in de Vier Seizoenen reeks 8
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Oma-C, het was inderdaad vochtig warm gisteren, niet zo aangenaam vond ik. Had het steeds warm / koud/ warm. Moest dan naar de kine en wist gewoon niet wat ik moest aantrekken, wel een jasje, geen jasje, je ken dat wel. Had een klein wasje buiten op een rekje hangen en dat geraakte gewoon niet echt droog, het bleef klam. Ben nu de gewone was aan het doen en die verdwijnt gewoon in de droogkast vandaag; Morgen wordt het wat koeler. En je vuilzak vergeten buiten te zetten, net als hij vol is natuurlijk , dat zal je altijd zien.
HVT, ik wens jou veel beterschap.
Wingerd, tja , dat is een beetje pech hebben, maar we hebben al een winkel gevonden waar ze dezelfde verkopen en krijg er eentje van manlief. Maar ook ik ga akkoord met wat Muddy Maddy zegt. En dan jullie woef, moest lachen om jou beschrijving. Hier stond ook eens , euh,, een anderstalige voor de deur en Niels stak zijn kop door de deur, wel die man verdiende een gouden medaille achteruit springen. Kon toen nauwelijks mijn lach inhouden. Buurvrouw is ook zo bang van honden, dus ook van Niels. Nu zij is ooit aangevallen geweest door een hond, dus ik snap haar angst wel. Maar een week of wat geleden waren de buren hier en Niels liep buiten in de tuin. Toen we naar boven gingen, moest Niels binnen en waar gaat buurvrouw zich voor Niels verstoppen, juist ja , net in zijn kamer die uitkomt aan de tuin en waar het schuifraam wagenwijd open stond. Ik had dat niet meteen gezien dat ze in Niels zijn kamer stond en dirigeerde Niels naar binnen via dat schuifraam. En plots stonden buurvrouw en mijn viervoeter dus in dezelfde kamer zij aan zij. Buurvrouw is beginnen te gillen en stond werkelijk verstijfd van de angst. En Niels begreep er ocharme helemaal niets van, denk dat hij nog meer geschrokken was dan zij.
Hoop dat het een beetje gaat met MJ en haar man.
Muddy Maddy, ventje gaat jullie mooie auto laten zien. Vind het zelf een hele mooie. En ventje moet een nieuwe winterjas hebben. Gimly dan een haarbal. Toen ons katje Vincent nog leefden, deed ik elke week 1 koffielepel olie in zijn eten en hijj heeft daardoor nooit een haarbal uit moeten spuwen, ik had die tip gekregen van onze voormalige dierenarts die nu op pensioen is. Misschien eens het proberen waard. Doe toch nog maar rustig aan hoor.
Zo, ik ga eraan beginnen, manlief werkt vandaag van thuis uit en dan gaat het poetsen altijd ( nog) wat langzamer. Maar heb gisteren alles al afgeveegd met nat op de 2 benedenverdiepingen, moet deze dus enkel dweilen en dan de was nog doen.
De strijk is voor morgen. En vanavond winkelen, dan is er weinig volk in de supermarkt.
Ik ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen een zo'n fijn mogelijke dag. Heel veel groetjes en knuffels aan jullie allen.
Liefs.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Een goede morgen aan al de maatjes...
Een grijze morgen maar de zon heeft de weg al gevonden... voor zolang het duurt
na de middag is regen voorspeld...
ik moet na de middag naar de kapper.... 'k zal maar een plu meenemen....
M-M, ik heb nog nooit last gehad van pakjesbodes, Nl POST of Bpost...??
ook al zijn het soms anderskleurigen...die mannen / vrouwen krijgen maar een
klein aantal minuutjes om een pakje af te leveren en daar is controle op..
Maar pakjes die achter blijven dat kan helemaal niet natuurlijk...
maar ik heb het nooit meegemaakt...en ben altijd vriendelijk bediend..
als het goed is mag het ook gezegd worden hé...
clive een fijne dag met manlief thuis....
Sterkte en beterschap voor M-J en man,....
Helena, beterschap,.... 't de tijd van 't jaar...? want griep is er nog niet...
of iets gegeten wat misvallen is... ik heb het soms door de verwijderde galblaas.
en mijn griepspuit ligt al in de frigo
wingerd, zwanenmeer, en alle seizoentjes een fijne vrijdag, en straks is het weeral weekend
Groetjes allen en tot later...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Goede avond alle maatjes...niemand te zien.??
Een vroege avond het is al bijna donker.... ik heb een groot uur bij de kapper gezeten..
ze waren allemaal om 15 u besteld denk ik...ik was pas na 16 u thuis..
normaal ben ik op 20 minuten terug...maar ik ben wel droog gebleven...
't was moeilijk bereikbaar door die grote werken in de straat... amai
Dag, aan al de maatjes hier in dit hoekje.... een gezellige avond verder... en tot morgen...

Een vroege avond het is al bijna donker.... ik heb een groot uur bij de kapper gezeten..
ze waren allemaal om 15 u besteld denk ik...ik was pas na 16 u thuis..
normaal ben ik op 20 minuten terug...maar ik ben wel droog gebleven...
't was moeilijk bereikbaar door die grote werken in de straat... amai
Dag, aan al de maatjes hier in dit hoekje.... een gezellige avond verder... en tot morgen...

-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
ik werd vanmorgen wakker door gezoem aan m'n oor!
een mug! hoe is die in hemelsnaam binnengeraakt!
moeder vind nieuwe tuut niet mooi. ook niet van kleur. ze zat te foefelen met het raam en kreeg het dan niet meer dicht. ach ja, die van hun is nog met een draaiertje.
in oktober als de groene wandeling weer gesloten is, komen ze af. heb gezegd op tijd te verwittigen. thuishulp en ik kunnen dan de living & salon een grondige beurt geven.
vader van buurman veranda belde gisteren aan de deur om te zeggen dat hij dat netje gaat komen installeren aan de afvoerpijp. dan praatje gemaakt met buurvrouw over waspoeder. dochter had deelgenomen aan een doop van de chiro.
Gimly heeft zeker 10 min. bij mij aan het hoofdeinde van het bed zitten snorren.
lag vannacht ook op mijn oude slaapzak die normaal op de stoel ligt met een handdoek erop voor mijn voeten af te gaan drogen als ik gedouched heb. nu ligt die in de gang voor de deur van de badkamer. "zijn" bed. ik ga wel geen speciaal kattemandje kopen als meneer ook overal ligt behalve in dat mandje.
ook zo'n krabpaal met verdiepingen zal daar blijven staan. als ik zie wat ze op de kattensofa allemaal kopen voor hun kat, dan kijk ik mijn ogen uit. hun salon staat vol kattemeubilair en er is nauwelijks plaats voor een sofa, salontafeltje en Tv.
ieder zijn meug zeker?
Gimly ligt zelfs op 'n dweil.
vandaag is het weer J. haar hond moet op dieet. met dieetkorrels van RC. nu heb ik al gehoord dat RC geen goed merk is. Gimly heeft dieetkorrels van H. maar die zijn ook voor zijn gevoelige maag en darmen.
gisteren scampipannetje met look gegeten uit chinese soepkommetjes. zondag brochettes. moet die nog desambleren want ik wil er gerookt spek tussen steken en ventje wil de groene en rode paprika's weg.
ze dan goed kruiden met satèkruiden en een nachtje laten rusten.
zondag dan weer de vit. D ampul en douchen met ventje.
morgen zijn wel al 1 oktober. ben eens benieuwd of het buurthuis het pompoensnijden op hun nieuwe stek zullen laten doorgaan of dat ze weer de parochiezaal gebruiken en een tentje gaan zetten voor de jeneverkes als de halloweenstoet uitgaat. heb ik het me verbeeld maar lachtte meneer pastoor dinsdag naar mij? die heeft dan zeker met zijn broer P aan de lijn gehangen.
heb juist de gordijnen opengetrokken en ik zie het al. weer geen parking want er gaat weer geen ene moven. morgen is het andere koek. dan moeten ze draaien van kant. maar ze liggen toch allemaal zoooooooo graag in hun bed.
ja, dada, de wet van archimedes is voor iedereen. ze gaan eens de wet van newton op hunne kop krijgen.
het wordt weer een donkere dag want nu is het straatlicht pas uit. en ik zit hier ook nog met de lampen aan.
misschien vandaag alle theelichtjes aanvullen en die dan vanavond laten branden. met een potje kaasblokjes en een goed glas wijn.( al mag ik dat laatste niet door de pillen)
en druivensap mag ook niet voor de suiker.
buurman van 4 laat de hond uit. in het midden van de straat en met een sigaret in zijn mond.
het is al een tijdje geleden dat ik die tiep met zijn blik bier aan zijn hand gelast heb gezien.
Gimly is weer in het niets aan het staren. heb waarschijnlijk bezoek van het huisspook.
ga nog een koffie gaan maken. straks kan ventje om de krant en brood.
Fijne zaterdag allen, groetjes en een knuffel + veel sterkte en beterschap aan de zieken.
ik werd vanmorgen wakker door gezoem aan m'n oor!
moeder vind nieuwe tuut niet mooi. ook niet van kleur. ze zat te foefelen met het raam en kreeg het dan niet meer dicht. ach ja, die van hun is nog met een draaiertje.
in oktober als de groene wandeling weer gesloten is, komen ze af. heb gezegd op tijd te verwittigen. thuishulp en ik kunnen dan de living & salon een grondige beurt geven.
vader van buurman veranda belde gisteren aan de deur om te zeggen dat hij dat netje gaat komen installeren aan de afvoerpijp. dan praatje gemaakt met buurvrouw over waspoeder. dochter had deelgenomen aan een doop van de chiro.
Gimly heeft zeker 10 min. bij mij aan het hoofdeinde van het bed zitten snorren.
lag vannacht ook op mijn oude slaapzak die normaal op de stoel ligt met een handdoek erop voor mijn voeten af te gaan drogen als ik gedouched heb. nu ligt die in de gang voor de deur van de badkamer. "zijn" bed. ik ga wel geen speciaal kattemandje kopen als meneer ook overal ligt behalve in dat mandje.
ook zo'n krabpaal met verdiepingen zal daar blijven staan. als ik zie wat ze op de kattensofa allemaal kopen voor hun kat, dan kijk ik mijn ogen uit. hun salon staat vol kattemeubilair en er is nauwelijks plaats voor een sofa, salontafeltje en Tv.
ieder zijn meug zeker?
Gimly ligt zelfs op 'n dweil.
vandaag is het weer J. haar hond moet op dieet. met dieetkorrels van RC. nu heb ik al gehoord dat RC geen goed merk is. Gimly heeft dieetkorrels van H. maar die zijn ook voor zijn gevoelige maag en darmen.
gisteren scampipannetje met look gegeten uit chinese soepkommetjes. zondag brochettes. moet die nog desambleren want ik wil er gerookt spek tussen steken en ventje wil de groene en rode paprika's weg.
ze dan goed kruiden met satèkruiden en een nachtje laten rusten.
zondag dan weer de vit. D ampul en douchen met ventje.
morgen zijn wel al 1 oktober. ben eens benieuwd of het buurthuis het pompoensnijden op hun nieuwe stek zullen laten doorgaan of dat ze weer de parochiezaal gebruiken en een tentje gaan zetten voor de jeneverkes als de halloweenstoet uitgaat. heb ik het me verbeeld maar lachtte meneer pastoor dinsdag naar mij? die heeft dan zeker met zijn broer P aan de lijn gehangen.
heb juist de gordijnen opengetrokken en ik zie het al. weer geen parking want er gaat weer geen ene moven. morgen is het andere koek. dan moeten ze draaien van kant. maar ze liggen toch allemaal zoooooooo graag in hun bed.
ja, dada, de wet van archimedes is voor iedereen. ze gaan eens de wet van newton op hunne kop krijgen.
het wordt weer een donkere dag want nu is het straatlicht pas uit. en ik zit hier ook nog met de lampen aan.
misschien vandaag alle theelichtjes aanvullen en die dan vanavond laten branden. met een potje kaasblokjes en een goed glas wijn.( al mag ik dat laatste niet door de pillen)
en druivensap mag ook niet voor de suiker.
buurman van 4 laat de hond uit. in het midden van de straat en met een sigaret in zijn mond.
het is al een tijdje geleden dat ik die tiep met zijn blik bier aan zijn hand gelast heb gezien.
Gimly is weer in het niets aan het staren. heb waarschijnlijk bezoek van het huisspook.
ga nog een koffie gaan maken. straks kan ventje om de krant en brood.
Fijne zaterdag allen, groetjes en een knuffel + veel sterkte en beterschap aan de zieken.
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Zo, de strijk is al achter de rug maar zit hier wel nog in pyjama .
Niels heeft net zijn brokken volledig uitgegeten wat flink is, want soms laat hij wat liggen. Heeft appeltje gekregen als beloning. Een stukje dan wel.
Gisteren zijn we pas boodschappen gaan doen om 20.15H. Voor herhaling vatbaar, je kon de klanten tellen in de supermarkt. Ondanks dat er maar 2 kassa's open waren, waren we op 20 minuutjes buiten.
Vandaag even naar de dierenspeciaalzaak om Niels zijn vitaminedrankje te gaan halen, dat krijgt hij elke ochtend en hij is daar echt verlekkerd op. En naar aanleiding van het weekend van de klant + Werelddierendag ( 4 oktober); krijg je als je 1 product koopt het tweede gratis. Dus het is het moment nu te gaan.
Vond het gisteren zwoel weer. Ik was aan het dweilen en het raakte maar niet droog. Dan maar de ramen tegenover elkaar opengezet zodat het een beetje vooruit ging.
Muddy Maddy, denk dat moeder serieus jaloers is op de nieuwe tuut. Trek het je niet aan. Manlief heeft mij jullie auto aangewezen en ik vind het een hele mooie. En manlief vindt hem ook mooi;
Jouw weekendmenu staat ook al vast. Op zaterdag eten we steeds spaghetti, dat is altijd al zo geweest. Doet me eraan denken dat ik volgende week nieuwe saus moet maken. En wat voeding betreft voor onze viervoeters, RC kon je vroeger gewoon in de supermarkt kopen maar is dan opgekocht door een ander merk en kan je nu enkel krijgen in dierenzaken of bij de dierenarts zelf. Maar ben ook niet zo'n voorstaander van RC, vind dat H toch nog iets beter is, zeker als het om dieetvoeding gaat. Kopen dat wel in Nederland, scheelt zich bijna 20€ voor een zak van 12 KG. Als je de site wil zal ik hem jou eens door SMS' en. En nogmaals, trek je niets aan van de commentaar van jouw moeder
Zo, ik ga plaats ruimte maken voor Oma-C . Ik wens jullie allemaal een prettig weekend. Beterschap aan de zieken en hun naasten. Liefs en een hele dikke knuffel voor elk van jullie.
-

Een goede morgen maatjes allemaal
hopelijk krijgen we nog een zonnetje te zien maar ik vrees ervoor
Weeral weekend wat gaat het snel...en de laatste septemberdag
je gelooft niet dat het binnen een 3 tal maanden alweer nieuwjaar is
Dank je clive maar ik heb niet veel plaats nodig hoor..
M-M, geniet van het weekend en laat de chef maar zeuren... jullie hebben een mooie auto
en heel gerieflijk... Ik ken een heer die met een rolstoel rijdt en die kan er heel gemakkelijk in...
hij heeft dezelfde maar in champagnekleur...
Hoe zou het met M-J en haar man zijn..? ik wens hen veel sterkte geduld en beterschap...
Hier draait het wasje weeral maar 't zal niet buiten kunnen denk ik..
Voor alle seizoentjes een gezellige zaterdag...groetjes en tot later
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Dag seizoentjes,
Hier ben ik dan nog eens geraakt .......
Mooie auto, MM, trek je niets aan van wat je ma ervan vindt. Ze mag 'content' zijn dat ze mee mag rijden.....
Ik lees wel diagonaal mee maar niet de tijd om op alles te reageren. Mea culpa .....
Het wordt dus een ego-berichtje ..... sorry.
Om 12.30 komt de dochter van mijn schoonzuster me halen en we gaan samen naar het ziekenhuis. In de namiddag komt dochterlief met haar gezinnetje en rij ik achteraf met hun mee naar hun huis, waar ik blijf slapen omdat er zondag in de school van oudste kl dochter een ontbijt geserveerd wordt, en ze mij daar ook hebben voor ingeschreven ........
De tijd gaat vlug en ik rij en rots maar aan ......
Maar .... ik voel me moe worden, soms zo moe.
Eergisteren heeft manlief 10 meter gestapt. Jaja, jullie lezen het goed : gestapt, en nog wel 10 meter (tijdens de revalidatie)
Gisteren grote teleurstelling : men was hem komen halen voor onderzoek te doen naar de bloedklontertjes die nog in zijn been zaten, en waarvoor hij een kous moet dragen en elke dag een spuitje in de buik krijgt. De klontertjes zijn fel verkleind, en men gaat geen spuitjes meer geven maar wel pilletjes, die hij een heel jaar zal moeten innemen. De kous was dus uit en men wou ze hem niet meer aandoen. Dat moet, naar het schijnt, 's morgens gebeuren, als hij in bed ligt. In de namiddag naar de kine geweest en daar mocht hij met zijn been niets doen, omdat hij die kous niet aan had. Dat geeft een grote steun natuurlijk, en die heeft hij nog wel nodig. Maar als je kijkt vanwaar hij komt ....... ten slotte heeft hij toch nog maar 5 weken revalidatie achter de rug, maandag begint zijn zesde week. En men zei 'minimum zes maand'........
Met zijn arm kan hij ook al wel wat doen, maar zijn hand blijft nog wel dik. We zullen later zien in hoeverre hij volledig 'de oude' wordt, he, maar hij doet wreed zijn best omdat hij naar huis wil.....
Gisteren heb ik bezoek gehad van de psychologe terwijl manlief weg was. Ze vindt dat ik best ook aan mezelf wat ga denken, manlief gaat daar nog een tijdje blijven en ze is bang dat ik het op mijn manier niet ga volhouden ....... maar hij heeft zo graag dat ik kom, het is eigenlijk het openbaar vervoer dat niet zo goed draait, omdat er overal omleidingen en werkzaamheden zijn, die de route vertragen, en zo mis ik soms mijn aansluiting in Me***len naar huis. En als je dan weet ... 1 bus per uur......
In de dag denk ik daar niet aan maar als de tijd daar is dat ik naar huis ga vertrekken, word ik wel zenuwachtig.......
Enfin, we zullen wel zien waar we uitkomen, he. Wat moet, dat moet, of, zoals mijn schoonmoeder zaliger steeds zei : " het is zo, en niet anders". Maar ik moet wel toegeven dat het begint te wegen. Moet ook aan mijn huishouden denken intussen, en in de hof staat nog enkel prei , maar die mag nog blijven staan, schoonzoon heeft gisteren voormiddag nog eens het gras afgereden en daarna de laatste tomaten, die nog groen waren, geplukt. Hij gaat ze zo laten rijpen omdat ze toch niet meer rood worden, wegens gebrek aan warmte en zon. Ik zal zien wanneer ik al het loof van de stokken kan doen en de serre klaarmaken om de zitbank en nog wat spullen in de serre te zetten, klaar voor 'de winter'...... dat die maar vlug voorbij is .......
Ik zie er hier met een plu voorbij gaan, het regent dus .... zoals voorspeld.
En nu ga ik eens checkken of ik alles heb klaargezet wat mee moet.
Iedereen zaterdagse groetjes, en tot ..... de volgende.
Hier ben ik dan nog eens geraakt .......
Mooie auto, MM, trek je niets aan van wat je ma ervan vindt. Ze mag 'content' zijn dat ze mee mag rijden.....
Ik lees wel diagonaal mee maar niet de tijd om op alles te reageren. Mea culpa .....
Het wordt dus een ego-berichtje ..... sorry.
Om 12.30 komt de dochter van mijn schoonzuster me halen en we gaan samen naar het ziekenhuis. In de namiddag komt dochterlief met haar gezinnetje en rij ik achteraf met hun mee naar hun huis, waar ik blijf slapen omdat er zondag in de school van oudste kl dochter een ontbijt geserveerd wordt, en ze mij daar ook hebben voor ingeschreven ........
De tijd gaat vlug en ik rij en rots maar aan ......
Maar .... ik voel me moe worden, soms zo moe.
Eergisteren heeft manlief 10 meter gestapt. Jaja, jullie lezen het goed : gestapt, en nog wel 10 meter (tijdens de revalidatie)
Gisteren grote teleurstelling : men was hem komen halen voor onderzoek te doen naar de bloedklontertjes die nog in zijn been zaten, en waarvoor hij een kous moet dragen en elke dag een spuitje in de buik krijgt. De klontertjes zijn fel verkleind, en men gaat geen spuitjes meer geven maar wel pilletjes, die hij een heel jaar zal moeten innemen. De kous was dus uit en men wou ze hem niet meer aandoen. Dat moet, naar het schijnt, 's morgens gebeuren, als hij in bed ligt. In de namiddag naar de kine geweest en daar mocht hij met zijn been niets doen, omdat hij die kous niet aan had. Dat geeft een grote steun natuurlijk, en die heeft hij nog wel nodig. Maar als je kijkt vanwaar hij komt ....... ten slotte heeft hij toch nog maar 5 weken revalidatie achter de rug, maandag begint zijn zesde week. En men zei 'minimum zes maand'........
Met zijn arm kan hij ook al wel wat doen, maar zijn hand blijft nog wel dik. We zullen later zien in hoeverre hij volledig 'de oude' wordt, he, maar hij doet wreed zijn best omdat hij naar huis wil.....
Gisteren heb ik bezoek gehad van de psychologe terwijl manlief weg was. Ze vindt dat ik best ook aan mezelf wat ga denken, manlief gaat daar nog een tijdje blijven en ze is bang dat ik het op mijn manier niet ga volhouden ....... maar hij heeft zo graag dat ik kom, het is eigenlijk het openbaar vervoer dat niet zo goed draait, omdat er overal omleidingen en werkzaamheden zijn, die de route vertragen, en zo mis ik soms mijn aansluiting in Me***len naar huis. En als je dan weet ... 1 bus per uur......
In de dag denk ik daar niet aan maar als de tijd daar is dat ik naar huis ga vertrekken, word ik wel zenuwachtig.......
Enfin, we zullen wel zien waar we uitkomen, he. Wat moet, dat moet, of, zoals mijn schoonmoeder zaliger steeds zei : " het is zo, en niet anders". Maar ik moet wel toegeven dat het begint te wegen. Moet ook aan mijn huishouden denken intussen, en in de hof staat nog enkel prei , maar die mag nog blijven staan, schoonzoon heeft gisteren voormiddag nog eens het gras afgereden en daarna de laatste tomaten, die nog groen waren, geplukt. Hij gaat ze zo laten rijpen omdat ze toch niet meer rood worden, wegens gebrek aan warmte en zon. Ik zal zien wanneer ik al het loof van de stokken kan doen en de serre klaarmaken om de zitbank en nog wat spullen in de serre te zetten, klaar voor 'de winter'...... dat die maar vlug voorbij is .......
Ik zie er hier met een plu voorbij gaan, het regent dus .... zoals voorspeld.
En nu ga ik eens checkken of ik alles heb klaargezet wat mee moet.
Iedereen zaterdagse groetjes, en tot ..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Dag M-J, dat je moe wordt kan ik begrijpen... het is een geloop en gedril
om maar naar de kliniek te gaan.... en ik snap als je daar bent wil je naar huis
omdat daar nog zoveel te doen is...en als je thuis bent wil je naar je man...
omdat je hem wil helpen....en steunen... (allemaal meegemaakt...
)
Ik hoop dat hij verder blijft vooruitgaan... en dat het zo goed als mogelijk
na een lange tijd allemaal op z'n plooi komt...
Veel sterkte en ja... vergeet zeker ook jezelf niet...je hebt ook af en toe rust nodig...
want als jij eronderdoor gaat is er niemand meer om hem te steunen en helpen...
Groetjes en een sterkteknuffeltje....
om maar naar de kliniek te gaan.... en ik snap als je daar bent wil je naar huis
omdat daar nog zoveel te doen is...en als je thuis bent wil je naar je man...
omdat je hem wil helpen....en steunen... (allemaal meegemaakt...
Ik hoop dat hij verder blijft vooruitgaan... en dat het zo goed als mogelijk
na een lange tijd allemaal op z'n plooi komt...
Veel sterkte en ja... vergeet zeker ook jezelf niet...je hebt ook af en toe rust nodig...
want als jij eronderdoor gaat is er niemand meer om hem te steunen en helpen...
Groetjes en een sterkteknuffeltje....
Laatst gewijzigd door Oma-C op 30 sep 2017, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede middag ondertussen.
Gezien het schandalig late uur van thuiskomst gisteravond na een toneelvoorstelling, "over het water" zouden die van Antwerpen zeggen, ook maar laat opgestaan.
Volgens het programmaboekje spelen die mensen al 35 jaar amateurtoneel. Soms wordt een stuk speciaal voor het gezelschap geschreven en soms spelen ze uit een bestaand repertoire, maar altijd is het een klucht. Het is geen cultuur met een grote C, maar wel heel plezant. Het moet niet altijd even serieus zijn. Ook weer een gelegenheid om nichten en neven te ontmoeten, die je alleen maar op een begrafenis tegenkomt anders. Grootvake zou genoten hebben.
De buikperikelen zijn weer eens over. Beetje veel koffie gedronken en ik vrees dat ik in het vervolg de rijst niet meer ga opwarmen.
Vandaag zal het een "ik doe alleen maar waar ik goesting in heb" dag zijn. Niet genoeg was voor een machine en ik steek niet graag donker en licht bijeen.
Ik ga een beetje tv inhalen, zodat ik kan blijven volgen. Ik denk eraan een nieuw boek te beginnen. Voor degenen die graag Scandinavische thrillers en detectives lezen: ik kan jullie "De levenden en de doden in Winsford" van Hakan Nesser aanbevelen.
Het heeft een wat trage start, maar eens meegenomen, stap je niet meer uit. Tenzij om even op adem te komen omdat het te spannend wordt. Zelfs als je stiekem op de laatste bladzijde gaat piepen, weet je nog niets...
Morgen hoef ik niet te koken want ik ga eten in de parochie.
Maandag zie ik T. Dat gaat een babbel worden! Ze is aan de beterhand, de chemo slaat aan. Ze mag terug fietsen, zwemmen, hoop doet leven.
Dinsdag naar de kine en dan is de week open. Dat kan haast niet waar zijn... Misschien donderdag en vrijdag jongste kleinzoon oppassen: pedagogische studiedag. Maar dat was nog niet zeker.
Gisteren toch nog vlug de gazon gemest. Het kan er nu goed in trekken. Verticuteren zal voor in de lente zijn en kalk strooien. Nu mag ik drie weken niet maaien. Ik ga het nog leren.
Ik zou graag een deeltje van de border veranderen, maar dat zien we wel weer. Mijn zus heeft voorstellen, maar of ze uitvoerbaar zijn????
Dames ik ga me nestelen, want met dat grijze, druilerige weer kan je niet veel anders doen.
Gezien het schandalig late uur van thuiskomst gisteravond na een toneelvoorstelling, "over het water" zouden die van Antwerpen zeggen, ook maar laat opgestaan.
Volgens het programmaboekje spelen die mensen al 35 jaar amateurtoneel. Soms wordt een stuk speciaal voor het gezelschap geschreven en soms spelen ze uit een bestaand repertoire, maar altijd is het een klucht. Het is geen cultuur met een grote C, maar wel heel plezant. Het moet niet altijd even serieus zijn. Ook weer een gelegenheid om nichten en neven te ontmoeten, die je alleen maar op een begrafenis tegenkomt anders. Grootvake zou genoten hebben.
De buikperikelen zijn weer eens over. Beetje veel koffie gedronken en ik vrees dat ik in het vervolg de rijst niet meer ga opwarmen.
Vandaag zal het een "ik doe alleen maar waar ik goesting in heb" dag zijn. Niet genoeg was voor een machine en ik steek niet graag donker en licht bijeen.
Ik ga een beetje tv inhalen, zodat ik kan blijven volgen. Ik denk eraan een nieuw boek te beginnen. Voor degenen die graag Scandinavische thrillers en detectives lezen: ik kan jullie "De levenden en de doden in Winsford" van Hakan Nesser aanbevelen.
Het heeft een wat trage start, maar eens meegenomen, stap je niet meer uit. Tenzij om even op adem te komen omdat het te spannend wordt. Zelfs als je stiekem op de laatste bladzijde gaat piepen, weet je nog niets...
Morgen hoef ik niet te koken want ik ga eten in de parochie.
Maandag zie ik T. Dat gaat een babbel worden! Ze is aan de beterhand, de chemo slaat aan. Ze mag terug fietsen, zwemmen, hoop doet leven.
Dinsdag naar de kine en dan is de week open. Dat kan haast niet waar zijn... Misschien donderdag en vrijdag jongste kleinzoon oppassen: pedagogische studiedag. Maar dat was nog niet zeker.
Gisteren toch nog vlug de gazon gemest. Het kan er nu goed in trekken. Verticuteren zal voor in de lente zijn en kalk strooien. Nu mag ik drie weken niet maaien. Ik ga het nog leren.
Ik zou graag een deeltje van de border veranderen, maar dat zien we wel weer. Mijn zus heeft voorstellen, maar of ze uitvoerbaar zijn????
Dames ik ga me nestelen, want met dat grijze, druilerige weer kan je niet veel anders doen.
-
zwanenmeer - Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01
M J , veel moed voor jou en je echtgenoot !! ZO jammer dat je zoveel moet doen om daar met het openbaar vervoer te geraken . ... Verzorg vooral ook goed jezelf .. Niemand is er ermee geholpen als jij er ook onderdoor gaat ... Maar t'is gemakkelijk raad geven van op afstand hé ......
Aan alle seizoentjes veel moed bij deze regendagen . Hier regent en het giet het al de ganse dag ... niks aan te doen ...
Goed weekend voor iedereen , in de mate van het mogelijke ..

Aan alle seizoentjes veel moed bij deze regendagen . Hier regent en het giet het al de ganse dag ... niks aan te doen ...
Goed weekend voor iedereen , in de mate van het mogelijke ..

en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "
"je leeft maar één dag: VANDAAG "
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallookes iedereen,
Clive: wij hebben nog nooit problemen gehad met Post-nl of B-post.Wij bestellen soms online , dochter heel vaak, die dan ons adres opgeeft als leveringsadres.
HVT: wij hebben hier ook al last gehad van buikloop.Dochter deze week nog, is een paar dagen thuis geweest van het werk.En in de créche van ukkepuk ook buikloop, ukkepuk heeft er al 2 weken last van. Op aanraden van huisarts bereiden ze zijn flesje op basis van rijstwater of wortelwater.Het is toch beter nu.Zelfs spaanse woef had vorige week maag - en darmproblemen.
MJ: blij te lezen dat je man goeie vorderingen maakt, dat gaat de goeie kant uit.Zorg ook goed voor jezelf.
Vannacht is ukkepuk blijven slapen.Ouders gingen naar de sauna deze morgen.De perikelen met de poetsdame is ook nog niet van de baan.Enkele weken geleden hadden ze een nieuwe, waar ze heel tevreden over waren.Bij vertrek zegt ze " tot over 4 weken"
.Zoonlief vroeg verdere uitleg: ja, ze kwam niet eerder
.Nu deze week hebben ze een andere gestuurd, die weer niet voldeed.Zoonlief denk erover om zelf te kuisen.Ja, dat is al wat geweest, amai.Is dat bij andere mensen ook zo?
Manlief is nog volop bezig met dat oude kastje.Moet wel zeggen dat het mooier is dan ik had verwacht.Het staat in het wit , en het glas blinkt als een spiegel( was ook heel vuil).
Gisterenavond laat telefoneerde buurman.Met 2 sprongen was ik bij de telefoon, want ukkepuk sliep al( gelukkig sliep hij verder).Of ik niks vergeten was? Ja, ons buitenlicht brandde nog, vergeten uit te doen.Dat licht schijnt recht in zijn veranda en boven een deel in zijn slaapkamer.Is al vaker gebeurt dat hij daarvoor belt.Maar goed ook , dat hij belt, anders bleef het de ganse nacht branden.
Dames, tot morgen.
Clive: wij hebben nog nooit problemen gehad met Post-nl of B-post.Wij bestellen soms online , dochter heel vaak, die dan ons adres opgeeft als leveringsadres.
HVT: wij hebben hier ook al last gehad van buikloop.Dochter deze week nog, is een paar dagen thuis geweest van het werk.En in de créche van ukkepuk ook buikloop, ukkepuk heeft er al 2 weken last van. Op aanraden van huisarts bereiden ze zijn flesje op basis van rijstwater of wortelwater.Het is toch beter nu.Zelfs spaanse woef had vorige week maag - en darmproblemen.
MJ: blij te lezen dat je man goeie vorderingen maakt, dat gaat de goeie kant uit.Zorg ook goed voor jezelf.
Vannacht is ukkepuk blijven slapen.Ouders gingen naar de sauna deze morgen.De perikelen met de poetsdame is ook nog niet van de baan.Enkele weken geleden hadden ze een nieuwe, waar ze heel tevreden over waren.Bij vertrek zegt ze " tot over 4 weken"
Manlief is nog volop bezig met dat oude kastje.Moet wel zeggen dat het mooier is dan ik had verwacht.Het staat in het wit , en het glas blinkt als een spiegel( was ook heel vuil).
Gisterenavond laat telefoneerde buurman.Met 2 sprongen was ik bij de telefoon, want ukkepuk sliep al( gelukkig sliep hij verder).Of ik niks vergeten was? Ja, ons buitenlicht brandde nog, vergeten uit te doen.Dat licht schijnt recht in zijn veranda en boven een deel in zijn slaapkamer.Is al vaker gebeurt dat hij daarvoor belt.Maar goed ook , dat hij belt, anders bleef het de ganse nacht branden.
Dames, tot morgen.
-
Een goede avond allen... de zon is er nu toch doorgeraakt.. nog maar een half uurke hoor
maar 't is aangenaam en de regen is gestopt... het heeft hier weer goed z'n best gedaan
Maar allé over 't weer kunnen we zagen... het verandert toch niet...
Hier verder geen nieuws... ik kwam een fijne avond wensen en een goeie nacht voor later...
groetjes allen en tot morgen... veel sterkte wie het kan gebruiken....

maar 't is aangenaam en de regen is gestopt... het heeft hier weer goed z'n best gedaan
Maar allé over 't weer kunnen we zagen... het verandert toch niet...
Hier verder geen nieuws... ik kwam een fijne avond wensen en een goeie nacht voor later...
groetjes allen en tot morgen... veel sterkte wie het kan gebruiken....
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
MJ het lijkt net of ik je stukje niet gelezen had. Wat ook zo was. Wij hebben mekaar gekruist deze morgen.
Ja, het openbaar vervoer is niet zo simpel. Misschien toch de boel de boel laten thuis.
Schakel hulp in zolang dat over en weer gerots met bus en trein of is het bus en bus duurt.
Ik heb een dèjà vu van een paar jaar geleden toen grootvake in D. lag die drie maanden.
En dan is het van de trein naar de kliniek nog een serieus stapje te voet. De bus stopt wel aan het ziekenhuis dacht ik.
Ik wens je nog heel veel moed en doorzettingsvermogen. Misschien hebben de psychologen gelijk dat je op tijd en stond aan jezelf moet denken, maar je bent toch ook heel graag bij je man, dus, dat is een tweesnijdend zwaard.
Nog een fijne avond aan alle anderen
Ja, het openbaar vervoer is niet zo simpel. Misschien toch de boel de boel laten thuis.
Schakel hulp in zolang dat over en weer gerots met bus en trein of is het bus en bus duurt.
Ik heb een dèjà vu van een paar jaar geleden toen grootvake in D. lag die drie maanden.
En dan is het van de trein naar de kliniek nog een serieus stapje te voet. De bus stopt wel aan het ziekenhuis dacht ik.
Ik wens je nog heel veel moed en doorzettingsvermogen. Misschien hebben de psychologen gelijk dat je op tijd en stond aan jezelf moet denken, maar je bent toch ook heel graag bij je man, dus, dat is een tweesnijdend zwaard.
Nog een fijne avond aan alle anderen
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
we zijn 1 oktober. ventje heeft tuut laten staan hier aan onze kant, straks moet hij toch om brood en koffiekoeken.
vandaag komt K. en dinsdag komt eindelijk mijn nieuwe thuishulp, laten we hopen dat het klikt.
Gimly had de gang aanzien voor kattebak. hij keek beteuterd toen ik zei waarom heb jij in de gang gepoept? 't beest kan er ook niet aan doen. moeder hing zodanig lang aan de telefoon dat hier een groot deel van de krant nog ongelzen ligt. oud nieuws is ook nieuws.
MJ: goed nieuws wat je manlief betreft. maar zoals gezegd: je moet ook voor jezelf zorgen. die raad werd mij ook gegeven toen ik elke dag naar brugge sjeesde om voor mijn moeder te zorgen, met alle gevolgen van dien.
ja, als je op het (h)openbaar vervoer moet rekenen, ben je in sommige gevallen de nougat, en dan promoten ze zelf nog dat (h)openbaar vervoer om koning auto te verminderen. maar ze kijken niet naar wat haalbaar is of moet zijn. nu is er geen treinverkeer tussen oostende en brugge wegens werken. je moet een vervangbus nemen. en in brugge je reis met de trein verder zetten.
ook een maatregel die ze nu genomen hebben na het dodelijke ongeluk met een spoorarbeider van 23 jaar.
in engeland werkten ze 's nachts aan de sporen en werd het vrachtverkeer beperkt tot 1 trein 's nacht op dinsdag om 3 uur.( maar dat was dan wel een hele lange!)
Helena: lekker de voetjes onder tafel steken vandaag. goed voor T dat de chemo aanslaat. zorg maar dat je genoeg vocht inneemt want van tetteren krijg je dorst.
Anjelier: wat jammer van de poets van de zoon, zoals eerder vermeld krijg ik dinsdag een nieuwe en ik hoop dat het klikt. jou buurman kijkt dan naar jullie electriciteitsrekening. spaanse woef ook buiklast gehad? van Gimly hier is dat een wederkerend gebeuren. daarom moet hij dus speciale voeding.
Clive: bedankt voor de link: ik ga straks als ventje op boodschap is er eens naar surfen. gisteren is het er niet van gekomen.
zei gisteren tegen ventje of ik een voorhamer mocht nemen en buurman onkruid zijn voordeur inkloppen want die was weer oorverdovende werken aan het uitvoeren die madam waarschijnlijk in zo'n homestyle magazine heeft gezien en die ze ook wil. ze liep hier alleszins rond met emmers dure verf. dutje is er dus niet van gekomen. als die vandaag die werken verder zet sta ik echt aan de deur!( zonder voorhamer want anders staat hier binnen de korste keren de polies.)
ventje zei dat hij er ook aan gedcht had want het werkte ook op zijn zenuwen.
het gaat vandaag waarschijnlijk weer een grijze dag zijn.
goed, ik ga hier afsluiten en de komst van K afwachten.
Fijne zondag, groetjes en een knuffel voor allen.
we zijn 1 oktober. ventje heeft tuut laten staan hier aan onze kant, straks moet hij toch om brood en koffiekoeken.
vandaag komt K. en dinsdag komt eindelijk mijn nieuwe thuishulp, laten we hopen dat het klikt.
Gimly had de gang aanzien voor kattebak. hij keek beteuterd toen ik zei waarom heb jij in de gang gepoept? 't beest kan er ook niet aan doen. moeder hing zodanig lang aan de telefoon dat hier een groot deel van de krant nog ongelzen ligt. oud nieuws is ook nieuws.
MJ: goed nieuws wat je manlief betreft. maar zoals gezegd: je moet ook voor jezelf zorgen. die raad werd mij ook gegeven toen ik elke dag naar brugge sjeesde om voor mijn moeder te zorgen, met alle gevolgen van dien.
ja, als je op het (h)openbaar vervoer moet rekenen, ben je in sommige gevallen de nougat, en dan promoten ze zelf nog dat (h)openbaar vervoer om koning auto te verminderen. maar ze kijken niet naar wat haalbaar is of moet zijn. nu is er geen treinverkeer tussen oostende en brugge wegens werken. je moet een vervangbus nemen. en in brugge je reis met de trein verder zetten.
ook een maatregel die ze nu genomen hebben na het dodelijke ongeluk met een spoorarbeider van 23 jaar.
in engeland werkten ze 's nachts aan de sporen en werd het vrachtverkeer beperkt tot 1 trein 's nacht op dinsdag om 3 uur.( maar dat was dan wel een hele lange!)
Helena: lekker de voetjes onder tafel steken vandaag. goed voor T dat de chemo aanslaat. zorg maar dat je genoeg vocht inneemt want van tetteren krijg je dorst.
Anjelier: wat jammer van de poets van de zoon, zoals eerder vermeld krijg ik dinsdag een nieuwe en ik hoop dat het klikt. jou buurman kijkt dan naar jullie electriciteitsrekening. spaanse woef ook buiklast gehad? van Gimly hier is dat een wederkerend gebeuren. daarom moet hij dus speciale voeding.
Clive: bedankt voor de link: ik ga straks als ventje op boodschap is er eens naar surfen. gisteren is het er niet van gekomen.
zei gisteren tegen ventje of ik een voorhamer mocht nemen en buurman onkruid zijn voordeur inkloppen want die was weer oorverdovende werken aan het uitvoeren die madam waarschijnlijk in zo'n homestyle magazine heeft gezien en die ze ook wil. ze liep hier alleszins rond met emmers dure verf. dutje is er dus niet van gekomen. als die vandaag die werken verder zet sta ik echt aan de deur!( zonder voorhamer want anders staat hier binnen de korste keren de polies.)
ventje zei dat hij er ook aan gedcht had want het werkte ook op zijn zenuwen.
het gaat vandaag waarschijnlijk weer een grijze dag zijn.
goed, ik ga hier afsluiten en de komst van K afwachten.
Fijne zondag, groetjes en een knuffel voor allen.
Cats Rule!
-

Goede morgen iedereen,
Ben wakker geworden met zon en dat doet altijd deugd....
maar ik denk niet dat het voor de hele dag zal zijn.. maar dat zien we wel...
Geen nieuws is goed nieuws wordt gezegd...
Straks de strijk (is niet veel) en douchen... en nadien zie ik wel wat er nog komt..
als het over blijft misschien een wandelingetje...
M-M lastig als de buren lawaai maken en je wil rusten...
maar als ze in de week gaan werken ...moeten de thuiswerken
wel in het weekend gebeuren.... jammer maar zo is het hé...
mijn buurman van vroeger was thuis en die heeft denk ik heel z'n huis verbouwd
en als ik op migrainedagen vroeg of het op zondag een beetje minder mocht ...kreeg ik als antwoord:
dat ik "maar op een eiland had moeten gaan wonen als ik stilte wou."..
Ik ben gelukkig van die man vanaf....(na 42 j)
clive, Helena, zwanenmeer, bobijntje...anjelier, en...? ik wens jullie allen een fijne dag
en voor M-J heel veel sterkte... het is allemaal zo herkenbaar....
alleen woonde ik dicht bij de kliniek en dat was gemakkelijk...
Een aangenaam weekend... de zon kruipt al weg...