Om na te denken (vervolg ).

hier is plaats voor alle wereldreligies
Gast

22 aug 2014, 21:10

"Een bruidsgemeente, een bruidegom" :lol: :lol:

Tarara, ik mijne bruidegom delen, nooit of vanzeleven!
Ge moogt hem hebben in uw bruidsgemeente, ik neem wel ergens een afslag naar weet-ik-veel-waar!

Een stuk van een harem zijn, dan ga ik nog liever naar het vagevuur!

Paul Siemons

22 aug 2014, 22:02

*leah* schreef:"Een bruidsgemeente, een bruidegom" :lol: :lol:

Tarara, ik mijne bruidegom delen, nooit of vanzeleven!
Ge moogt hem hebben in uw bruidsgemeente, ik neem wel ergens een afslag naar weet-ik-veel-waar!

Een stuk van een harem zijn, dan ga ik nog liever naar het vagevuur!

*leah* stel u voor zoiets als ouders te hebben... die laat ge toch onmiddellijk colloqueren zeker!

fotofant

22 aug 2014, 22:48

Zoveel klinkklare onzin heb ik nog nooit gehoord !!!!
Allé voor ons vrouwen ziet het er niet goed uit, maar waar blijven onze mannen? of worden dat ineens bruidsmeisjes?
Amai, je moet het maar kunnen om iemand zoveel zever wijs te maken.
De evangelies, dat begrijp ik nog dat iemand daarin gelooft, het OT al minder, dat is meer de fabeltjeskrant, maar dit is "Duizend-en-een nacht" !
elk moment is belangrijk

ebenhaezer

23 aug 2014, 15:43

Jammer , we hebben hier te doen met klinkklare onwetenden , die er niets van begrijpen , en er een zeverspelletje van maken . Zelfs een Talisman schijnt zich liever van den dommen te houden !
Nochtans spreekt de Bijbel duidelijke taal , zo lees ik in Luc. 20 : 34 - 38 ) :

EN JEZUS ANTWOORDDE , EN ZEI TEGEN HEN : DE KINDEREN ( mensen ) VAN DEZE WERELD TROUWEN EN WORDEN TEN HUWELIJK GEGEVEN , MAAR ZIJ DIE HET WAARD GEACHT ZIJN DIE TOEKOMSTIGE WERELD TE VERKRIJGEN , EN DE OPSTANDING UIT DE DODEN , ZULLEN NIET TROUWEN EN OOK NIET TEN HUWELIJK GEGEVEN WORDEN .
WANT ZIJ KUNNEN NIET MEER STERVEN , OMDAT ZIJ GELIJK ZIJN AAN ENGELEN . EN ZIJ ZIJN KINDEREN VAN GOD , OMDAT ZIJ KINDEREN VAN DE OPSTANDING ZIJN .
EN DAT DE DODEN OPGEWEKT ZULLEN WORDEN , HEEFT OOK MOZES DUIDELIJK TE KENNEN GEGEVEN BIJ DE DOORNSTRUIK , TOEN HIJ DE HEERE : DE GOD VAN ABRAHAM , DE GOD VAN IZAK , EN DE GOD VAN JACOB NOEMDE . GOD NU IS NIET EEN GOD VAN DE DODEN , MAAR VAN DE LEVENDEN , WANT VOOR HEM LEVEN ZIJ ALLEN !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

socrates

23 aug 2014, 16:11

Mijn oprechte bewondering gaat uit naar mensen die andere, op het eerste gezicht normale mensen, zo weten te conditioneren, dat die laatsten om het even wat als waarheid aannemen.
Er zijn hier ooit processen gevoerd en veroordelingen uitgesproken over handige verkopers die anderen in één lang weekend ervan overtuigden welke fantastische mensen zij wel waren. Uiteraard tegen royale vergoeding. (Leading Success people)
Bijbel believers krijgen hun vergoeding wel pas veel later. :wink:
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Silver Wolf

23 aug 2014, 16:13

EN JEZUS ANTWOORDDE , EN ZEI TEGEN HEN : DE KINDEREN ( mensen ) VAN DEZE WERELD TROUWEN EN WORDEN TEN HUWELIJK GEGEVEN , MAAR ZIJ DIE HET WAARD GEACHT ZIJN DIE TOEKOMSTIGE WERELD TE VERKRIJGEN , EN DE OPSTANDING UIT DE DODEN , ZULLEN NIET TROUWEN EN OOK NIET TEN HUWELIJK GEGEVEN WORDEN .
einde citaat :roll:

Vraag is, hoe kinds men als mens nog kan zijn, om even blindelings in dergelijke volksverlakkerij te trappen, als in het pakje, dat buurman zijn hond in de vroege ochtend voor uw deur kwam deponeren :!: :?:
Zo heeft een andere clown "MOON" van de "moon-sekte" die groepshuwelijken in elkaar gestoken en zijn volgelingen lopen ook in die val.

Een stuk hier al vaker aangeklaagde discriminatie zit vervat in deze sluwe zin...
MAAR ZIJ DIE HET WAARD GEACHT ZIJN DIE TOEKOMSTIGE WERELD TE VERKRIJGEN (sic).
Tja, dat liedje van het uitverkoren volk en/of de übermenschen kennen we intussen al uit het hoofd.

Al die leurders met hun eigen religie zijn en blijven dé tweedrachtzaaiers en oorlogsstokers bij uitstek.
Op naar ieder zijn eigen KALIFAAT :twisted:

sw

Silver Wolf

23 aug 2014, 16:23

Deze topic heet;
Om over na te denken....maar gezien ge hier met Bijbelse teksten om de oren wordt gekletst en uw brein eens duchtig wordt gewassen, hoeft en/of moogt ge zelfs helemaal niet na te denken.
Dat zal EB wel doen! Die is bevoegd en uitverkoren....
Afbeelding

sw

janx

23 aug 2014, 17:53

Die lucas toch, maar nog erger dat Ebenhaezer dit kan aannemen als zijnde een waarheid.
Maar ik denk dat die lucas een synoniem naam is van iemand vanuit een organisatie die daar voordeel in zag.
lucas schreef:DE KINDEREN ( mensen ) VAN DEZE WERELD TROUWEN EN WORDEN TEN HUWELIJK GEGEVEN , MAAR ZIJ DIE HET WAARD GEACHT ZIJN DIE TOEKOMSTIGE WERELD TE VERKRIJGEN , EN DE OPSTANDING UIT DE DODEN , ZULLEN NIET TROUWEN EN OOK NIET TEN HUWELIJK GEGEVEN WORDEN .
WANT ZIJ KUNNEN NIET MEER STERVEN , OMDAT ZIJ GELIJK ZIJN AAN ENGELEN . EN ZIJ ZIJN KINDEREN VAN GOD , OMDAT ZIJ KINDEREN VAN DE OPSTANDING ZIJN .
Het leven is enkel mogelijk door juist het vader en moederschap ( conform de bijbel "ga heen en vermenigvuldig u"), zowel in het dieren als plantenrijk.Of die tekst, van lucas, moet bedoelen dat iedereen maar aan jongt zonder huwelijkse staat. En zeker bij die zogenaamde opstanding mensen die hoeven ook niet te huwen als ik het zo lees. ... hi hi, wat en janboel zal dat zijn.
Alles is Één en die Éne is Alles.

bluevelvet

23 aug 2014, 19:10

Ebenhaezer haalt Lukas terecht aan omdat de Saduceeën even voordien de vraag stelden aan Jezus hoe het zat met een vrouw die telkens de broer van haar gestorven man trouwde en geen kinderen naliet (volgens de wet van Mozes), zo trouwde zij met de zeven broers die geen kinderen nalieten tot ook zij stierf. De Saduceeën geloofden niet in de opstanding, vandaar de strikvraag wiens vrouw zij zou zijn bij de opstanding (Lukas 20:27-29).
Deze verzen laten o.a. zien dat de Wet van Mozes zovele jaren later nog altijd goed bekend was onder de Joden !

Lukas heeft het eigenlijk over een 'andere' wereld waarin de doden zullen worden opgewekt, en niet in deze huidige waarin wij leven. De opgewekten zullen niet trouwen. Net zoals Noach en zijn familie overleefde na de zondvloed zal er een grote groep mensen overleven na de vernietiging waarvan Petrus in zijn tweede brief schrijft hoofdstuk 3 : 6 dat die toenmalige wereld vergaan is, verzwolgen door het water. 7 Maar de hemel en de aarde van nu zijn door hetzelfde woord opgespaard voor het vuur en bewaard voor de dag van het oordeel en de ondergang van de goddelozen.

Verder schrijft Petrus nog aan de gelovigen in vers 17 "Geliefde broeders en zusters, u weet van tevoren wat er gaat komen. Wees daarom op uw hoede en laat u niet meeslepen op de dwaalwegen van wettelozen. Laat uw standvastigheid niet varen."

De eerste christenen waren zeker van de opwekking der doden en Paulus schreef meerdere malen over de opstanding. Waarom zouden wij 2000 jaar later daar geen geloof meer aan hechten :roll:

talisman

23 aug 2014, 19:34

bluevelvet schreef:[/color]
De eerste christenen waren zeker van de opwekking der doden en Paulus schreef meerdere malen over de opstanding. Waarom zouden wij 2000 jaar later daar geen geloof meer aan hechten :roll:
Misschien omdat we nu wat meer ontwikkeld zijn... allee, de meesten toch. :roll:

socrates

23 aug 2014, 19:38

Waar zit de logica van die redenering. Zou ook de slimme Paulus dat hebben geloofd ? Waarom eerst doodgaan om dan wederop te staan ?Laat ons toch gewoon, zoals de heilige maagd Maria, levend naar de hemel gaan. dat spaart een hoop lasten en kosten en is bovendien beter woor het milieu ! :lol:

Reini

23 aug 2014, 19:40

socrates schreef:Waar zit de logica van die redenering. Zou ook de slimme Paulus dat hebben geloofd ? Waarom eerst doodgaan om dan wederop te staan ?Laat ons toch gewoon, zoals de heilige maagd Maria, levend naar de hemel gaan. dat spaart een hoop lasten en kosten en is bovendien beter woor het milieu ! :lol:
Staat uw raket al klaar Socrates ? ik koop een biljet voor een reis zonder terugkeer. Naar de zevende hemel ? Of waar stopt ze ?

socrates

23 aug 2014, 19:50

De raket stopt inderdaad pas in de 7de hemel, dat is dus nergens en nooit, want de hoeveelheid "zeven" is zo goed als ontelbaar. Zeven is natuurllijk ook het door een zeef halen van materie of ideeën? Dat wordt in deze rubriek veel gedaan. Men giet de werkelijkheid door de fijnmazige zeef Bijbel genoemd, waardoor de toekomst eigenlijk al vastligt. Leuk voor wie onzeker is. :idea:
Laatst gewijzigd door socrates op 23 aug 2014, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

23 aug 2014, 19:54

ebenhaezer schreef:Jammer , we hebben hier te doen met klinkklare onwetenden , die er niets van begrijpen , en er een zeverspelletje van maken . Zelfs een Talisman schijnt zich liever van den dommen te houden !
Nochtans spreekt de Bijbel duidelijke taal , zo lees ik in Luc. 20 : 34 - 38 ) :

EN DAT DE DODEN OPGEWEKT ZULLEN WORDEN , HEEFT OOK MOZES DUIDELIJK TE KENNEN GEGEVEN BIJ DE DOORNSTRUIK , TOEN HIJ DE HEERE : DE GOD VAN ABRAHAM , DE GOD VAN IZAK , EN DE GOD VAN JACOB NOEMDE . GOD NU IS NIET EEN GOD VAN DE DODEN , MAAR VAN DE LEVENDEN , WANT VOOR HEM LEVEN ZIJ ALLEN !
Ik zou toch maar goed oppassen met 'het woord van God' want die gabber verandert nogal gemakkelijk van gedacht. Hij zegt het ook op voorhand: Jeremia 18: 7-10

"‘Volk van Israël, ik kan met jullie hetzelfde doen als die pottenbakker – spreekt de HEER. Immers, jullie zijn in mijn handen als klei in de handen van een pottenbakker. De ene keer zeg ik tegen een volk en een koninkrijk dat ik het zal uitrukken, verwoesten en ombrengen – maar als dat volk met zijn kwalijke praktijken breekt, dan zie ik af van het onheil waarmee ik het wilde treffen. De andere keer zeg ik tegen een volk en een koninkrijk dat ik het zal opbouwen en planten – maar luistert dat volk daarna niet naar mij en doet het wat slecht is in mijn ogen, dan zie ik af van al het goede dat ik had beloofd te doen."

Nu mogen de getrouwen die alhier aanwezig zijn nog erg hun best doen, ze zullen hetzelfde lot ondergaan als de grootste gemene deler van het volk waartoe ze behoren. Dat ziet er niet zo best uit want er is behoorlijk wat zondigheid in deze wereld, nietwaar?

Maar misschien geldt dit enkel voor 'het volk van Israel' (zie de aanhef) en zitten wij onder alle omstandigheden goed?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Reini

23 aug 2014, 20:04

Blue schreef :
De eerste christenen waren zeker van de opwekking der doden en Paulus schreef meerdere malen over de opstanding. Waarom zouden wij 2000 jaar later daar geen geloof meer aan hechten

:roll:

Waarschijnlijk omdat we iets minder onwetend zijn ? Vergelijk dat stokoude geschrift eens met de realiteit meisje.
Inderdaad blijft de mensheid even slecht als vroeger, maar veel zogenaamde wonderen kon men naar het rijk der fabeltjes verwijzen.
Zet je oogkleppen eens af. :roll: Rol eens met je oogskes. You 'll see the light my child.