MARIA, MOEDER van de HEER ( Deel 2 )

hier is plaats voor alle wereldreligies

Vesselin

08 mei 2015, 17:09

Dat weet ik wel, vermaard kookwonder, maar dit was... euh... anders.
Ik heb al spijt dat ik erover begonnen ben.
Laa-maar...
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain

bocuse

08 mei 2015, 21:37

Vesselin schreef:Dat weet ik wel, vermaard kookwonder, maar dit was... euh... anders.
Ik heb al spijt dat ik erover begonnen ben.
Laa-maar...
Nooit spijt hebben over iets wat je gedaan hebt, enkel over iets wat je niet gedaan hebt ...
Gast

10 mei 2015, 07:56

Tijd om eens te voet naar Scherpenheuvel te gaan gasten.

Vesselin

10 mei 2015, 09:16

Op mijn klompen?
Afbeelding
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain

janx

25 mei 2015, 22:45

werewoef schreef:]Das mijn beschouwing althans, maar çoit , iedereen mag gerust dit onozel vinden . Je bent er mee groot gebracht of niette .
Weet je werewoef de mens is gevoel wat huist in een lichaam om zich alles eigen te maken. Velen zijn ons al voorbij en velen zijn op de weg naar onze huidige staat van leven. En zo zijn er grensgebieden in het waarnemen van uitgestraalde gevoelens van zij die ons vooruit zijn in hun gevoel ontwikkeling. Dat is voor mij een normaal iets en voor velen is het een onmogelijkheid. Echter velen van deze laatsten zijn ook onderhevig aan die gevoelens, zonder zich er bewust van te zijn, en denken enkel dat die gevoelens vanuit hun zelf komen misschien mede door een hogere schoolse opleiding? Als ik zo de voorbije eeuw beschouw dan is het opmerkelijk hoeveel kennis de mensheid heeft verworven dit ten opzichte van de vele eeuwen daarvoor. Allemaal eigen menselijk werk of misschien toch ook wel wat inspiratie vanuit gene zijde? Ach, onzin natuurlijk, of?
Alles is Één en die Éne is Alles.

werewoef

26 mei 2015, 20:39

Een heel mooi voorbeeld hiervan is de "" vliegerij "" of de Luchtvaart . Begonnen ongeveer in 1890 mer fietsen met aangehechte vleugels tot het neer poten van een sonde op een komeet . Nauwelijks nog te vatten . Maar Janks, je kan toch moeilijk ontkennen dat de twintigste eeuw niet van den Duivel was . Zoveel dood en vernieling ...

Hopelijk richt deze eeuw zich wat meer naar het spirituele . Ik kijk er verwachtend en hoopvol naar uit , maar veel tekens aan de wand heb ik nog niet kunnen bespeuren .

mvg-werewoef
AMEN en AUM

werewoef

12 aug 2015, 17:24

Ziehier een indrukwekkende video ( 3,5 min ) van het bezoek van Ingrid Betancourt aan de grot van Lourdes . Ingrid was 10 jaar gijzelaar in een Afrikaans land . Tis erg ontroerend hoe ze in haar eigen woorden O.L.Vrouwe bedankt voor haar bevrijding . Ik weet echter niet hoelang dit filmpje nog beschikbaar gaat zijn .

http://fr.lourdes-france.org/tv-lourdes ... QWumILJSS8

mvg-werewoef
AMEN en AUM

werewoef

14 aug 2015, 23:08

Morgen zaterdag 15 augustus viert de christen-gemeenschap het feest van Maria's opneming in de hemel .
In deze lofzang komend uit de Kleine Getijden ter eere van Jezus' Heilig Hart kan je lezen waarom Jezus Zijn lieve Moeder zoo graag bij zich houdt in de hemel :

Door haar liefdegloed gedrongen,
Haakt met onverpoosde zuchten
' Hart der Moeder, zich vergetend,
Naar het Hart des Zoons, haar Jezus .

Beide houdt de liefde samen
Met onbreekb'ren band omsloten ;
't Eene blaakt van 't vuur des and'ren
En vergeldt om strijd de liefde.

Hart van Jezus, 't hemelsch zoete,
Vriendenhart voor reine zielen,
Liefde uit reine harten vragend,
Heersch als vorst in aller harten .

Amen.

Bij dezen voeg ik nog een mooie website-link met eindeloze fotos in verband met de Ten Hemel Opneming van Onze Lieve Vrouwe .

http://www.flickriver.com/search/Virgin ... ssumption/

Allerbeste groeten,

Werewoef
AMEN en AUM

talisman

15 aug 2015, 05:57

https://nl.wikipedia.org/wiki/Maria-Tenhemelopneming

Hoe krijgen ze dit vandaag nog verkocht. :roll:

socrates

15 aug 2015, 16:34

Bij de grote beurscrack van de jaren dertig was Maria dus wel aanwezig, bij de financiële crisis van 2008 bleef ze opvallend afwezig. Mogen we daaruit hoopvol besluiten dat 2008 dus veel minder erg was dan we eerst dachten?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Paca

17 aug 2015, 02:39

My god! (dichterlijke vrijheid van een atheïst!). Hier wordt wat afgeluld zeg! Hopelijk besteden sommigen hier evenveel inspanning aan wat werkelijk belangrijk is.

werewoef

19 sep 2015, 23:36

Te laat opgemerkt dat vandaag de dag was van de verschijning van de Moeder Gods in Salette, een Alpendorpje niet ver van Grenoble in het jaar 1846 .

Een boodschap van de Heilige Maria die niet zo opbeurend was . Wat deze verschijning opmerkelijk maakt is dat deze 12 jaar eerder was dan in Lourdes .

Wil je meer vernemen klik dan op onderstaande :

- www.marypages.com/LaSaletteNL1.htm

werewoef
AMEN en AUM
Fazal

20 sep 2015, 16:02

Ach meneer (???), of mevrouw (???), (en wààròm mogen we dat niet weten!?)
u ziet, en gelooft in spoken! En als je ze zelf niet hebt gezien, geloof je (blijkbaar onvoorwaardelijk) degenen die u dat trachten wijs te maken!
Ikzelf heb nog nooit een verschijning gezien! U soms wel ...??? :roll:

Ik vermoed dat jij een vrouw bent!? Alhoewel er ook zulke mannen bestaan.
Het is toch oh zo gemakkelijk klakkeloos aan te nemen wat anderen u vertellen.
Daar is tenslotte alle geloof op gebaseerd. En verder ..., niet teveel over nadenken a.u.b.!
Dat is geestelijk enorm vermoeiend, en is dan eigenlijk ook niet meer nodig. :wink:

Ik ken persoonlijk zo'n man, hij had een verkoudheid, en is ervan genezen. ('t Ware nog spijtig!). En geloof het of niet, maar hij is ervan overtuigd dat Jezus hem heeft geholpen!??? Telkens als wij elkaar ontmoeten, is het van Jezus hier, en van Jezus daar ...!???

Ik kan mij, eerlijk gezegd, niet snel genoeg uit de voeten maken, want die man lijkt mij echt bezeten, en aldus zo zot als een dubbele achterdeur.
Het is een verlossing om van hem af te zijn, en ja, zelfs hem liever niet tegen het lijf te lopen.

Maar helaas, hij is niet de enige om om die redenen zo snel mogelijk, en liefst zo ver mogelijk, van weg te vluchten. :?

werewoef

20 sep 2015, 17:40

En al die overige honderdduizenden gelovigen die bedevaartsoorden gaan bezoeken ? Zijn die ook dan allemaal zo zot als een achterdeur ? Als je voor dit grote aantal mensen moet weg rennen, dan vrees ik dat er geen plaats zal zijn op deze aardkloot waar je nog schuil kan gaan . :lol:

mvg-werewoef
AMEN en AUM
Fazal

20 sep 2015, 17:52

werewoef schreef:En al die overige honderdduizenden gelovigen die bedevaartsoorden gaan bezoeken ? Zijn die ook dan allemaal zo zot als een achterdeur ? Als je voor dit grote aantal mensen moet weg rennen, dan vrees ik dat er geen plaats zal zijn op deze aardkloot waar je nog schuil kan gaan . :lol:

mvg-werewoef
Wat dacht je ..., dat er hier 'slèchts' honderdduizenden dolgedraaide 'bijgelovigen' op deze aardkloot rondlopen??? Nee dus, er zijn er véél meer dan dat! Het is toch zo dat onze lieven here zijn getal moet hebben nietwaar!? En dat hij niet met zo weinig tevreden is, heeft hij al meermaals bewezen! Kijk maar naar alle zgn 'gods'dienstige'(sic!) oorlogen welke men ten huidigen dage in al die achterlijke landen voert.
U bent dus zéker niet alleen als u dat kan troosten! Ik hoop in ieder geval van wel! Er zijn in de loop der tijden, ook méér dan honderdduizenden slachtoffers aan het Christelijke geloof gevallen. En al deze slachtingen, werden ook door honderdduizenden zgn Christenen uitgevoerd!