onmogelijk buitenlandse nrs te bellen

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

anneroos

15 dec 2015, 22:27

Beste mensen,
ik zit al een hele tijd met het probleem dat ik geen vaste nrs in het buitenland kan bellen.
ik heb een pre-paid kaart bij Proximu* en er staat zeker 16 € belkrediet op.
telkens ik een nr (Duitsland) wil bellen, hoor ik dat het nr niet bereikbaar is ...
ik was al in de Proximu*winkel en dat meisje zei dat het aan het nr lag.
maar geen enkel nr lukt :roll: :roll:
het nr. bestaat, is correct en door niemand van ons beiden (het gaat om ex-collega's) geblokkeerd of wat dan ook.
pffffffffffff, heel vervelend.
een GSM nr naar het buitenland lukt wel.

en ja, ik bel er het voornr 0049 voor en dan de volgende 0 weglaten en dan het abonnenummer zolas het hoort.
ben beetje radeloos aan 't worden.

een tip zou welkom zijn,
alvast bedankt!!

paullamb

16 dec 2015, 00:03

Een tip of oplossing kan ik u niet geven
Maar het is iets raar.

Ik zou alleszins met een ander toestel of uw vast toestel het Duits nummer proberen en zeker meerdere.
Als u verbinding krijgt, dan is er iets aan uw gsm

En als u geen verbinding krijgt, dan is of zijn het oude nummers

Paul Siemons

16 dec 2015, 08:19

Heeft die ex-collega het nummer van uw GSM ? Zoja, laat die dan eens van die vaste lijn naar uwe GSM bellen dan krijg je toch het nummer en bel daarmee eens terug?

anneroos

16 dec 2015, 08:30

heel erg bedankt voor jullie reacties.

het zijn alvast geen oude nummers!!
mijn ex-collega kan mij opbellen met haar vast nr naar mijn GSM maar omgekeerd lukt niet!!!!
heel vreemd en vervelend.
precies of ik wil haar niet horen, wat helemaal niet klopt!

zelf heb ik geen vast toestel om het op die manier te proberen.
ik ga ermee terug naar Proximu*, die moeten het helpen oplossen!!!
ik heb een eenvoudig Noki* toestel en vroeger met een abo bij Telene* lukte alles wonderwel.
maar ik heb omgeschakeld naar Proximu* omdat er hier van Telene* geen ontvangst was , ik zit in een nieuw gebouw en blijkbaar hebben de andere bewoners hetzelfde probleem gehad.

op naar Proximu*

anneroos

18 dec 2015, 11:00

gisteren nog eens in de Proximu* geweest : zelfde uitleg, die dame kan er niets aan doen, alles is in orde, zei ze :roll:
ze raadde me zelfs aan om van provider te veranderen, dat is nogal reclame voor haar eigen winkel!!!!
en zeggen dat ik pas paar maanden overgeschakeld ben naar Pro*imus omdat ik hier met Telene* geen ontvangst had. :roll:

gisteravond belde ik dan de klantendienst en zij zouden het uitvissen en tegen deze middag antwoord geven.
allez, ze hebben nog één uur tijd om dat te doen :roll: :roll:

ben benieuwd...

Prima Vera

18 dec 2015, 11:08

Anneroos waarom al die * ???? Leest verschrikkelijk slecht hoor.

anneroos

18 dec 2015, 11:29

leest dat zo moeilijk???
zijn die ***** dan niet te zien???
ik veronderstel dat iedereen weet waarover het gaat met slechts één ontbrekende letter.
eigenlijk beetje om te voorkomen als er mensen die woorden googelen dat ze dan hier terecht komen.
niet meer en niet minder, hoor!!! :wink:

Prima Vera

18 dec 2015, 11:40

Ach zo !!! Als je dan zo'n schrik hebt, kom dan niet op een forum. Sorry hoor. Maar ik vind het stom.

Danny.

18 dec 2015, 11:54

Anneroos, zet dan overal ******** in plaats van je schuilnaam en woonplaats te vermelden :wink:
Zonder nonkel Google te vragen te zoeken naar Proximus of Telenet, het volgende gevonden :wink:

Afbeelding
Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

paullamb

18 dec 2015, 12:04

Als u belt met uw Gsm naar een binnenlands nummer, lukt dat wel?
Kent u eventueel een Nederlands nummer waar u eens kan testen!

Als u belt naar Duitsland, hoort u dan rinkelen . Als hij niets doet, zou het kunnen dat de roaming niet werkt, maar dat moest die Proximus dame toch kunnen zien.

anneroos

18 dec 2015, 14:52

Danny en Prima Vera, dat is even schrikken met jullie botte antwoorden.
Ik ben dat niet gewoon, op een ander forum deden we dat met die *** en nooit iemand die daar een opmerking over had.

pfffffff...

Paullamb, binnenlandse nummers zowel vast als GSM gaan zonder problemen.
Een Nederlands nr. zal ik eens testen, heb dat tot hiertoe nog niet gedaan.
Als ik naar Duitsland bel hoor ik geen verbinding maar een paar piepetonen en dan een stem die zegt dat 'het nr. niet in gebruik is' ofwel komt er op mijn schermpje de mededeling :'controleer netwerken'
Proximus heeft zich nog niet gemeld, ik zal eens bij een andere winkel langsgaan, denk ik

Heb net geprobeerd een NL nr te bellen en dat lukt zoner enig probleem!!
heel vreemd!!!
Laatst gewijzigd door anneroos op 18 dec 2015, 15:16, 2 keer totaal gewijzigd.

Prima Vera

18 dec 2015, 15:04

anneroos schreef:Danny en Prima Vera, dat is even schrikken met jullie botte antwoorden.
Ik ben dat niet gewoon, op een ander forum deden we dat met die *** en nooit iemand die daar een opmerking over had.
pfffffff...

Paullamb, binnenlandse nummers zowel vast als GSM gaan zonder problemen.
Een Nederlands nr. zal ik eens testen, heb dat tot hiertoe nog niet gedaan.
Als ik naar Duitsland bel hoor ik geen verbinding maar een paar piepetonen en dan een stem die zegt dat 'het nr. niet in gebruik is' ofwel komt er op mijn schermpje de mededeling :'controleer netwerken'
Proximus heeft zich nog niet gemeld, ik zal eens bij een andere winkel langsgaan, denk ik.
Sorry dat je dat bot vindt maar niet iedereen is zo rechtuit als wij. Ik wind er geen doekjes rond en loop voor niemand op eieren. Dat is mijn stijl niet. En als ze er geen graten in zagen op dat ander forum, des te beter voor hen. Maar zoals je zag en las was je denkwijze volledig onterecht want het helpt niet. Dus we hebben je moeite én onwijsheid bespaard !!! :wink:

anneroos

18 dec 2015, 15:17

ik kwam hier langs om eventueel een antwoord te vinden op mijn vraag en niet om te laten spotten met me.

paullamb

18 dec 2015, 15:19

Persoonlijk zou ik op het net eens een Duits nummer zoeken en een test doen, als hij rinkelt ,haakt u gewoon in.

Het zou er toch kunnen op wijzen dat die Duitse nummers niet meer geldig zijn. Indien u wil kan u via PB of mail ( zie onderaan mijn naam) eens het bewuste nummer doorgeven. Ik probeer dan ook even.

anneroos

18 dec 2015, 15:42

hoop dat het probleem opgelost is.
heb naar de inlichtingen D gebeld en er ontbreekt één cijfer die ze toegevoegd hebben aan het nr dat ik zocht omdat het al een heeeeeeeeeeel oud bestaand nr was, hebben ze dat veranderd.
ik was daar (nog) niet van op de hoogte.
deze avond eens testen, want de persoon in kwestie is nu niet thuis, maar het rinkelt in elk geval!!