Ban de islam uit het Westen
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
"op voorwaarde dat zij afstand nemen van de wandaden die de profeet heeft gepleegd en dat zij afstand nemen van het geweld dat o.a. in de koran wordt aanbevolen tov ongelovigen. "
Maar de grote hoop moslims is daar toch niet mee bezig - velen van hen doen mee aan de rituelen zonder daarbij zitten na te denken over de koran, het geweld, Mohammed etc. Net zo als een heleboel katholieken meedoen aan hun rituelen ( de mis, begrafenissen etc) zonder dat ze daarom diepgaand liggen na te denken over wat er in de bijbel staat of wat dan ook.
Ik ken geen andere moslims dan zulke mensen, gelukkig maar...Geen enkele van hen keurt extremistisch geweld goed en geen enkele van hen voelt zich verantwoordelijk voor wat een stel verdwaasde idioten in de naam van een godsdienst uitvreten. Het zijn normale mensen die gaan werken, hun kinderen opvoeden en niemand lastig vallen.
Maar de grote hoop moslims is daar toch niet mee bezig - velen van hen doen mee aan de rituelen zonder daarbij zitten na te denken over de koran, het geweld, Mohammed etc. Net zo als een heleboel katholieken meedoen aan hun rituelen ( de mis, begrafenissen etc) zonder dat ze daarom diepgaand liggen na te denken over wat er in de bijbel staat of wat dan ook.
Ik ken geen andere moslims dan zulke mensen, gelukkig maar...Geen enkele van hen keurt extremistisch geweld goed en geen enkele van hen voelt zich verantwoordelijk voor wat een stel verdwaasde idioten in de naam van een godsdienst uitvreten. Het zijn normale mensen die gaan werken, hun kinderen opvoeden en niemand lastig vallen.
-
Ice
Bij mohammedanen komt er ook geen godheid aan bod, zij volgen blindelings de profeet mohammed, van wie ze geloven dat hij vertelt wat allah van hen wil...daarom heten ze ook mohammedanen ipv allah-weetik veel?? Daarom is islam ook geen "gods"dienst maar een ideologie....socrates schreef:Naar mijn onbescheiden mening, is de parallel die hier wordt getrokken tussen een ideologie zoals het nazisme of het communisme of het neo-liberalisme, onterecht. Bij geen van die nagestreefde "idealen" komt immers een godheid aan bod als belangrijkste richtsnoer, dat is bij Islam wel het geval en daarom gaat die vergelijking dus niet op. De definitie van moslim lovers of -haters valt niet te geven, omdat het hier een emotie betreft, een mentale aanname met alle subjectiviteit vandien.
Militantisme zoals deze rubriek schijnt te willen propageren, lijkt mij in elk geval geen efficiënte benadering in het verzet tegen de mogelijke islamisering van onze gebieden. Weerstand roept enkel weerstand op, geen verandering.
-
"Daarom is islam ook geen "gods"dienst maar een ideologie...."
De islam (Arabisch: اسلام (islām) of الإسلام (al-islām), Nederlands: overgave) is een monotheïstische godsdienst en een van de drie grote(re) zogenoemde abrahamitische religies.
Voor de hele wereld is de islam een religie , behalve voor 2 individuen op dit forum.
De islam (Arabisch: اسلام (islām) of الإسلام (al-islām), Nederlands: overgave) is een monotheïstische godsdienst en een van de drie grote(re) zogenoemde abrahamitische religies.
Voor de hele wereld is de islam een religie , behalve voor 2 individuen op dit forum.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Er is niks goed aan al dat islamgedoe,zelfs de terroristen die ze nu oppakken zijn o zo braaf volgens de ouders, ook die soort die in Antwerpen meent de plak te zwaaien ,misdoen volgens de ouders niks, ze zijn zo lief mijnheer, maar al onze gevangenissen zitten voor 80% vol met die brave moslims,nu komt er al een groep Imans naar hier om te zeggen dat die terroristen geen goede moslims zijn,ze komen een beetje honing aan de baard smeren om ons inslaap te wiegen,maar het zijn verdomme allemaal moslims die terreur zaaien.frits1955 schreef:"
Jij kent maar één interpretatie - de letterlijke - en dat moet dan voor iedereen het alfa en omega zijn. Ik heb 1000 keer meer vertrouwen in mensen die streven naar een hedendaagse islam en dito interpretatie want daar zullen wij moeten mee verder leven. Uw achterlijke interpretatie staat enkel voor argwaan en bangmakerij en brengt ons geen stap verder.
voordat ze naar hier kwamen en voordat ze hier een eerste moskee mochten bouwen was er rust, maar in al die jaren zijn ze een stapje verder gegaan, en langzaam maar zeker nemen ze hier alles over ,en al wie er dan een slechte mening over heeft die zal zwaar boeten.
leg mij maar eens uit wat er goed is aan dat moslimgedoe, ze leggen die koran altijd in hun voordeel uit, ze mogen alles tegen 'in hun ogen 'ongelovigen,dus die mogen ze bestelen, verkrachten , vermoorden in naam van de ene of andere profeet,die 1500 jaar terug denkt dat hij het licht gezien heeft.
Kom hier maar eens op de varkensmarkt in Aalst, waar ze doodleuk midden op straat een klapke doen, en klaksoneer dan maar als u met de auto bent, en zoek in het beste geval ,nadien maar een garage op want er zal werk aan uw auto zijn.
Steeds meer, en opvallend meer ziet men hier vrouwen in volledige nicnab ,werken doen die mannen niet,ze zitten hele dagen in een van de talrijke (8 in een straat) coiffeurs om een millimeter van hun haar en hun baard te laten afdoen(denk ik toch).
Ik moet die godsdienst, of sahira of ideologie of hoe men het ook wilt noemen niet,dat ze dat in de woestijn doen,als ze naar hier komen moeten ze zich maar aan onze cultuur aanpassen, als wij naar ginder gaan moeten wij ons ook aanpassen.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
maior domus - Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06
Maak er dan maar alvast drie van.frits1955 schreef: Voor de hele wereld is de islam een religie , behalve voor 2 individuen op dit forum.
Islam is een fascistische ideologie die zich vermomt als godsdienst en vele nuttige idioten onder ons, trappen daarin.
Het godsdienstige facet van islam is maar een klein onderdeel ervan.
En de islamieten, die lachen in hun baard om zoveel naïviteit.
Ondank is 's werelds loon
-
plopperdeplop - Lid geworden op: 09 mar 2012, 12:04
Bij deze kan ik u gerust stellen hoor.Ik heb "hun" daar al dikwijls vragen over gesteld hoe dat nu feitelijk zit met het oproepen in de koran van geweld tegen andersdenkenden of ongelovigen.En ja dat staat in de koran zoals er ook staat dat ge niemand moogt doden die een andere geloofsovertuiging voor staat.Extremisten gaan voor geweld .Anderen (de meesten) houden het liever bij de vredelievende versie.Maar zeggen die moslims(mijn buren) er staat nergens in de koran dat al wie geen geweld gebruikt het paradijs niet zal binnen mogen.Soit. Ge zou u vraag beter eens stellen aan moslims of moslimas die momenteel te vinden zijn in u partij om te weten en te horen of zij afstand nemen van het geweld dat in de koran staat.Hun antwoord zou voor u toch al veel ophelderen denk ik of het zou moeten zijn dat ze daar geen antwoord of standpunt willen op innemen of geven.Ge weet dat toch dat er bij de N-VA heel wat moslims(a) zijn die belangrijke posten bekleden.Vraag dus hun mening eens over wat ge over hun geloofsgenoten steeds komt te zeggen.Durf je dat??Wil. schreef:Plopper, het gaat niet om 'afstammelingen van nazi's' maar om mensen die vandaag nog dwepen met de grote Führer en die thuis hakenkruisen aan de muur hebben hangen. Het gaat om mensen die onmiddellijk voor een neo-nazipartij zouden stemmen als die zou mogen bestaan. We hebben het over mensen die wel degelijk betwisten wat jij over het naziregime vertelt of denkt.Tenandere waarom zou ik kwaad moeten zijn op mensen die nooit verantwoordelijk gesteld kunnen worden op wat hun voorouders ooit uitspookten op voorwaarde dat ze de wandaden die nazisaanhangers toen ooit pleegden niet gaan vergoelijken of goedpraten en dan heb ik het in de eerste plaats over het naziregime in al haar "glorie". Ik kan dus gerust samenleven met "afstammelingen" maar kan jij wel samenleven met moslims die graag met u zouden willen samen leven?
Van mijn kant heb ik geen probleem met moslims die naast me komen wonen - en ik trek de parallel door die jij hebt ingezet - op voorwaarde dat zij afstand nemen van de wandaden die de profeet heeft gepleegd en dat zij afstand nemen van het geweld dat o.a. in de koran wordt aanbevolen tov ongelovigen.
Ik zou hen dus ook de vragen stellen die ik hierboven heb gesteld. Ik mag aannemen dat die moslims dan met mij ook geen probleem zouden hebben. Ken jij zo'n moslims? Eéntje maar, misschien?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ik ga jou om te beginnen gewoon hetzelfde spiegeltje voorhouden dat ik Plopper voor de neus heb gehouden. Hier is je eigen tekst opnieuw:frits1955 schreef:"op voorwaarde dat zij afstand nemen van de wandaden die de profeet heeft gepleegd en dat zij afstand nemen van het geweld dat o.a. in de koran wordt aanbevolen tov ongelovigen. "
"Maar de grote hoop volgelingen van Hitler was daar toch niet mee bezig - velen van hen doen mee aan de massabijeenkomsten zonder daarbij zitten na te denken over Mein Kampf, het geweld, etc. Net zo als een heleboel katholieken meedoen aan hun rituelen ( de mis, begrafenissen etc) zonder dat ze daarom diepgaand liggen na te denken over wat er in de bijbel staat of wat dan ook.
Ik ken geen andere nazi's dan zulke mensen, gelukkig maar...Geen enkele van hen keurt extremistisch geweld goed en geen enkele van hen voelt zich verantwoordelijk voor wat een stel verdwaasde idioten in de naam van een ideologie uitvreten. Het zijn normale mensen die gaan werken, hun kinderen opvoeden en niemand lastig vallen."
Dat is dus het soort inzicht dat in jouw hoofd ronddraait? Gefeliciteerd.
Ten tweede: ik heb in al mijn postings steeds over de islamideologie geschreven als de bron van het probleem. Het gaat bij mij nooit over moslims op zich als te bestrijden gevaar. Maar dat onderscheid is nog altijd niet door je hersenpan gedrongen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
plopperdeplop - Lid geworden op: 09 mar 2012, 12:04
Praktisch elke week kom ik in Aalst en wat jij komt te vertellen zal ik maar catalogeren onder groten bullschit. Heb nog nooit iemand gezien met een nicab(is naar mijn weten verboden) en voor de rest wat je komt te vertellen moet ge bij het stadsbestuur zijn waar de N-VA het voor het zeggen heeft.M.a.w zij schieten dus tekort in het uitoefenen van hun macht.Ge weet toch(als ge iets afweet van het stadsbestuur) er daar zelfs een schepen is die ooit een kaderlid was van het VB.Die zelfs de pen heeft vastgehouden van het veroordeelde 70 punten plan van het blok.En gij denkt dus dat die gast dat maar allemaal door de vingers ziet wat ge allemaal komt te posten.Ik zou graag den "Dosje" zijn standpunt eens willen horen wat ge over zijn stad komt te zeggen..Man.... man!!tokkio schreef:Er is niks goed aan al dat islamgedoe,zelfs de terroristen die ze nu oppakken zijn o zo braaf volgens de ouders, ook die soort die in Antwerpen meent de plak te zwaaien ,misdoen volgens de ouders niks, ze zijn zo lief mijnheer, maar al onze gevangenissen zitten voor 80% vol met die brave moslims,nu komt er al een groep Imans naar hier om te zeggen dat die terroristen geen goede moslims zijn,ze komen een beetje honing aan de baard smeren om ons inslaap te wiegen,maar het zijn verdomme allemaal moslims die terreur zaaien.frits1955 schreef:"
Jij kent maar één interpretatie - de letterlijke - en dat moet dan voor iedereen het alfa en omega zijn. Ik heb 1000 keer meer vertrouwen in mensen die streven naar een hedendaagse islam en dito interpretatie want daar zullen wij moeten mee verder leven. Uw achterlijke interpretatie staat enkel voor argwaan en bangmakerij en brengt ons geen stap verder.
voordat ze naar hier kwamen en voordat ze hier een eerste moskee mochten bouwen was er rust, maar in al die jaren zijn ze een stapje verder gegaan, en langzaam maar zeker nemen ze hier alles over ,en al wie er dan een slechte mening over heeft die zal zwaar boeten.
leg mij maar eens uit wat er goed is aan dat moslimgedoe, ze leggen die koran altijd in hun voordeel uit, ze mogen alles tegen 'in hun ogen 'ongelovigen,dus die mogen ze bestelen, verkrachten , vermoorden in naam van de ene of andere profeet,die 1500 jaar terug denkt dat hij het licht gezien heeft.
Kom hier maar eens op de varkensmarkt in Aalst, waar ze doodleuk midden op straat een klapke doen, en klaksoneer dan maar als u met de auto bent, en zoek in het beste geval ,nadien maar een garage op want er zal werk aan uw auto zijn.
Steeds meer, en opvallend meer ziet men hier vrouwen in volledige nicnab ,werken doen die mannen niet,ze zitten hele dagen in een van de talrijke (8 in een straat) coiffeurs om een millimeter van hun haar en hun baard te laten afdoen(denk ik toch).
Ik moet die godsdienst, of sahira of ideologie of hoe men het ook wilt noemen niet,dat ze dat in de woestijn doen,als ze naar hier komen moeten ze zich maar aan onze cultuur aanpassen, als wij naar ginder gaan moeten wij ons ook aanpassen.
-
Waar staat dat, Plopper? Ik weet wel dat er voor de leek en ook voor de onnadenkende moslimlezer iets 'in die trant' in staat, maar ik weet zeker dat jij echt met de beste wil niet weet waarover het gaat en waar je dat zou kunnen vinden. Probeer eens te googelen en dan zal ik je de details duidelijk maken. Ik zou zelfs héél verbaasd zijn als je moslimburen zouden weten hoe de vork aan de steel zit; neen, dat weten zij niet.plopperdeplop schreef:Bij deze kan ik u gerust stellen hoor.Ik heb "hun" daar al dikwijls vragen over gesteld hoe dat nu feitelijk zit met het oproepen in de koran van geweld tegen andersdenkenden of ongelovigen.En ja dat staat in de koran zoals er ook staat dat ge niemand moogt doden die een andere geloofsovertuiging voor staat.
[Ik hoor het al tot hier: 'Wat een arrogantje!' - sorry, lees mijn onderschrift]
Plopper, ik dacht echt dat er maar één koran is. Heb jij daar een 'vredelievende versie' bij de hand? Die zou ik graag eens lezen. Zo is er ook een vredelievende versie van het nazisme, heb ik gehoord. Akkoord?Extremisten gaan voor geweld . Anderen (de meesten) houden het liever bij de vredelievende versie.
3 ontkenningen na elkaar: ik moet wakker blijven, merk ik.Maar zeggen die moslims(mijn buren) er staat nergens in de koran dat al wie geen geweld gebruikt het paradijs niet zal binnen mogen.
Nogmaals: mijn eerste bekommernis zijn niet de moslims die een normaal, geïntegreerd leven leiden. Mijn focus ligt op de statuten van de vereniging en die zijn zonder meer misdadig en inhumaan.Soit. Ge zou u vraag beter eens stellen aan moslims of moslimas die momenteel te vinden zijn in u partij om te weten en te horen of zij afstand nemen van het geweld dat in de koran staat.Hun antwoord zou voor u toch al veel ophelderen denk ik of het zou moeten zijn dat ze daar geen antwoord of standpunt willen op innemen of geven.Ge weet dat toch dat er bij de N-VA heel wat moslims(a) zijn die belangrijke posten bekleden.Vraag dus hun mening eens over wat ge over hun geloofsgenoten steeds komt te zeggen.Durf je dat??
Ik wil even een vergelijking maken: het Vlaams Belang wordt door alle partijen uitgesloten. Nochtans zijn de mandatarissen van die partij zo goed als allemaal vredelievende mensen die je zullen komen helpen als je auto 's morgens niet start en die je kinderen mee naar school zullen brengen als jij ze eens een dag niet zelf kunt voor de poort afzetten. Wat stoort die andere partijen dan zo? Het zijn de statuten van de partij die hen op de maag liggen. Idem met de moslimideologie, en die is zelfs niet te vergelijken met de visie van het VB. Oproepen tot moord is toch nog van een andere orde dan eisen dat anderen zich aanpassen en eisen dat er een beperking komt op het aantal vreemdelingen. Of niet?

Het Vlaams Blok is niet veroordeeld voor zijn statuten maar vanwege aanzetten tot racisme en racistische praat. Dat ligt mensen op de maag.
"Het Vlaams Blok heeft zich volgens het Hof van Cassatie schuldig gemaakt aan racistische uitingen tegen migranten en in partijprogramma’s en op bijeenkomsten aangezet tot haat. Het Hof hield daarmee een uitspraak van het Hof van Beroep in Gent in stand, dat in april tot dezelfde conclusie kwam.(De Standaard)
"Het Vlaams Blok heeft zich volgens het Hof van Cassatie schuldig gemaakt aan racistische uitingen tegen migranten en in partijprogramma’s en op bijeenkomsten aangezet tot haat. Het Hof hield daarmee een uitspraak van het Hof van Beroep in Gent in stand, dat in april tot dezelfde conclusie kwam.(De Standaard)
-
maior domus - Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06
Ik vraag mij af, plop, welke redenering er achter die uitspraak "durf je dat" zit.plopperdeplop schreef:Vraag dus hun mening eens over wat ge over hun geloofsgenoten steeds komt te zeggen.Durf je dat??
Leg me dat eens uit?
Ondank is 's werelds loon
-
" Nochtans zijn de mandatarissen van die partij zo goed als allemaal vredelievende mensen die je zullen komen helpen als je auto 's morgens niet start en die je kinderen mee naar school zullen brengen "
Vlaams Blok-provincieraadslid Tanguy Veys (30) uit Gent heeft dinsdag van het Gentse hof van beroep opschorting van straf gekregen voor het toedienen van slagen en verwondingen.
Agalev-Bilzen heeft klacht ingediend tegen het Vlaams Blok wegens het toebrengen van slagen en verwondingen aan Agalev-leden en –sympathisanten
Bart Debie (Deurne, 29 juli 1974) is een Belgisch voormalige politiecommissaris van Antwerpen en voormalig gemeenteraadslid voor het Vlaams Belang te Antwerpen.Debie werd in staat van beschuldiging gesteld wegens onder meer foltering, schriftvervalsing, verduistering van in beslag genomen bewijsmateriaal, misbruik van zijn gezag, slagen en inbreuk op de antiracismewet..
Zaterdagnacht schoot een 19-jarige neo-nazi uit Bonheiden 2 jongeren dood tijdens de OPENLUCHT-TD van de scouts en gidsen van OLV.-Waver. De dader, Jurgen Goris, werd eerder al opgepakt voor extreem geweld en was lid van het Vlaams Blok.
Xavier Buisseret is bij de oprichting van het Vlaams Blok 'propagandaleider' van de partij. Hij heeft dan al een gewelddadig parcours afgelegd als lid en leider (van april 1974 tot oktober 1977) van de Vlaamse Militanten Orde. In 1973 neemt hij deel aan de Operatie Brevier om het lijk van priester-collaborateur Cyriel Verschaeve van Oostenrijk naar Vlaanderen te zeulen.
Aan zulk gespuis ga ik echt niet vragen om mijn kleinkinderen naar school te brengen...
Vlaams Blok-provincieraadslid Tanguy Veys (30) uit Gent heeft dinsdag van het Gentse hof van beroep opschorting van straf gekregen voor het toedienen van slagen en verwondingen.
Agalev-Bilzen heeft klacht ingediend tegen het Vlaams Blok wegens het toebrengen van slagen en verwondingen aan Agalev-leden en –sympathisanten
Bart Debie (Deurne, 29 juli 1974) is een Belgisch voormalige politiecommissaris van Antwerpen en voormalig gemeenteraadslid voor het Vlaams Belang te Antwerpen.Debie werd in staat van beschuldiging gesteld wegens onder meer foltering, schriftvervalsing, verduistering van in beslag genomen bewijsmateriaal, misbruik van zijn gezag, slagen en inbreuk op de antiracismewet..
Zaterdagnacht schoot een 19-jarige neo-nazi uit Bonheiden 2 jongeren dood tijdens de OPENLUCHT-TD van de scouts en gidsen van OLV.-Waver. De dader, Jurgen Goris, werd eerder al opgepakt voor extreem geweld en was lid van het Vlaams Blok.
Xavier Buisseret is bij de oprichting van het Vlaams Blok 'propagandaleider' van de partij. Hij heeft dan al een gewelddadig parcours afgelegd als lid en leider (van april 1974 tot oktober 1977) van de Vlaamse Militanten Orde. In 1973 neemt hij deel aan de Operatie Brevier om het lijk van priester-collaborateur Cyriel Verschaeve van Oostenrijk naar Vlaanderen te zeulen.
Aan zulk gespuis ga ik echt niet vragen om mijn kleinkinderen naar school te brengen...
-
miel - Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Fritske, durf je een referendum helpen organiseren om de uitspraken van het V B te veroordelen.?
Dat rechters , en niet eenders welke rechters , uitspraken doen over het V B stemt tot nadenken.
Als je democraat bent zet je dan in voor een referendum , en ik respecte je.
Dat rechters , en niet eenders welke rechters , uitspraken doen over het V B stemt tot nadenken.
Als je democraat bent zet je dan in voor een referendum , en ik respecte je.
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.
-
Dat gaat 100% over wat er in de statuten van het VB stond. Je ziet toch het woord 'partijprogramma's' staan in je eigen tekst, neem ik aan? Ik baseer me ook op de partijstandpunten van de islamideologie.frits1955 schreef:Het Vlaams Blok is niet veroordeeld voor zijn statuten maar vanwege aanzetten tot racisme en racistische praat. Dat ligt mensen op de maag.
Bemerk het racisme bij Mohammed: in de bronteksten van de islam lees ik dit:
Bukhari: V9B89N256 “De boodschapper van Allah zei: jullie moeten luisteren naar en gehoorzamen aan uw leider, zelfs al is hij een zwarte Afrikaanse slaaf wiens hoofd eruit ziet als een rozijn"
Zou het Hof van Cassatie daar een racistische uiting in zien? Wat denk je?

"Dat gaat 100% over wat er in de statuten van het VB stond. "
Het Vlaams Blok heeft zich volgens het Hof van Cassatie schuldig gemaakt aan racistische uitingen tegen migranten ... en op bijeenkomsten aangezet tot haat.
Bijeenkomsten en wat daar gezegd werd staat dus in de statuten? En sleur Mohammed er weer niet bij want het gaat daar niet over.. Het Blok is veroordeeld wegens het aanzetten tot racisme in woord en daad . Datzelfde Blok heeft zeer lang een hoop vechtersbazen in zijn rangen gehad ( en heeft ze op sommige plaatsen daar nog zitten) waaronder moordenaars zoals die kerel uit Bonheiden en fanatici zoals Buisseret . Om nog maar te zwijgen over Rob klop.
Het Vlaams Blok heeft zich volgens het Hof van Cassatie schuldig gemaakt aan racistische uitingen tegen migranten ... en op bijeenkomsten aangezet tot haat.
Bijeenkomsten en wat daar gezegd werd staat dus in de statuten? En sleur Mohammed er weer niet bij want het gaat daar niet over.. Het Blok is veroordeeld wegens het aanzetten tot racisme in woord en daad . Datzelfde Blok heeft zeer lang een hoop vechtersbazen in zijn rangen gehad ( en heeft ze op sommige plaatsen daar nog zitten) waaronder moordenaars zoals die kerel uit Bonheiden en fanatici zoals Buisseret . Om nog maar te zwijgen over Rob klop.