in de Vier Seizoenen reeks 8
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Hier bijna de hele dag regen...niks aan te doen...
ik klaag er niet over want het is maar buiten... straks nog even mijn avondtaak gaan doen...
ik moet zeker geen planten drinken geven in de tuin...en veel aardbeien zullen er
met dit weer ook niet veel zijn...
zwanenmeer ...ook voor jou sterkte en moed... en dank voor je leuke plaatje elke dag
Ik wens jullie allen een fijne avond...veel sterkte wie het wenst...
een goede nacht en tot morgen...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallookes iedereen,
MM: ik rij ook met een Huyandai 1 x 20.Zijn wel goeie auto's.Wij hebben hier vlak in de buurt een garage van Huyandai.Ben er tevreden over.
Morgen mogen we ons kippen gaan ophalen, die we via de gemeente hebben bestelt.Manlief gaat ze halen , en brengt de kippen van buurman ook mee.Volgens het infoblad hebben er toch zo'n kleine 500 gezinnen kippen bestelt.Het is de eerste keer dat ze het hier doen.
Spaanse woef maakt vorderingen op de hondenschool.Vanaf volgende week mag hij overstappen naar de A cursus.Hij kent voldoende basis volgens instructrice.Manlief oefent 2x daags met hem.
Dames , tot de volgende.
MM: ik rij ook met een Huyandai 1 x 20.Zijn wel goeie auto's.Wij hebben hier vlak in de buurt een garage van Huyandai.Ben er tevreden over.
Morgen mogen we ons kippen gaan ophalen, die we via de gemeente hebben bestelt.Manlief gaat ze halen , en brengt de kippen van buurman ook mee.Volgens het infoblad hebben er toch zo'n kleine 500 gezinnen kippen bestelt.Het is de eerste keer dat ze het hier doen.
Spaanse woef maakt vorderingen op de hondenschool.Vanaf volgende week mag hij overstappen naar de A cursus.Hij kent voldoende basis volgens instructrice.Manlief oefent 2x daags met hem.
Dames , tot de volgende.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Daarnet een plensbui gehad. Daarna een bontjasje op pootjes dat een Aria ten beste gaf. Ventje denkt dat wij houtworm hebben in de trap. Ook dat nu weer.trap is wel van eik denkt ventje maar die is 67 jaar oud.
Gisteren de stoof aangestoken, ventje had het koud. Ik niet. Moet nu elke dag mijn arm insmeren want de aderen waar ze geprikt hebben zijn ontstoken. Je ziet ze duidelijk op het oppervlak liggen net als de aderen van een junkie.
Fijn dat te horen. Nu kunnen ze dat aan hun roddel toe voegen
Vandaag eten we hotdogs. En morgen spaghetti.
Straks komt de verpleger. Dan gaat ventje om boodschappen. De krant en koffie!
Gisteren wou Post NL een pakje voor buurvrouw onkruid afgeven aan ons. Die vlieger ging niet op:heb niet gereageerd op de bel. Ik hoorde hem dan een briefje in hun bus gooien. Waarschijnlijk n heeft onze schoenmaker het aanvaard.
Gisteren vis bordelaise gegeten. Ventje had eerst geen honger maar dan wel en ik had het toch maar uit de vriezer te halen.en de oven in.
Ventje heeft dus een nieuwe auto. Als de papierwinkel afgerond is mogen we erom.
Het is toch een automatische. Ventje zei: ik ben al jaren gewend aan zo te rijden.
Ik heb gezegd dat ik een hele boel foto's van tuut wil.ook de sleutel hou ik.
Omdat ik normaal vandaag naar buiten ging en het dus regent,moet ik van de dokter 20 keer rond de tafel lopen.
Van de week moet ik toch op consult. Dus ga ik wel naar buiten moeten.
Nu eerst mijn pillen nemen.
Fijne zaterdag groetjes knuffel
Daarnet een plensbui gehad. Daarna een bontjasje op pootjes dat een Aria ten beste gaf. Ventje denkt dat wij houtworm hebben in de trap. Ook dat nu weer.trap is wel van eik denkt ventje maar die is 67 jaar oud.
Gisteren de stoof aangestoken, ventje had het koud. Ik niet. Moet nu elke dag mijn arm insmeren want de aderen waar ze geprikt hebben zijn ontstoken. Je ziet ze duidelijk op het oppervlak liggen net als de aderen van een junkie.
Fijn dat te horen. Nu kunnen ze dat aan hun roddel toe voegen
Vandaag eten we hotdogs. En morgen spaghetti.
Straks komt de verpleger. Dan gaat ventje om boodschappen. De krant en koffie!
Gisteren wou Post NL een pakje voor buurvrouw onkruid afgeven aan ons. Die vlieger ging niet op:heb niet gereageerd op de bel. Ik hoorde hem dan een briefje in hun bus gooien. Waarschijnlijk n heeft onze schoenmaker het aanvaard.
Gisteren vis bordelaise gegeten. Ventje had eerst geen honger maar dan wel en ik had het toch maar uit de vriezer te halen.en de oven in.
Ventje heeft dus een nieuwe auto. Als de papierwinkel afgerond is mogen we erom.
Het is toch een automatische. Ventje zei: ik ben al jaren gewend aan zo te rijden.
Ik heb gezegd dat ik een hele boel foto's van tuut wil.ook de sleutel hou ik.
Omdat ik normaal vandaag naar buiten ging en het dus regent,moet ik van de dokter 20 keer rond de tafel lopen.
Van de week moet ik toch op consult. Dus ga ik wel naar buiten moeten.
Nu eerst mijn pillen nemen.
Fijne zaterdag groetjes knuffel
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Anjelier, nog kippetjes bij
Zwanenmeer, weet niet of jij gaat wandelen met dit weer. Ik wens jou alleszins een heel fijn weekend.
Oma-C, wanneer komen de toeristen terug van hun fietsvakantie ? Hun batterijtjes gaan weer opgeladen zijn.
Muddy Maddy, van harte proficiat met de nieuwe auto . Manlief heeft hem mij op het net laten zien, vind het een prachtige auto. Nu nog afscheid nemen van tuut. Gimly blijkbaar terug wat beter ? En het regent, dus moet je 20 keer rond tafel lopen. Moest glimlachen toen ik dat las en jou in gedachten bezig zag. Hoop dat het elke dag wat beter met je gaat.
Ik heb de strijk al gedaan. Die laat ik een nachtje rusten in de wasmand zodat die morgen kurkdroog is als ik hem in de dressing leg. Gisterenavond de grootste boodschappen gedaan en vandaag gaan we de rest halen. Moeten vandaag ook nog even naar de dierenspeciaalzaak, niet voor eten voor Niels , zijn dieetbrokken hebben ze daar niet, maar voor een paar doosje van zijn vitaminedrankje dat hij elke morgen krijgt en waar hij echt verlekkerd op is. Gisteren heeft hij nog een speeltouw gekregen uit de supermarkt. Was er natuurlijk blij mee. Hij durft nog altijd niet de trap op. Maar manlief gaat nog verlof nemen en dan komt de hondentherapeut nog eens naar hier. Vind dat een geweldige man met kennis van zaken.
Ga dadelijk badje nemen, maak dan slaap-en badkamer in orde, stofzuig daar en stofzuig dan de 2 benedenverdiepingen. Opruimen hoef ik niet meer, dat doe ik voor het slapen gaan. En dan is het huisje terug netjes.
Ga niet alle namen noemen maar wens iedereen een fijn weekend. Stuur ook heel veel sterkteknuffels voor elkeen die het nodig heeft. Liefs.
-

Goede morgen weer of geen weer we maken er het beste van..
als je ziet hoe het daar in de Caraïben en Amerika aan toe gaat...
Het is wel frisser geworden...ik heb vanmorgen een licht pulleke aangedaan
een T-shirt werd te fris....en ik ben met de regenjas de ochtendtaak gaan doen...
Ben een beetje van mijn melk vandaag....
Gisteravond laat slecht nieuws gekregen door zoon... ze waren onze oude vriend gaan bezoeken
in Wassen (Zwitserland) en die lag in het ziekenhuis... hij kende niemand meer en was graatmager geworden...
en alsof hij gewacht had op hun bezoek...een goed uur na hun bezoek is hij overleden...
schoondochter is er helemaal van onder de voet... ze is altijd al zo gevoelig....
maar zo gaat het leven... en niet iedereen mag 93 worden Hij kijkt nu vanachter de regenboog...
geen kinderen geen familie...droevig ... hij had alleen een heel goede helpster reeds van toen hij z'n hotel had
was ze bij hem... een beetje een dochter....
Jammer dat we z'n grappen zullen moeten missen nu...
't was een hele vredelievende man
IK wens allen een fijn weekend ondanks de regen....
Groetjes en tot later...
Sorry voor m'n egoberichtje
Laatst gewijzigd door Oma-C op 09 sep 2017, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
wingerd - Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13
Hallo dames,
mijn medeleven met Oma-C...
en goede moed voor al wie het nodig heeft !
MM, zo verder doen !
De vriendin waarover ik een tijdje geleden schreef met de zware gezondheidsperikelen, staat, na meer dan 2 maanden, eigenlijk nog altijd even ver. Altijd maar nieuwe onderzoeken en besprekingen onder dokters en zich afvragen welke nu de oorzaak is van de tumoren...Ze hebben er nu na een MRI weer een nieuwe ontdekt...Weer afwachten, nog enkele weken, voor een punctie en dan beslissen welke medicatie...Ik vraag me af waarom daar niet meer haast wordt achter gezet ? Ze zit nog steeds in het ongewisse ! Daarbij zit ze in zo'n moeilijke persoonlijke situatie, erg hoor.
Zoon gaat morgen met zijn zoontje dat jarig is naar een luchtshow hier niet ver af en hij vroeg of papy meeging...nu die vindt dat wel eens leuk voor een keertje (ikzelf heb het er zeker niet zo op begrepen). Ik mag dan op kleindochter passen,dat is de lastigste van de verzameling maar alleen zal dat wel lukken zeker. Baby blijft met zijn mama thuis.
Dames, geniet van het weekend.
mijn medeleven met Oma-C...
en goede moed voor al wie het nodig heeft !
MM, zo verder doen !
De vriendin waarover ik een tijdje geleden schreef met de zware gezondheidsperikelen, staat, na meer dan 2 maanden, eigenlijk nog altijd even ver. Altijd maar nieuwe onderzoeken en besprekingen onder dokters en zich afvragen welke nu de oorzaak is van de tumoren...Ze hebben er nu na een MRI weer een nieuwe ontdekt...Weer afwachten, nog enkele weken, voor een punctie en dan beslissen welke medicatie...Ik vraag me af waarom daar niet meer haast wordt achter gezet ? Ze zit nog steeds in het ongewisse ! Daarbij zit ze in zo'n moeilijke persoonlijke situatie, erg hoor.
Zoon gaat morgen met zijn zoontje dat jarig is naar een luchtshow hier niet ver af en hij vroeg of papy meeging...nu die vindt dat wel eens leuk voor een keertje (ikzelf heb het er zeker niet zo op begrepen). Ik mag dan op kleindochter passen,dat is de lastigste van de verzameling maar alleen zal dat wel lukken zeker. Baby blijft met zijn mama thuis.
Dames, geniet van het weekend.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Mijn deelneming oma-C. Moge het een troost zijn dat de kinderen toch nog afscheid hebben kunnen nemen van jullie lieve vriend.
Vandaag ben ik in gedachten bij mijn ex-collega wiens man overleed tijdens hun vakantie in Spanje. Vandaag is de afscheidsviering, maar zonder chauffeur geraakte ik daar niet, wegens te ver. Ik hoop dat er toch nog enkele van de oud-collega's naartoe zijn kunnen gaan.
Gisteren thuis gekomen van een heerlijke vakantie aan de Moezel.
Goed georganiseerd, een mooie plaats om te verblijven, fijne activiteiten, goed bed, lekker eten, toffe reisgenote!
Alleen voor volgende keer weet ik dat ik niet aan alle activiteiten mag deelnemen, wegens teveel hooi op mijn vork...
De twintig, twintig regel kan je in groep moeilijk toepassen, niet? Ik heb genoten.
De grote kleinkinderen zijn ook goed gestart op school naar verluid.
Het leven kan zijn gewone gangetje gaan.
Hier schijnt de zon en regent het afwisselend.
Ik ga zo stilaan de chauffageman gaan stalken om de verwarming opnieuw te komen in stellen, wat met die half se gat oplossing van het einde van de winter neem ik geen vrede.Eens zien of het weer zolang gaat duren eer die komt.
Dames tot de volgende!
Vandaag ben ik in gedachten bij mijn ex-collega wiens man overleed tijdens hun vakantie in Spanje. Vandaag is de afscheidsviering, maar zonder chauffeur geraakte ik daar niet, wegens te ver. Ik hoop dat er toch nog enkele van de oud-collega's naartoe zijn kunnen gaan.
Gisteren thuis gekomen van een heerlijke vakantie aan de Moezel.
Goed georganiseerd, een mooie plaats om te verblijven, fijne activiteiten, goed bed, lekker eten, toffe reisgenote!
Alleen voor volgende keer weet ik dat ik niet aan alle activiteiten mag deelnemen, wegens teveel hooi op mijn vork...
De twintig, twintig regel kan je in groep moeilijk toepassen, niet? Ik heb genoten.
De grote kleinkinderen zijn ook goed gestart op school naar verluid.
Het leven kan zijn gewone gangetje gaan.
Hier schijnt de zon en regent het afwisselend.
Ik ga zo stilaan de chauffageman gaan stalken om de verwarming opnieuw te komen in stellen, wat met die half se gat oplossing van het einde van de winter neem ik geen vrede.Eens zien of het weer zolang gaat duren eer die komt.
Dames tot de volgende!
-
Bobijntje - Lid geworden op: 30 okt 2015, 19:48
Hallo seizoentjes allemaal
De herfst heeft dus van de ene dag op de andere
zijn intrede gedaan maar niet getreurd ....er kunnen
nog heel mooie dagen komen en eerlijk...... de
natuur heeft dus echt water nodig!!
MM dikke proficiat met jullie nieuwe "tuut"
Dat jullie er heel veel kilometers mee mogen doen!!!!
Ik ken dat gevoel hoor als er een auto weggaat, ik word
daar ook altijd beetje melancholisch van tot groot
jolijt van manlief
Blijf je maar verder goed verzorgen hoor en dag per
dag een stap vooruit hé!
Wingerd, blij te lezen dat jullie zo'n fijne 2-daagse hadden,
je kan er maar van genieten hé
Morgen ben jij dus baby-sit, ik hoop dat prinses donderwolk
een beetje verdraagzaam zal zijn en anders.......
jij hebt nogal veel hoeken in jullie huis
Hoop dat pappy geniet van de vliegshow!
Oma-C wat een droevig nieuws, een dikke steunknuffel
voor jullie drie!!
Eigenlijk is zo'n house-sitting nog gezond hé, willen of niet
je moet door elk weer en wind en je hebt zo je dagelijkse
beweging
Hallo Clive, hoop dat jouw nagelstyliste toch wat droog
weer had vandaag, al was het maar voor de foto's!
Wat ben jij weer naarstig geweest, ik word moe in jouw plaats
Hoop dat die therapeut wel vooruitgang boekt met Niels zodat
hij toch weer de trap op kan!!
Manlief binnenkort toch een paar dagen verlof? Geniet er dan
maar eens van!!!!
HvT terug van een heerlijke reis! Mooie streek hé daar
aan de Moezel!! Spijtig dat je moet uitrusten als je thuis komt!
Omasenga onze gedachten zijn bij jullie!!
Dikke knuffel voor jou en allen die je lief zijn!!!
Hallo Zwanenmeer hoe gaat het met jouw pols?
Hopelijk is die toch al beter, je niet overdoen hé en....
ze voorspellen voor binnen 14 dagen beter weer dus...
je kan weer wandelen op je geliefkoosde plekje
MJ moest je meelezen, heel veel beterschapswensen voor
manlief en sterkte voor jou. Want ook jij hebt een zware last te
dragen, jij moet gewoon schipperen tussen thuis en Duffel,
bus op en bus af maar vergeet ajb niet om ook voor jezelf
zorg te dragen!!!! Rust maar op tijd!!
Anjelierke, jij hebt dezelfde auto als MM
Zwanenmeer en ik hebben geloof ik ook dezelfde auto en
bijna terzelfder tijd gekocht!
Spaanse woef is dus een goed leerling, proficiat!
Ik hoop dat jullie vlug hulp krijgen van de thuiszorg zodat
het voor jou ook weer wat kalmer wordt.
Met ukkepuk alles ok?
Wij zijn hier de laatste tijd een paar keer ook bezoek
geweest bij onze noorderburen en ik kan daar echt
van genieten!! Eens de Westerscheldetunnel door
lijkt alles toch veel gemoedelijker te gaan......en
Nederland heeft zo veel mooie plekjes om te ontdekken!
Ik ga hier straks mijn kerstomaatjes oogsten, die 2
struiken hebben zodanig veel tomaatjes dat ik ze moet
delen met de buren, iedereen blij
Maak er allemaal een fijn en rustig weekend van,
sterkte en beterschap voor de zieken!!!
Lieve groetjes voor iedereen ook aan de meelezers!!
De herfst heeft dus van de ene dag op de andere
zijn intrede gedaan maar niet getreurd ....er kunnen
nog heel mooie dagen komen en eerlijk...... de
natuur heeft dus echt water nodig!!
MM dikke proficiat met jullie nieuwe "tuut"
Dat jullie er heel veel kilometers mee mogen doen!!!!
Ik ken dat gevoel hoor als er een auto weggaat, ik word
daar ook altijd beetje melancholisch van tot groot
jolijt van manlief
Blijf je maar verder goed verzorgen hoor en dag per
dag een stap vooruit hé!
Wingerd, blij te lezen dat jullie zo'n fijne 2-daagse hadden,
je kan er maar van genieten hé
Morgen ben jij dus baby-sit, ik hoop dat prinses donderwolk
een beetje verdraagzaam zal zijn en anders.......
jij hebt nogal veel hoeken in jullie huis
Hoop dat pappy geniet van de vliegshow!
Oma-C wat een droevig nieuws, een dikke steunknuffel
voor jullie drie!!
Eigenlijk is zo'n house-sitting nog gezond hé, willen of niet
je moet door elk weer en wind en je hebt zo je dagelijkse
beweging
Hallo Clive, hoop dat jouw nagelstyliste toch wat droog
weer had vandaag, al was het maar voor de foto's!
Wat ben jij weer naarstig geweest, ik word moe in jouw plaats
Hoop dat die therapeut wel vooruitgang boekt met Niels zodat
hij toch weer de trap op kan!!
Manlief binnenkort toch een paar dagen verlof? Geniet er dan
maar eens van!!!!
HvT terug van een heerlijke reis! Mooie streek hé daar
aan de Moezel!! Spijtig dat je moet uitrusten als je thuis komt!
Omasenga onze gedachten zijn bij jullie!!
Dikke knuffel voor jou en allen die je lief zijn!!!
Hallo Zwanenmeer hoe gaat het met jouw pols?
Hopelijk is die toch al beter, je niet overdoen hé en....
ze voorspellen voor binnen 14 dagen beter weer dus...
je kan weer wandelen op je geliefkoosde plekje
MJ moest je meelezen, heel veel beterschapswensen voor
manlief en sterkte voor jou. Want ook jij hebt een zware last te
dragen, jij moet gewoon schipperen tussen thuis en Duffel,
bus op en bus af maar vergeet ajb niet om ook voor jezelf
zorg te dragen!!!! Rust maar op tijd!!
Anjelierke, jij hebt dezelfde auto als MM
Zwanenmeer en ik hebben geloof ik ook dezelfde auto en
bijna terzelfder tijd gekocht!
Spaanse woef is dus een goed leerling, proficiat!
Ik hoop dat jullie vlug hulp krijgen van de thuiszorg zodat
het voor jou ook weer wat kalmer wordt.
Met ukkepuk alles ok?
Wij zijn hier de laatste tijd een paar keer ook bezoek
geweest bij onze noorderburen en ik kan daar echt
van genieten!! Eens de Westerscheldetunnel door
lijkt alles toch veel gemoedelijker te gaan......en
Nederland heeft zo veel mooie plekjes om te ontdekken!
Ik ga hier straks mijn kerstomaatjes oogsten, die 2
struiken hebben zodanig veel tomaatjes dat ik ze moet
delen met de buren, iedereen blij
Maak er allemaal een fijn en rustig weekend van,
sterkte en beterschap voor de zieken!!!
Lieve groetjes voor iedereen ook aan de meelezers!!
Geniet nu... niet morgen
-

Oef terug thuis na een spurtje tegen het onweer dat zo ineens opkwam...
de regen is niet zo erg ik smelt er niet van maar ik hou niet van buiten zijn in onweer..
ferme bliksem en donderslagen...
Dag bobijntje blij je weer eens te lezen...
ik ga niet alles overdoen...
Wens alleen M-M en M-J veel sterkte en goede moed...en veel beterschap...
helena een fijne vakantie gehad, in een mooie streek, en ja... leren doseren natuurlijk...
ook mijn medeleven met het overlijden van de echtgenoot van je collega... het wordt niet gevraagd...
Ik ga voor eten zorgen... verse boontjes en een klein biefstukje...
Een gezellige avond binnen... het is koud geworden... bbrrr tot morgen...
-
zwanenmeer - Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01
-
zwanenmeer - Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01
Aan BoBIJNTJE : met dit weer zit wandelen in de eifel er voorlopig niet in ... Maar hopen op een nazomerke .......
Morgen gaan we op bezoek bij ons "tante Nonneke " die is 65 jaar in het klooster .....
Aan ALLE SEIZOENTJES : veel moed , sterkte en beterschap voor wie het kan gebruiken ...Nog een fijn weekend !!
Morgen gaan we op bezoek bij ons "tante Nonneke " die is 65 jaar in het klooster .....
Aan ALLE SEIZOENTJES : veel moed , sterkte en beterschap voor wie het kan gebruiken ...Nog een fijn weekend !!
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "
"je leeft maar één dag: VANDAAG "
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Dag seizoentjes,
MM: een verstandige beslissing van ventje om een automatische auto te nemen.Als je dat gewend bent, is overschakeling soms moeilijk.Zus zegt dat soms ook: haar eigen auto is met versnellingen en de auto van haar werk is automatisch.Je moet daar constant je aandacht bij houden.
Clive: over opruimen gesproken, het is net of ik kleine kinderen in huis heb.Spaanse woef heeft een speelgoeddoos staan in de living, en gedurende de dag wordt die stelselmatig geledigd, tegen de avond is die leeg, ligt alle speelgoed verspreid over de living, de keuken , en soms de veranda ook.Als hij gaat slapen wordt alles opgeruimd.s'Anderdaags hetzelfde scenario.Maar ik kan daar goed tegen, manlief ook.Het is niet vuil hé.Met zijn speelgoed mag hij niet buiten.
Oma-C:droevig nieuws?Ja, de eerste dagen ben je daar niet goed van.Gelukkig hebben je kinderen hem nog een laatste bezoek gebracht.
Bobijntje: ukkepuk is ziek, overgeven.Zoonlief voelde zich ook niet te best, zijn maag was ook gevoelig.Hopelijk is het vlug beter, want morgen vertrekken ze naar het buitenland.Schoondochter voor haar werk, en zoonlief en ukkepuk gaan mee.Heb vanavond proberen te bellen , maar kreeg steeds voice-mail.En een vaste lijn hebben ze niet.
Wingerd: voor je vriendin is het ook een heel moeilijke periode.Toch raar, dat ze zolang moet wachten op de' diagnose.Ondertussen zit je toch in het ongewisse.
De kippen zijn aangekomen.Manlief heeft ze deze voormiddag opgehaald.Het zijn 2 bruine kippen.Ik heb ze apart gezet in het kippenhok.Dat kippenhok is in 2 verdeeld met een deurtje, ze zien elkaar, maar kunnen niet bij elkaar.Na enkele dagen laat ik ze samen, zo hebben ze aan elkaar kunnen wennen.Als je ze direct samen zet, is het vechten.Mijn 2 zijdehaantjes zullen content zijn , nog 2 vrouwtjes erbij.
Dames, tot morgen.
MM: een verstandige beslissing van ventje om een automatische auto te nemen.Als je dat gewend bent, is overschakeling soms moeilijk.Zus zegt dat soms ook: haar eigen auto is met versnellingen en de auto van haar werk is automatisch.Je moet daar constant je aandacht bij houden.
Clive: over opruimen gesproken, het is net of ik kleine kinderen in huis heb.Spaanse woef heeft een speelgoeddoos staan in de living, en gedurende de dag wordt die stelselmatig geledigd, tegen de avond is die leeg, ligt alle speelgoed verspreid over de living, de keuken , en soms de veranda ook.Als hij gaat slapen wordt alles opgeruimd.s'Anderdaags hetzelfde scenario.Maar ik kan daar goed tegen, manlief ook.Het is niet vuil hé.Met zijn speelgoed mag hij niet buiten.
Oma-C:droevig nieuws?Ja, de eerste dagen ben je daar niet goed van.Gelukkig hebben je kinderen hem nog een laatste bezoek gebracht.
Bobijntje: ukkepuk is ziek, overgeven.Zoonlief voelde zich ook niet te best, zijn maag was ook gevoelig.Hopelijk is het vlug beter, want morgen vertrekken ze naar het buitenland.Schoondochter voor haar werk, en zoonlief en ukkepuk gaan mee.Heb vanavond proberen te bellen , maar kreeg steeds voice-mail.En een vaste lijn hebben ze niet.
Wingerd: voor je vriendin is het ook een heel moeilijke periode.Toch raar, dat ze zolang moet wachten op de' diagnose.Ondertussen zit je toch in het ongewisse.
De kippen zijn aangekomen.Manlief heeft ze deze voormiddag opgehaald.Het zijn 2 bruine kippen.Ik heb ze apart gezet in het kippenhok.Dat kippenhok is in 2 verdeeld met een deurtje, ze zien elkaar, maar kunnen niet bij elkaar.Na enkele dagen laat ik ze samen, zo hebben ze aan elkaar kunnen wennen.Als je ze direct samen zet, is het vechten.Mijn 2 zijdehaantjes zullen content zijn , nog 2 vrouwtjes erbij.
Dames, tot morgen.
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Bobijntje, hartelijk dank voor het mooie overzichtje alweer. Ik kan daar niets aan toevoegen, zo mooi en compleet is het.
Gisteren heeft het hier haast niet geregend. Mijn manicure heeft duivels veel geluk gehad. Was naar haar gaan kijken en ze zag er beeldschoon uit. Ze was een beetje teleurgesteld dat er zo weinig van haar klantjes waren komen kijken, maar was dan toch blij dat ik was gekomen. Had haar vrijdag dan een berichtje gestuurd, dat ze ondanks het minder goede weer er een schitterende en onvergetelijke dag van moest maken. Gisteren zei ze dan tegen mij dat ze een hele dag geweend had omwille van de wel erg slechte weersvoorspellingen, maar dat ze haar tranen gedroogd had toen ze mijn berichtje ontving. Vond dat leuk om horen. Wat een SMS'je met een vriendelijk woord kan doen.
Vandaag nog wat oefenen met Niels, ook met zijn lijn; Maar dat moet manlief doen, want mag dat nog niet met mijn schouders.
Gisteren nog in het fruitkraam appeltjes gaan halen voor Niels; Krijgt dat in plaats van snoep gedurende de dag. En Anjelier, jouw verhaal is precies het mijne. Niels heeft op 2 verdiepingen een welgevulde speelgoedbox staan en ook deze wordt door de dag geplunderd en ' s avonds als hij slapen is, wordt alles keurig opgeruimd. Hij mag normaal ook niet buiten met zijn binnenspeelgoed, maar soms gebeurt dat toch. Misschien even nog een tip. Weet niet of Spaanse woef speelgoedtouwen heeft. Indien wel, stop die nooit in de wasmachine, heb dat jaren geleden eens gedaan om goed te doen, maar het resultaat was een kapotte wasmachine, dat waren dure touwen. Het is maar een tip.
Heb mijn lijstje al gemaakt voor vandaag; enkel licht HH. Ga er verder een luie zondag van maken met een goed boek en nog een modemagazine dat ik nog niet gelezen heb.
Zo, ik ga plaats maken voor Muddy Maddy en voor Oma-C.
Ik wens jullie een mooie zondag en heel veel sterkteknuffels voor hen die ze vast en zeker kunnen gebruiken.
Liefs aan jullie allemaal.