende mens meestal aan de oorsprong.
"L'enfer c'est les autres" zei Sartre en daar mag aan gedacht worden.
Iedereen mag voor mijn part zeggen dat homosexualiteit niet "normaal" is, tenminste als je onder normaal "het meest voorkomende" verstaat. Maar ieder mens verdient respect of toch tenminste mededogen (is dat ook niet de hoofdopdracht die je in het NT en andere religieuze geschriften vindt?).
Als iemand niet aan je norm voldoet, beschouw hem dan als "een god in wording" die het spoor is bijster geraakt en beperk je tot oordelen(in het slechtste geval) maar veroordeel niet.
Op die manier zou het leven voor héél véél mensen veel eenvoudiger en aangenamer worden.
Zeg maar dat ik het mis heb of dat ik sta te preken, maar dat is mijn visie
Als er in deze wereld zaken mis lopen dan ligt de onnadenkende mens meestal aan de oorsprong.
Iedereen mag voor mijn part zeggen dat homosexualiteit niet "normaal" is, tenminste als je onder normaal "het meest voorkomende" verstaat. Maar ieder mens verdient respect of toch tenminste mededogen (is dat ook niet de hoofdopdracht die je in het NT en andere religieuze geschriften vindt?).
Als iemand niet aan je norm voldoet, beschouw hem dan als "een god in wording" die het spoor is bijster geraakt en beperk je tot oordelen(in het slechtste geval) maar veroordeel niet.
Op die manier zou het leven voor héél véél mensen veel eenvoudiger en aangenamer worden.
elk moment is belangrijk
-
Fazal
God is duidelijk voor, oftewel (hetgeen ik vermoed), kan het hem helemaal niet schelen.
Zelfs en o.a. de Bonobo's doen het met elkaar. Maar bij hen, bevordert dit het sociale leven. Alhoewel, ik persoonlijk, dan liever geen sociaal leven heb!
Maar wees gerust hoor, ik heb het wel. En dan zonder homofiele daden te stellen.
Zelfs en o.a. de Bonobo's doen het met elkaar. Maar bij hen, bevordert dit het sociale leven. Alhoewel, ik persoonlijk, dan liever geen sociaal leven heb!
Maar wees gerust hoor, ik heb het wel. En dan zonder homofiele daden te stellen.
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
Homoseksueel zijn, daar kies je niet voor, net zo min je kan kiezen om hetero te zijn of man of vrouw te zijn. Men wordt gewoon zo geboren. Is het dan god's schuld misschien ?
Eben, ofwel ben je achterlijk, ofwel heb jij een dor hart en daar kom je met jou boek vanuit de bronstijd geen stap verder mee. Schaam je !!
Eben, ofwel ben je achterlijk, ofwel heb jij een dor hart en daar kom je met jou boek vanuit de bronstijd geen stap verder mee. Schaam je !!
-
rolija - Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41
Mensen die zeggen dat holebi's ziektes zijn op de wereld en zeggen dat een condoom niet mag .....hoe kunnen we daar respect voor hebben ? Het ergste is dat er mensen zijn die alle rotzooi van de kerk kennen, maar toch nog bij dat clubje willen horen !
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."
-
Zeker weer gelezen op één van je reli-site zeker ? Doe eens een stap in de 21e eeuw en lees wat de wetenschap tegenwoordig al weet te vertellen. Elementaire kennis in 2013 .bluevelvet schreef:Men zegt het wel : men wordt als hetero of holebi geboren. Maar is dat wetenschappelijk bewezen ? Ik heb gelezen dat dat niet zo is.
En waarom niet ? Heb jij aan je gevoelens toegegeven ?En als het toch zo mocht zijn, en die gevoelens op een zekere ouderdom sterk naar voren komen dan stelt zich de vraag : moet men daar aan toe geven ?
Nogmaals, waarom tegen gevoelens van liefde ingaan ? Wat een zielepoot ben jij zeg.Gevoelens is één ding, eraan toegeven of daden stellen is dan weer een andere zaak. Ebenhaezer gaf al een voorbeeld, men kan er tegen vechten of het dus tegenwerken en het lukt.
Wie bepaald die " norm " ?? Zeker geen boek uit het bronstijdperk. De norm is wat in de natuur normaal voorkomt en dat is bewezen. Maak eens je lagere school af, homofoob !Moet ieder aan zijn "gevoelens" toegeven wat niet de 'norm' is in onze maatschappij
-
dhr.antoon - Lid geworden op: 24 mei 2007, 19:55
Laten we eerlijk zijn het is zeer moeilijk om gevoelens te negeren, je moet er op een goede manier proberen ermee om te gaan. iedereen moet zijn kruis dragen, stel je ben net getrouwd met een beeldschone jonge hartelijke vrouw
en na 6 maanden breekt zij haar nek en kan zich alleen in een aangepaste rolstoel voortbewegen waarbij zij met een akelig uiterlijk je aankijkt, zeg je dan ook mijn gevoelens zijn voor een andere jonge vrouw, ja inderdaad dat wil ik geloven maar eraan toegeven is een andere zaak
en na 6 maanden breekt zij haar nek en kan zich alleen in een aangepaste rolstoel voortbewegen waarbij zij met een akelig uiterlijk je aankijkt, zeg je dan ook mijn gevoelens zijn voor een andere jonge vrouw, ja inderdaad dat wil ik geloven maar eraan toegeven is een andere zaak
zelf studeren en een mening vormen is beter dan op broodschrijvers, theologen kwakzalvers en zgn. wetenschappers af te gaan.
-
Nog zo'n verziekte geest !! Wat - heeft - dit - er - nu - mee - te - maken ???????dhr.antoon schreef:Laten we eerlijk zijn het is zeer moeilijk om gevoelens te negeren, je moet er op een goede manier proberen ermee om te gaan. iedereen moet zijn kruis dragen, stel je ben net getrouwd met een beeldschone jonge hartelijke vrouw
Of je dan naast de pot wil zeiken is jou eigen keuze, maar geboren worden als holibi, daar kies je niet voor, net zo min je kan kiezen of je als man of als vrouw wil geboren worden.
Zijn er hier nog debielen die het niet begrepen hebben ? Djeeeeezes !!!
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
fotofant schreef:Je snapt het toch niet, ik dacht dat hier opgeroepen werd om na te denken en blijkbaar kunnen sommigen niet meer dan na-apen wat mensen in boeken geschreven hebben en tot woord van "God" verklaard hebben.
Hé Fotofant , ik sta ook niet te preken hoor , ik zeg alleen hoe ik die dingen zie , en hoe Gods Woord daar tegenover staat , dat mag toch ?
Bovendien heb ik wel respect voor homo's , ALS MENSEN , maar niet voor hun praktijken , dan zou ik liegen , want daar heb ik wel degelijk persoonlijk over nagedacht !
Als ook jij wat meer respect zou tonen voor andersdenkenden , ALS MENSEN ZOALS IEDEREEN , dan zou dat ook veel aangenamer en eerlijker zijn . M.vr.gr. EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Beste Ebenhaezer, ik zie dat je kijk daarop blijk geeft van een tunnelvisie gevormd door het vertrouwen in, zonder zelf de ruimte van nadenken te hebben benut, de dogma's die niet van die god van het leven kunnen zijn, is mijn gedachte.ebenheazer schreef:Tja Janx , hoe kijk ik daar tegenaan ? Eigenlijk niet moeilijk als je weet dat ik een Bijbelgelovige ben . De geschiedenis van Sodom en Gomor'ra spreken duidelijke taal , ook in het NT. wordt dit genoemd . Als mijn God er tegen is ( wat normaal is , Hij schiep man en vrouw ! ) , kan ik er maar moeilijk voor zijn , Dat heeft de huidige Paus ook goed begrepen.
Toch ben ik overtuigd dat door de morele achteruitgang er mensen zijn , die met dergelijke afwijkingen geboren zijn en het daar heel moeilijk mee hebben . Toch ken ik persoonlijk een man die daar jarenlang mee geworsteld en beleefd heeft , maar tot inkeer kwam door Gods Woord , en er geheel van bevrijd is .
Hoe je 't ook bekijkt , het is iets onnatuurlijks , en dat heeft de zonde in de hand gewerkt net zoals zoveel andere dingen .
Ja , wat dit zeggen wil ? Ik denk , een teken te meer , dat het met deze wereld niet zo goed gaat !
Ik wil je best mijn gedachte over dit onderwerp geven, hoewel ik weet, dat het je nog niet kan aanvaarden even zo als nog velen met jou.
Die scheiding tussen creatie en evolutie is niet zo groot denk ik zelf.
Mensen die het heelal bestuderen hebben het al over een donkere massa die volgens dezen, een enorme hoeveelheid energie moet bevatten. Ik denk dat het allereerste begin vanuit een alles zijnde donkere materie moet zijn ontstaan.
Dat eerste ontstaan moment, zie ik als een bewuste creatie vanuit die donkere materie met het doel zichzelf, zoals het nu is en zal verder gaan, in vele levensvormen te willen en zal manifesteren.
En die werking daarin, kun je als evolutie beschouwen zoals ik het zie.
Wij mensen , denken vaak dat wij het enigste wezens zijn die kunnen denken en, zoals we zeggen, intelligentie bezitten. Maar zelf ben ik er van overtuigt dat wat is gaan werken, een oneindige grotere intelligentie is.
Wij als mens, zie ik als een kindje (deeltje) daar van. Maar omdat te kunnen laten ontwikkelen is er een mechanisme nodig die dat kan waarborgen. Dat is het vader en moederschap vermogen. Echter de oorsprong zelf, het enige wat was, heeft wegens die waarborging een splitsing gecreëerd in zowel een moederlijk en in een vaderlijk leven. Echter het leven zelf is zowel vaderlijk als wel moederlijk. Dus scheppend en barend.
De gedachte dat de mens een eenmalig iets is, is mijn inziens en naar mijn gevoel luisterend, niet juist.
Dus, wat wij aanduiden als reincarnatie, is een normale en een noodzakelijk iets om het kind van die oorsprong, te kunnen laten ontwikkelen (evolueren) naar een intelligentie die het eerste begin zal evenaren maar er nooit bovenuit zal steken omdat het ook van die eerste is. Buiten dat, is er niets anders.
En omdat het eerste alles in zich heeft, moet ook dat leventje 'de mens' in het alles, dus zowel het moeder als vaderschap eigen maken.
Om kort te zijn, elk leventje doorloopt zowel het moeder als vaderschap.
Moeilijk voor te stellen denk ik, voor velen.
Maar als je daar vanuit denkt dan is het niet vreemd dat er levens zijn, die nog eigenlijk de vaderlijk gevoel hebben maar in het vrouwelijk lichaam zijn geboren. En ook dat er moederlijke innerlijke gevoelens ,in een mannelijk lichaam geboren zijn.
Er zijn een aantal levens nodig om vanuit die moederlijke gevoelens , vaderlijke gevoelens te kunnen ontwikkelen dat eist vaak een innerlijke strijd bij verandering van lichaam naar de ander sekse. .
Maar er is niets onnatuurlijks aan. het is zelfs zeer natuurlijk en noodzakelijk om jou innerlijk aan gevoel vollediger te kunnen maken. Er bestaan niet enkel vaders en moeders tot in de oneindigheid. Enkel voor evolutie en voortgang van het kind ( vanuit die oorsprong) is het van belang.
Het is niet goed en wenselijk, dat mensen waarvan het gevoel niet in overeenstemming is met hun lichaam, wegens het andere sekse gevoel dat ze nog hebben, zich verbinden met een gelijksoortig lichamelijke geslacht van zij, die nog niet bewust zijn van hun eigen gevoelens. Mensen die al een bewust gevoels leven hebben die volgen hun graad van gevoel, ene ja, ... daar kun je niets kwaads van zeggen omdat het nu eenmaal voortkomt vanuit die cyclus, die elk mens zal doormaken. Maar een man die zich al echt een man voelt, zal enkel verlangen hebben naar een vrouw, en anders om.
Het is maar welk innerlijk gevoel in het lichaam huist en of het overeenstemt daarmee of niet.
En de strijd voor erkenning van het zijn zoals je bent, in deze moderne media wereld, zorgt wel eens voor de nodige ophef. En wie weet, als je nog verder moet gaan op deze wereld en jij wordt herboren in een andere sekse lichaam, hoe moeilijk zal je het zelf dan niet hebben? Dus oordeel niet op dat je zelf geoordeeld wordt, dat staat toch ook ergens in de bijbel?
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Talisman
Zo moeilijk is het niet te begrijpen
Als het je nog niet opgevallen is het gaat hier over christenen daarom komen er hier ook christenen en vanuit dat christelijk perspectief benader en beschouw ik het geschrevene hier, jij mag het natuurlijk van de andere kant benaderen daarom is het een forum.
Nog steeds te volgen Talisman?
Ik kan het niet aanvoelen wel invoelen hoe mensen worstelen met deze materie ik veroordeel ook niemand en ik geef een voorbeeld dat niet alleen homos een last te dragen kunnen hebben.
Er is hier niemand ziek alleen jij geeft te kennen dat je met een brok frustratie zit en dat wil je hier botvieren zoiets kan een ziekelijke neiging worden
Janx schreef
Dus oordeel niet op dat je zelf geoordeeld wordt, dat staat toch ook ergens in de bijbel?
wij oordelen niet als het zoals we zeggen, ik kan natuurlijk niet voor iemand anders spreken , maar ik oordeel zeker niet , zeg het mij als het je toch ergens is opgevallen dan zal ik het rechtzetten met excuses.
Zo moeilijk is het niet te begrijpen
Als het je nog niet opgevallen is het gaat hier over christenen daarom komen er hier ook christenen en vanuit dat christelijk perspectief benader en beschouw ik het geschrevene hier, jij mag het natuurlijk van de andere kant benaderen daarom is het een forum.
Nog steeds te volgen Talisman?
Ik kan het niet aanvoelen wel invoelen hoe mensen worstelen met deze materie ik veroordeel ook niemand en ik geef een voorbeeld dat niet alleen homos een last te dragen kunnen hebben.
Er is hier niemand ziek alleen jij geeft te kennen dat je met een brok frustratie zit en dat wil je hier botvieren zoiets kan een ziekelijke neiging worden
Janx schreef
Dus oordeel niet op dat je zelf geoordeeld wordt, dat staat toch ook ergens in de bijbel?
wij oordelen niet als het zoals we zeggen, ik kan natuurlijk niet voor iemand anders spreken , maar ik oordeel zeker niet , zeg het mij als het je toch ergens is opgevallen dan zal ik het rechtzetten met excuses.
zelf studeren en een mening vormen is beter dan op broodschrijvers, theologen kwakzalvers en zgn. wetenschappers af te gaan.
-
O jazeker is hier iemand zéér ziek, en meer dan eentje, waaronder jij er ééntje van bent.dhr.antoon schreef:
Het is jou soort wat met frustraties zit, lekker ingelepeld via jullie grote heilige sprookjesboek en zich nu weer uit in de ziekelijke gedachte dat holibi's hun gevoelens dienen te onderdrukken. Jij en je soort zijn ziek en maken me misselijk.
En zoals ik al van jou opgeblazen soort kon verwachten, heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag naar de dubbele sabbats. Jij beweerde toch dit aan B.Mahieu te kunnen voorleggen ?? Ik heb zo'n idee dat ze met sullen zoals jij zich niet inlaat.
-
Ik begrijp je heel goed, een ongeschoolde in de historie komt door zelfonderzoek tot een conclusie en verwoord dat hier met tabellen en schema, s, niet te vertrouwen vind je.
Toch zijn geschoolde onderzoekers ook steeds zoekende, ze komen met een synthese die doet dan enige tijd van zich spreken tot een andere onderzoeker weer met een andere conclusie komt en zo blijft het doorgaan.
Kijk in dit verband eens naar een onderzoek op de wetenschappelijke zenders vaak komt iedere geleerde met een eigen solutie het is wel eens een Babylonische spraakverwarring.
Daarom ben ik blij met het onderzoek wat ik doe waarbij ik van de bijbelse historie uitga vaak raakpunten vind in de artefacten en geschreven historie die dat bevestigen.
Toch zijn geschoolde onderzoekers ook steeds zoekende, ze komen met een synthese die doet dan enige tijd van zich spreken tot een andere onderzoeker weer met een andere conclusie komt en zo blijft het doorgaan.
Kijk in dit verband eens naar een onderzoek op de wetenschappelijke zenders vaak komt iedere geleerde met een eigen solutie het is wel eens een Babylonische spraakverwarring.
Daarom ben ik blij met het onderzoek wat ik doe waarbij ik van de bijbelse historie uitga vaak raakpunten vind in de artefacten en geschreven historie die dat bevestigen.
-
fotofant - Lid geworden op: 28 jul 2009, 20:00
Beste Ebenhaezer,ebenhaezer schreef:Hé Fotofant , ik sta ook niet te preken hoor , ik zeg alleen hoe ik die dingen zie , en hoe Gods Woord daar tegenover staat , dat mag toch ?
Bovendien heb ik wel respect voor homo's , ALS MENSEN , maar niet voor hun praktijken , dan zou ik liegen , want daar heb ik wel degelijk persoonlijk over nagedacht !
Als ook jij wat meer respect zou tonen voor andersdenkenden , ALS MENSEN ZOALS IEDEREEN , dan zou dat ook veel aangenamer en eerlijker zijn . M.vr.gr. EB.
Ik zou je erop willen wijzen dat respect hebben voor iemand niet hetzelfde is als zijn ideeën delen.
Ik denk dat je in de fout gaat als je beweert dat ik geen respect heb voor mensen, los van wat ze denken! Ik denk ook niet dat je me kunt verwijten dat ik iemand onbeschoft behandel (op welk forum dan ook)
Als ik héél duidelijk maak dat ik uw visies niet deel dan is dat niet "uit gerek aan respect" maar omdat ik met alles wat ik hoor, zie, lees en ervaar een andere visie heb. Een visie die voor mij passend is. Ik laat ieder mens de vrijheid om die visie te zoeken die bij hem past, alleen moet die niet als enige waarheid naar voor geschoven worden.
Hierbij haal ik graag een indisch verhaal aan :
Een groep blinden gingen op pad en kwamen een olifant tegen. De berijder van dit in india "heilige" dier liet de blinden kennis maken met de olifant, en ze gingen er in een kring omheen staan, de ene blinde betaste de staart, de andere de slurf, nog ene de oren, een andere de poot enz.
Toen de berijder met zijn olifant verder was gegaan begonnen de blinden onder mekaar te discussieren over wat een olifant wel was en de ene zei dat is iets enorm lang fijn met pluisjes op het einde, de andere zei maar neen dat is wel lang maar niet fijn, dik maar ik kan het wel met mijn twee handen vastpakken, de andere zei, maar neen dat is iets plat groot, precies een schijf; nog een andere zei maar hoe komen jullie erbij dat is iets heel dik rond ik kon er amper met mijn armen rond en zo ging het verder. De begeleider van de blinden verzekerde hun dat ze allemaal gelijk hadden want de olifant was al wat ze opgesomd hebben, maar was ook nog veel meer maar dat konden ze niet zien
Als we speculeren over hetgene het hier en nu overschreidt en over God of Jahweh of ... willen spreken dan zijn wij de blinden
Nog een fijne zondag
elk moment is belangrijk