Om na te denken (vervolg ).
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
fotofant schreef:Hieronder een link met de lijst van mensen die aan een overtuiging vast zitten, en die er allemaal van uitgaan over "de universele waarheid" te beschikken, blijkbaar zijn er meer die aan een andere boek of visie vastzitten dan het aantal dat zich op de bijbel beroept : zijn al die andere dan onwetende onozelaars? en zitten daar soms geen wetenschappers tussen?ebenhaezer schreef:Ha ha JANX , een goede zet , maar niet afdoende overtuigend . Als het werkelijk zo zou zijn , dat we eindeloos verder leven , wat is de zin daarvan ? Tot er uiteindelijk duizenden VOLMAAKTE mensen zijn ! die niets meer te leren hebben ? Dus allemaal goden ! En heeft die evolutie dàt als doel gehad , of heeft de materie dàt eigenhandig uitgevonden ? Voor mij resten hier veel vragen .
Weet je , ik zit aan de Bijbel vast , net zoals jij aan jouw overtuiging vastzit !!! de Bijbel is echter geen doodlopende weg , waarom anders al die millioenen gelovigen , waaronder veel geleerden ? Zijn die dan allemaal zo dom ? En wat de Bijbel betreft , luister hiernaar : " Voltaire verwachtte in zijn tijd , dat er binnen 50 jaar , geen enkele Bijbel in de wereld zou zijn ; nu is zijn huis een centrum van waaruit bijbels in vele talen worden verzonden " . Ja , de Bijbel schijnt toch onverwoestbaar te zijn ( Marc. 13 : 31 ) . Zo zie je maar i
Ik denk , omdat ook jij zo aan je overtuiging vastzit , kun je de Bijbel niet aanvaarden , dat mag natuurlijk , maar dan mag je niet zeggen dat God nog nooit een woord gesproken heeft , en wat Christus zei , dat Hij ons al kende voor we geboren waren , is eenvoudig het feit dat er staat : dat Hij àlles weet , uit het verleden , het heden en de toekomst , Hij is alvoorziende . Je hoeft dat niet te geloven , maar je hoeft het ook niet af te breken zou ik denken , toch ?
Dat laatste is wel oké hoor , ( dat opdringen ) , ik neem dat niemand kwalijk , dat zijn foutjes zoals er zoveel zijn , een goede gelegenheid om te leren vergeven ! Maar het mag wel eens gezegd worden , ook goed om het af te leren dus !
Nog een prettig WE toegewenst , EB.
Nog veel werk aan de winkel om die allemaal eens te bestuderen![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wereldreligie
groetjes
Mooie link hoor FOTOFANT , het bestuderen waard ! goed om te weten hoeveel overtuigden er zijn van al die versch. visie's .
Heb ik dat gezegd lieverd , dat al die anderen onwetende onozelaars zijn ? Ik zei alleen dat de Bijbel geen doodlopende weg is , omdat er zoveel in geloven ; en het was mijn vraag , of die dan zo dom zijn .
Geleerden of wetenschappers bevinden zich in elke tak , dus ook onder de bijbelgelovigen , meer bedoelde ik niet hoor Fotofant !
Soms ook op zoek naar foutjes bij mij ? Niet doen hoor , ik ben lang niet volmaakt , zeker weten !
Lieve groetjes ,EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
Neen hoor, jij kunt niet lezen ! Er staat helemaal niks over Farizeeërs, maar enkel joden.ebenhaezer schreef: Goed lezen Talis , in Joh. 10 : 34 , zegt Jezus tegen de farizeeën " staat er niet geschreven in UW wet ... . De Heer wijst hier op de wet die de farizeeën er van gemaakt hebben !
Voor gelovige joden is er maar één god en die heeft geen zoon zoals jij denkt te geloven. Hier wordt bedoeld dat alle mensen zonen van god zijn in de betekenis dat de mens door god geschapen is zoals de vader de zoon gemaakt heeft. Wat moeilijk voor jou om te begrijpen zeker ?31 Toen de Joden weer stenen opraapten omdat ze hem wilden stenigen, 32 zei Jezus: ‘Ik heb door de Vader veel goeds voor u gedaan; waarom wilt u me stenigen?’ 33 ‘Voor een goede daad zullen we u niet stenigen,’ antwoordden ze, ‘maar wel voor godslastering: u bent een mens, maar u beweert dat u God bent!’ 34 Jezus zei: ‘Staat er in uw wet niet geschreven: “Ik heb gezegd: ‘U bent goden’”?
En dan is er nog het feit dat de auteur van het Johannes-evangelie een Griekssprekend gnosticus was die niet dacht zoals een vrome jood, maar als een Helleense jood. In deze cultuur waren goden en halfgoden zeer normale materie. Vandaar volgende tekst:
Hier is niet de historische Jezus aan het woord, maar de mystieke gehelleniseerde versie . Men kan hier gerust spreken van pagen-gedachtengoed. Daar zijn de historici het ook over eens. Dit was zeker geen gedachtengoed waar vrome joden die geloofden in één god konden achter staan en moest hij ( volgens deze evangelische versie ) de benen nemen.35 De Schrift blijft altijd van kracht; als mensen tot wie God spreekt goden genoemd worden, 36 hoe kunt u mij, door de Vader geheiligd en naar de wereld gezonden, dan beschuldigen van godslastering wanneer ik zeg dat ik Gods Zoon ben? 37 Als wat ik doe niet van mijn Vader komt, geloof me dan niet, 38 maar als dat wel het geval is en u gelooft me toch niet, geloof dan tenminste wat ik doe. Dan zult u begrijpen dat de Vader in mij is en dat ik in de Vader ben.’
Wat uiteraard haaks staat op het gedachtengoed van de historische Jezus en hij net deze hellenisering van het joodse volk aanklaagde.39 En weer wilden ze hem grijpen, maar hij ontsnapte.
Dat is wel te merken. Hiervoor moet je vast een geit geweest zijn.Nee hoor , het wordt met mij niet slechter , integendeel , ik voel mij met de dag gelukkiger ! Hoe zou dat komen denk je ? en 't is nog maar mijn eerste leven hier (lol ) !!!
-
JANX , je zegt : de zin van leven is , het leven zelf .
Eigenaardig toch , heb jij je nog nooit afgevraagd waarom je leeft ? of wat het doel van je leven is ? Of is er geen streven om iets te bereiken ?
Het leven zelf is het RESULTAAT van wat je bereikt , er moet een doel zijn , dat is toch normaal .
Met die volmaakte duizenden mensen bedoel ik hen die alles bereikt hebben op 't einde van hun versch. levens . Waar staan ze dan en wat is hun doel daarna ?
Het doel van de mensen , zoals de Bijbel dat bedoelt is , dat ze hier de leerschool doormaken , om daarna loon te ontvangen , hetzij goed , hetzij kwaad . Dat zullen we pas daarna mogen beleven . Einddoel : een nieuwe hemel en een nieuwe aarde , het oude gaat inderdaad voorbij .
Nee , het is geen soort afval wedstrijd , maar een eerlijke keuze voor iedereen gelijk , net zoals de leerlingen op school , het eindresultaat ligt aan henzelf !
Het is ook juist , we kunnen niet alles leren wat te leren is , ook niet door versch. levens . Pas bij de Heer Schepper kunnen we volmaakt worden , zullen we alles weten en doorgronden , ook de Schepper en Zijn schepping !
Janx , jij zou beter moeten weten , God is geen God die zijn schepselen laat vermoorden , er is altijd een oorzaak voor ieder gevolg .
God is heilig en rechtvaardig , en kan de zonde niet door de vingers zien , alleen bij spijt of berouw kan er vergeving zijn . Je moet het OT. onderscheiden van het NT. en niet alles door elkaar gooien .
Wie Gods Woord met een geestelijk oog gaat onderzoeken , komt een God van liefde en rechtvaardigheid tegen , aanvaard dat maar gerust !
Lieve groetjes , EB.
Eigenaardig toch , heb jij je nog nooit afgevraagd waarom je leeft ? of wat het doel van je leven is ? Of is er geen streven om iets te bereiken ?
Het leven zelf is het RESULTAAT van wat je bereikt , er moet een doel zijn , dat is toch normaal .
Met die volmaakte duizenden mensen bedoel ik hen die alles bereikt hebben op 't einde van hun versch. levens . Waar staan ze dan en wat is hun doel daarna ?
Het doel van de mensen , zoals de Bijbel dat bedoelt is , dat ze hier de leerschool doormaken , om daarna loon te ontvangen , hetzij goed , hetzij kwaad . Dat zullen we pas daarna mogen beleven . Einddoel : een nieuwe hemel en een nieuwe aarde , het oude gaat inderdaad voorbij .
Nee , het is geen soort afval wedstrijd , maar een eerlijke keuze voor iedereen gelijk , net zoals de leerlingen op school , het eindresultaat ligt aan henzelf !
Het is ook juist , we kunnen niet alles leren wat te leren is , ook niet door versch. levens . Pas bij de Heer Schepper kunnen we volmaakt worden , zullen we alles weten en doorgronden , ook de Schepper en Zijn schepping !
Janx , jij zou beter moeten weten , God is geen God die zijn schepselen laat vermoorden , er is altijd een oorzaak voor ieder gevolg .
God is heilig en rechtvaardig , en kan de zonde niet door de vingers zien , alleen bij spijt of berouw kan er vergeving zijn . Je moet het OT. onderscheiden van het NT. en niet alles door elkaar gooien .
Wie Gods Woord met een geestelijk oog gaat onderzoeken , komt een God van liefde en rechtvaardigheid tegen , aanvaard dat maar gerust !
Lieve groetjes , EB.
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Hoezo onzin? het is een zinnige zin dacht ik zo. Maar jij bedoeld waarschijnlijk het overige van mijn schrijven en dat vind jij overbodig en niet terzake doende. dat mag je gerust zo vinden rolija, geen probleem mee. Het geeft enkel aan dan je niet meer wilt denken over wie en wat jij bent. Jij vind het voldoende om te zijn, en verder geen soelaas. Een begrijpelijk gegeven, ontstaan door al je belevenissen, in je persoonlijk leven door het negative alswel de positive kanten daarvan tot in het heden.rolija schreef:]De zin van leven is, het leven zelf.
Juist Janx, dus stop nu eens met die onzin, en begint te leven![]()
Die negative en positive levenservaringen heb ik, net als een ieder, ook door moeten gaan en die hebben mij juist doen inzien dat het leven zeer bijzonder is en de moeite waard om deze te doen opserveren. En dat doe ik dus ook, zover het in mijn vermogen ligt.
Het heeft mij doen overtuigen dat het leven meer is dan alleen het materiële en dat heeft mij een zekere bewustzijnsverruiming gegeven, zonder gebruikmaking van drugs, anders dan koffie, thee en een sigaretje, drank gebruik ik alleen, en met mate, bij voorkomende sociaal gebonden gelegenheden. Saai? absoluut niet, ik kan mij vermaken met muziekmaken, fotografie en schilderen als ik de behoefte voel daartoe. Op z'n tijd even rocken dat geeft ook een kick.
Hm.. , jij kan het ook niet laten om steeds commentaar te geven als je het woordje bijbel ziet.rolija schreef:Beste Ebenhaezer ik ben van de bijbel bewust weg gegaan omdat het niet kon kloppen wat men daar allemaal beweerde.
En je kan er nog niet over zwijgen![]()
mijn muziek link verwijderd
Laatst gewijzigd door janx op 12 jun 2013, 00:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
fotofant - Lid geworden op: 28 jul 2009, 20:00
ebenhaezer schreef: Mooie link hoor FOTOFANT , het bestuderen waard ! goed om te weten hoeveel overtuigden er zijn van al die versch. visie's .
Heb ik dat gezegd lieverd , dat al die anderen onwetende onozelaars zijn ? Ik zei alleen dat de Bijbel geen doodlopende weg is , omdat er zoveel in geloven ; en het was mijn vraag , of die dan zo dom zijn .
Geleerden of wetenschappers bevinden zich in elke tak , dus ook onder de bijbelgelovigen , meer bedoelde ik niet hoor Fotofant !
Soms ook op zoek naar foutjes bij mij ? Niet doen hoor , ik ben lang niet volmaakt , zeker weten !
Lieve groetjes ,EB.
Beste Ebenhaezer,
Het is niet mijn bedoeling om fouten bij mensen te zoeken, idd niemand is volmaakt. Het enige wat ik op deze posting wil zetten is dat de mensen over de ganse wereld niet alleen op zoek zijn naar zin in en van het leven, maar ook naar het eeuwige en het volmaakte. Dat zoeken ze hetzij in een visie die vooral in het "hiernamaals" geprojecteerd wordt en om dat te bereiken moet je hier en nu aan een aantal voorwaarden voldoen, of ze zoeken het in het leven zelf hier en nu of in een combinatie van beide.
Ieder zoekt en/of vindt zijn weg, en volgens mij zijn er meerdere wegen en zijn die evenwaardig. Daarom spreek ik zelf nooit over "gelovigen" of "ongelovigen" maar over mensen die in iets geloven, iets volgen, iets aanhangen. Of de weg die iemand kiest doodlopend is moet hij zelf bepalen, maar het argument dat ... zoveel mensen die weg kiezen is geen argument, wel als iemand zegt "dit is mijn weg omdat ik het zo aanvoel"
Ik heb al eerder gezegd dat de bijbel niet mijn weg is, maar voor mij is het ok dat het uw weg is.
Verder ben ik zelf zeer nieuwsgierig om kennis te nemen van mythes, godsdiensten, religies, filosofiën. Ik wil die dan wel echt proberen te begrijpen en ben op zoek naar de boodschap, de ethiek, of noem het de dieptestructuur. De boodschap die ik in bijna elke grote religie of filosofie terugvindt, ongeacht of het een visie is die uitgaat van een scheppende god, of van "het leven zelf als krachtstroom met een inwezig ordeningsprincipe" is de opdracht om hier en nu te groeien in mededogen. Dat groeien in mededogen zou je ook kunnen vertalen in "een volmaakte mens worden" en zo zijn mensen toch wel een beetje "god in wording".
Groetjes
elk moment is belangrijk
-
Ja zeker, en dat is om vanuit die beginnende levenskern uiteindelijk een zelfstandig kosmische bewuste te kunnen zijn.Ebenhaezer schreef:JANX , je zegt : de zin van leven is , het leven zelf .
Eigenaardig toch , heb jij je nog nooit afgevraagd waarom je leeft ?
Zeker is het de bedoeling, en dat zal ook een ieder eens bereiken, een mens te worden die het leven in zijn totaliteit kan ontplooien, niet dat het hier in deze wereld zal lukken maar de basis kan hier wel worden ontwikkeld.of wat het doel van je leven is ? Of is er geen streven om iets te bereiken ?
Zoals ik al scheef, een levensbewust mens te zijn, en de kennis die tot de wereld behoord, is dat niet.Het leven zelf is het RESULTAAT van wat je bereikt , er moet een doel zijn , dat is toch normaal .
Wat hebben ze dan bereikt volgens jouw? en wat is het doel denk je?Met die volmaakte duizenden mensen bedoel ik hen die alles bereikt hebben op 't einde van hun versch. levens . Waar staan ze dan en wat is hun doel daarna ?
Wat jij daar schreef is een versimpelde bewoording voor hetgeen ik al schreef. Leerschool is het ervaren van de gevolgen die je veroorzaakt. Het loon is het verruimen van je bewustzijn. Een nieuwe hemel en aarde, dat zijn de gebieden welke na het aardse, als je hier je kringloop hebt volbracht, zullen zijn.Het doel van de mensen , zoals de Bijbel dat bedoelt is , dat ze hier de leerschool doormaken , om daarna loon te ontvangen , hetzij goed , hetzij kwaad . Dat zullen we pas daarna mogen beleven . Einddoel : een nieuwe hemel en een nieuwe aarde , het oude gaat inderdaad voorbij .
Heel juist, je eigen keuze bepaald de gevolgen en hoe die uitpakken zal je zelf ondervinden, echter niemand zal worden verdoemd, of eeuwig in een hel branden, dat is enkel geschreven om de mens angstig te maken zodat men zich bedenkt voor men begint, echter het wordt nu veelal gebruikt om de mensen aan de geloofsvereniging vast te binden waardoor men in feite geestelijk op een dood spoor beland.
En te kinderlijke voorstelling van zaken Ebenhaezer en dat hebben de kerken nodig om te kunnen blijven bestaan in hun weelde of macht.Het is ook juist , we kunnen niet alles leren wat te leren is , ook niet door versch. levens . Pas bij de Heer Schepper kunnen we volmaakt worden , zullen we alles weten en doorgronden , ook de Schepper en Zijn schepping !
Weest niet ongerust Ebenhaezer, ik weet het nu veel beter dan de dogma's van de bijbel je vertellen. Dus heb ik die bijbels in de vuilnisbak gegooid een tijd geleden op eentje na, een Rembrandt bijbel met tekeningen/schetsen van hem, vind ik wel een bijzonder iets.
-
Beste Janx,
Hoewel bovenstaand antwoord niet aan mij gericht was heb ik het toch met veel aandacht gelezen. Uit de dingen die ik al eerder geschreven heb zul je al wel begrepen hebben dat ik tot de zoekenden behoor, maar dat ik het voor mezelf nog niet helemaal gevonden heb, misschien is het zoeken naar een weg naar ... ? ook wel een specifieke opdracht in ons gematerialiseerd leven op aarde?
De uitleg die je geeft spreekt me (gevoelsmatig) aan. Alleen ben ik het niet eens met je uitspraak :
Je uiteenzetting heeft een lampje goen branden ! Vroeger (1995 of 96) heb ik een merkwaardig boek gelezen "Waarom ik, waarom dit en waarom nu" van Robin Norwood, ik heb het nog in mijn bibliotheek staan en ga het eens opnieuw doornemen. Uiteraard is mijn vraag of je het kent? Ik ga het nog eens doornemen, want ik denk dat de opvattingen die jij hier geeft gelijklopend zijn aan deze uitgelegd in het boek.
Lieve groetjes
Hoewel bovenstaand antwoord niet aan mij gericht was heb ik het toch met veel aandacht gelezen. Uit de dingen die ik al eerder geschreven heb zul je al wel begrepen hebben dat ik tot de zoekenden behoor, maar dat ik het voor mezelf nog niet helemaal gevonden heb, misschien is het zoeken naar een weg naar ... ? ook wel een specifieke opdracht in ons gematerialiseerd leven op aarde?
De uitleg die je geeft spreekt me (gevoelsmatig) aan. Alleen ben ik het niet eens met je uitspraak :
Volgens mij behoort de aarde ook tot het leven en dus ook de kennis die we hier opdoen.Zoals ik al scheef, een levensbewust mens te zijn, en de kennis die tot de wereld behoord, is dat niet.
Je uiteenzetting heeft een lampje goen branden ! Vroeger (1995 of 96) heb ik een merkwaardig boek gelezen "Waarom ik, waarom dit en waarom nu" van Robin Norwood, ik heb het nog in mijn bibliotheek staan en ga het eens opnieuw doornemen. Uiteraard is mijn vraag of je het kent? Ik ga het nog eens doornemen, want ik denk dat de opvattingen die jij hier geeft gelijklopend zijn aan deze uitgelegd in het boek.
Lieve groetjes
elk moment is belangrijk
-
Mij niet bekend fotofant.fotofant schreef:Je uiteenzetting heeft een lampje goen branden ! Vroeger (1995 of 96) heb ik een merkwaardig boek gelezen "Waarom ik, waarom dit en waarom nu" van Robin Norwood, ik heb het nog in mijn bibliotheek staan en ga het eens opnieuw doornemen. Uiteraard is mijn vraag of je het kent?
Ene ja, ik ben onvolledig geweest met die zin fotofant, en je hebt gelijk dat deze aarde tot het leven en ontwikkeling van de mens en leven is. k ‘Zal proberen uit te leggen wat ik bedoelde met die zin.
Kennis die tot de wereld behoord, zie ik als, hoe (met welke kennis) wordt ik belangrijker dan anderen en met welke kennis kan ik mij verrijken door (mis) (ge)bruik te maken van mijn mede mens die ik vervolgens niet laat mee delen. Met welke kennis kan ik middelen ontwikkelen om mensen uit te schakelen die tegen mij zijn. Met welke kennis maak ik overproductie en buit hiervoor het dierenleven en plantenwereld uit ter eigen verrijking.
Als bewustere kennis zie ik die kennis om je mede mens te kunnen ondersteunen te beginnen bij kinderen, in zijn/haar levensontwikkeling en voortbestaan, het zijn en al het andere leven te laten leren kennen, te respekteren en eventueel te dienen waarnodig. Al wat de natuur geeft te gebruiken waarvoor het dient en te onderhouden zonder bewust te schaden en je medemens daarin te onderwijzen en in mee laten delen zowel in de arbeid als wel in de vruchten.
ik ben niet tegen verschillen in werk en levensniveaus. De één is verder dan de ander in zijn/haar evolutieweg. Wetenschap en technische hulpmiddelen allemaal mooi, nuttig en nodig voor het welzijn en voor bewustzijns verruiming, echter niet meer dan dat.
Ik weet wel dat dit nu nog niet in de directe toekomst haalbaar is maar (wie) weet, ooit komt het zover. En dan zal de taak van moederaarde minder zwaar zijn en kunnen eindigen in betere omstandigheden dan vergelijkbaar zoals in het heden. Nog een lange weg te gaan, maar wat is tijd, levens kosmisch gezien enkel de ene verandering in het andere, meer is het niet denk ik zelf.
-
Denk je dat ik naar jouw toe kwetsende berichten hebt geschreven?Ebenhazer schreef:Maar wist je dat onderzoek aantoont , dat deze geschreven kwetsende berichten wel even hard aankomen ?
Daarom wordt gepleit voor ' Netiquette ' ofwel ' goede manieren op het internet ' . "
Toch goed om na te denken , en met z'n allen het beter te doen !
Dit schrijf ik omdat wij in gesprek waren en dan plotseling dit.
Kan ik het dan beter doen? Geef dan aan waar het fout gaat dan kan ik mij veranderen.
-
Bedankt voor de verduidelijking, en zo denk ik wel dat we op dezelfde golflengte zitten. Alleen bezie ik de kennis van de wereld een beetje anders, of ik formuleer het anders. De kennis op zich is niet goed of slecht, alleen de manier waarop ze gebruikt wordt is dat. Je kunt ze gebruiken om "rentmeester" van deze aarde te zijn of om ze "uit te buiten", om "helper" van mensen te zijn of om "onderdrukker/uitbuiter" van mensen te zijn.janx schreef:Mij niet bekend fotofant.fotofant schreef:Je uiteenzetting heeft een lampje goen branden ! Vroeger (1995 of 96) heb ik een merkwaardig boek gelezen "Waarom ik, waarom dit en waarom nu" van Robin Norwood, ik heb het nog in mijn bibliotheek staan en ga het eens opnieuw doornemen. Uiteraard is mijn vraag of je het kent?
Ene ja, ik ben onvolledig geweest met die zin fotofant, en je hebt gelijk dat deze aarde tot het leven en ontwikkeling van de mens en leven is. k ‘Zal proberen uit te leggen wat ik bedoelde met die zin.
Kennis die tot de wereld behoord, zie ik als, hoe (met welke kennis) wordt ik belangrijker dan anderen en met welke kennis kan ik mij verrijken door (mis) (ge)bruik te maken van mijn mede mens die ik vervolgens niet laat mee delen. Met welke kennis kan ik middelen ontwikkelen om mensen uit te schakelen die tegen mij zijn. Met welke kennis maak ik overproductie en buit hiervoor het dierenleven en plantenwereld uit ter eigen verrijking.
Als bewustere kennis zie ik die kennis om je mede mens te kunnen ondersteunen te beginnen bij kinderen, in zijn/haar levensontwikkeling en voortbestaan, het zijn en al het andere leven te laten leren kennen, te respekteren en eventueel te dienen waarnodig. Al wat de natuur geeft te gebruiken waarvoor het dient en te onderhouden zonder bewust te schaden en je medemens daarin te onderwijzen en in mee laten delen zowel in de arbeid als wel in de vruchten.
ik ben niet tegen verschillen in werk en levensniveaus. De één is verder dan de ander in zijn/haar evolutieweg. Wetenschap en technische hulpmiddelen allemaal mooi, nuttig en nodig voor het welzijn en voor bewustzijns verruiming, echter niet meer dan dat.
Ik weet wel dat dit nu nog niet in de directe toekomst haalbaar is maar (wie) weet, ooit komt het zover. En dan zal de taak van moederaarde minder zwaar zijn en kunnen eindigen in betere omstandigheden dan vergelijkbaar zoals in het heden. Nog een lange weg te gaan, maar wat is tijd, levens kosmisch gezien enkel de ene verandering in het andere, meer is het niet denk ik zelf.
Als we er ons van bewust zijn dat we uiteindelijk allemaal in "hetzelfde schuitje(skûtje)" zitten helpt misschien ook om beter met de aarde en de mensen om te gaan.
Lieve groetjes
elk moment is belangrijk
-
janx schreef:Denk je dat ik naar jouw toe kwetsende berichten hebt geschreven?Ebenhazer schreef:Maar wist je dat onderzoek aantoont , dat deze geschreven kwetsende berichten wel even hard aankomen ?
Daarom wordt gepleit voor ' Netiquette ' ofwel ' goede manieren op het internet ' . "
Toch goed om na te denken , en met z'n allen het beter te doen !
Dit schrijf ik omdat wij in gesprek waren en dan plotseling dit.
Kan ik het dan beter doen? Geef dan aan waar het fout gaat dan kan ik mij veranderen.
Lieve Janx , nee helemaal niet hoor ! Jij blijft tenminste altijd vriendelijk om jouw meningen door te geven , en daar ben ik heel blij mee ; maar ik krijg deze Sen Net Magazine altijd via mijn mail toegestuurd , daar ik door Pascal V. op dit forum geraakt ben . Daarom dat ik het meteen zag en het ook graag doorgaf op mijn topic . Ik ben nog niet begonnen met een antwoord op jouw tekst , dat komt nog wel hoor .
-
Lieve FOTOFANT , ben blij dat we elkaar begrijpen en waarderen . Het is idd. juist dat de opdracht voor de mens , hier en nu is , om volmaakt te worden , ja zelfs een beetje ' god in wording ' , want ook de Bijbel moedigt ons aan om op de Heer te gelijken ( leer van Mij ...) en daar is mededogen zeker een deel van , het betekent trouwens ' medelijden ' , of mee lijden , mee leven met de ander , dat deed de Heer Jezus ook .
Het hoofdbestand van deze leergang is ' liefde ' , daarom dat de zoektocht naar het eeuwige en volmaakte LIEFDE is !
Een fijne dag nog , EB.
Het hoofdbestand van deze leergang is ' liefde ' , daarom dat de zoektocht naar het eeuwige en volmaakte LIEFDE is !
Een fijne dag nog , EB.
-
Goed JANX , onze meningen komen wel ongeveer op hetzelfde neer , alleen zien we sommige dingen vanuit een andere hoek , zoals : jij ziet nergens bestraffing , wat dan in mijn ogen juist aanzet om toch hun eigen verkeerde weg verder te gaan . Welk spoor zou hier eigenlijk doodlopen ? Volgens mij , zet bestraffing juist aan , om toch de goede weg te kiezen , in de juiste richting . Het hangt er maar vanaf hoe je het ziet !
Ben blij dat je nog één Bijbel overgehouden hebt , daar ben ik Rembrandt heel dankbaar voor !!! ( lol ) .Nog een prettige dag , van iemand die houdt van een kinderlijke voorstelling van zaken , want die zijn minder gecomplikeerd en zuiverder ! Wordt als de kinderen zei mijn Heer ! Veel liefs , EB.
Ben blij dat je nog één Bijbel overgehouden hebt , daar ben ik Rembrandt heel dankbaar voor !!! ( lol ) .Nog een prettige dag , van iemand die houdt van een kinderlijke voorstelling van zaken , want die zijn minder gecomplikeerd en zuiverder ! Wordt als de kinderen zei mijn Heer ! Veel liefs , EB.
-
Fazal
Ja, en de heer heeft (zgz) ook gezegd: "laat de (onnozele) kinderen tot mij komen".
Maar dat was enkel geldig op iedere 28 december.
Als dat geen soort politiek is, dan weet ik het ook niet meer.
En wat is die zgn bijbel nu ook weer?
Juist!
Politiek, in de hoogst mogelijke graad!
Maar dat was enkel geldig op iedere 28 december.
Als dat geen soort politiek is, dan weet ik het ook niet meer.
En wat is die zgn bijbel nu ook weer?
Juist!
Politiek, in de hoogst mogelijke graad!
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Ebenhaezer schreef: wat dan in mijn ogen juist aanzet om toch hun eigen verkeerde weg verder te gaan .
ONMOGELIJK ..... want nog niet zo lang geleden werd er hier op het forum door U en Uw aanhang de stelling verkondigt dat "Alles wat de mensen uitvoeren georkestreerd is door ene "god" !
ONMOGELIJK ..... want nog niet zo lang geleden werd er hier op het forum door U en Uw aanhang de stelling verkondigt dat "Alles wat de mensen uitvoeren georkestreerd is door ene "god" !