Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

De kannibaal

27 jan 2016, 19:50

davang schreef:
De kannibaal schreef:

Het is best om zoveel mogelijk Oosterweel vandaag buiten de discussie te houden, want nu ze gaan moeten betalen om door de Leopold II tunnel te rijden in Brussel zijn de Vlaams Nationalisten in alle staten van opwinding geraakt.
Kwade tongen durven zelfs een bedrag vermelden van 12 € per dag. Men spreekt wel over het feit dat het vooral de Vlamingen zijn die zullen betalen, maar het gaat uiteraard in hoofdzaak om de Vlaamse en Europese ambtenaren. De ambtenaar zelf zal het waarschijnlijk zoals gewoonlijk geen fluit kunnen schelen, want als netto-ontvanger is hij geen enkele bijdrage verschuldigd. De Vlaamse regering is echter des te opgewondener:
De NVA-ers dreigen reeds met de creatie van een Vlaamse hoofdstad. De keuze ligt voor de hand Antwerpen, maar Gent ligt eigenlijk centraler in Vlaamstalig land gebied. Niet voor de Limburgers, maar voor de Vlaams nationalisten van weinig economische betekenis. Er staan ons nog verhitte debatten te wachten.
Waarom de Nationalisten zich zo opwinden blijft een open vraag; voor de Liefkenshoek tunnel betaalt met al jaren tol, tolheffing is één van de denkpistes voor de bouw van de Oosterweel verbinding........als er ten minste ooit iets van in huis komt.
Wel vergeet je dat de 'Vlaming' die tunnels zelf heeft volledig mogen/moeten betalen, 'dank aan de transfers'... :roll: :o :x

Nu er nog eens moeten voor betalen om ze te 'gebruiken'... 8O

En wacht maar af wie de nodige herstelling zal bekostigen, zelfs al steigeren er nu enkele zoetwater Vlaams nationalisten....

Wel kort van geheugen hoor ... :roll: :)
Het heeft heel weinig met geheugen te maken, maar alles met realisme. Altijd maar de eeuwige geldtransfers. De tjeven gingen zoveel jaren geleden eens berekenen hoeveel de geld transfers nu eigenlijk bedroegen. Besluit: nog steeds geen onaanvechtbare cijfers op tafel. Als de Vlaming de tunnels in Brussel betaald heeft, dan hebben de Walen de volledige uitbouw van de haven van Zeebrugge betaald, de Rupel tunnel, de Craeybeckxtunnel, en zo kan ik nog een half uur verder schrijven. En dan volgt direct het antwoord: compensaties mijnheer, de Waal zou niks geïnvesteerd hebben zonder compensaties. De Brusselse tunnels zijn dan maar compensaties voor hetgeen in Vlaanderen werd geïnvesteerd. Hadden de Vlamingen zich niet voortdurend opgesteld als egotrippers die tegen elke kost de macht in handen moesten krijgen, was er vandaag geen probleem. Wij lezen gisteren nog in de krant, dat een meerderheid van de Burgers en politieke partijen overtuigd zijn van het feit dat de federale opsplitsing van België, de miskleun van de voorbije eeuw is geworden. Onze eeuwige dank aan de Vlaamse Nationalisten, de grote voorvechters van de Staatshervormingen. Wat blijkt nu, hoe meer macht ze in handen krijgen, hoe groter de financiële putten die ze achterlaten. Laat het U ook duidelijk zijn dat de Vlaamse regering, vandaag hulpeloze bouwers van kunstwerken blijken te zijn: getuige hiervan : de Oosterweelverbinding. Zij zijn ondertussen al langer aan het denken dan de tijd die nodig was geweest om het te bouwen. Nu er zelf geld op tafel moet komen, kan niks meer. Hoeveel wilt Europa betalen?; hoeveel kunnen wij recupereren door tolheffing, de investeringen moeten komen van privaat consortiums.................Een grote bende besluiteloze sukkelaars.
En tot slot nog dit; de geldtransfers als zij er al geweest zijn voor het bouwen van de tunnels, schijnen dan toch een goede investering geweest te zijn voor de Vlamingen. Kunt gij dan nog wel spreken van transfers?

E.T.

27 jan 2016, 20:11

Het zal nooit ophouden ...
boehoe transfers naar Wallonië
weenween transfers naar de Vlaanders en Limburg
O ramp transfers naar Wilrijk
O nee toch niet naar Borgerhout
:cry: :cry: :cry:

Fokke

27 jan 2016, 20:19

Ik moet de Walen bewonderen dat ze nog één dag langer met die egoïstische Vlamingen onder één Belgisch dak willen wonen! :evil: :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

Wil.

27 jan 2016, 20:36

De kannibaal schreef:Het heeft heel weinig met geheugen te maken, maar alles met realisme. Altijd maar de eeuwige geldtransfers. De tjeven gingen zoveel jaren geleden eens berekenen hoeveel de geld transfers nu eigenlijk bedroegen. Besluit: nog steeds geen onaanvechtbare cijfers op tafel.
Toch wel, kannibaal.
•In 2008 heeft De Nat. Bank er zich eens mee beziggehouden. In dat jaar ging er zo'n 5,8 miljard euro naar Wallonië vanuit Vlaanderen. Een kleine 1000 euro per Vlaming.
•De Vlaamse overheid had eerder al een studie gemaakt. Eveneens miljarden richting zuiden.
•De Vives-studie uit 2010: 11 miljard transfers inclusief rentelasten.

Slogantaal van kannibaal:
Als de Vlaming de tunnels in Brussel betaald heeft, dan hebben de Walen de volledige uitbouw van de haven van Zeebrugge betaald, de Rupel tunnel, de Craeybeckxtunnel, en zo kan ik nog een half uur verder schrijven.
Feiten, bijeengebracht door Prof. J. Hannes, professor economische geschiedenis :
- tussen 1832 en 1912: 12 miljard goudfrank transfers N-Z. Wallonië was toen de 3e rijkste regio van de wereld. Vlaanderen lag onder de armoedegrens.
- Volgens Hannes is er zelfs nooit een omgekeerde steun geweest, t.t.z. van het zuiden van het land naar het noorden. Ook niet in de hoogdagen van de Waalse metallurgie.
En dan volgt direct het antwoord: compensaties mijnheer, de Waal zou niks geïnvesteerd hebben zonder compensaties. De Brusselse tunnels zijn dan maar compensaties voor hetgeen in Vlaanderen werd geïnvesteerd.
Dit is een drogredenering. De stroman: foutieve weergave van de werkelijkheid om die nadien te kunnen neersabelen.
Welke Vlaming gebruikt dat als argument?? Dwaze praat.
Wij lezen gisteren nog in de krant, dat een meerderheid van de Burgers en politieke partijen overtuigd zijn van het feit dat de federale opsplitsing van België, de miskleun van de voorbije eeuw is geworden. Onze eeuwige dank aan de Vlaamse Nationalisten, de grote voorvechters van de Staatshervormingen.
Wie houdt hen tegen om terug unitair te worden? :lol: :lol: Vanmorgen hoorde ik Calvo, de groene, nog oproepen om met links samen te werken over de taalgrens heen. Zelfs met M. Ketir kan hij nog niet tot een overeenkomst komen. Jongens toch :roll:

Wat blijkt nu, hoe meer macht ze in handen krijgen, hoe groter de financiële putten die ze achterlaten.
Hier zie, oomski2 aan zet. Maar je hebt gelijk,he: de put is nu dieper dan 1 of 2 jaar geleden. Kijk mee: AfbeeldingDaar ga je punten mee scoren, kannibaal.
En tot slot nog dit; de geldtransfers als zij er al geweest zijn voor het bouwen van de tunnels, schijnen dan toch een goede investering geweest te zijn voor de Vlamingen. Kunt gij dan nog wel spreken van transfers?
Je bedoelt de geldtransfers uit de recentste staatsmisvorming ten voordele van de mobiliteit in BHG? Waarom dan twee keer betalen?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

27 jan 2016, 20:45

E.T. schreef:Het zal nooit ophouden ...
boehoe transfers naar Wallonië
weenween transfers naar de Vlaanders en Limburg
O ramp transfers naar Wilrijk
O nee toch niet naar Borgerhout
:cry: :cry: :cry:
Nog eentje die meent dat hij de slimste van de klas kan zijn.

Hier volgt de uitdaging ET. Er is geen enkele groepering in Vlaanderen die de intervlaamse transfers wil doen ophouden. Van West-Vlaanderen naar Limburg of naar Antwerpen: er bestaat simpelweg geen vereniging of beweging die daar een eind aan wil stellen.
Het volstaat nu dat jij 1 groepering aanduidt die dat punt als een actiepunt op haar agenda heeft staan. Eéntje maar, E.T. , meer niet.
Ik wacht wel en leun ondertussen achterover in mijn zetel. Ik ga je er meteen bij vertellen dat oomski, Sof en de chapper zaliger er zich allemaal de tanden hebben op stukgebeten. Ik ben nu eens echt benieuwd of jij er wél iets van bakt, want die andere gabbers, dat was absoluut niks. Niks.

Ik van mijn kant kan je al direct een paar bewegingen opnoemen met enkele honderduizenden aanhangers die wel degelijk bezwaar hebben tegen die drainage van Vlaams geld naar het 'zwarte gat' : Walenland.
Maar laat je niet tegenhouden. Niets spreekt duidelijker dan feiten. Voor de dag ermee!

oomski

27 jan 2016, 20:51

De slimste van de klas is onze Wil.
Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open.
Gast

27 jan 2016, 20:52

Wil. schreef:....bijeengebracht door Prof. J. Hannes, professor economische geschiedenis :
...
Aaaah , den dienen ! :lol: 't Is allang geleden dat we daar ( en ) hier nog iets van gehoord hebben. :lol: Is die fantasierijke uit-den-duim-zuigende emeritus nu nog altijd niet dood ? :twisted:

Wil.

27 jan 2016, 20:58

Ja, de goede man is dood, maar zijn cijfers leven voort.

(cijfers en Sof: moeilijke combinatie)

Paul Siemons

27 jan 2016, 21:06

The Spirit of Flanders schreef:
Wil. schreef:....bijeengebracht door Prof. J. Hannes, professor economische geschiedenis :
...
Aaaah , den dienen ! :lol: 't Is allang geleden dat we daar ( en ) hier nog iets van gehoord hebben. :lol: Is die fantasierijke uit-den-duim-zuigende emeritus nu nog altijd niet dood ? :twisted:
Probeer eens ne keer te weerleggen wat wijlen Juul Hannes te boek heeft gesteld ...... doe eens een poging !!

socrates

27 jan 2016, 21:09

Hoeveel arbeiders zijn uit Vlaanderen vertrokken om in het Zuiden des lands, ofwel te gaan boeren, ofwel te gaan werken in de koolputten en in de staalgieterijen ? Mag men het loon dat die mensen werd uitbetaald door in Wallonië gevestigde bedrijven (eigenaars ?) misschien ook als transfers beschouwen ? Kan men ook spreken van transfers van Noord naar Zuid of omgekeerd, als er binnen een unitaire staat, meer volk en dus meer belastingbetalers in het ene dan in het andere landsdeel wonen ? Zijn de dichter bevolkte huidige provincies dan ook leveranciers van transfers naar de minder dicht bevolkte provincies of bv. naar streken met een lager inkomen per hoofd ? Zijn de sommen die niet-Vlaamse mensen transfereren naar hun thuislanden, bv. Marokko of Tsjechië of Polen of Roemenië of Luik, ook transfers ? Hoe moet men, in deze context, het begrip "transfer" eigenlijk omschrijven ? En op welk bedrag zou men dan uitkomen voor geld dat uit het geografische Vlaanderen wegstroomt naar andere streken ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
Gast

27 jan 2016, 21:16

Wil. schreef:.... Eéntje maar, E.T. , meer niet.
Ik wacht wel en leun ondertussen achterover in mijn zetel. Ik ga je er meteen bij vertellen dat oomski, Sof en de chapper zaliger er zich allemaal de tanden hebben op stukgebeten. Ik ben nu eens echt benieuwd of jij er wél iets van bakt, want die andere gabbers, dat was absoluut niks. Niks.....
Er zijn toch wel een paar die iets beginnen te rieken , en dat zijn blijkbaar KU Leuvenaars :)

Men zou bijvoorbeeld eens moeten beginnen met het blootleggen van de interne, Vlaamse geldbewegingen. Dan zou men ervan versteld staan hoeveel geld bijvoorbeeld de stad Antwerpen al heeft opgeslokt.

bron : http://www.student.kuleuven.be/~m012431 ... econ01.htm
Paul Siemons schreef:
The Spirit of Flanders schreef:
...
Probeer eens ne keer te weerleggen wat wijlen Juul Hannes te boek heeft gesteld ...... doe eens een poging !!
Den Hannes zwijgt in alle talen over de periode tussen ( ongeveer ) de twee wereldoorlogen en de periode toen de staalindustrie in Wallonie bloeide. Den Jules "denkt" ook dat het hautaine franssprekende volkje van toen Walen waren , en dat terwijl echte Walen voor de volle 100 % verfranst werden. "Waals" was een eigen taal die weinig of niets met frans te maken had. Vlamingen in Brugge , Gent en Antwerpen die uitsluitend frans konden praten waren volgens hem dus ook "Walen" :roll: . Nochtans hadden die de touwtjes in handen , ook in Wallonie ... Wat Hannes aanhaalt zijn bij de haren getrokken pieteluttigheden. Men kan al evengoed beginnen mekkeren over het slib dat vanuit Frankrijk in Antwerpen toekomt ... :roll:
Laatst gewijzigd door Gast op 27 jan 2016, 21:29, 2 keer totaal gewijzigd.

oomski

27 jan 2016, 21:17

Socrates, daar is geen begrip voor. Ze willen het niet snappen zelfs niet over nadenken.
Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open.

davang

27 jan 2016, 21:26

De kannibaal schreef: Het heeft heel weinig met geheugen te maken, maar alles met realisme. Altijd maar de eeuwige geldtransfers. De tjeven gingen zoveel jaren geleden eens berekenen hoeveel de geld transfers nu eigenlijk bedroegen. Besluit: .......... Nu er zelf geld op tafel moet komen, kan niks meer. Hoeveel wilt Europa betalen?; hoeveel kunnen wij recupereren door tolheffing, de investeringen moeten komen van privaat consortiums......./..........Een grote bende besluiteloze sukkelaars.
Groot gelijk... :lol: :lol: "het heeft heel weinig met geheugen te maken" maar zo te lezen iets van vervreemding en onkunde...te weten dat er tot op heden nog geen enkele cent/eurocent van zuid naar noord vloeide...
Wel intriest hier ook te kunnen zien dat er nog meer zijn die gewoon de waarheid niet willen zien...

Veel succes gewenst Wil. ...

En beste kannibaal... ge moet je nu niet zelf opvreten van koleire hoor, maar lees zeker de "kranten", geloof maar wat ze U te vertellen hebben, wel moet je weten dat die schatplichtig(gebonden,zwijgplicht,subsidies krijgen) zijn... :)
Laatst gewijzigd door davang op 27 jan 2016, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat niet al lachend kan gezegd.....
Gast

27 jan 2016, 21:27

Nog iets gevonden ,

Stop de geldstroom naar Antwerpen - Facebook
https://www.facebook.com/StopGeldstroom ... fref=photo

Stop de geldstroom naar Antwerpen. 476 likes · 2 talking about this. Terwijl de gemiddelde Vlaming 608,75 euro toebedeeld krijgt van de Vlaamse...

maar ...

<CENSURED>

Permission denied
Sorry, this content isn’t available right now. We have implemented additional security features that require you to log in to Facebook to view this page from Belgium. Learn why.

Blijkbaar IS Ward den Bever zijn censuurmachine superactief ! 8O

Wil.

27 jan 2016, 21:33

socrates schreef:Hoeveel arbeiders zijn uit Vlaanderen vertrokken om in het Zuiden des lands, ofwel te gaan boeren, ofwel te gaan werken in de koolputten en in de staalgieterijen ? Mag men het loon dat die mensen werd uitbetaald door in Wallonië gevestigde bedrijven (eigenaars ?) misschien ook als transfers beschouwen ?
Neen, dat zijn geen transfers.
De definitie van transfers weerlegt die denkpiste. Het gaat om geld dat door de overheid wordt afgeroomd (soc. zekerheid en belastingen allerhande) en aan een ander deel van een land wordt gegeven. Het is overduidelijk dat jouw arbeiders dan buiten beeld blijven.

Kan men ook spreken van transfers van Noord naar Zuid of omgekeerd, als er binnen een unitaire staat, meer volk en dus meer belastingbetalers in het ene dan in het andere landsdeel wonen ? Zijn de dichter bevolkte huidige provincies dan ook leveranciers van transfers naar de minder dicht bevolkte provincies of bv. naar streken met een lager inkomen per hoofd ?
Ja, dat kan maar dat is niet eens een noodzakelijkheid. De dichter bevolkte streek kan een armere bevolkingsgroep zijn. Maar zelfs als ze beide eenzelfde levensstandaard hebben, dan kan de behoefte aan infrastructuur groter zijn in de ene regio dan in de anderen.

Als er transfers zijn, dan moeten die op basis van verantwoordbare cijfers gebeuren. Ook moet er t.g.v. de transfers enige wijziging in de situatie te bespeuren vallen, zo niet is het een zinloze bezigheid.
Het Waalse onderwijs weet bv. niet hoeveel leerlingen er in hun scholen zitten. Hoe raar dat ook lijkt, het is een feit dat opduikt bij de financiering van het onderwijs.

Zijn de sommen die niet-Vlaamse mensen transfereren naar hun thuislanden, bv. Marokko of Tsjechië of Polen of Roemenië of Luik, ook transfers ?
Indien deze sommen door de personen zelf worden overgebracht, dan zijn ze geen transfers in de zin waarin we dat hier bedoelen. Er vloeit weliswaar geld weg uit ons economisch systeem, maar het zijn geldstromen van een andere orde.

Hoe moet men, in deze context, het begrip "transfer" eigenlijk omschrijven ? En op welk bedrag zou men dan uitkomen voor geld dat uit het geografische Vlaanderen wegstroomt naar andere streken ?
De definitie vind je hogerop.
De sommen staan ook al vermeld in een vorige posting. Wat betreft het geld dat naar Marokko, Turkije of Zwitserland vertrekt, daarover heb ik geen gegevens.