Om na te denken (vervolg ).

hier is plaats voor alle wereldreligies
Fazal

07 aug 2013, 16:32

ebenhaezer schreef: Eerlijk zijn FAZAL , hoe kan een antwoord AANVAARDBAAR en ZINNIG zijn , als jij , noch in Schepper God , noch in Zijn Woord geloofd ? Onmogelijk dus ! want je hebt wel met een Bijbelgelovige te maken , die deze dingen schrijft , ja ? En hier wordt weldegelijk over RELIGIE gesproken , oké !
Ik zal jullie de rest van dit citaat maar besparen. Het staat te lezen op pagina 69.
Juist ja, op pagina soixante-neuf. :wink:
Maar als iemand dat een 'zinnig' antwoord noemt op mijn vragen, dan is die persoon zoal niet goed bij zijn zinnen! Een Bijbelgelovige (of bijgelovige) neemt dus klakkeloos, en zo goed als letterlijk, de woorden van de bijbel over, en kan bijgevolg met zijn/haar eigen redelijk verstand zulke vragen met de beste wil v/d wereld, niet beantwoorden. Dat staat vast. Ze mogen en durven, er zelfs geen eigen mening over hebben, want de Godsvrees is te groot.
Maar goed, dat wisten wij al langer dan vandaag. :roll:

Silver Wolf

07 aug 2013, 16:59

@ED
Zelfs nà je dood, wordt je bestolen en van je geprofiteerd! :cry:
EINDE CITAAT.

Beste ED,

Ik had vroeger een uitvaartverzekering (bij DELA) omdat ik solo leefde.
Maar ik heb dat intussen geschrapt (zelfs nog een beetje geld van DELA terug gekregen)
Mijn huidige schikkingen zijn simpel. Géén extra kosten op het sterfhuis.
- Geen doodsbrieven en dus ook geen postzegels.
- Geen krantenadvertentie
- Geen bidprentjes.
- Noch bloemen noch kransen.

Uiteindelijk heeft iedereen, die ooit de onweerstaanbare drang voelde opwellen om mij haar/zijn affectie te tonen (via een kaartje, een telefoontje, een bezoekje) daarvoor al meer dan 65 jaar de tijd gehad.
Ik hoef geen huichelaars met krokodillentranen, die zichzelf een podium zoeken op 't verdriet van anderen.

En bij de laatste rit...de kortste weg naar het crematorium en als 't kan in een (slaap)zak of hoeslaken en niet in een kist.
(Ps.: De moslimbroeders mogen wel 'n lijkwade gebruiken!)

Hopelijk past men de wetgeving nog aan en mag men mijn stoffelijke resten bij 't grof huisvuil zetten.
Of dat dan GFT of KGA zal zijn, hangt af van de pillen, die de dokters nog in mijn lijf proppen, om mijn bestaan te rekken.
Wat trouwens enkel dient om de statistieken van de levensverwachting op te krikken.
(Van levenskwaliteit is er daarbij meestal geen sprake!)

SW

talisman

07 aug 2013, 18:10

Silver Wolf schreef:@ED
Zelfs nà je dood, wordt je bestolen en van je geprofiteerd! :cry:
EINDE CITAAT.

Beste ED,

Ik had vroeger een uitvaartverzekering (bij DELA) omdat ik solo leefde.
Maar ik heb dat intussen geschrapt (zelfs nog een beetje geld van DELA terug gekregen)
Mijn huidige schikkingen zijn simpel. Géén extra kosten op het sterfhuis.
- Geen doodsbrieven en dus ook geen postzegels.
- Geen krantenadvertentie
- Geen bidprentjes.
- Noch bloemen noch kransen.
En bij crematie kan men ook nog de kist schrappen en op de urn kijken die men gebruikt op de strooiweide. Weer 1000 euro minder.

ED.

07 aug 2013, 18:15

SW, Volledig akkoord!

Dan zijn we al met twee. Ik hoef al die poppenkasterij en die krokodillen tranen ook al niet! Wie mij liefhad, die zal af en toe wel eens aan mij denken, zeker?. En Talisman. Al eens op een as-uitstrooiing geweest, wanneer de wind nogal tegenzat? :wink:

fotofant

07 aug 2013, 20:10

Ik kan jullie helemaal volgen, voor mij ook geen onnodige kosten en tierelantijntjes en geen krokodillentranen bij mijn begrafenis. Als iemand me graag een bloemeke geeft dan liefst nu en niet bij mijn begrafenis. Hopelijk volgen mijn nabestaanden mijn wensen op.
elk moment is belangrijk
Fazal

07 aug 2013, 20:28

fotofant schreef:Ik kan jullie helemaal volgen, voor mij ook geen onnodige kosten en tierelantijntjes en geen krokodillentranen bij mijn begrafenis. Als iemand me graag een bloemeke geeft dan liefst nu en niet bij mijn begrafenis. Hopelijk volgen mijn nabestaanden mijn wensen op.
Voor mijn part hetzelfde, en zelfs dat laatste (indien niet) kan mij niet schelen. Wat niet (meer) weet, niet (meer) deert.

janx

07 aug 2013, 23:18

Toen God de mensheid schiep , was het Zijn bedoeling , dat ze gelukkig zouden zijn in liefde en rechtvaardigheid tegenover Hem en elkaar . Ze waren ook vrij om zelf in alles te kiezen en ze hadden contact met Hem .
Ik zelf heb een andere mening, er is geen bedoeling maar een zekerheid. De mens zal gelukkig worden, echter deze zal zichzelf eerst alles van het leven eigen moeten maken.
Nadat ze verkeerd gekozen hadden tenopzichte van zichzelf , en daardoor van hun God afgeweken waren , was de mens verloren in zonde en ongerechtigheid ( moord enz . ) , en was het contact met God verbroken .
De mens kan niet verloren zijn enkel zichzelf vertragen in zijn ontwikkeling en wat maakt die vertraging dan? Het is de bewustwording van de mens dat deze kan beslissen aan een verlangen te voldoen zonder zich van de gevolgen bewust te zijn door onwetendheid hiervan. Hoe dan ook, het doormaken van de gevolgen zullen de mens wetend en bewuster maken. Maar zoals we al wel weten, zijn in één leventje soms geen of weinig positieve veranderingen waar te nemen maar dat is niet onoverkomelijk, er zijn zoals ik er van overtuigt ben, vele levens te leven.
Daarom bedacht de Schepper ( Vader , Zoon en H Geest ) , een REDDINSPLAN , dat ons terug met Hem zou verzoenen en redden van de eeuwige dood , want
Ze hielden van hun schepping . Toch normaal !
Zelf ga ik er vanuit dat liefde voor het al leven, en zeker voor de mens, deze mens Jezus zijn medemens wilde helpen om inzichten te geven van wat men is en deze een andere weg te wijzen om te leven dan enkel het volgen van die opgelegde rechten door de rijken en de sterksten.
Alleen een rechtvaardig en rein Iemand kon zo'n plan uitvoeren .
Jezus , de Zoon van God was zonder zonde , Hij alleen kon dat dus doen ( en dat zijn geen nonsens Fazal ) !
Hij was zelf mens geweest en wist dus wel hoe vreselijk het zou zijn , maar uit liefde voor ons , heeft Hij heel die lijdensweg doorgemaakt , tot alles was volbracht . Hij gaf vrijwillig Zijn leven af .
Ik denk meer dat elk mens even veel zoon van god is als Jezus. Er is geen scheiding van iets wat niet van god is anders dan de gedragingen van de mens. En zeker moet het bewustzijn van die Jezus op een hoger plan staan dan de aardse mens van die tijd en ook van de huidige tijd. Daarom kon hij zeggen aan mensen dat zijn/haar zonden vergeven zijn. Hij wist dat er geen zonden voor god zijn enkel oorzaak en gevolg.
ik zie de mens Jezus als een leven die het aardse al lang achter zich had gelaten en en zich bewust heeft laten herboren om de mens helpen om anders te gaan leven en te onderrichten wie en wat ze zijn. We weten de afloop, en ik denk dat hij dit ook wist omdat hij het vermogen had om de mens te kunnen doorgronden maar ook geweten zou hebben dat zijn aanwezigheid op aarde een verandering teweeg zou brengen, ja zeker, ook het negatieve wat de mens er van gemaakt heeft.
Na die 3 ellendige uren , waarin Hij al onze zonden op zich nam , terwijl de aarde beefde en er volledige duisternis kwam ( als ontsetting van dit vreselijk gebeuren , wat nooit toevallig kan gebeurd zijn ! ) , stond Hij na 3 dagen op uit de doden , want alles was volbracht voor de mensheid .Hij zei later : Wie in Mij geloofd heeft eeuwig leven !
Joh . 3 : 16
is het mooiste en belangrijkste vers uit de Bijbel :
Onzin van de zonden opzich nemen, hij liet gewoon zien dat geweld niet met geweld, en leed niet met leed beantwoord moet worden hij gaf de meest duidelijke voorbeeld van liefde voor de mens zoals hij die ook, denk ik, verkondigde.
Hij zei later : Wie in Mij geloofd heeft eeuwig leven !
Joh . 3 : 16

Onzin is dat, dit hebben de bijbel schrijvers er van gemaakt. Ik denk dat die Jezus heel goed wist dat elk leven eewig en onverwoestbaar is. Ik denk eerder dat hij gezegt zou kunnen hebben "gedenk mijn gesproken woorden en ga in vrede met uw naasten "
" Want zo lief had God de wereld , dat Hij zijn ééngeboren Zoon gegeven heeft , zodat ieder die in Hem geloofd , eeuwig leven heeft " !
Hoezo zijn enig geboren zoon? Wij allen, vrouwen, mannen en kinderen, zijn uit het zelfde als die Jezus.
En die God heeft al zijn voortbrengselen zonder onderscheid lief en alles is onderhevig aan de zelfde wetten van oorzaak en gevolg niets is daarvan uitgezonderd.
Alles is Één en die Éne is Alles.

ebenhaezer

10 aug 2013, 19:45

ED , vergeet dat tussendoortje van 6000 € maar , ook gelovigen houden van een treffelijke begrafenis ! Verder bedankt voor je uitvoerige berekening ! Ja , zo is dat nu eenmaal .

FAZAL , ik wist wel dat mijn antwoord voor jou niet ' zinnig ' zou zijn , en ik schreef je WAAROM , maar dat ging er blijkbaar niet in !
Wat dacht je anders , dat een BIJBELGELOVIGE de Bijbel NIET ZOU GELOVEN ??? . En wat in jouw ogen ' klakkeloos ' is , is bij mij : met vertrouwen en liefde Zijn Woord aanvaarden ! Met dankbaarheid en ontzag voor wat Hij allemaal tot stand bracht !
Maar daar kun jij en je vrienden niet bij , TE MOEILIJK ?
' Maar goed , dat weten we al langer dan vandaag ' ! Slaap lekker hoor !

JANX , een mooie uiteenzetting zeg , ook al heb je een andere mening , het klinkt niet slecht , het is jouw keuze , jouw levensweg , en dat begrijp ik . Maar wat jij ' onzin ' noemt , is voor mij ' zinvol ' , en wat jij bedoelt met de wetten van oorzaak en gevolg , is ook wel anders dan ik dat zie , zo is dat .
Als ' mens ' was Jezus inderdaad aan ons gelijk geworden , maar Hij was voordien en ook daarna wel de eeuwige en énige Zoon van God , zo zie ik dat . Toch bedankt Janx , voor je welwillendheid !

TALISMAN , vergeet nu niet onder dit alles jouw ' trolhandteken ' te zetten , want dat zou jammer zijn , ik zou het missen !!!

Veel liefs aan allen , EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

janx

12 aug 2013, 00:20

Om na te denken. Mensen zonder hersen massa en/of zeer weinig kunnen gewoon leven.
Dit kwam ik tegen op internet en daar ben ik best bij mee omdat ik nog al voor fantast werd versleten toen ik het een keer ter sprake bracht.
de link is:
http://www.zielenknijper.nl/mensen-zond ... aters.html

talisman

12 aug 2013, 05:21

janx schreef:Om na te denken. Mensen zonder hersen massa en/of zeer weinig kunnen gewoon leven.
Dit kwam ik tegen op internet en daar ben ik best bij mee omdat ik nog al voor fantast werd versleten toen ik het een keer ter sprake bracht.
de link is:
http://www.zielenknijper.nl/mensen-zond ... aters.html
.... en atheïsten. ( Wat dit in de titel komt doen is me een raadsel. )

fotofant

12 aug 2013, 10:29

Interessant onderwerp, maar onder een verkeerde titel. Ik vrees dat de drang naar sensatie er de atheïsten bij sleurt, maar ook "psychiaters" is niet goed gekozen in de titel. Psychiatrie is voornamelijk gericht op de "zieke" geest. Ik zou eerder "neurologen" in de titel schrijven.
Het is natuurlijk een goedkope manier om niet alleen een interessant item naar voor te brengen en tegelijkertijd psychiaters ed. in een slecht daglicht te plaatsen. We leven nu eenmaal in een zwart/wit maatschappij
elk moment is belangrijk

talisman

12 aug 2013, 11:11

fotofant schreef:Interessant onderwerp, maar onder een verkeerde titel. Ik vrees dat de drang naar sensatie er de atheïsten bij sleurt, maar ook "psychiaters" is niet goed gekozen in de titel. Psychiatrie is voornamelijk gericht op de "zieke" geest. Ik zou eerder "neurologen" in de titel schrijven.
Het is natuurlijk een goedkope manier om niet alleen een interessant item naar voor te brengen en tegelijkertijd psychiaters ed. in een slecht daglicht te plaatsen. We leven nu eenmaal in een zwart/wit maatschappij
Reporters zijn nu ook niet steeds een baken van verlichting. :lol:

fotofant

12 aug 2013, 19:17

janx schreef:Wat mij verbaast is eigenlijk dat aan het feitelijke onderwerp voorbij wordt gegaan namelijk,
Mensen zonder hersen massa en/of zeer weinig kunnen gewoon leven.
maar snap best dat het een moeilijk onderwerp is gezien de onbekendheid hierin.

Ik denk dat we daar als leek weinig zinnigs kunnen over zeggen. Bij wetenschappers is het een uitnodiging (aansporing) om verder fundamenteel onderzoek te verrichten naar het functioneren de mens en van de hersenen. Deze bevindingen gaan lijnrecht in tegen de algemeen aangenomen hypothesen (en proeven die gedaan werden) over de rol van de hersenen bij het functioneren. Zeker iets om op te volgen
elk moment is belangrijk

Silver Wolf

12 aug 2013, 21:51

http://wetenschap.infonu.nl/anatomie/67 ... abels.html
HIER :roll: staan enkele antwoorden op vragen over de hersenen...
En tegelijk worden een aantal fabels ontkracht.

Interessante lectuur.

SW

janx

13 aug 2013, 00:33

Helaas is het waar dat daar nog niets zinnig over gezegd kan worden met name door de wetenschap.
De wetenschap heeft nog niet kunnen vast stellen dat de mens meer is dan enkel been, vlees, bloed en niet te vergeten hersenen. Ik kan mij nog herinneren dat ik zo'n > 20 jaren terug en reportage heb gezien van een Engelse professor en zijn ontdekking dat een van zijn patiënten een leeg hoofd had en toch met goed gevolg de universiteit heeft afgemaakt. In die tijd moest men naar Zweden om een scan te maken, ik bedoel die gelaagde (plakjes) doorsnedes van een lichaamsdeel. Men was stom verbaast dat het inderdaad geen hersenmassa aanwezig was.
Ook heb ik jaren terug, ooit een artikel kunnen lezen dat men in WOII in de veldhospita's een aantal keren heeft moet ontdekken dat er soldaten waren zonder hersenmassa. Men heeft dit niet aan de grote klok willen hangen wegens het in diskrediet brengen van de wetenschap.
Nu is het zo, denk ik, dat deze mensen ( zonder hersenmassa) zo worden geboren en dat hun levensgeest verbinding maakt met het gehele zenuwstelsel en zo het lichamelijk kan besturen. Natuurlijk zijn er ook die het niet redden bij de geboorte, misschien wegens het nog relatieve te jonge levenskracht.
Maar dat is niet erg deze zielen worden gewoon weer daar geboren waar ze worden aangetrokken door de moeder bij de conceptie.
Mijn eigen overtuiging is dan ook dat hersenen enkel de verbinding zijn tussen je levensgeest (je bewustzijn ) en het lichaam en andersom dat het lichaam alle prikkels van je lichamelijke sensoren door geven aan je gevoel wat in wezen je levensgeest is. De werkzaamheid van je gevoel is je bewustzijn en daardoor die persoonlijkheid die je bent.