in de Vier Seizoenen reeks 8

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

22 sep 2017, 06:58

Goede morgen seizoentjes,

er heeft er weer iemand die kraan hier boven opengedraait! foei!
' t was vanmorgen beneden verdacht stil tot we naar beneden gingen en zijn klep openging.
gisteren heeft hij de hele dag bij en naast mij gelegen. opvallend was dat hij de hele morgen zich schrikachtig gedroeg. vooral als de rosse dochter van madam onkruid de auto ocharme 20 meter vooruit moest zetten zodat madam niet zo ver moest lopen met d'r wasmanden! ze viel drie keer stil in het opstarten. we hebben het ook moeten leren dat we eigenlijk niet mogen lachen, maar ik vond het heel grappig omdat ze met 'n air instapte en schockend vooruit kwam. ze heeft nog veel lessen nodig me dunkt.
oostende stond weer in rep en roer met de arbeider die verongelukt is op het spoor. er werd weer eerst gedacht aan een zelfdoding.
en ik hing vannacht boven de wcpot. mijn spirelle met saus was niet verteert en dus weer een kuurtje primperan.
ben elke morgen zo stijf als een plank als ik wakker wordt. aan de matras kan het niet liggen, maar ventje zei dat hij ook stijf is.
straks gaat ventje op zending. hier is het vandaag papier en blauwe zakken.
ook de gewone vuilzak en het is dan de vraag wie komt eerst.
ga mijn boodschappenlijstje maken: deze week hebben niet veel nodig.
Fijne Vrijdag, groetjes, knuffel
Cats Rule!

Oma-C

22 sep 2017, 09:20

Afbeelding

Goede morgen iedereen... :wink:
hier is 't zonneke weeral... hopelijk blijft ze...
Het was vanmorgen 10° als ik naar m'n huistaak ging...
vanavond nog 1 keer en morgen komen ze thuis... dan moet ik niet meer gaan openen of sluiten :)

M-M, een fijne dag... de regen zou van het westen naar het oosten schuiven en daar zitten wij.... helaas

wingerd ja was ik nog maar zo jong en knap :lol: :lol: :lol:

M-J veel sterkte, hopelijk komt er na deze moeilijke tijd een betere... veelmoed...
geduld en boterhammen.... :)

helena, clive, bobijntje, omasenga, zwanenmeer, anjelierken
en als ik iemand vergeet... sorry...:oops:

Voor allen een fijne vrijdag en een mooi weekend.... veel sterkte en moed...wie het kan gebruiken...
Groetjes allen en tot later
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Oma-C

22 sep 2017, 18:01

Afbeelding

Goeienavond alle maatjes... een fijn weekend... geniet ervan :lol:

Helena van Troje

22 sep 2017, 19:07

Voila, de betonnen paaltjes en platen van de afscheiding met de oprit van de buur zijn weeral geschilderd.
Aan mijn kant tenminste. Morgen verder doen aan zijn kant, als het me lukt hem voor te zijn. Als je 87 bent en Meunière hebt moet je geen muurtjes meer gaan schilderen...Het is niet zo moeilijk want ik heb al een heel deel van zijn kant meegedaan.
Maar hij wil absoluut zijn oprit hoge druk reinigen. Dat moet eerst gebeuren.
De verf staat nog bij mij, hé hé...

Amai, de verre buren van de bank hebben feest vandaag. Gelukkig stak er een briefje in de bus om te verwittigen en om half tien stopt de muziek vanavond. Waarom moet dat altijd zo hard staan?

Verder is de kous af voor vandaag. nog bankhangen gelijk oma-C zegt en kastje kijken. Midsommer mulders om in bij in slaap te vallen.Ik wil dat niet, maar gisteren was ik toch ook een deel van Madame Secretary kwijt...

Nog een fijne avond aan iedereen, de zieken spoedige beterschap, de gezonden houden zo!

Muddy Maddy

23 sep 2017, 06:35

gisteren afscheid genomen van een trouwe vriend. :cry: en meteen kennis gemaakt met een nieuwe hopelijk ook trouwe vriend. ja, dames, voor de deur staat de nieuwe tuut. we zijn er mee boodschappen gaan doen en alles gaat vlotjes in de koffer.
voor mij was het idd een zeer emotioneel moment: het was een deel van je leven. heb een pintje gekregen om m'n emoties door te spoelen.
mijn ouders hebben hem nog niet gezien. ze moeten wachten tot het eind van de maand. ventje vreest omdat het een 4 deurs is ( technisch een 5 met de kofferdeur) dat ze gaan eisen elke zondag naar de groene wandeling te gaan; hun favoriet restaurant/tea- room. nope. die vlieger voor zover er wind is gaat mooi niet op.
vrees dat buurman onkruid ons wel heeft zien toekomen met de nieuwe want toen hij even later met madame onkruid & haar rosse dochter toekwam keek hij ièts tè nieuwsgierig naar onze nieuwe.
we kunnen ( en dat hebben we uitgetest) vanuit de salon met de afstandsbediening hem openen. fijn voor als de hemelsluizen weer eens wagenwijd openstaan.
heb aan de verkoper gevraagd een goede thuis te vinden voor onze oude vriend. nu, het feit dat je hem niet hoort toekomen zal een probleem zijn voor onze Gimly. hij hoorde ventje toekomen en als de sleutel dan ook nog eens in het slot gestoken werd, wist hij dat pappie thuis was.
heb hem al een klein beetje eten gegeven. nu ik beneden ben is meneerke weer naar boven. typisch.
belde naar de poetsdienst. ik zou vanaf oktober een nieuwe hulp krijgen een rasechte oostendse zeiden ze.
en terwijl we aan het boodschappen doen waren lagen er strijkplankovertrekken en ik ben toch toe aan een nieuwe, want het nieuwe strijkijzer had op een gegeven moment kuren en nu heb ik vlekken op het overtrek.
we hadden weer echt niet veel nodig!
maar ik heb nu tot het eind van het jaar ook wasmiddel genoeg.
we moeten de oude nummerplaat opzenden. ventje zei dat hij wel tot aan het postpunt ging wandelen. zou wel willen meegaan om te zien of ik zover geraak.
vrees van niet.
ventje heeft gezegd dat hij de nieuwe eens wat vaker ging wassen. we zullen zien.
ga nu eens kijken of er op de sociale media wat gepost is. en dan een enquetetje invullen voor joost weet welk beloningsprogramma.
Fijne zaterdag allen, groetjes en een knuffel.
Cats Rule!

clive

23 sep 2017, 09:02

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Hier ben ik weer, ben even buiten strijd geweest.

Muddy Maddy, proficiat met de nieuwe tuut. Ik wens jullie heel veel veilige kilometers.

Ik heb alles diagonaal bijgelezen, maar mijn geheugen 8O .

Ik wens jullie allemaal een bijzonder fijn weekend. Sterkteknuffels voor hen die er kunnen gebruiken. Liefs aan jullie allen.

Oma-C

23 sep 2017, 09:38

Afbeelding

Ik wens alle maatjes een gezellig weekend... de zon is van de partij
geniet als je buiten kan al is het maar een klein wandelingetje,
't zal nog deugd doen :) Het duurt nog lang tot aan de volgende lente...:roll:
ik heb de laatste ochtendwandeling erop zitten :) heb een "welkom thuis bloemetje" gaan wegzetten
en 't is heerlijk buiten...met een jasje aan natuurlijk

Helena geluk gehad met het weer voor het schilderwerk :roll:

clive langzaam rap gaat ook hoor.... ik heb het ook moeten leren...moeilijk gaat ook
vel sterkte en moed... :)

M-M veel geluk met het blinkende vehikel voor de deur :lol: en heel veel veilige kilometers ermee :lol:

Voor iedereen een dikke knuffel en sterkte en..veel beterschap aan wie het nodig heeft....
en tot later iedereen... :wink:

Oma-C

23 sep 2017, 18:11

Afbeelding

Een goede avond allen.... heerlijk weertje... geen wolken hier en een stralende zon..
meer moet dat niet zijn... :wink: De ramen open en de zon die binnenschijnt :)

Mijn toeristen zijn aangekomen... zoon belde in de namiddag...en daar draait al een machine was....
't kan buiten drogen ze hebben geluk....ik zie wel wanneer ze tijd hebben om langs te komen...
eerst de boel opruimen dat is belangrijk want na 3 weken is die hoop was wel de moeite :roll:
Ze waren content... en alles was (op 2 dagen na) goed geweest wat het weer betreft
En maandag is het weer werkweek.... 't zal voor hen raar doen :lol: maar zoon kan aftellen :lol:

Verder geen nieuws... er is een Nederlandse dame wereldkampioene geworden in de koers in Noorwegen..
morgen is het nog W-K voor de mannen daar... ben benieuwd wat de Belgen gaan doen... :roll:

Ik wens allen een fijne avond en een rustige nacht...
Groetjes allen en sterkte voor de zieken.... tot morgen... :)

Helena van Troje

23 sep 2017, 19:43

Hallo oma-C, ik kom je in je eenzaamheid hier een beetje gezelschap houden.

Ha, buurman heeft zijn oprit proper gemaakt dus morgen voor dag en dauw ga ik verder schilderen. Dan is het gedaan voor hij opstaat....Mijn kant was propertjes gedaan zegde hij.

Tropische tuinen is terug in de running, de was hing vanmorgen buiten te wapperen. Straffe madam! Ik ben nog niet tot daar geraakt om de dochter te bewonderen, maar ik zie ze wel eens in de tuin veronderstel ik.
De passiebloemen bloeien fantastisch in plaats van de gehate klimop!!! Sinds buurman tropische tuinen daar woont groeit en bloeit alles in mijn tuin uitbundig.Ik geniet mee van zijn tuinaanleg denk ik.

Koi-kant vordert met de tuinaanleg: mooi nieuw tuinhuis, nieuwe vijver, nieuw terras, het wordt mooi.
Daar groeit kleinkindje ook als kool.

Ik heb mijn vertikuteermachine terug, dus daar kan ik ook nog aan beginnen, rustig aan...
Dochter vindt dat ik van mijn hof moet genieten, maar het werk moet gedaan als het weer een beetje goed is, dus...
Langzaam aan dan breekt het lijntje niet.

Deze voormiddag naar de stad gefietst om mijn nieuwe schoenen te gaan halen. Hé hé ik ben heel blij dat ze ze in mijn maat hadden.
Nu heb ik weer schoenen met pomponnetjes, gelijk heel veel jaren geleden. Toen waren het ballerina's, nu zijn het Mollières, gezien de toestand van de voeten, maar ik kan er vrede mee hebben. Met een kousenbroek onder een rokje zal wel gaan en onder een lange broek is helemaal geen probleem.
Mijn leesvoorraad aangevuld in de bib. Deze namiddag dan in het zonnetje gelezen.

Vanavond en gisteravond kans gezien mijn eten te laten aanbranden...Twee keren net op tijd gered. Het was nog niet gecarboniseerd, gelijk ons vader dat noemde als ons moeder, die was daar heel goed in, weer eens de zaken gered had, maar er toch nog een verbrand smaakje aan hing...

MM het gaat precies de goede kant uit met jou.
Clive dipje, dat gaat ook over zeggen ze mij. Tja, zoals je ooit zegde: zo min mogelijk tegenwerken, dan is het het rapste gedaan.
MJ ik stuur een pakketje goede moed en uithoudingsvermogen over het www naar jou toe.
Wingerd toch een beetje kunnen genieten buiten hoop ik zonder ambetante buurman geluiden.
Hier draaien de machientjes naar hartenlust. Maar ja anders geraakt die tuin van mijn toffe gebuur nooit op orde.
Omasenga aan het genieten van je kroost, groot en klein? Ook van het goede weer geprofiteerd om te gaan wandelen?
Zwanenmeer hoe zit dat daar? Genoten van de tuin?
Anjelier, ondertussen al gezinshulp gekregen voor je ouders? Of zijn jullie nog altijd in blijde verwachting? Spaanse Woef al een beetje gedisciplineerd ondertussen?
Wie nog????
Billyken hoe gaat het met de dochter? Nog veel gaan wandelen met je cavaliertje? Ik vind dat zo een schattige hondjes.

Ja, wie ik vergat ik zie jullie ook graag hoor, stel het dus wel allemaal en nog een rustige avond.

anjelierken

23 sep 2017, 22:23

Hallookes iedereen,

MM: proficiat met de nieuwe tuut.Hopelijk heb je er evenveel plezier van als met de oude tuut.

Ouders waren content van de gezinshulp deze week.Die komt 2 voormiddagen om de 2 weken.Is natuurlijk nog niet veel, maar toch al iets.

Morgen taarten bakken.Het is kermis in mijn geboortedorp.Ik zorg voor de taarten en zus voor de vlaaien.Een jaarlijkse traditie.

In de namiddag een heel mooie fietstocht gemaakt hier in de streek.Er waren stukken bij , waar we nog niet geweest waren.Heb bij thuiskomst de nummers van de knooppunten opgeschreven .Als we een mooie tocht doen, schrijf ik het op voor een volgende keer.Onderweg afgestapt bij een kinderboerderij, waar we een ijsje hebben gegeten.Die hebben daar een hoevewinkel.Als ukkepuk komt, en het past, gaan we daar eens naartoe.
Vorige week had ik hier thuis ook roomijs gemaakt, manlief zei , dat mijn ijs zeker zo lekker is.

Dames, tot de volgende.

Muddy Maddy

24 sep 2017, 08:26

kans gezien gisteren om er effen op uit te trekken naar fleur de lies, en ja hoor thuisgekomen met een bus olijfolie van Pascalle N., een bordje in hout waarop staat: dit huis is gebouwd op chaos en liefde. vond dat wel toepasselijk en een groen glanzend vogeltje in een keramieksoort. wou ook een roos meebrengen maar ben weer mijn minivaasje kwijt. en ze stonden tè ver open naar m'n gedacht.
waarom die olijfolie, tsja: dat hadden we vergeten op onze boodschappentoer. er staat dan toch iets van een BV in mijn keuken en als ik die bus kan bijvullen: wie zal het zeggen dat het niet de echte is? das gelijk met een fles van een duur gekend merk wijn, waar ge wijn uit een bag in box indoet en dan gaat de "wijnkenner" in uw gezeldschap glimmen van trots en die wijn de hemel inprijzen. heb dat van horen zeggen.
ben wakker gekomen om 7 u 30 een beetje laat voor mijzelf. mocht alleen naar beneden: deed wel raar. maar Gimly scheurde bijna van de honger zo te horen.
vandaag een ampul vit. D. als ik maandag weer den afloop heb, ligt het waarschijnlijk daaraan. dus voor alle zekerheid me gaan douchen met ventje in de buurt vanavond. ik heb wel een zitbankje ingebouwd in de douche maar om de een of andere reden, gaat die douchekop niet zover.
gisteren een lijstje gemaakt van alle boeken die ik nog wil lezen op bol. maar ventje heeft gezegd dat alle verjaardagen en feestdagen in de tuut zitten, dus ja... bovendien moeten we alle twee een nieuwe smartphone met een andere abonnement. de zijne loopt erg rap leeg van batterij en de mijne zijn scherm vertoond storingen zoals op een televisiescherm. dus geen feestdagen en mijn verjaardag vier ik niet want ik heb de nieuwe voordeur al.
ik had ventje naar de bank gestuurd om mijn uittreksel maar die trekbal wilde niet. pas toen hij thuiskwam hoorde hij van mij dat het ook een touchscreen is. ja, sorry vergeten te zeggen. :oops: foutje.
weet nu niet of ventje koffiekoeken besteld heeft. ik wil er vandaag ook nog even uit. anders gaat Nancy maandag aan ventje vragen of ik wel buiten geweest ben.
dus moet ik nu een geschikt plaatsje vinden voor dat bordje. denk dat ik die aan de ingang van de living/salon zal hangen want daar is de meeste chaos normaal te vinden.
aan de deurstijl dan kunnen ze er niet naast kijken. als ik dat hier aan de voordeur zou hangen is het 's anderdaags weg. het kan hen al dienen.
ga nog een video van 5 min crafts bekijken op U tube voor K. hier staat.
Fijne zondag allen, groetjes en een knuffel.
Cats Rule!

Oma-C

24 sep 2017, 09:15

Afbeelding

Een goede zondagmorgen iedereen (om niemand te vergeten :oops: )
De zon is er nog niet, maar ze is onderweg hoop ik...
Het was mistig vanmorgen....dus vochtig.... dat laat zich voelen aan de knoken :roll:
Geniet er allemaal van want het zou een mooie dag worden...

M-M, al veel beter zo te zien aan wat je schrijft.... en alle verjaardagen en feestdagen in de tuut...?
dat kan ik geloven... 't is een nuttig en mooi cadeau... wij zijn al jaren gestopt met cadeau's delen...
kinderen zeggen zelf "niemand heeft nog iets nodig en bloemen staan er genoeg in huis...
en dat is zo... wij gaan samen eens uit eten... dat moet een mens elke dag... en de jarige trakteert :lol:
en je vond een leuke spreuk...:)

Veel sterkte aan allen met pijn en last.... heel veel goede moed...
troost je.... het wordt beter want niks blijft duren ....zegt men.... (alhoewel :roll: :oops: )
en al de gezonden...? houden zo!!

Ik ga de strijk wegwerken ...'t is niet veel maar ik kan het niet zien liggen... en nu is het snel gedaan...:lol:

clive

24 sep 2017, 09:49

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

HVT, geen dipje maar een flinke opstoot, gelukkig weeral verleden tijd. En jouw tuin stilaan in orde, fijn.

Oma-C, de toeristen zijn terug thuis. Ze hebben dan echt wel heel veel geluk gehad met het weer. Dus jouw taak zit er weer op. Hoop dat ze beiden goed uitgerust zijn en hun batterijtjes opgeladen zijn. Geniet van de sport op TV straks.

Anjelier, toch al een paar keer gezinshulp, hoop dat het jouw taak en die van jouw zus wat verlicht. En jouw ouders zijn tevreden over haar, dat is al een heel groot pluspunt. En jullie zijn een mooie fietstocht gaan maken. Mag nog niet fietsen, mis dat wel. Gelukkig ligt zowat alles wat ik nodig heb op stapafstand. En ik fiets wel graag, maar wandel ook graag, wel op mijn tempo.

Muddy Maddy, fijn gaan shoppen. Wat een mooi plaatje met een mooie tekst :D . En je hebt al een plaatsje gevonden waar je het gaat ophangen. Hoop dat je vandaag buiten geraakt. En dat het alle dagen een beetje beter met jou gaat.

Hier is de wasmachine al een tijdje aan het draaien, tere spulletjes, kan ik straks buiten ophangen op kapstok.
Gisterennamiddag goed gerust, want manlief wou naar een optreden gaan kijken van Brood Zonder Boter, hier in de buurt.
Zijn er te voet naar toe geweest. Heb het dankzij het rusten uitgehouden tot 23.30H. Er was gelukkig niet teveel volk. Dan zijn we naar huis gewandeld en zagen dat er kort bij ons thuis een alcoholcontrole was. En een grote. Het was 8°C gisterenavond, maar daar had ik mij op voorzien, had een jeansvestje aan met daarover een dikke bodywarmer. Was wel blij dat ik na het verzorgen mijn bedje in kon. Maar vond wel dat het fijn was geweest. Vandaag hou ik mij rustig, het wordt goed weer en daar wil ik nog een beetje van genieten.

Ik ga niet alle namen noemen, maar wens zonder uitzondering iedereen een fijne zondag. Geniet van wat jullie gaan doen vandaag.Beterschap en moed voor diegenen die er behoefte aan hebben. Liefs en dikke knuffel voor elk van jullie.

wingerd

24 sep 2017, 17:49

Hallo iedereen,

een leuk weekend gehad, ondanks de fibro die me weer parten speelt. Heb die zoveel mogelijk genegeerd maar tussendoor toch enkele keren bedje in. Er was wel wat afgesproken en dat wou ik echt niet laten gaan, dat doet me trouwens deugd...
Gisteravond bezoek maar wel van hele naaste vrienden/familie, dus als ik me niet goed voelde kon ik me rustig even terugtrekken.
Vanmorgen dan alle kleinkinderen nog eens gezien : eerst langs dochter en daarna naar zoon. De jongste kleinzoon( 5 maanden) is toch zo'n dotje, altijd maar lachen naar zijn mamie (ik) hoewel we elkaar al enkele weken niet hadden gezien.

Nu al twee uurtjes gerust en het gaat weer wat beter, hopen maar dat de opstoot beperkt blijft.

Dames nog een fijne zondagavond gewenst.

Helena van Troje

24 sep 2017, 18:16

Clive een opstoot, Wingerd een opstoot, moet me dus niet afvragen waar de pijn vandaan blijft komen.
Ik wil dat dus niet en boer maar verder. Zal dus niet verwonderd zijn als de dees een dezer in de lappenmand ligt.
Gelezen in het zonnetje deze namiddag en deze voormiddag schilderwerk afgemaakt. Het kon beter, maar het is goed genoeg. Eindelijk van die vieze vuile paaltjes vanaf.

Groetjes aan iedereen in het bijzonder aan Bobijntje die ik mijn opsomming in de week vergeten was. :oops: :oops: :oops: :oops: