Schepper God , wie is Hij eigenlijk ?
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
janx schreef:Hm ...in den beginnen was er alleen oerwoud geen steden niets van dat alles. Dus is het niet zo raar om te denken dat de mensheid gewoon vanuit die oerwouden zijn ontwikkeling heeft doorgemaakt. Dat zou ook kunnen betekenen dat door evolutie men vanuit het donkerehuidskleur is geëvolueerd naar een meer blankere, rood of geelachtige huiskleur dit wegens geografische klimaten en voedingsgewoontes enz. en dat die evolutie nog steeds gaande is.
Uit het schrijven van SW maak ik op dat hij twijfeld aan mijn boven staande opmerking.Silver Wolf schreef:![]()
![]()
:?:
Ik kom al eens in Nieuw Zeeland en Australië en heb daar ook vrienden gemaakt. Maar zag er nog geen nazaten van de eerste inwijkelingen die intussen op Aboriginals en/of Maori gelijken.
Trouwens wat dat rode ras betreft...Ik was in de U.S.A. o.a. nabij Monument Valley waar de Navajo (Indianen) een zogenaamd reservaat hebben.
En als ik - vooral de vrouwen - goed bekijk lijken ze veel meer op Aziaten dan op een "rood ras".
Dat Aziaten ooit via de Beringstraat naar Amerika zijn gemigreerd klinkt erg plausibel, maar ze hebben nog altijd die spleetvormige ogen en dik zwart haar. En zijn duidelijk Aziaten.
Maar jij schrijft het zelfde als ik alleen in iets andere bewoordingen Reini.
Maar als in Australië de mensheidheid is ontstaan, zie opm. SW, wie kan dan zeggen dat na het uitééndrijven van de aardkorst niet op die afzonderlijke delen ook mensen zijn ontstaan? En dan is de vraag van waaruit en hoe hebben zij zich gedeeld in het mannelijke en vrouwelijk geslacht?Reini schreef:Mogelijk na de verspreiding van stammen.... die dan zeer lang in een bepaald klimaat gingen leven. Getaande huid dient bv tot bescherming voor verbranding. Ook andere redenen kunnen een rol spelen. Mutaties bv. dikke lippen bij de neger.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Tja, allicht had die schepper vooraf voorraden kolen, olie en gas in dit wereldbolleken verstopt!? Hoewel de primitieve mensen nog stukjes hout tegen elkaar wreven en/of stenen tegen elkaar ketsten om het eerste vuur te kunnen maken....bluevelvet schreef:Allez, aan de evootjes nu. Waar zijn de DUIZENDEN en DUIZENDEN overgangsfossielen gebleven die volgens Darwin moesten bestaan hebben, alvast volgens ZIJN theorieKan me die mij niet aantonen dan mag de theorie de vuilbak in wegens gebrek aan bewijzen. Zo simpel is dat
En dan nu terug naar onze liefdevolle Schepper
En de eerste vormen van leven waren wel bacteriën, die enkel op stikstof leefden. Zuurstof zou hen gedood hebben!
Enne... wat de "NIET-EV-o's betreft die zich dus in dat scheppingssprookje blijven vastbijten, nog even dit detail.
Zoogdieren (Mammalia) vormen een klasse van warmbloedige, meestal levendbarende chordadieren die hun jongen zogen met borstvoeding. Ze zijn deel van de Amniota en zijn als zodanig het nauwst verwant aan de reptielen en vogels.
Tot de zoogdieren worden ruim 5500 soorten gerekend in meer dan 1250 geslachten, in ruim 150 families en in bijna 30 ordes.
HOE Noach die allemaal in zijn ark heeft gepropt en ze 40 dagen heeft weten in leven te houden, is weer zo'n kluchtig verhaal van de oplichters, die hun religie zelfs via seniorennet proberen te slijten.
sw
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Janx schreef :
Maar als in Australië de mensheidheid is ontstaan, zie opm. SW, wie kan dan zeggen dat na het uitééndrijven van de aardkorst niet op die afzonderlijke delen ook mensen zijn ontstaan? En dan is de vraag van waaruit en hoe hebben zij zich gedeeld in het mannelijke en vrouwelijk geslacht?
ja Janx, we weten welk soort geloof jij aanhangt en dan begrijp je er op den duur niks meer van.
De seksen waren toen toch al lang gevormd , denk je niet ?
De zoogdieren hadden al lang de juist gevormde organen om zich voort te planten, en daaruit kwamen wij voort.
Dat werd door de evolutie al voor ons geregeld.
Eerst zullen veel diersoorten een cloaca hebben gehad. Eén opening dus, waar alles in en uit ging. Mooi voorbeeld is de kip.
Daar was/is het blijkbaar niet nodig dat er een vagina en een anus vereist was.
Bij zoogdieren werd het al een stuk ingewikkelder en diegenen die de juiste onderdelen konden ontwikkelen, konden hun ras beveiligen en voortzetten.
Maar als in Australië de mensheidheid is ontstaan, zie opm. SW, wie kan dan zeggen dat na het uitééndrijven van de aardkorst niet op die afzonderlijke delen ook mensen zijn ontstaan? En dan is de vraag van waaruit en hoe hebben zij zich gedeeld in het mannelijke en vrouwelijk geslacht?
ja Janx, we weten welk soort geloof jij aanhangt en dan begrijp je er op den duur niks meer van.
De seksen waren toen toch al lang gevormd , denk je niet ?
De zoogdieren hadden al lang de juist gevormde organen om zich voort te planten, en daaruit kwamen wij voort.
Dat werd door de evolutie al voor ons geregeld.
Eerst zullen veel diersoorten een cloaca hebben gehad. Eén opening dus, waar alles in en uit ging. Mooi voorbeeld is de kip.
Daar was/is het blijkbaar niet nodig dat er een vagina en een anus vereist was.
Bij zoogdieren werd het al een stuk ingewikkelder en diegenen die de juiste onderdelen konden ontwikkelen, konden hun ras beveiligen en voortzetten.
-
Fazal
En euh ... zijn er soms bewijzen dat die oh zo liefdevolle schepper wèl bestaat, of is dat van JULLIE ook maar theorie!???bluevelvet schreef:Allez, aan de evootjes nu. Waar zijn de DUIZENDEN en DUIZENDEN overgangsfossielen gebleven die volgens Darwin moesten bestaan hebben, alvast volgens ZIJN theorieKan me die mij niet aantonen dan mag de theorie de vuilbak in wegens gebrek aan bewijzen. Zo simpel is dat
En dan nu terug naar onze liefdevolle Schepper
Smijt alle mogelijke religies ook maar in de vuilbak dan!
De wereld zal er op slag beter uitzien!!!
-
Echter ondanks alle kritiek op de Godheid is het wel zo dat het leven er is. Niemand van de aanwezigen binnen het forum kan met zekerheid zeggen hoe het leven is ontstaan Zelfs de wetenschap is niet bij machte om dit fenomeen te kunnen verklaren en komt niet verder dan vermoedens en kan enkel mee liften op alle gevonden aanwezige wetmatigheden meer niet. Daarom praat men ook van ontdekkingen en mede daardoor kan men gaan spreken van 'weten' nog onbewust van wat er meer kan zijn.
Ook zij die zeggen, er is niets meer dan wat ik zie en ervaar, kunnen het behoorlijk mis hebben. Ik zou zeggen sluit je niet af voor andere mogelijkheden dan het bekende in het heden.
Ook zij die zeggen, er is niets meer dan wat ik zie en ervaar, kunnen het behoorlijk mis hebben. Ik zou zeggen sluit je niet af voor andere mogelijkheden dan het bekende in het heden.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Ik zie nergens een "d" waar een "t" moet staan, dat is zeer ongewoon. Heeft de heer Janx een ghostwriter ? Dan was deze hierboven waarschijnlijk nog eens aan de beurt. Of is dat zijn gereïncarneerde zelf die af en toe de pen van hem overneemt ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Beste socrates hiermede geef je al aan dat het niet de inhoud is maar de geschreven taal die voor je belangrijk is. Ene ja, ... hi, soms heb ik het gevoel dat ik niet schrijf maar iets anders. Jij benoemd het als ghostwriter maar ik noem het als 'werkzame gevoel' wat in mij opkomt door wat en wie ? Weet jij het? Of is het enkel een werking van atomen en neutronen die zich in een bepaalde schikking hebben gevormd?socrates schreef:Ik zie nergens een "d" waar een "t" moet staan, dat is zeer ongewoon. Heeft de heer Janx een ghostwriter ? Dan was deze hierboven waarschijnlijk nog eens aan de beurt. Of is dat zijn gereïncarneerde zelf die af en toe de pen van hem overneemt ?