Verhalen uit de wereld
-
elisa20 - Lid geworden op: 01 nov 2008, 18:10
gustilpe,
'Fairtrade' de mensen meer bewust maken zal een goede evolutie zijn
'Ken jij soms ook het gevoel ..' schitterend verwoord .. . en ja... jij
kent dat gevoel en is je belevenis ,
je inzet en je levensvreugde ook
Wat een mooie herfstwandeling, en zo mooi geïllustreerd !
Ik heb genoten van je prachtige topic !
Lieve herfst groetjes,
elisa
'Fairtrade' de mensen meer bewust maken zal een goede evolutie zijn
'Ken jij soms ook het gevoel ..' schitterend verwoord .. . en ja... jij
kent dat gevoel en is je belevenis ,
je inzet en je levensvreugde ook
Wat een mooie herfstwandeling, en zo mooi geïllustreerd !
Ik heb genoten van je prachtige topic !
Lieve herfst groetjes,
elisa
-
YNA - Lid geworden op: 24 mar 2009, 20:34

Hallo Gustilpe,
Ja, zoals Neske al zei, het was gisteren geen weer om een hond door te jagen. Dus maar lekker warm thuis gebleven en alles eens doorgelezen. Mooie foto's van de natuur.
Nog een fijne avond lekker warm binnen.
liefs
Wees blij en geniet.
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16

geef jullie via dit meisje bloemen,
voor de mooie creaties die je maakt,
moment heb ik niet veel interesse en energie
om aan iets te beginnen, ben alleen maar moe,
ik sta nu op een laag pitje daarom weinig werkjes van mij.
vele groetjes van krakje,
bijgelezen
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.
-
ria - Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Gustilpe, wat had ik graag mee in de rij gestaan,
niet op de eerste plaats voor de choco en de koffie,
maar voor de vriendschap en het delen,
waarin jij (jullie) onovertroffen zijn.
Ook mooie foto's uit de natuur in je heerlijk dorp en omgeving.
Dank voor je bezoekjes.
ria

niet op de eerste plaats voor de choco en de koffie,
maar voor de vriendschap en het delen,
waarin jij (jullie) onovertroffen zijn.
Ook mooie foto's uit de natuur in je heerlijk dorp en omgeving.
Dank voor je bezoekjes.
ria

Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.
-
gustilpe - Lid geworden op: 04 okt 2007, 20:52
Aan alle bezoekers een heel lieve bedankt voor al het moois wat ik hier kon vinden. Ik beloof spoedig langs te komen!
Jaarmarkt 19 oktober 2013
De dag begint met een schitterende zonsopgang.
De jaarmarkt wordt zeker een voltreffer dit jaar.
Met de wagen rijd ik omstreeks 7u45 richting centrum, doch geraak het centrum niet meer binnen.
Waar laat ik de wagen achter?
De koffer is vol gestouwd met allerlei producten uit Peru.
Doch ik ben genoodzaakt te voet verder te stappen, het is een sleuren van jewelste met twee zware tassen, en af en toe een korte pauze, tot aan de kerk.
Daar is men reeds bezig onze tentjes op te zetten.
Zoals elk jaar nemen de trekkers van ontwikkelingssamenwerking uit onze gemeente deel aan het gebeuren.
De stand van 11.11.11 deelt dit jaar zoals op veel andere plaatsen gratis soep uit met als thema: ‘Ik kook van woede”.
Waarom?
870 miljoen mensen lijden vandaag honger. Dat is 1 op 8. Dat is schandalig en een schending van de mensenrechten. Toch produceert de wereld vandaag anderhalve keer meer voedsel dan nodig om iedereen te voeden. Honger is geen natuurverschijnsel, maar het gevolg van keuzes van mensen en onrechtvaardige structuren.
Jong en oud, vrijwilligers, groepen… iedereen kookt dit weekend soep en trekt ermee naar een plek in zijn/haar dorp of activiteit waar veel volk is, zoals hier de Jaarmarkt.
We komen samen op voor een coherent beleid tegen de honger en zetten onze politici onder druk om daar werk van te maken.
70 liter soep kunnen we uitdelen aan de passanten, een praatje, een lach, een handdruk en een foldertje. Met een gratis bekertje soep in de hand komen mensen tot gesprek met elkaar, ook dat heeft zijn meerwaarde.
Ondertussen is het aanschuiven bij de stand van de projecten.
Artesania uit Burkina Faso, India en Peru worden te koop aangeboden tot sponsoring van de projecten.
"Kom kijken, tafeldoeken, kindermutsen en truitjes, pennenzakjes, gsm-tasjes….. alles uit Peru".
De verkoop loopt goed, ook uit India en Burkina wordt heel wat verkocht.
Met dit mooi weder daagt er veel volk op, de soep draait op volle toeren, we komen handen tekort, doch heel spoedig krijgen we hulp van enkele vrijwilligers. Tegen 10u30 is 70 liter soep uitgedeeld, maar geen nood we bieden ook truffels aan ten voordele van 11.11.11 maar tegen betaling, alles kan niet gratis.
Achteraan de tent op grote herashekkens kunnen mensen foto’s bekijken van onze diverse projecten.
“Ik zag hier mooie veelkleurige truitjes, waar liggen die? Toch niet allemaal verkocht”
“Ja mevrouw” alles is verkocht. “Wanneer ga je terug naar Peru” “Misschien over drie jaar”
“Dat is lang wachten, ondertussen zijn de kinderen te groot”.
“Geen nood mevrouw, volgend jaar sta ik hier terug en ook verkoop ik geregeld bij andere gelegenheden, ik zorg wel dat ik een voorraad truitjes kan bekomen”
Gelukkig is er Myriam uit Tongeren die elk jaar tijdens de grote vakantie twee maanden in Peru verblijft, zij zal wel voor een voorraad truitjes zorgen, tot dan zit ik zonder.
gustilpe

foto's genomen in het begin van de dag, de grote massa moest nog komen maar dan was er geen tijd meer om foto's te nemen
Jaarmarkt 19 oktober 2013
De dag begint met een schitterende zonsopgang.
De jaarmarkt wordt zeker een voltreffer dit jaar.
Met de wagen rijd ik omstreeks 7u45 richting centrum, doch geraak het centrum niet meer binnen.
Waar laat ik de wagen achter?
De koffer is vol gestouwd met allerlei producten uit Peru.
Doch ik ben genoodzaakt te voet verder te stappen, het is een sleuren van jewelste met twee zware tassen, en af en toe een korte pauze, tot aan de kerk.
Daar is men reeds bezig onze tentjes op te zetten.
Zoals elk jaar nemen de trekkers van ontwikkelingssamenwerking uit onze gemeente deel aan het gebeuren.
De stand van 11.11.11 deelt dit jaar zoals op veel andere plaatsen gratis soep uit met als thema: ‘Ik kook van woede”.
Waarom?
870 miljoen mensen lijden vandaag honger. Dat is 1 op 8. Dat is schandalig en een schending van de mensenrechten. Toch produceert de wereld vandaag anderhalve keer meer voedsel dan nodig om iedereen te voeden. Honger is geen natuurverschijnsel, maar het gevolg van keuzes van mensen en onrechtvaardige structuren.
Jong en oud, vrijwilligers, groepen… iedereen kookt dit weekend soep en trekt ermee naar een plek in zijn/haar dorp of activiteit waar veel volk is, zoals hier de Jaarmarkt.
We komen samen op voor een coherent beleid tegen de honger en zetten onze politici onder druk om daar werk van te maken.
70 liter soep kunnen we uitdelen aan de passanten, een praatje, een lach, een handdruk en een foldertje. Met een gratis bekertje soep in de hand komen mensen tot gesprek met elkaar, ook dat heeft zijn meerwaarde.
Ondertussen is het aanschuiven bij de stand van de projecten.
Artesania uit Burkina Faso, India en Peru worden te koop aangeboden tot sponsoring van de projecten.
"Kom kijken, tafeldoeken, kindermutsen en truitjes, pennenzakjes, gsm-tasjes….. alles uit Peru".
De verkoop loopt goed, ook uit India en Burkina wordt heel wat verkocht.
Met dit mooi weder daagt er veel volk op, de soep draait op volle toeren, we komen handen tekort, doch heel spoedig krijgen we hulp van enkele vrijwilligers. Tegen 10u30 is 70 liter soep uitgedeeld, maar geen nood we bieden ook truffels aan ten voordele van 11.11.11 maar tegen betaling, alles kan niet gratis.
Achteraan de tent op grote herashekkens kunnen mensen foto’s bekijken van onze diverse projecten.
“Ik zag hier mooie veelkleurige truitjes, waar liggen die? Toch niet allemaal verkocht”
“Ja mevrouw” alles is verkocht. “Wanneer ga je terug naar Peru” “Misschien over drie jaar”
“Dat is lang wachten, ondertussen zijn de kinderen te groot”.
“Geen nood mevrouw, volgend jaar sta ik hier terug en ook verkoop ik geregeld bij andere gelegenheden, ik zorg wel dat ik een voorraad truitjes kan bekomen”
Gelukkig is er Myriam uit Tongeren die elk jaar tijdens de grote vakantie twee maanden in Peru verblijft, zij zal wel voor een voorraad truitjes zorgen, tot dan zit ik zonder.
gustilpe

foto's genomen in het begin van de dag, de grote massa moest nog komen maar dan was er geen tijd meer om foto's te nemenvriendschap is het kostbaarste geschenk!
-
Norman12 - Lid geworden op: 22 sep 2008, 22:00
.
Beste Gustilpe
Ik blijf jouw inzet bewonderen
Ikzelf voel mij machteloos want die verkeerde structuren , gemaakt door onredelijk hebzuchtige mensen , en in stand gehouden door alle machthebbers en politici van de wereld , zullen , op een paar laagjes vernis na, nooit veranderen

Beste Gustilpe
Ik blijf jouw inzet bewonderen
Ikzelf voel mij machteloos want die verkeerde structuren , gemaakt door onredelijk hebzuchtige mensen , en in stand gehouden door alle machthebbers en politici van de wereld , zullen , op een paar laagjes vernis na, nooit veranderen

.