in de Vier Seizoenen reeks 8
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallookes iedereen,
Clive: jullie hebben gisteren een leuk feestje gehad.Baby D. zal wel heel blij geweest zijn met zoveel cadeautjes.
MJ: het is geen gemakkelijke periode voor u.Probeer alles op eigen tempo te doen en niet teveel doemdenken.Zorg ook goed voor jezelf.En ja, het is iets van lange adem.
Vandaag zal het een luie zondag worden , denk ik.Manlief had zin om te gaan wandelen , maar gisteren hebben we al 10 km gewandeld, en 2 dagen na elkaar is voor mij toch een beetje van het goede.
Gewoon rustig thuisblijven , daar kan ik ook eens van genieten, zeker als je veel weg bent.
Bij de buren hiernaast is er een feestje denk ik, de kinderen lopen buiten en er staan zetels en tafels.En hier rechtover is de boer aardappelen aan het rooien.Zal nog wel enkele uren ermee zoet zijn , want het is een enorm veld.
Dames, geniet van de zondag en tot morgen.
Clive: jullie hebben gisteren een leuk feestje gehad.Baby D. zal wel heel blij geweest zijn met zoveel cadeautjes.
MJ: het is geen gemakkelijke periode voor u.Probeer alles op eigen tempo te doen en niet teveel doemdenken.Zorg ook goed voor jezelf.En ja, het is iets van lange adem.
Vandaag zal het een luie zondag worden , denk ik.Manlief had zin om te gaan wandelen , maar gisteren hebben we al 10 km gewandeld, en 2 dagen na elkaar is voor mij toch een beetje van het goede.
Gewoon rustig thuisblijven , daar kan ik ook eens van genieten, zeker als je veel weg bent.
Bij de buren hiernaast is er een feestje denk ik, de kinderen lopen buiten en er staan zetels en tafels.En hier rechtover is de boer aardappelen aan het rooien.Zal nog wel enkele uren ermee zoet zijn , want het is een enorm veld.
Dames, geniet van de zondag en tot morgen.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Het was een mooie zondag... de wolken niet meegeteld.....maar 't is droog gebleven...
Vandaag zag ik in de kleerkast nog de nieuwe glasgordijnen hangen (vitrage)
die ik een paar weken geleden gekocht had..
ik ben er vandaag aan begonnen... ik heb er al 2 klaar en opgehangen (2 grote ramen)
een heel ander zicht....ik vind het mooi en wat een ander ervan denkt....is mij geen zorg..
morgen maak ik de grootste dat is voor een groot schuifraam...heb de naaimachine laten staan...
als ik terug ben van de huis-sit kan ik er weer aanvliegen... 't is een mooi werk als het gedaan is...
nu nog het laatste stuk maken is teveel van 't goeie, ik ben moe nu en voel het in de rug
morgen is nog een nieuwe dag...
Iedereen goed genoten van het mooie weer..? het blijft nog even zo...meepakken wat kan...
Ik wens allen een fijne avond en een goede nacht
Veel sterkte aan hen die pijn en last hebben...en eventueel naar de kliniek moeten...
Een sterkteknuffel aan allen... en groetjes...
Nu eerst eten maken... bloemkool met witte saus en een koteletje
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Dag seizoentjes,
Dochter en huisgezin zijn me komen halen (wegens geen bus op zondag) om naar het ziekenhuis te gaan. Manlief had goed geslapen, vanmiddag goed gegeten, en vanavond hebben wij zijn boterhammetjes klaargemaakt !
Het beste nieuws is, dat hij zijn slecht hand, zonder hulp van zijn ander hand, op zijn voorzettafeltje kon leggen, en hij in verschillende van onze handen heeft geknepen met zijn slecht hand ........ maar hij is altijd wel aan dat hand aan het prullen en oefenen met zijn goede naar zijn slechte hand, hoor !
Hij lachte vandaag, en dat is al heel wat !
Hopelijk vordert alles rapper dan hij denkt of wat er gezegd is geweest van tijdspanne. Hij is het daar al moe, zegt hij. Het zal toch nog efkes duren ! En ook, de éne dag zal de andere niet zijn, dat besef ik maar al te goed, maar één per één gaan de dagen voorbij en wordt hij sterker, daar geloof ik rotsvast in, want hij wil echt terug kunnen stappen en alles doen met zijn beide handen .........
Zijn kamergenoot daarentegen doet voor niets geen moeite, en dat vind ik jammer voor hem. Volgens mij is hij zelfs wat depresief aan het worden, hopelijk heb ik het mis en wil hij ook wel eens wat oefenen, hetgeen hij kan vanuit zijn rolstoel .......
Dames, nu ga ik gauw een boterhammetje eten, de vuilniszak niet vergeten buiten te zetten, en nog zo van die kleine dingen waar je niet lang mee bezig bent maar alles bij elkaar toch wel wat is ........
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot ...... de volgende.
Dochter en huisgezin zijn me komen halen (wegens geen bus op zondag) om naar het ziekenhuis te gaan. Manlief had goed geslapen, vanmiddag goed gegeten, en vanavond hebben wij zijn boterhammetjes klaargemaakt !
Het beste nieuws is, dat hij zijn slecht hand, zonder hulp van zijn ander hand, op zijn voorzettafeltje kon leggen, en hij in verschillende van onze handen heeft geknepen met zijn slecht hand ........ maar hij is altijd wel aan dat hand aan het prullen en oefenen met zijn goede naar zijn slechte hand, hoor !
Hij lachte vandaag, en dat is al heel wat !
Hopelijk vordert alles rapper dan hij denkt of wat er gezegd is geweest van tijdspanne. Hij is het daar al moe, zegt hij. Het zal toch nog efkes duren ! En ook, de éne dag zal de andere niet zijn, dat besef ik maar al te goed, maar één per één gaan de dagen voorbij en wordt hij sterker, daar geloof ik rotsvast in, want hij wil echt terug kunnen stappen en alles doen met zijn beide handen .........
Zijn kamergenoot daarentegen doet voor niets geen moeite, en dat vind ik jammer voor hem. Volgens mij is hij zelfs wat depresief aan het worden, hopelijk heb ik het mis en wil hij ook wel eens wat oefenen, hetgeen hij kan vanuit zijn rolstoel .......
Dames, nu ga ik gauw een boterhammetje eten, de vuilniszak niet vergeten buiten te zetten, en nog zo van die kleine dingen waar je niet lang mee bezig bent maar alles bij elkaar toch wel wat is ........
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot ...... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
zwanenmeer - Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01
Voor MARIA JOhanna , veel moed en sterkte voor jou en je echtgenoot .. het zal nog een lang genezingsproces zijn maar samen komen jullie er wel door . Daar brandt een kaarsje voor ..
Ook voor andere seizoentjes met pijn , OMA C , CLIVE en iedereen ..
MM , ook veel moed en goed rusten; niks forceren , dan komt het wel goed .
Beterschap aan iedereen die het nodig heeft .. en een goede nachtrust .

Ook voor andere seizoentjes met pijn , OMA C , CLIVE en iedereen ..
MM , ook veel moed en goed rusten; niks forceren , dan komt het wel goed .
Beterschap aan iedereen die het nodig heeft .. en een goede nachtrust .

en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
niet te bijster goed geslapen. heb zo rond 4 u 30 mijn leeslamp rond mijn nek gehangen en gelezen tot de wekker ging. ventje heeft er niet veel van gemerkt dat ik met de leeslamp lag. opstaan was geen optie.
Gimly probeert nu om op het bed te gaan liggen als wij erin liggen .beest is nu buiten. straks zal hij wel zeuren om vlees. gisteren had hij last van een haarbal.
vandaag komt R voor de verzorging.
ventje heeft mijn lunch klaargezet en gaat vanavond brood meebrengen van delhaize.
gisteren had hij voor elk een koffiekoek met frangipanne mee..
ventje had gisteren gezegd van met het openbaar vervoer te gaan, maar is toch met tuut.
we hebben een redelijk kalme zondag achter de rug.
Toen moeder belde dacht ze dat ze belangrijk nieuws had over vrienden van ons/hen. jammer moeder, maar er bestaat iets dat sociale media heet en dus wist ik al alles. ze belt vanavond weer rond 5 uur als het daluurtarief is. haar littekens van de aders die ze uit haar benen gehaald hebben deed gisteren pijn, zei ze.
weer gaat veranderen zeker?
vandaag een "life hack" uitproberen met een juweeltje. in plaats van zilver ziet dat zwart en ik heb geen zilverpoets.
ook geen koperpoets. dus kan ik ook dat koperen keteltje dat op de stoof staat als die brand niet schoonmaken. het ziet een ietsiepietsie groen.
Oma C: dus ge stikt zelf de glasgordijnen? ik zou dat niet durven met zo'n delicate stof. hier hangt er een dikke voile aan het raam aan de voorkant. de achterkant ( koertje) is " bloot" maar er hangt wel een rolgordijn in bamboe omdat de apartementen kunnen binnenkijken. er moet nog een overgordijn gehangen worden op die plaats, maar eerst moeten we wat stuckwerk doen.
wanneer? nu, dan of nooit. ik lig er niet meer wakker van.
MJ: manlief gaat dan goed vooruit? ik weet nog goed toen mijn vaders tante moest revalideren dat ze het in haar hoofd had gestoken dat het niet ging, met het gevolg dat het idd niet ging. had ze wat doorzettingsvermogen gehad, dan had ze terug kunnen lopen als voordien. mijn ouders hebben daar toeren mee tegengekomen. en mijn moeder doet elke dag haar oefeningen want koppig als ze is, wil ze het weer allemaal zelf kunnen.
Clive: hoe gaat het met Niels zijn trapoefeningen? en heb je een regenjas kunnen vinden?
Zwanemeer: weer zo'n mooi plaatje. hoe is het met pols en poes?
Gimly is naar boven nu. hopelijk blijft hij er een tijdje want als R weg is moet ik hier effe vegen.
ventje at een pistolet rechtopstaand naar de televisie kijkend en er liggen nu kruimels.
het is zwaarbewolkt vandaag. meneer uit 4 heeft net de hond uitgelaten. vroeger hadden ze er twee. ze hebben wel nog 3 katten en ook 3 kinderen. de oudste gaat al naar het eerste leerjaar, zo zien we maar weer eens dat de tijd vliegt.
Fijne Maandag allen, groetjes en een knufke
niet te bijster goed geslapen. heb zo rond 4 u 30 mijn leeslamp rond mijn nek gehangen en gelezen tot de wekker ging. ventje heeft er niet veel van gemerkt dat ik met de leeslamp lag. opstaan was geen optie.
Gimly probeert nu om op het bed te gaan liggen als wij erin liggen .beest is nu buiten. straks zal hij wel zeuren om vlees. gisteren had hij last van een haarbal.
vandaag komt R voor de verzorging.
ventje heeft mijn lunch klaargezet en gaat vanavond brood meebrengen van delhaize.
gisteren had hij voor elk een koffiekoek met frangipanne mee..
ventje had gisteren gezegd van met het openbaar vervoer te gaan, maar is toch met tuut.
we hebben een redelijk kalme zondag achter de rug.
Toen moeder belde dacht ze dat ze belangrijk nieuws had over vrienden van ons/hen. jammer moeder, maar er bestaat iets dat sociale media heet en dus wist ik al alles. ze belt vanavond weer rond 5 uur als het daluurtarief is. haar littekens van de aders die ze uit haar benen gehaald hebben deed gisteren pijn, zei ze.
weer gaat veranderen zeker?
vandaag een "life hack" uitproberen met een juweeltje. in plaats van zilver ziet dat zwart en ik heb geen zilverpoets.
ook geen koperpoets. dus kan ik ook dat koperen keteltje dat op de stoof staat als die brand niet schoonmaken. het ziet een ietsiepietsie groen.
Oma C: dus ge stikt zelf de glasgordijnen? ik zou dat niet durven met zo'n delicate stof. hier hangt er een dikke voile aan het raam aan de voorkant. de achterkant ( koertje) is " bloot" maar er hangt wel een rolgordijn in bamboe omdat de apartementen kunnen binnenkijken. er moet nog een overgordijn gehangen worden op die plaats, maar eerst moeten we wat stuckwerk doen.
wanneer? nu, dan of nooit. ik lig er niet meer wakker van.
MJ: manlief gaat dan goed vooruit? ik weet nog goed toen mijn vaders tante moest revalideren dat ze het in haar hoofd had gestoken dat het niet ging, met het gevolg dat het idd niet ging. had ze wat doorzettingsvermogen gehad, dan had ze terug kunnen lopen als voordien. mijn ouders hebben daar toeren mee tegengekomen. en mijn moeder doet elke dag haar oefeningen want koppig als ze is, wil ze het weer allemaal zelf kunnen.
Clive: hoe gaat het met Niels zijn trapoefeningen? en heb je een regenjas kunnen vinden?
Zwanemeer: weer zo'n mooi plaatje. hoe is het met pols en poes?
Gimly is naar boven nu. hopelijk blijft hij er een tijdje want als R weg is moet ik hier effe vegen.
ventje at een pistolet rechtopstaand naar de televisie kijkend en er liggen nu kruimels.
het is zwaarbewolkt vandaag. meneer uit 4 heeft net de hond uitgelaten. vroeger hadden ze er twee. ze hebben wel nog 3 katten en ook 3 kinderen. de oudste gaat al naar het eerste leerjaar, zo zien we maar weer eens dat de tijd vliegt.
Fijne Maandag allen, groetjes en een knufke
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Anjelier, jullie hebben eens een luie zondag ingelast. Dat zal deugd gedaan hebben, want jij hebt vaak zo druk. Hopelijk komt de gezinshulp snel , het zal jullie werk toch wat verlichten.
Oma-C, nieuwe glasgordijnen, dat is meteen een heel ander zicht. Zie dat graag. Maar wij hebben moeten kiezen voor strakke rolgordijnen omwille van ons jongens toen. We hebben 3 vensters tot op de grond en met glasgordijnen hadden we voor de verbouwingen gemerkt dat de honden steeds tegen die benedenkant aanliepen en dat werd zo vlug vuil dan.
Daarom hebben we daarna geopteerd voor rolgordijnen die kan ik dan een beetje naar boven doen op de plaatsen waar Niels loopt. Maar zie liever glasgordijnen.
MJ, toch een beetje positief nieuws. Dat doet me goed dit te lezen.
Zwanenmeer, jij hebt altijd mooie wensen voor ons klaar; dat siert jou echt.
Muddy Maddy, oeps, dan was je wel heel vroeg wakker, hopelijk niet van de pijn. Je hebt weer een mooi overzichtje gemaakt.
Wat jouw juweeltje(s) betreft, je kan ze eens in een sopje met Dreft stoppen. Even laten weken en dan met een doekje het juweeltje schoonwrijven tot dat alle zwart eraf is. Een tip die ik van een juwelier heb gehad en die echt werkt.
Met Niels is het nog veel oefenen, hij geraakt 3 traptreden op en dan is hij weer bang. Weet niet of hij het ooit nog gaat kunnen. Gelukkig heeft hij zijn mooie kamer hier waar ik ook kan vertoeven.
En ja hoor, heb een regenjas gevonden. Het is er een oranje geworden, dat was manliefs keuze, want die wou per se een felle kleur zodat ik goed zichtbaar ben in het verkeer. Van binnen is hij mooi gevoerd met gestreepte wit/ blauwe stof en ik heb dan van hetzelfde merk er nog een sjaal bijgekocht die hetzelfde is als de voering van de jas. We zijn hem gaan halen in Lier want had van die winkel nog een bon van 35€ liggen. Plus werden we aan de kassa nog eens aardig verrast want boven een bepaald bedrag, kreeg je nog eens 10€ korting die meteen aftrekbaar was. Dat was een hele fijne verrassing.
Zie dat het hoog tijd is , dat ik badje inga. Maar eerst moet ik Niels ontbijt geven.
Ik ga niet alle namen noemen, maar wens jullie allemaal een zo'n mooi mogelijke maandag. Sterkteknuffels voor wie ze kan gebruiken. Liefs.
-

Goede maandagmorgen.... grijs en fris... maar daar word ik wakker van...
mijn eerste wandeling zit er al op... met een jasje aan, 't is fris buiten
nu kan ik terug aan de naad beginnen
ik sta niet graag op al alles zo overhoop staat, naaimachine, strijkplank... ppff
maar alles opruimen gisteren was dubbel werk, nu kan ik direct terug beginnen
nog 2 grote stukken tot op de grond en ik ben er klaar mee...
zal blij zijn als het gedaan is
als je 't moet uitgeven is het lang wachten...en ik doe het liever zelf
en meet ter plaatse als ik niet zeker ben...
M-M, sterkte en moed... stilaan komt het allemaal goed... een beterschapsknuffeltje...
clive je hebt de regenjas die je wou... je kan ertegen als er een bui valt,
mijn regenjas is blauw en ik doe er mijn fluo hesje over aan als ik buiten moet
ook tevoet want je bent nergens nog veilig tegenwoordig...
Sterkte , ook voor Niels... weet je hoe het komt dat hij zo bang is geworden..?
Ik had korte gordijntjes hangen maar er zijn een paar nieuwe buren komen wonen
die graag loeren en dat vind ik niet leuk.. er gebeurt niks wat niet mag maar dat geloer
daar hou ik niet van... dus is het nu niet meer mogelijk...
ze zullen aan de zijkant raar gekeken hebben vanmorgen
Nu nog de voorkant want ik wil het overal eender natuurlijk !!
anjelierken je hebt de rust wel verdient denk ik...hopelijk heb je kunnen genieten ervan
zwanenmeer, dank voor je leuke plaatjes telkens... en voor de kaarsjes
zorg ook goed voor jezelf...
Helena zal weg zijn...
M-J, goede moed houden is belangrijk hoe moeilijk het soms ook kan zijn...
veel oefenen is goed maar je kan niks forceren... sterkte voor jouw man en voor jou ook natuurlijk
Het heeft je hele leven veranderd... en je moet je aanpassen.. anders gaat het niet...
Een sterkteknuffel ook voor jou...
En nu ga ik er terug aanvliegen... alles staat klaar..
-
Goede namiddag allen...
oei ik ben alleen...
Ja, ik ben nog vroeg maar ik ben even aan 't rusten...pppfff ben moe. eerst even tijd voor koffie..
maar de gordijnen zijn klaar, genaaid gestreken en opgehangen...
het is een heel werk en een ander zicht nu
Straks naar de woning van de toeristen en vanavond platte rust...
eerst nog wat opruimen voor ik wegga... dan kom ik straks in een nette woning...

Ik wens allen nog een fijne avond ... ik sluit ineens het bakje af
straks zal er geen tijd meer zijn voor pc...
Ik zeg een goede nacht later
en tot morgen 
Sterkte en beterschap aan de zieken...
sorry hoor ...een egoberichtje... maar ik heb geen nieuws...
Ja, ik ben nog vroeg maar ik ben even aan 't rusten...pppfff ben moe. eerst even tijd voor koffie..
maar de gordijnen zijn klaar, genaaid gestreken en opgehangen...
het is een heel werk en een ander zicht nu
Straks naar de woning van de toeristen en vanavond platte rust...
eerst nog wat opruimen voor ik wegga... dan kom ik straks in een nette woning...

Ik wens allen nog een fijne avond ... ik sluit ineens het bakje af
straks zal er geen tijd meer zijn voor pc...
Ik zeg een goede nacht later
Sterkte en beterschap aan de zieken...
sorry hoor ...een egoberichtje... maar ik heb geen nieuws...
-
Hallookes iedereen,
Ik heb er gisteren een minder luie zondag van gemaakt want zoonlief en dochter kwamen in de late namiddag.
Schoondochter had veel te doen voor haar werk en met ukkepuk in de buurt gaat dat niet.Daarom besloot zoon om met ukkepuk langs te komen.En dochter sprong ook binnen.Binnen de kortste keren lag de living vol speelgoed, zoonlief ging soep koken voor ukkepuk( want die eet elke dag om 6u soep), en spaanse woef moest in de bench en zat te janken
.
Ukkepuk en spaanse woef samen, dat gaat niet goed, spaanse woef is te wild.Alleen als ukkepuk in zijn eetstoel zit, mag hij vrij rondlopen, en dan moeten we nog in de buurt blijven van ukkepuk.Ga vanavond eens raad vragen op de hondenschool.Spaanse woef is gewoon te wild , springt op ukkepuk, likjes geven enz.Hij is eigenlijk enorm gefixeerd op de kleine.
Nochtans vind ukkepuk hem heel leuk, is er niet bang van.
Straks ga ik quiche maken met prei en oesterzwammen, is al een tijdje geleden.De vorige keer had ik het gemaakt bij mijn ouders.Ze hebben het op gegeten, maar de volgende keer hoefde het toch niet meer.Ze eten liever dingen die ze kennen.
Dames, tot morgen.
Ik heb er gisteren een minder luie zondag van gemaakt want zoonlief en dochter kwamen in de late namiddag.
Schoondochter had veel te doen voor haar werk en met ukkepuk in de buurt gaat dat niet.Daarom besloot zoon om met ukkepuk langs te komen.En dochter sprong ook binnen.Binnen de kortste keren lag de living vol speelgoed, zoonlief ging soep koken voor ukkepuk( want die eet elke dag om 6u soep), en spaanse woef moest in de bench en zat te janken
Ukkepuk en spaanse woef samen, dat gaat niet goed, spaanse woef is te wild.Alleen als ukkepuk in zijn eetstoel zit, mag hij vrij rondlopen, en dan moeten we nog in de buurt blijven van ukkepuk.Ga vanavond eens raad vragen op de hondenschool.Spaanse woef is gewoon te wild , springt op ukkepuk, likjes geven enz.Hij is eigenlijk enorm gefixeerd op de kleine.
Nochtans vind ukkepuk hem heel leuk, is er niet bang van.
Straks ga ik quiche maken met prei en oesterzwammen, is al een tijdje geleden.De vorige keer had ik het gemaakt bij mijn ouders.Ze hebben het op gegeten, maar de volgende keer hoefde het toch niet meer.Ze eten liever dingen die ze kennen.
Dames, tot morgen.
-
PLUIM voor OMA C , dat je zelf die grote glasgordijnen hebt gemaakt ! tzal zeer mooi zijn .. Aan MMaddy en de andere seizoentjes : m'n pols is gelukkig beter : kheb vandaag de buxus struiken proberen bij te knippen ... ken er niet veel van , maar ik moet voorkomen dat de struiken in elkaar groeien of te hoog worden, aan de voorkant van het huis . Met poes gaat het redelijk, Maddy
Vandaag had ze wel diarree ... eigenlijk mag ze alleen nog speciale droge voeding voor gevoelige darmen eten // Ze lijkt op haar baasje
ik heb ook altijd diarree als ik ergens naar toe moet .. met het verschil dat poes nooit buiten komt ..
Maria Johanna, Clive , MM , OMa C , en alle zieken en herstellenden : veel moed ! met tijd en geduld , komt alles wel in orde !!

Maria Johanna, Clive , MM , OMa C , en alle zieken en herstellenden : veel moed ! met tijd en geduld , komt alles wel in orde !!

en het beste moet altijd nog.... komen
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
zojuist de medicatie ingenomen, was nodig.
deze morgen komt J om me te verzorgen, ze heeft belooft om voor de vervangster van A te zijn zodat D. hier niet alleen beneden hoeft te zitten.
gisteren kreeg ik een telefoontje van buurman veranda. die zat op z'n werk en de firma had gebeld om zijn veranda te komen hersiliconen. of ze op mijn koer mochten? ja, natuurlijk. dan vroeg hij hoe het met me was.
ook nieuws gekregen van mijn keuken. zal waarschijnlijk eind van de maand zijn. Jan krijgt nog chemo en Redgy moet een deel van zijn long laten wegnemen.
geloof dat die ook achtervolgt worden door pech.
ventje gaat een nieuwe auto kopen. zomaar. ik mag het kleur kiezen. een Hyundai i 20 in zilver. ( hij was al langer getikketakt van die i 20)
hij zocht deze morgen zijn zwembroek. ik weet niet waar die is. hij ging eens kijken of die soms niet in zijn kleerkast op het werk ligt.
zou me niet verwonderen.
Gimly ligt weer over zijn gat. geen vlees meer voor een tijdje. hij is boven. vannacht lag hij niet aan de badkamer, want ik moest weer om de twee uur naar de wc. tussenin heel rare dromen gehad.
ventje heeft gisteren al eten gehaald voor vanavond: kippegyros met rijst. ( ventje moemt rijst chinese frieten- sorry anjelier)
mijn lunch bestaat uit een picolootje met cremepatè. Vinny lustte ook graag cremepatè. likte die van je vinger. en dan een soepje, maar ik weet nog niet welke.( kip, tomaat, miso, prei?)
en voor morgen zien we dan wel weer.
Clive: heel hartelijke dank voor die tip: mijn evenstar schittert nu weer! ik had die enkele jaren bij een juwelier binnen gedaan om te poetsen maar het was geen echt zilver zeiden ze, een soort legering waarvan ik nog nooit van gehoord had. ze durfden dus er niet aan te komen. nu ik er over nadenk, ze hadden nog nooit zo'n juweel gezien en het is een uniek stuk. was de reiniging mislukt dan gingen ze dat moeten vervangen. en het zou hen gekost hebben. jij hebt altijd chans als je iets koopt dat er zoveel % afgaat. ik heb die chans niet.
Oma C: inkijkvrij nu. hier is het nu de mode van sierplastiek op je ramen te kleven.
eerlijk gezegd vind ik dat niet mooi. men kan niet binnen kijken, en jij niet buiten maar je hebt toch lichtinval. is geen optie voor de spionnen in onze straat.
Zwanemeer: Gimly moet ook speciale korrels eten voor zijn spijsvertering. per zak van 1,5 kilo kost dat 22 euro. ik neem zo'n schepje van de vanish om zijn pot bij te vullen. 3 schepjes zijn voldoende voor een volle verse pot. het merk is van Hill's. we kopen die bij de apotheek ipv bij de dierenarts. ze hebben altijd een zak staan en bestellen dan een nieuwe als we erom komen.
hij doet toch zo'n 3 maanden met een zak.
Anjelier: ook geen quiche voor mij. vind dat te zwaar. spaanse woef enthousiast bij ukkepuk. of is hij dat bij iedereen?
moet nog mijn eettafel opruimen: ons sloddervosje heeft daar weer van alles op gezet/gelegd.
Fijne Dinsdag allen, groetjes + knufke.
zojuist de medicatie ingenomen, was nodig.
deze morgen komt J om me te verzorgen, ze heeft belooft om voor de vervangster van A te zijn zodat D. hier niet alleen beneden hoeft te zitten.
gisteren kreeg ik een telefoontje van buurman veranda. die zat op z'n werk en de firma had gebeld om zijn veranda te komen hersiliconen. of ze op mijn koer mochten? ja, natuurlijk. dan vroeg hij hoe het met me was.
ook nieuws gekregen van mijn keuken. zal waarschijnlijk eind van de maand zijn. Jan krijgt nog chemo en Redgy moet een deel van zijn long laten wegnemen.
ventje gaat een nieuwe auto kopen. zomaar. ik mag het kleur kiezen. een Hyundai i 20 in zilver. ( hij was al langer getikketakt van die i 20)
hij zocht deze morgen zijn zwembroek. ik weet niet waar die is. hij ging eens kijken of die soms niet in zijn kleerkast op het werk ligt.
zou me niet verwonderen.
Gimly ligt weer over zijn gat. geen vlees meer voor een tijdje. hij is boven. vannacht lag hij niet aan de badkamer, want ik moest weer om de twee uur naar de wc. tussenin heel rare dromen gehad.
ventje heeft gisteren al eten gehaald voor vanavond: kippegyros met rijst. ( ventje moemt rijst chinese frieten- sorry anjelier)
mijn lunch bestaat uit een picolootje met cremepatè. Vinny lustte ook graag cremepatè. likte die van je vinger. en dan een soepje, maar ik weet nog niet welke.( kip, tomaat, miso, prei?)
en voor morgen zien we dan wel weer.
Clive: heel hartelijke dank voor die tip: mijn evenstar schittert nu weer! ik had die enkele jaren bij een juwelier binnen gedaan om te poetsen maar het was geen echt zilver zeiden ze, een soort legering waarvan ik nog nooit van gehoord had. ze durfden dus er niet aan te komen. nu ik er over nadenk, ze hadden nog nooit zo'n juweel gezien en het is een uniek stuk. was de reiniging mislukt dan gingen ze dat moeten vervangen. en het zou hen gekost hebben. jij hebt altijd chans als je iets koopt dat er zoveel % afgaat. ik heb die chans niet.
Oma C: inkijkvrij nu. hier is het nu de mode van sierplastiek op je ramen te kleven.
eerlijk gezegd vind ik dat niet mooi. men kan niet binnen kijken, en jij niet buiten maar je hebt toch lichtinval. is geen optie voor de spionnen in onze straat.
Zwanemeer: Gimly moet ook speciale korrels eten voor zijn spijsvertering. per zak van 1,5 kilo kost dat 22 euro. ik neem zo'n schepje van de vanish om zijn pot bij te vullen. 3 schepjes zijn voldoende voor een volle verse pot. het merk is van Hill's. we kopen die bij de apotheek ipv bij de dierenarts. ze hebben altijd een zak staan en bestellen dan een nieuwe als we erom komen.
hij doet toch zo'n 3 maanden met een zak.
Anjelier: ook geen quiche voor mij. vind dat te zwaar. spaanse woef enthousiast bij ukkepuk. of is hij dat bij iedereen?
moet nog mijn eettafel opruimen: ons sloddervosje heeft daar weer van alles op gezet/gelegd.
Fijne Dinsdag allen, groetjes + knufke.
Cats Rule!
-

Goede morgen allen,
M-M rustig aan een beetje opruimen...
en de ene dag is de andere niet dat zal jij ook wel ondervinden...
Gimly weer een beetje ziek...dat heeft ie de laatste tijd wel dikwijls of is
dat maar een gedacht van mij..
Ik moet ook goed uitkijken wat ik eet...als ik niet buiten moet is dat niet zo erg
maar als ik weg moet...
Erg als Jan en Redgy zo moeten werken met zo'n ziekte... ze hebben die mannen wel goed te pakken...
niet simpel... maar als zelfstandige ook niet gemakkelijk...
wilde eend, ja het naaiwerk is zo goed als gedaan... alleen nog een paar
kleine raampjes en een deur....ik heb het graag allemaal eender anders lijk het nergens op...
maar de grootste stukken zijn klaar... en ze hangen mooi al zeg ik het zelf
Het is frisjes vandaag... ik kon mijn jasje goed gebruiken als ik naar 'de oppas' ging.
hopelijk blijft het droog... ik heb nog een boodschap te doen en daarvoor moet ik
naar Merksem... de bussen rijden maar elk uur en dus ga ik met de fiets...
dan kom en ga ik als ik zelf wil...en 't is binnendoor maar half zo ver...
en kalmaan zal het wel lukken... te gelijkertijd bloem meebrengen van
Aveve voor m'n broodjes....dan kan ik er weer tegen...
anjelier sterkte met het "opvoeden" van woef... met zo'n hevig temperament
Voor allen een gezellige dag en tot later
-
Hallookes iedereen,
Ben hier vroeg, ik moet wachten tot de parafine gesmolten is en dat vraagt tijd.Ik had gisteren kersenconfituur gemaakt en nu vandaag doe ik er een laagje parafine op.Dit jaar maak ik geen confituur meer, ik heb genoeg.
Over Spaanse woef: heb er gisterenavond over gesproken op de hondenschool.Volgens de instructrice doe ik het goed, hem in zijn bench steken als ukkepuk er is.Volgens haar wil hij spelen met ukkepuk, maar veel te enthousiast.Als hij in zijn bench zit, kan ukkepuk nog steeds naar hem toegaan, wat goed is.Ik mag de hond en ukkepuk niet van elkaar scheiden.Op deze manier wennen ze ook aan elkaar.Dit zal pas beteren als spaanse woef ouder is en een beetje kalmer.Volgens instructrice zit er geen kwaad in spaanse woef, enkel een jonge hond met boordevol energie.
MM: ik heb boven in de badkamer ook sierplastiek tegen de inkijk.En ja, je ziet dat wel veel.Vandaag komt er normaal gezien een zak hondenvoeding .Die heb ik bestelt via internet, is veel goedkoper dan in de winkel.Nu heb ik 1 zak bestelt, als de houdbaarheidsdatum lang genoeg is , kan ik er meerdere bestellen.
Dames, tot morgen allemaal.
Ben hier vroeg, ik moet wachten tot de parafine gesmolten is en dat vraagt tijd.Ik had gisteren kersenconfituur gemaakt en nu vandaag doe ik er een laagje parafine op.Dit jaar maak ik geen confituur meer, ik heb genoeg.
Over Spaanse woef: heb er gisterenavond over gesproken op de hondenschool.Volgens de instructrice doe ik het goed, hem in zijn bench steken als ukkepuk er is.Volgens haar wil hij spelen met ukkepuk, maar veel te enthousiast.Als hij in zijn bench zit, kan ukkepuk nog steeds naar hem toegaan, wat goed is.Ik mag de hond en ukkepuk niet van elkaar scheiden.Op deze manier wennen ze ook aan elkaar.Dit zal pas beteren als spaanse woef ouder is en een beetje kalmer.Volgens instructrice zit er geen kwaad in spaanse woef, enkel een jonge hond met boordevol energie.
MM: ik heb boven in de badkamer ook sierplastiek tegen de inkijk.En ja, je ziet dat wel veel.Vandaag komt er normaal gezien een zak hondenvoeding .Die heb ik bestelt via internet, is veel goedkoper dan in de winkel.Nu heb ik 1 zak bestelt, als de houdbaarheidsdatum lang genoeg is , kan ik er meerdere bestellen.
Dames, tot morgen allemaal.
-

Goede avond allen... welkom terug Ivette...
Ja als het zo warm is kan het te zwaar zijn... maar 't is te warm of te nat....
Geniet nog van de mooie foto's, end e herinneringen...
Ik ga mijn avondtaak doen nu het nog droog is...want het ziet zo donker alsof er nog regen komt...
het was vochtig warm vandaag... broeierig...
Voor allen een fijne avond en een goeie nacht... en sterkte wie het nodig heeft...
-