Schepper God , wie is Hij eigenlijk ?

hier is plaats voor alle wereldreligies

bluevelvet

28 jan 2015, 16:49

talisman schreef:
bluevelvet schreef:De Qumran rollen van ca. 2000 jaar oud bevestigen het bestaan van het VOLK ISRAEL, het bestaan van een VERLOSSER, MESSIAS of TELG VAN DAVID genoemd !
Ouder BV, veel ouder! Ze zijn zelfs vóór Christus beschreven. De Qumran rollen moet zowat tussen 300 en 250 v.C. dateren.
Deze meneer weet er alles over:
http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Eisenman
Op andere sites wordt melding gemaakt dat de Qumran-rollen zouden geschreven zijn van 250 v. Chr. tot zelfs ca. 70 na Chr. Omdat ook in de rollen gewag gemaakt wordt van de vernietiging van de tempel ! Dan kan het niets anders hé !

Silver Wolf

28 jan 2015, 17:04

:arrow:
Laatst gewijzigd door Silver Wolf op 01 feb 2015, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.

bluevelvet

28 jan 2015, 22:13

Kort kommentaar :

Kan iemand mij één reden opgeven waarom zuke huwelijken verboden zijn ?

talisman

29 jan 2015, 08:37

bluevelvet schreef:
talisman schreef:
bluevelvet schreef:De Qumran rollen van ca. 2000 jaar oud bevestigen het bestaan van het VOLK ISRAEL, het bestaan van een VERLOSSER, MESSIAS of TELG VAN DAVID genoemd !
Ouder BV, veel ouder! Ze zijn zelfs vóór Christus beschreven. De Qumran rollen moet zowat tussen 300 en 250 v.C. dateren.
Deze meneer weet er alles over:
http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Eisenman
Op andere sites wordt melding gemaakt dat de Qumran-rollen zouden geschreven zijn van 250 v. Chr. tot zelfs ca. 70 na Chr. Omdat ook in de rollen gewag gemaakt wordt van de vernietiging van de tempel ! Dan kan het niets anders hé !
Zeg ik iets anders soms ? Ik geef je nog 50 jaar krediet. :lol:
Ze zijn dus wel degelijk ouder dan 2000 jaar. :lol:
Het O.T. ( Tenach ) is geschreven tussen 620 en 500 v.C.
Nooit eens afgevraagd waarom uw versie van de messias van het geslacht David moest komen?

Silver Wolf

29 jan 2015, 17:44

:idea:
Laatst gewijzigd door Silver Wolf op 01 feb 2015, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.

bluevelvet

29 jan 2015, 18:10

Kort kommentaar, want nog altijd niet begrepen !

De Mozaïsche wet in het O.T. met zijn meer dan 600 wetten waar onder het Aäronse priesterschap, tabernakeldienst door de Levieten, offeren van dieren, graanoffers, besnijdenis, verboden te huwen met vreemde volkeren, verboden van bepaald voedsel te eten, enz.... in de tijd van de Israëlieten is opgeheven door het offer van Jezus, en werd samengevat in het N.T. door : God liefhebben en zijn naaste !
Dat is de (nieuwe) basis van het christianisme ! Er blijven dus nog een hele reeks wetten van kracht, zoals niet doden, niet stelen, niet liegen, niet bedriegen.......

Als men Silver Wolf zijn idee moesten volgen zullen we Joodse mannen en vrouwen te kort komen indien men ons zouden "bekeren" tot het Jodendom :idea:

talisman

29 jan 2015, 18:44

bluevelvet schreef:Kort kommentaar, want nog altijd niet begrepen !

De Mozaïsche wet in het O.T. met zijn meer dan 600 wetten waar onder het Aäronse priesterschap, tabernakeldienst door de Levieten, offeren van dieren, graanoffers, besnijdenis, verboden te huwen met vreemde volkeren, verboden van bepaald voedsel te eten, enz.... in de tijd van de Israëlieten is opgeheven door het offer van Jezus, en werd samengevat in het N.T. door : God liefhebben en zijn naaste !
Dat is de (nieuwe) basis van het christianisme ! Er blijven dus nog een hele reeks wetten van kracht, zoals niet doden, niet stelen, niet liegen, niet bedriegen.......

Als men Silver Wolf zijn idee moesten volgen zullen we Joodse mannen en vrouwen te kort komen indien men ons zouden "bekeren" tot het Jodendom :idea:
De god van de joden is van gedacht veranderd he Silver Wolf, dat is toch duidelijk. :lol:
Zijn ' zoon ' zag dit nog anders toen:
Matt.5 : 17 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen, om die te ontbinden, maar te vervullen.

18 Want voorwaar zeg Ik u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet een jota noch een tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied.

19 Zo wie dan een van deze minste geboden zal ontbonden, en de mensen alzo zal geleerd hebben, die zal de minste genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen; maar zo wie dezelve zal gedaan en geleerd hebben, die zal groot genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen.
:lol:

bluevelvet

29 jan 2015, 20:32

Talisman, je laat nogmaals eens zien dat je de bijbel niet genoeg kent om tegen mij te argumenteren. :lol:

Romeinen 2 : 28-29
28 Jood is men niet door zijn uiterlijk, en de besnijdenis is geen lichamelijke besnijdenis. 29 Jood is men door zijn innerlijk en de besnijdenis is een innerlijke besnijdenis. Het is het werk van de Geest, NIET een voorschrift uit de wet, dus wie innerlijk een Jood is, ontvangt geen lof van mensen maar van God.

1 Korinthiërs 7 : 17-19
17 In het algemeen: laat ieder in de positie blijven die de Heer hem heeft gegeven, blijven wat hij was toen God hem riep. Dat schrijf ik voor aan alle gemeenten. 18 Iemand die besneden was toen God hem riep, moet het niet ongedaan laten maken. Iemand die onbesneden was toen God hem riep, moet zich niet laten besnijden. 19 Het is volkomen onbelangrijk of men wel of niet besneden is, belangrijk is dat men de geboden van God in acht neemt.

2 Kolossenzen : 14 :
Hij heeft het document met voorschriften (de Wet) waarin wij werden aangeklaagd, uitgewist en het vernietigd door het aan het kruis te nagelen.
(NBV)

Het is een feit dat er in het begin van het christianisme onenigheden zijn ontstaan in verband met de besnijdenis. De enen vonden het niet meer nodig, de anderen wilden het verplichten. Dat laatste vooral voor niet-Joden. Maar iedereen was VRIJ om het te doen of te laten.

Hetzelfde was er met betrekking tot het innemen van al dan niet geofferd voedsel. (Romeinen 14 : 1-5)

talisman

29 jan 2015, 21:31

bluevelvet schreef:Talisman, je laat nogmaals eens zien dat je de bijbel niet genoeg kent om tegen mij te argumenteren. :lol:

Romeinen 2 : 28-29
28 Jood is men niet door zijn uiterlijk, en de besnijdenis is geen lichamelijke besnijdenis. 29 Jood is men door zijn innerlijk en de besnijdenis is een innerlijke besnijdenis. Het is het werk van de Geest, NIET een voorschrift uit de wet, dus wie innerlijk een Jood is, ontvangt geen lof van mensen maar van God.

1 Korinthiërs 7 : 17-19
17 In het algemeen: laat ieder in de positie blijven die de Heer hem heeft gegeven, blijven wat hij was toen God hem riep. Dat schrijf ik voor aan alle gemeenten. 18 Iemand die besneden was toen God hem riep, moet het niet ongedaan laten maken. Iemand die onbesneden was toen God hem riep, moet zich niet laten besnijden. 19 Het is volkomen onbelangrijk of men wel of niet besneden is, belangrijk is dat men de geboden van God in acht neemt.

2 Kolossenzen : 14 :
Hij heeft het document met voorschriften (de Wet) waarin wij werden aangeklaagd, uitgewist en het vernietigd door het aan het kruis te nagelen.
(NBV)

Het is een feit dat er in het begin van het christianisme onenigheden zijn ontstaan in verband met de besnijdenis. De enen vonden het niet meer nodig, de anderen wilden het verplichten. Dat laatste vooral voor niet-Joden. Maar iedereen was VRIJ om het te doen of te laten.

Hetzelfde was er met betrekking tot het innemen van al dan niet geofferd voedsel. (Romeinen 14 : 1-5)
:lol: :lol: :lol: Allemaal kul van Paulus. Hoeveel keer moet ik je nog herhalen dat Paulus hoegenaamd niks te maken heeft met de historische figuur Jezus. Hierdoor heeft zijn broer Jakobus nog dik ruzie met die fantast gehad. De Romeinen moesten hem ontzetten of ze hadden hem gestenigd. Ken jij je eigen boekje niet of moet ik blijven voorlezen. Goetjes aan je debielen sekte .

bluevelvet

31 jan 2015, 21:54

talisman schreef: Allemaal kul van Paulus. Hoeveel keer moet ik je nog herhalen dat Paulus hoegenaamd niks te maken heeft met de historische figuur Jezus. Hierdoor heeft zijn broer Jakobus nog dik ruzie met die fantast gehad. De Romeinen moesten hem ontzetten of ze hadden hem gestenigd. ebielen sekte .
Wat jij wil beweren over Paulus zie je volledig verkeerd !
Toen op een dag Paulus vergaderde met Jacobus en nog anderen vertelden ze hem dat ze horen zeggen hadden dat hij aan de Joden leerde dat zij hun kinderen niet moesten laten besnijden en niet meer naar de gebruiken van de Wet moesten leven. Ondanks dat de Wet al jaren afgeschaft was (door het offer van Jezus) betoonden de christenen nog altijd veel ijver voor de Mozaïsche Wet. De Farizeeën, die gelovig werden stonden erop dat de bekeerden zich lieten besnijden en de Wet van Mozes onderhielden. Daarom hadden de apostelen en oudere mannen een brief gestuurd aan de christelijke gemeenten en hen geschreven dat allen die zich bekeerden tot het christendom zich niet meer moesten laten besnijden. Vele Joden begrepen niet dat de wet, het oude verbond, was vervangen door het nieuwe verbond. De Mozaïsche wet was overbodig. (Galaten 5:1-2, 6)
Paulus die de apostel van de heidenen was leerde aan de bekeerden dat ze niet onder de Mozaïsche Wet stonden. Ook aan de Joden die hij tegenkwam predikte hij dat de wet van geen nut meer was. Maar Paulus legde geen VERPLICHTINGEN op inzake besnijdenis, of sabbat of voedsel.
Hij stelde zich heel soepel op (I Kor. 9:20) en vond het zelfs beter dat Timotheus zich liet besnijden (Paulus nam hem mee op zijn reizen) opdat de Joden hem niet zouden wantrouwen, vele Joden wisten dat zijn vader een Griek was. (Handelingen 16:3)
Paulus, Barnabas, Timotheus, Silas, Lukas,..... predikten allen wat zij op de vergadering te samen met de oudere mannen beslist hadden inzake besnijdenis.
Toen Paulus op een dag zich moest verdedigen voor het Sanhedrin, was hij zo mondig dat het Sanhedrin verdeeld geraakte (het Sanhedrin bestond uit Farizeeën en Sadduceeën) De Farizeeën vonden eigenlijk niets verkeerds in Paulus waarna er zo veel heibel ontstond tussen de twee sekten dat de militaire bevelhebber Paulus moest redden en ergens anders onderbrengen.
Toen Paulus op een dag voor de stadhouder moest verschijnen omdat Joden hem opnieuw wilden aanklagen deed hij beroep als Romeins burger op Caesar. In alles wat je leest over Paulus besef je de mondigheid van zijn verdediging. De stadhouder verweet Paulus zelfs van waanzinnigheid, maar ook Caesar moest toegeven dat hij noch de dood noch de boeien verdiende (Hand. 26:31)
In feite was de ijver van de Joodse christenen voor de Mozaïsche Wet een groot probleem waar Paulus mee te kampen had. (Hand. 21 : 20-21)

talisman

01 feb 2015, 04:22

bluevelvet schreef:
talisman schreef: Allemaal kul van Paulus. Hoeveel keer moet ik je nog herhalen dat Paulus hoegenaamd niks te maken heeft met de historische figuur Jezus. Hierdoor heeft zijn broer Jakobus nog dik ruzie met die fantast gehad. De Romeinen moesten hem ontzetten of ze hadden hem gestenigd. ebielen sekte .
Wat jij wil beweren over Paulus zie je volledig verkeerd !
Wat jij wil beweren is je reinste onzin van een geloofsfanaat.

bluevelvet

01 feb 2015, 23:56

Alles over Paulus haal ik uit de schrift, waar haal jij je informatie om te beweren dat het allemaal 'kul' is ?

Paulus was zeer geliefd bij de apostelen en de eerste christenen. (Handelingen 20 : 37-38 ). In alle steden waar hij predikte of wanneer hij bij andere apostelen op bezoek ging namen ze met veel droefheid afscheid van hem, en verzochten hem zelfs niet terug te gaan naar Jeruzalem omdat de Joden hem zouden uitleveren. Maar Paulus antwoordde: "Waarom proberen jullie me door je tranen te vermurwen? Ik ben niet alleen bereid me in Jeruzalem gevangen te laten nemen, maar ook om er te sterven omwille van de naam van de Heer Jezus." - Handelingen 21:13 (NBG)
En jij beweert dat Paulus niets te maken had met Jezus Christus terwijl hij zijn leven gegeven heeft voor zijn geloof in hem !

talisman

02 feb 2015, 07:50

bluevelvet schreef:Alles over Paulus haal ik uit de schrift, waar haal jij je informatie om te beweren dat het allemaal 'kul' is ?
Uit wetenschappelijke studies en niet uit reli-sites.
Paulus was zeer geliefd bij de apostelen en de eerste christenen. (Handelingen 20 : 37-38 ). In alle steden waar hij predikte of wanneer hij bij andere apostelen op bezoek ging namen ze met veel droefheid afscheid van hem, en verzochten hem zelfs niet terug te gaan naar Jeruzalem omdat de Joden hem zouden uitleveren. Maar Paulus antwoordde: "Waarom proberen jullie me door je tranen te vermurwen? Ik ben niet alleen bereid me in Jeruzalem gevangen te laten nemen, maar ook om er te sterven omwille van de naam van de Heer Jezus." - Handelingen 21:13 (NBG)
Dat waren wel zijn eigen volgelingen he slimmeken. Leer eens lezen en stop met dat voortdurend liegen en bedriegen. Mag dat wel van je sekte ?
En jij beweert dat Paulus niets te maken had met Jezus Christus terwijl hij zijn leven gegeven heeft voor zijn geloof in hem !
Juist, voor zijn geloof, maar niet dat van Jezus.

Paul Siemons

02 feb 2015, 09:15

Talisman schreef: Dat waren wel zijn eigen volgelingen he slimmeken. Leer eens lezen en stop met dat voortdurend liegen en bedriegen. Mag dat wel van je sekte ?

Of liegen mag ... het is zelfs erger HET MOET!!

bluevelvet

02 feb 2015, 19:01

talisman schreef:
bluevelvet schreef:Alles over Paulus haal ik uit de schrift, waar haal jij je informatie om te beweren dat het allemaal 'kul' is ?
Uit wetenschappelijke studies en niet uit reli-sites.
Om ons te komen wijsmaken dat Paulus een leugenaar was wat is daar wetenschappelijks aan :roll:
En religie-sites houden rekening met de schrift, of moeten ze informatie over de christenen gaan halen op evootjes-sites :lol: