Kop en staart (2)
-
Valentijn65 - Lid geworden op: 07 feb 2012, 18:57
veraf
vervoerbedrijf
trolley
vervoerbedrijf
trolley
Kijk nou!!
-
Klaartje schreef:Trolley !!! weer een engels woord , hoort hier niet thuis , zo kan je geen combnaties maken
1* Ik daag je uit: Welk Nederlands woord ken jij voor trolley(bus)? Elektrische bus misschien? Maar dat zijn 2 (twee) woorden. Of elektrobus misschien? Raar Nederlands woord.
2* Een beetje nadenken kan nooit kwaad. Hockey, party, baby, boy, jury en vele, vele andere woorden, waarvan inderdaad de meeste engels zijn maar ook geen tegenhanger in 't Nederlands hebben. Een beetje flexibel (sorry, sorry zowel als flexibel zijn Engelse woorden!) zijn moet toch kunnen? Bij spelletjes hoort nadenken er nou eenmaal bij.
P.s:
Trolley heb ik expres gedaan om het wat moeilijker -lees: boeiender- te maken.
Kijk nou!!
-
trolley
tipsy
aangeschoten
tipsy
aangeschoten
Kijk nou!!
-
petticoat
prostituant
hoerenloper
prostituant
hoerenloper
Kijk nou!!
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Het zijn woorden die in onze taal zijn overgenomen, maar die niet bepaald handig passen in een woordspelletje zoals dit..... nederlandse woorden die op een Y eindigen zijn er amper. Er zijn genoet nederlandse woorden die we kunnen gebruiken tochValentijn65 schreef:Klaartje schreef:Trolley !!! weer een engels woord , hoort hier niet thuis , zo kan je geen combnaties maken
1* Ik daag je uit: Welk Nederlands woord ken jij voor trolley(bus)? Elektrische bus misschien? Maar dat zijn 2 (twee) woorden. Of elektrobus misschien? Raar Nederlands woord.
2* Een beetje nadenken kan nooit kwaad. Hockey, party, baby, boy, jury en vele, vele andere woorden, waarvan inderdaad de meeste engels zijn maar ook geen tegenhanger in 't Nederlands hebben. Een beetje flexibel (sorry, sorry zowel als flexibel zijn Engelse woorden!) zijn moet toch kunnen? Bij spelletjes hoort nadenken er nou eenmaal bij.
P.s:
Trolley heb ik expres gedaan om het wat moeilijker -lees: boeiender- te maken.
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
-
Klaartje schreef:Het zijn woorden die in onze taal zijn overgenomen, maar die niet bepaald handig passen in een woordspelletje zoals dit..... nederlandse woorden die op een Y eindigen zijn er amper. Er zijn genoet nederlandse woorden die we kunnen gebruiken tochValentijn65 schreef:Klaartje schreef:Trolley !!! weer een engels woord , hoort hier niet thuis , zo kan je geen combnaties maken
P.s:
Trolley heb ik expres gedaan om het wat moeilijker -lees: boeiender- te maken.en anders moet men al verder gaan met alles in het Engels, nee !!!
Ik heb mijn punt reeds gemaakt en zal (indien nodig) gewoon gebruik blijven maken van Engelse, Franse, Spaanse, Duitse of anderstalige woorden.
Kijk nou!!
-
eigendom
evenwichtssysteem
oor
evenwichtssysteem
oor
Kijk nou!!
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Valentijn65 schreef:Klaartje schreef:Het zijn woorden die in onze taal zijn overgenomen, maar die niet bepaald handig passen in een woordspelletje zoals dit..... nederlandse woorden die op een Y eindigen zijn er amper. Er zijn genoet nederlandse woorden die we kunnen gebruiken tochValentijn65 schreef:Klaartje schreef:Trolley !!! weer een engels woord , hoort hier niet thuis , zo kan je geen combnaties maken
P.s:
Trolley heb ik expres gedaan om het wat moeilijker -lees: boeiender- te maken.en anders moet men al verder gaan met alles in het Engels, nee !!!
Ik heb mijn punt reeds gemaakt en zal (indien nodig) gewoon gebruik blijven maken van Engelse, Franse, Spaanse, Duitse of anderstalige woorden.
Dan kan je best blijven voortgaan in alle talen, maar dat werkt niet met daarop aansluitend nederlandse woorden, stom !!!
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
-
oor
opschepper
pocher
opschepper
pocher
Kijk nou!!