in de Vier Seizoenen reeks 8

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

26 sep 2017, 18:08

Afbeelding

Een fijne dag alweer....h et doet toch deugd hé dat zonneke :lol:
en dan net niet te warm.... heerlijk is het zo.....:)

Leuk jullie verhalen... :lol:
hier is de zon er eerst tegen de middag doorgekomen en toen was het nog frisjes :roll:
Morgen komt de voetverzorgster, 't is lang geleden door haar vakantie... 't zal deugd doen :lol:
en vrijdagnamiddag mijn haartjes weer laten kortwieken... 't is nodig... maar omdat ik een hekel heb
aan dat gefrutsel aan m'n hoofd... stel ik maar uit... maar nu is er een afspraak gemaakt...

Verder alles héél gewoon hier...
en nee clive ik heb de toeristen nog niet gezien... druk aan 't werk nu ...
dat zal voor 't weekend zijn denk ik als het weer niet te mooi is... anders gaan ze weer fietsen:lol:

Ik wens alle seizoentjes een fijne avond en straks een goeie nacht...
Groetjes allen en tot morgen :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

zwanenmeer

26 sep 2017, 19:38

Dag seizoentjes allemaal

Hier was al vroeg de zon in de voormiddag en uiteindelijk werd het een zalige 22° ... Heb dus het gras gemaaid ...

Voormiddag met poes naar de dierenarts geweest voor een echografie van haar blaas .. In mei had ze een blaasontsteking en vorige week terug opnieuw.. dat mag niet blijven duren .. Nu de uitslag afwachten .. speciale voeding eet ze al ... //

Voor de zieken en herstellenden hier : veel moed !
Hopelijk kunnen jullie nog even van de zon genieten , morgen komt nog een goede dag , voorspellen ze .....
:wink: :wink:

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Muddy Maddy

27 sep 2017, 07:20

Goede morgen seizoentjes,

ventje is met het hopenbaar vervoer omdat het zo erg mistig is en hij niet wil dat er ene tegen de nieuwe tuut rijdt.
gisteren om het leesvoer geweest, had wat last van een tegenpruttelend rechterbeen. heb op mijn tanden gebeten en doorgezet. vroeg aan Jan of er iets wereldschockends gebeurd was toen ik niet meer zelf naar de winkel kwam. met Poes was alles goed. en alle dagen zal het een beetje beter gaan, zei hij.
en vannacht weer dromen gehad die niet kunnen. zal toch die dromenvanger eens wikipedia-en.
heb juist een beetje voltaren- spray op mij arm gedaan, waar die ader toch is geflubiteerd. en al de pillen zijn ook achter de kiezen. gisteren pitta gegeten 's avonds nadat ventje zo rond een uur of 6 van zijn moeder kwam.
als de mist opgetrokken is en de temp. een beetje omhoog, juist nog wat mondvoorraad gaan halen naar de beenhouwer, daar de frituur nog in verlof is. over frituur gesproken, moet nog nieuwe olie in mijn frietpan doen.
vandaag komt J. morgen weer rappe R.
vandaag vragen hoeveel verzorgingsbeurten ik nog te goed heb.
toen de wekker afliep vanmorgen dacht ik was het maar al weekend.
ja, ik weet het, zou het jaar wel willen voorbij hebben want dit was geen goed jaar, ook niet voor vele van ons.
las ergens dat charles en zijn broer andrew plannen smeden om de queen te onttronen. ze moeten toch wat in die boekskes zetten? en ventje had het over de brexit waar ze gaan weten wat het is om zwarte sneeuw te zien.
van waar komt die uitdrukking trouwens? zwarte sneeuw zien?
vandaag een poging ondernemen om hier wat te moppen. denk niet dat het rap zal drogen met zo'n vochtige lucht.
en Gimly zal weer heel verontwaardigd zijn: natte pootjes!
ben bezig aan het lezen van grote kleine leugens, die ik ook op de e- reader staan heb. maar volgens mij wijkt die op de e- reader af van wat ik nu lees. heb trouwens de verfilming in serie- vorm ook gezien. ze maken naar het schijnt al een vervolg erop. maar eerst zodiac op de e- reader uitlezen.
en dan heb ik nog een paar boeken liggen, maar vrees dat ik een van de stapel gelezen, herlees.
denk dat ik een lijstje ga maken met werkjes dat ventje nog moet doen. zoals: het opvullen van de plaaster aan de ramen, het ophangen van mijn gordijn in de living, ...
was gisteren in de keuken en op het lege plantenrekje zat een klein musje. je ziet hier niet veel geen musjes. alleen die grote meeuwen, duiven en kauwen.
dat zijn stoute vogeltjes.
gisterenavond lagen wij in bed toen Gimly zonder reden van boven naar beneden crostte als een halve gek en miauwde tegen de gesloten zolderdeuren.
negeren zei ik tegen ventje. hij had weer zo'n kuurtje. dat duurt bij hem maar 5 min. Bij Vinny duurde dat veel langer. die trainde voor de oostende koerse.
ik ga hier een keer de gordijnen openen. is toch wreed gemakkelijk om geen lattestoor meer te hebben!
Fijne Woensdag allen, groetjes en een knuffel + beterschap voor de zieken en herstellenden!
Cats Rule!

Oma-C

27 sep 2017, 09:17

Afbeelding

Goede morgen allen... :)
De zon komt al af en toe tevoorschijn... het belooft weer een mooie dag te worden...
ik moet me klaar maken want de voetenverzorgster komt zo dadelijk

Dank M-M voor je hele verhaal :lol: jij hoopt na dit jaar alle miserie en pijn kwijt te zijn.?
ik vrees dat we zullen moeten leren leven met onze kwalen en ambetantigheden... :roll:
'T is altijd wel iets .... :?

Ik wens alle seizoentjes met last en pijn veel sterkte ... en een fijne dag....:)

En alle gezonde seizoentjes... groetjes en tot straks...

Muddy Maddy

27 sep 2017, 11:39

@ Oma C: we kunnen maar hopen, hè?
Cats Rule!

anjelierken

27 sep 2017, 16:27

Hallookes iedereen,

Wingerd: mijn spaanse woef is ook een ex-mannetje.Vanaf de leeftijd van 6 maanden worden die geopereerd.Mijn vorige hondjes , die we zelf bij een handelaar kochten, zijn nooit geopereerd geweest.Ook nooit last mee gehad.

MM: i.v.m die krielaardappeltjes.Vorige week in de Colruyt kon je proeven.Krielaardappeltjes gebakken met spekjes en gemalen kaas erover, die dan gesmolten was.Was lekker en eenvoudig te maken.Ik zou er wel nog een salade bijgeven.Vond het een beetje te eentonig.Ga dat binnenkort ook eens maken.

Manlief is bezig met een oude kast op te knappen.Hij schuurt die af tot op het hout , en dan gaat hij verven.In het wit zegt hij.Volgens mij gaat dat niet mooi zijn.Ik zou lichtgrijs nemen.Mijn tuinmeubelen zijn ook lichtgrijs, en waarschijnlijk blijft die kast in de buitenkamer staan.En dan moet je toch een beetje in dezelfde kleuren blijven.

Vanavond bezoek aan het ziekenhuis.Er is een rondleiding achter de schermen.Is wel eens de moeite waard , denk ik.

Dames, tot morgen.

Oma-C

27 sep 2017, 18:56

Afbeelding

Goede avond iedereen...Het was vandaag druk... eerst de voetverzorgster...
dan met de fiets naar de dokter voor een goede babbel en nieuwe receptenbriefjes...
dan naar de apotheek...dan de bank en de Lidl... en ik was net op tijd terug
want mijn zoon kwam even na z'n werk goeiedag zeggen na de vakantie...
dan wat eten maken en nu een goede avond aan iedereen...
Ik ben blij dat het avond is... de zon is rond 16 u vertrokken, dus vroeg avond... :roll:

Ik wens allen met pijn en last veel sterkte en goede moed...
Nog een fijne avond , slaapwel straks en tot morgen... :wink:
sorry geen reactie op de schrijvers... maar ik heb wel alles gelezen..

clive

27 sep 2017, 21:53

Afbeelding

Goede late avond Seizoentjes,

Pakketje is gisteren volgens Post.NL geleverd, maar niet aangekomen bij mij !!!!! Ook geen kaartje in de bus !!! Deze ochtend dan druk getelefoneerd met beide firma's. Komt er op neer dat ik en de centjes kwijt ben en het handtasje. Was er even niet goed van. Eerste en laatste keer dat ik online bestel. Heb bij Post.NL wel een interne case gestart. Maar of dat nut heeft, betwijfel ik zeer. Nu ja, er zijn ergere dingen, maar leuk is het niet.

Wel leuk was nu net het lezen van jullie verhalen, ben erdoor opgefleurd waarvoor dank.

Niels is al lang geen echt mannetje meer . Hij is geopereerd toen hij ongeveer 8 maanden was. Simon daarentegen is nooit geopereerd geweest. Maar Niels was echt niet te doen.

Had gisteren mijn was opgehangen buiten, maar het droogde hier gewoon niet. Heb bijna alles moeten laten nadrogen in de droogkast voordat ik alles kon strijken.

Morgen weer kine, zal dat nog wel een tijdje moeten volhouden. Niks aan te doen.

Zo lieve dames manlief komt net thuis en we moeten bedje nog opmaken met propere dekbedden, met zijn tweetjes is dat klusje zo geklaard.

Liefs en dikke knuffels aan jullie allen.

Muddy Maddy

28 sep 2017, 07:06

het heeft vannacht geregend. ventje is met de nieuwe tuut want die moet nog roderen.
ons moeder is kwaad. ( alweer) nu omdat ventje aan vader had verteld dat we de nieuwe hebben en vrijdag er mee langs komen. of dat niet meteen had gekunnen? neen. case closed.
wij wilden er even een week zelf van genieten. mijn moeder is toch een vrouwtje met een giftige tong.
gisteren wilde ik even moppen, maar dat plan heb ik moeten uitstellen. ik was weer 1000 man sterk! :roll:
te vroeg geroepen. pastte de 20/20 regel nochthans toe maar dat werd een 5/25 regel. en vandaag ploeteren we verder zei de boer.
vandaag komt rappe R en voor 8 uur zullen we verzorgd zijn.
er staan er hier weer een paar geparkeerd die hier niet wonen. we hebben nochthans enkele jaren terug gelobbyed voor bewonersparkeerplaatsen maar dat mocht niet. ook geprobeerd het altijd op 1 kant ( de pare nummers) te laten staan werd ook niet toegestaan. en nu we weten als er hier grote rommelmarkt van 2 dagen is dat we parkeervergunning voor ons eigen deur kunnen aanvragen dat gaan we dan doen want madam onkruid stond hier ook en die was 2 dagen niet in d'r krot.( dat was voor te pesten en te zeggen: kijk: wij mogen dat. tr*t.)
want niemand wist dat en de tunesier van op het andere hoekje maakte zich kwaad. dat was dezelfde die een keer naft in zijn brommerke deed met een sigaret in de mond en brommerke in de fik. resulterend in 3 brandweerwagens! want ze hadden verstaan dat hij in de fik stond. tsk.
Clive: ik vind het bijzonder jammer dat je zo'n nare ervaring hebt met online bestellen en post Nl.
moet zeggen de laatste keren dat post Nl moest leveren dat ik ook niet meer content ben. het zijn nu allemaal anders gekleurde medemensen om het politiek correct uit te drukken en nou, ja. pakje: ok. teken. ok. bleek dat het voor buurman veranada te zijn. was geen probleem maar mijn huisnummer? op buurman's pakje? don't think so.
ze gaan met twee moeten zijn. een die kan lezen en 1 die kan rijden zonder gps.
nog beter kan het met B-post. drie dagen nadat mijn pakje geleverd werd een mail. u pakje wordt geleverd! nou breekt mijn klomp. of tast nu mijn zakken af gelijk we hier zeggen.
Gimly wil om de een of andere onverklaarbare reden elke keer de gesloten zolderdeuren open. hij staat daar luid te miauwen. zei vanmorgen tegen hem : these are not your rooms. ventje zei hij verstaat geen engels. ha, neen?
ik heb daar andere gedachten over.
Ga eens in het reclameblaadje van de lidl kijken. het is wildseizoen.
Anjelier: bedankt voor de tip met krielpetatjes. ventje gaat dat ook lustten.
Fijne donderdag allen, groetjes knuffel en voor de zieken en herstellenden veeel beterschap!
Cats Rule!

clive

28 sep 2017, 07:58

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, jij hebt dan ook minder goede ervaringen met deze firma. Vind het echt spijtig.
En ventje met de nieuwe tuut weg. Laat jouw moeder maar zeggen wat ze wil hoor, zoals ik vaak zeg, het ene oor in en het andere uit. Hou je toch nog maar rustig wat het HH betreft. Ik denk dat jij blij gaat zijn als je beter bent en zelf onder de douche kan zonder hulp. Moest glimlachen met die gast met zijn brommer in vuur, het lijkt wel of je dat gisteren nog schreef, zo goed herinnerde ik het mij.

Ga dadelijk haren wassen en badje nemen, want moet naar de kine. Het HH is voor als ik thuiskom.

Niels staat hier naast me te zeuren voor zijn ontbijt, zal het hem maar geven.

IK ga niet alle namen noemen, maar ik stuur iedereen zonder uitzondering heel veel groetjes en een aantal dikke sterkteknuffels voor diegene die ze kunnen gebruiken. Liefs.

Oma-C

28 sep 2017, 09:31

Afbeelding

Een goede morgen iedereen....
Ja regen hier gehad... niks aan te doen... maar ik had toch nog een paar mooie dagen verwacht :roll:

M-M, laten zeuren en niks van aantrekken, jullie regelen de dingen naar je eigen gedacht
en de tijd van "knip en springen" is al lang voorbij...doe nog maar voorzichtig aan....

dag clive en alle seizoentjes een fijne dag vandaag; :)

Ik had gisteravond de vuilzak vergeten buiten zetten en toen ik vanmorgen
de vuilkar hoorde was ik te laat... net de eerste wagen was voor het restafval....
net nu mijn vuilzak eens vol was...gggrrr, 't zal voor de volgende week zijn...
dat is de allereerste keer dat me dat gebeurt ... beter opletten voortaan... :oops:

Sterkte aan de zieken.... :? en groetjes aan allen...tot later...

wingerd

28 sep 2017, 17:28

Hallo dames,

hier ook wat regen vandaag, maar we hebben toch hele mooie dagen achter de rug nietwaar, en ik heb zo'n idee dat er nog gaan komen :)

Clive, wat een pech voor je eerste on-line boodschapje...ik heb dat al héél dikwijls gedaan en nog nooit echte problemen. Wat Post NL betreft ben ik wel akkoord met MM wat die bezorgers betreft. Er zijn er positieve en negatieve bij hebben wij al ondervonden, meestal springen ze al een meter achteruit als Woef eens nieuwsgierig aan de deur komt kijken :wink: een onrein beest nietwaar :wink:
B-Post is bij ons super, echt waar. Een hele vriendelijke oudere meneer en altijd heel stipt. Kan daar echt niets op zeggen.

Dames, ik ga even onderduiken, jullie zien me later wel terug.

Nog veel groetjes aan iedereen.

Oma-C

28 sep 2017, 17:46

Afbeelding

Hallokes iedereen... :lol:
Ik heb rond de middag de boodschappen gedaan, en de zon was er
het was heel warm buiten... vochtig warm... ik zweette er van
heb m'n jasje uitgedaan en in de caddy gestoken...
terug thuis even gerust met een suikervrij frisdrankje....
en het is nu bewolkt met af en toe een dun zonnetje...... :roll:

Allé ik ga zien wat ik kan koken...even in de diepvries duiken...
Smakelijk allemaal :lol: een goede nacht en tot morgen

Helena van Troje

28 sep 2017, 22:38

Een dagje in de lappenmand met buikloop.Niet veel te vertellen.

Muddy Maddy

29 sep 2017, 07:01

Gimly had gisteren een haarbal en vanmorgen overal plasjes gal. 't is weer zijn tijd van de maand. ofwel heeft die kat boullemie want als hij vind dat hij tè dik is,...
ventje is met tuut, gaat dan die tonen aan mijn ouders en daarna boodschappen doen. ( als ik mee ben verdoe ik te veel zegt hij. :? )
enfin, dan verdoet hij aan online shopping soms meer want die dvd zocht hij al lang enz.
hij moet een winterjas en hij gaat niet moeten afkomen met we moeten( be)sparen. dan ga ik over mijn rooie.
en mijn moeder ook denk ik. die verdenkt ventje er al lang van een "plote" te zijn. spreekwoord: trek een haar uit zijn gat hij zal klinken als een bel. 't zal aan zijn opvoeding liggen denk ik, met schoonmoeder zelfstandige bankierster.
Wingerd: van B-post hebben wij in de kerstperiode te klagen. ze komen aan de deur, bellen aan, smijten dat briefje in de bus en rijden weg. een keer deed ik de deur open als hij net het pakje weer wilde in de wagen leggen en hij zei: sh*t, je bent toch thuis! toen moest hij het briefje hebben. ik heb hem de sleutel van de brievenbus gegeven. als hij het erin kan smijten, dan kon hij het er ook zelf uithalen! en het zijn ook telkens andere. om de 4 à 5 maanden hebben wij een nieuwe facteur. geraak er dan maar wijs uit.
mijn vriend JC kreeg een keer te horen van "de vieze" dat het haar was en zou blijven. met die heb ik een keer ruzie gemaakt toen ik haar de verkiezingspropaganda terug gaf. vind dat verloren geld en bomen. ik stem voor de partij van de portemonee!
en dan moet ik zwijgen over die die hier moord en brand stond te schreeuwen over de invoerkosten van ventjes T-shirt dat van de US kwam.
't zal nodig zijn dat de thuishulp gaat komen. voel zelf dat het niet gaat. en betaal dan 's anderdaags de prijs.
vandaag is het J. zij is ook de bazin van de thuisverpleging.
gisteren kwamen ze in nummer 9 tuinaanleg doen en het regende pijpestelen. bijzonder slim waren ze ook niet want ze stonden voor overbuurvrouws garagepoort. ik dacht dat die ging ontploffen toen ze hier toekwam, maar neen. blijkbaar komen ze overeen.
't is ooit anders geweest.
moest gisteren mijn e-reader opladen. als je er twee dagen niet in leest loopt de batterij leeg.
allez, ga een kopje koffie zetten, Gimly zijn teljoor wegdoen want die moet vasten.
Fijne vrijdag, groetjes en een knuffel en aan de zieken en herstellenden veel beterschap.
Cats Rule!