Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

tokkio

26 jul 2015, 12:35

Jobs vinden die er niet zijn gaat niet , maar met logisch nadenken en wat politieke moed wel, simpel en doeltreffend, als men voor iedere buitenlandse arbeider die hier komt werken maar in het buitenland is ingeschreven 5€ per uur extra taks oplegt, dan zullen er wel rap veel jobs komen. :D
Pas dan zal men zeggen eigen volk eerst :D
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

vercingetorix

26 jul 2015, 12:58

Jobs jobs jobs !
Wie gelooft dat nu in 's hemelsnaam ? In de rusthuizen : ze snakken naar meer personeel, maar ze MOGEN er geen aanwerven.
De bouw : idem, maar hier zijn de goedkope Oost-Europeanen in het spel, evanals in de transportsector.
Toch hebben ze iets gevonden waaruit hun ernst moet blijken : de pensioenleeftijd verhogen. Welke baas gaat nu in gods naam een half kreupel gewerkte bouwvakker aanwerven van 63j ?
Het is dus allemaal erg klaar en duidelijk : de "regering" doet de vrienden een plezier en/of zit zelf met hun vette graaivingers in die nieuwe bron van zelfverrijking. Daarom heel dit circus van langer werken, meer jobs ( die wettelijk onmogelijk zijn gemaakt ) minder pensioenleefmogelijkheden enz...
We zijn in een rotvaart aan het afglijden naar het feodale stelsel van weleer.
En onze kinderen en kleinkinderen zullen daar volop "slaaf" mogen spelen, als ze het schoon vragen tenminste.
wat baet den uyl een bril
als de caers niet branden wil

De kannibaal

26 jul 2015, 14:02

Wil. schreef:Er bestaat nogal wat verzet tegen het zwaarder belasten van energie. In een breder perspectief bekeken, was de toestand hier ook wel heel gunstig. De belastingdruk lag relatief laag.

Als (?) het nodig is om de mensen te ontraden om veel energie te gebruiken (opwarming vd aarde), dan is een belasting daarop een gepast middel vanuit het standpunt van de overheid. Tegelijk kan de last op arbeid naar beneden en wordt er enkel verschoven, niet verhoogd.

Man , man, gij lijkt wel een Europese profeet die de Heilige Boodschap komt verkondigen; Uw boodschap ondersteunt het Duitse Groene evangelie. De realiteit is veel minder Groen dan gij denkt. De groene energie doet in eerste instantie de Duitse economie draaien. Drie kwart van alle windturbines zijn van Duitse herkomst, en als ze niet door een Duits bedrijf worden vervaardigd, dan komt de winst zeker terecht bij een Duitse bank.
De boodschap die gij hier komt verkondigen staat haaks op het partijprogramma van Uw Vlaamse voorkeurspartij, tenzij ze ondertussen hun mening hebben herzien, want dat gebeurt helaas wel vaker.
Persoonlijk onderschrijf ik het standpunt van de NVA. Wij hebben nood aan nieuwe moderne nucleaire energie. Al de rest is bij de huidige technologische stand van zaken "spielerei" en manieren om de energie zo duur mogelijk en "verantwoord" aan de man te brengen.
Over de opwarming van de aarde zou ik mij enkel druk maken, in die zin, dat nieuwe nucleaire centrales best operationeel zijn in 2025. Ons algemeen opwarmingssysteem de zon, begint cyclische kuren te vertonen, en is zich aan het voorbereiden op tijdelijke rustfase. Uw windmolens gaat vast vriezen. De pessimisten verwachten de komst van een nieuwe ijstijd in 2030.
Persoonlijk zal ik er weinig last van hebben, maar ik denk vooral aan de vrouw, de kindjes en de kleinkindjes.
Fazal

26 jul 2015, 14:24

Van de regering (eender dewelke) hoeft men op niets te rekenen.
De discussies onder de verschillende politieke partijen over eender wat, (zie bvb in Villa Politica) zijn ronduit belachelijk te noemen, en halen bijgevolg hoegenaamd niets uit.

Mij maakt men zelfs niet wijs dat alle partijgenoten van eender welke partij, het eens zijn met elkaar. Zelfs, kritiek op genomen, of nog te nemen beslissingen, welke door de oppositie worden aangevochten, zijn belachelijk te noemen. Ze moeten zich gewoon (ook) eens laten horen, den ene al wat luidruchtiger dan de andere, om door hun potentiële kiezers niet vergeten te worden. Maar dat verandert niets aan de genomen beslissingen.

Dat den ene 100 Euro meer zal overhouden dan den andere ..., hij zal uiteindelijk voor alles toch meer moeten betalen dan hij krijgt.
Dus ook de gelukkigen(sic!), al is het maar een kleinigheid, hetgeen zo zal zijn, zullen er dus geen Eurocent aan overhouden. Integendeel!!!

En denk dan maar eens aan de minderheidsgroepen, zoals daar zijn, de gepensioneerden, langdurige zieken, invaliden, enzovoort, worden gediscrimineerd tot in het oneindige, en bijna van hun levensnoodzakelijke voorzieningen schaamteloos beroofd! Deze groepen zijn totaal weerloos, en er worden door de regering voortdurend verder uitgekleed. Zonder pardon!

Zij kunnen niet staken, 'moeilijk' betogen (hetgeen toch niet zou helpen), en nog minder eventjes de boel op stelten zetten, want men krijgt er nog geen 100 samen om ook maar iets te doen.

En nee, men hoeft daarvoor geen schade aan te richten.
Daar hoeven dus zéker geen onschuldigen voor te boeten!

Maar als er verkiezingen zijn, dan zijn ze daar allemaal, al moesten ze zich voortslepen, hetgeen sommigen ook doen.
Mijn partij, goeie partij, en we hopen er (alweer, en nog maar eens) het beste van.

Mijn oor ...! Na elke verkiezing is het weer prijs!
De discussies onder de kiezers beginnen dan nog maar.

Ah verdorie, je moest maar op die of die partij hebben gestemd!?
Op welke partij dan wel...??????????????????

Ik weet ook wel dat men niet voor iedereen goed kan doen, maar enige verbetering na de vorming van een nieuwe regering, heb ik nog nooit gemerkt.

Wil.

26 jul 2015, 15:04

De kannibaal schreef:
Wil. schreef:Er bestaat nogal wat verzet tegen het zwaarder belasten van energie. In een breder perspectief bekeken, was de toestand hier ook wel heel gunstig. De belastingdruk lag relatief laag.

Als (?) het nodig is om de mensen te ontraden om veel energie te gebruiken (opwarming vd aarde), dan is een belasting daarop een gepast middel vanuit het standpunt van de overheid. Tegelijk kan de last op arbeid naar beneden en wordt er enkel verschoven, niet verhoogd.

Man , man, gij lijkt wel een Europese profeet die de Heilige Boodschap komt verkondigen; Uw boodschap ondersteunt het Duitse Groene evangelie.
Je hebt mijn Heilige Boodschap niet begrepen. Ik stel enkel vast dat energie in dit land relatief weinig wordt belast. Zeker als we in een internationale context gaan zien.

De boodschap die gij hier komt verkondigen staat haaks op het partijprogramma van Uw Vlaamse voorkeurspartij, tenzij ze ondertussen hun mening hebben herzien, want dat gebeurt helaas wel vaker.
Als je de N-VA bedoelt, dan zul je met mij akkoord gaan dat zij energie zwaarder wil belasten. Dat is net wat ik ook zou doen.

Uw windmolens gaat vast vriezen. De pessimisten verwachten de komst van een nieuwe ijstijd in 2030.
Zou je eens kunnen aanhalen waar ik ook maar één regel heb geschreven over windmolens? Wat een doorzichtige drogredenering: eerst iemand iets in de mond leggen en dat vervolgens lekker afbreken. :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

oomski

26 jul 2015, 15:17

Wil, Don Quichot vocht ook tegen windmolens. :roll:
:lol:
Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open.

De kannibaal

26 jul 2015, 16:05

Wil. schreef:
Antwoorden op een tekst die met brokken aan mekaar wordt gelijmd is moeilijk ,daarom één gemeenschappelijk antwoord.
-De belasting op energie: In geen enkele techniek legt de Belg zoveel vindingrijkheid aan de dag, als in het innen van belastingen. Ogenschijnlijk zitten wij met de laagste belastingsgraad, maar indirect betalen wij het meest; het gaat van afschaffen van een gratis aanbod, een terugbetaling van groen certificaatjes, een toeslag op de kostprijs door een BTW verhoging; maar het wordt niet geteld als belasting. Ik vraag U what's in the name? Voor mij is het niks anders als platte belastingen die uiteindelijk terecht komen bij Overheidsinstellingen ( Fedraal of regionaal; het doet er niet toe, ze vechten zelfs onderling onbeschaamd voor de room).
Ten tweede: als belangrijkste partij militant, zijt gij nu handig een bocht aan het maken om te bewijzen dat Uw partij trouw onvoorwaardelijk is. Maar eigenlijk wil U partij nieuwe nucleaire centrales, en dient hiervoor een hoger energie prijs bedongen te worden om een financiering mogelijk te maken. Of hiervoor een hogere prijs noodzakelijk, laat ik persoonlijk in het midden, maar technisch gezien is het een must.
-Wie beweert dat hij niet meer kan slapen, uit bezorgdheid over de opwarming der aarde, maar anderzijds komt beweren dat een windmolen als energiebron nog in zijn gedachten is opgekomen, noemen wij bij ons thuis "ein spinner". (sorry, het vlaams ontsnapt mij).

MichelN

26 jul 2015, 16:57

De kannibaal schreef:De groene energie doet in eerste instantie de Duitse economie draaien. Drie kwart van alle windturbines zijn van Duitse herkomst, en als ze niet door een Duits bedrijf worden vervaardigd, dan komt de winst zeker terecht bij een Duitse bank.
Hu? De hernieuwbare energie doet de Duitse economie allerminst draaien, wel integendeel. Die 1,5% groei komt niet van windmolens maar in de eerste plaats van de export van luxewagens en machines, voornamelijk op de Aziatische markt.
Het spreekt vanzelf dat de Chinezen binnen de kortste keren de relatieve technische know-how voorsprong die de Duitsers voorlopig nog hebben zullen hebben bijgehaald en gewoon spullen aankopen om ze te kunnen namaken. Bye-bye export kapitaalsgoederen.

Ter overweging: was de Duitse elektriciteitskost in de industrie per MWH in 2007 nog 85€ was die in 2013 al opgelopen tot 135€. Over dezelfde periode beliep die in de US tussen de 48€ en 52€, ma.w. nagenoeg stabiel gebleven. Aanleiding voor chemiereus BASF om zijn investeringen de komende jaren in de Bondsrepubliek met twintig procent of meer terug te schroeven, wat de gevolgen zijn voor de 50K werknemers in Dtsl laat zich raden.

SGL Carbon, een belangrijke producent op gebied van glasvezeltechnologie (elektrische BMW's bv) gaat 200 miljoen dollar extra investeren, bovenop de nu al 100 miljoen, in de staat Washington-plant en niet in eigen land omdat ze ginds aan eenderde van de energiekost kunnen produceren.

En dan die fameuze megalomane Stromautobahn tussen Wilster in het uiterste noorden naar Grafenrheinfeld waarvan geen zinnig mens zelfs maar een ruwe schatting van de reële kost durft te maken, de modale Fritz en Gretl zullen alleszins grote ogen opzetten als ze ook de huidige 24 miljard jaarlijkse subsidies zelf zullen mogen ophoesten.
Gast

26 jul 2015, 18:09

MichelN schreef:...
Het spreekt vanzelf dat de Chinezen binnen de kortste keren de relatieve technische know-how voorsprong die de Duitsers voorlopig nog hebben zullen hebben bijgehaald en gewoon spullen aankopen om ze te kunnen namaken. Bye-bye export kapitaalsgoederen.
.....
De Chinezen hebben dezelfde know-how als de Duitsers , of zelfs nog meer dan dat ( de snelste trein , ruimtevaart , de langste brug ) ... Voor de Chinezen staat het ook nog altijd "chique" om met een BMW of Porsche te kunnen rondcrossen , vandaar hun Duitse import.

De kannibaal

26 jul 2015, 18:11

MichelN schreef:
De kannibaal schreef:De groene energie doet in eerste instantie de Duitse economie draaien. Drie kwart van alle windturbines zijn van Duitse herkomst, en als ze niet door een Duits bedrijf worden vervaardigd, dan komt de winst zeker terecht bij een Duitse bank.
Hu? De hernieuwbare energie doet de Duitse economie allerminst draaien, wel integendeel. Die 1,5% groei komt niet van windmolens maar in de eerste plaats van de export van luxewagens en machines, voornamelijk op de Aziatische markt.
Over details van de overige door U aangehaalde projecten, onthoud ik mij van alle commentaar door onwetendheid , maar op het vlak van windturbines staat Siemens sinds 2015 als eerste op de wereld ranglijst; Het marktaandeel van Siemens steeg met 3,6 procentpunt, naar 10,8 procent. General Electric en Vestas volgen op geringe afstand, met respectievelijk 10,2 en 10,1 procent. Het Chinese Goldwind staat op plaats vier, daarachter volgt het Duitse Enercon. Andere producenten volgen met een marktaandeel van 5 tot 2 procent. GE werd inderdaad verstoten van de eerste plaats, en dit ondanks kun aanval via Alsthom.
Het belang lijkt U ondergeschikt, maar een Belgisch concern dat voor 1.5 mljard € windturbines neerpoot in Nederland, voor 1 miljard $ windmolens neerplant in IOWA, 8 TW molens in GB, gans Noord Duitsland aan het uitrusten is, zou in ons Vlaanderen land gelauwerd worden met de hoogste onderscheidingen.
Of de chinezen de know-how van Duitsers gaan inhalen?? Het valt te betwijfelen. De Duitsers hebben hun rendementen juist verhoogd door middel van het gebruik van het Chinese Neodymium (voor de groene energiefanaten, voor de aanmaak van Neodymium sneuvelen jaarlijks massa's Chinezen) . Voor 4% hoger rendement, stoppen wij 100 Chinezen onder de grond. Hoe noemen ze het alweer .............Collateral Damage.
Een argument voor de NVA om toch maar te beginnen met de bouw van nucleaire centrales. De windmolens maken het noodzakelijk om de doden nu reeds onder de grond te steken, dit is alvast een zekerheid. Voor de nucleaire centrales vallen de doden misschien later, maar voorlopig is het alvast een onzekerheid. Wie zich zorgen maakt over de opwarming der aarde heeft stof tot nadenken.

Wil.

26 jul 2015, 23:04

De kannibaal schreef: Ten tweede: als belangrijkste partij militant, zijt gij nu handig een bocht aan het maken om te bewijzen dat Uw partij trouw onvoorwaardelijk is. Maar eigenlijk wil U partij nieuwe nucleaire centrales, en dient hiervoor een hoger energie prijs bedongen te worden om een financiering mogelijk te maken. Of hiervoor een hogere prijs noodzakelijk, laat ik persoonlijk in het midden, maar technisch gezien is het een must.
Bocht? Ik? Waarom zou ik een bocht moeten maken? Ik heb me niet uitgesproken over welke bron van energie er te verkiezen valt. Voor mij is het om het even waar de energie vandaan komt, zolang die maar voorradig zal zijn. En dat betwijfel ik wel degelijk maar dat is hier niet ter sprake gekomen. Je blijft me dus woorden in de mond leggen die ik niet heb gezegd. Drogredenering opbouwen is dat.
-Wie beweert dat hij niet meer kan slapen, uit bezorgdheid over de opwarming der aarde, maar anderzijds komt beweren dat een windmolen als energiebron nog in zijn gedachten is opgekomen, noemen wij bij ons thuis "ein spinner". (sorry, het vlaams ontsnapt mij).
Eens je op dreef bent, ben je moeilijk te stoppen, hé? Verwijs je naar mij met die "Wie niet meer kan slapen" ?? Haal dat stukje tekst dan maar eens boven. Nogmaals een drogredenering. Opwarming van de aarde: ik heb daar allerminst over geschreven omdat ik daarover te weinig weet. Ik laat het open en zal wel zien hoe ik me best aanpas. Maak je geen zorgen om mij; ik kom wel op mijn pootjes terecht.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn

27 jul 2015, 08:42

Er is nogwel een andere faktor voor behoud van jobs bij ons.
Bij de keuze voor een nieuwe eenheid bij mijn vroegere werkgever; was de keuze toch Antwerpen. Omdat de markt hoofdzakelijk voor Europa was en dat anders de vervoerskosten te hoog lagen.Tevens moesten de grondstoffen aanwezig zijn of gebracht worden. In Antwerpen was op het bedrijf dit allemaal aanwezig.
Dus zo gemakkelijk is het niet iets in een lageloonland te produceren.

pastoor

27 jul 2015, 09:31

Umicore Hoboken produceert nu in Zuid Korea.

De eerste stap ........?
voor de nr 1 in de wereld omtrent maximum recuperatie van metalen uit afvalproducten.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

pol55

27 jul 2015, 09:41

Lege zakken recht zetten....
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

De kannibaal

27 jul 2015, 11:09

pastoor schreef:Umicore Hoboken produceert nu in Zuid Korea.

De eerste stap ........?
voor de nr 1 in de wereld omtrent maximum recuperatie van metalen uit afvalproducten.
Ik ben hier niet helemaal van overtuigd , Mr Pastoor. Ze draaien voor het grootste gedeelte op Europees afval. Het is volgens mij nog steeds goedkoper om op het stort, de afval te verwerken, dan het eerst te moeten vervoeren.
Het is wel zo dat het niet opgaat voor elke materiaal recuperatie, zoals bv goud.