in de Vier Seizoenen reeks 8
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo seizoentjes,
Ben al naar ouders geweest.Moeder is ook ziek , maag - en darmproblemen.Ja, als het in huis zit.Vader zal waarschijnlijk het volgende slachtoffer worden.Bijna iedereen van de familie heeft het al gehad, behalve schoondochter.Die zweert bij knoflook eten, als er zoiets de ronde doet.En inderdaad , ze heeft het nog niet gehad.
Manlief wou naar het veldrijden kijken, maar ze zenden het niet uit, waarschijnlijk straks een samenvatting.Da's natuurlijk minder tof.Ik ga straks naar Bake Off Vlaanderen kijken.Ik heb het gemist op woensdagavond , toen we een rondleiding kregen in het ziekenhuis.Van dat bakprogramma had ik meer verwacht.Als je bepaalde creaties ziet, heb ik toch mijn bedenkingen.
Die rondleiding in het ziekenhuis was de moeite waard.Ben blij dat we geweest zijn.We hebben de borstkliniek, het labo en het diabetescentrum bezocht.Overal kregen we deskundige uitleg van artsen.Na afloop nog een drankje, en wat bijgepraat.
Dames, tot morgen.
Ben al naar ouders geweest.Moeder is ook ziek , maag - en darmproblemen.Ja, als het in huis zit.Vader zal waarschijnlijk het volgende slachtoffer worden.Bijna iedereen van de familie heeft het al gehad, behalve schoondochter.Die zweert bij knoflook eten, als er zoiets de ronde doet.En inderdaad , ze heeft het nog niet gehad.
Manlief wou naar het veldrijden kijken, maar ze zenden het niet uit, waarschijnlijk straks een samenvatting.Da's natuurlijk minder tof.Ik ga straks naar Bake Off Vlaanderen kijken.Ik heb het gemist op woensdagavond , toen we een rondleiding kregen in het ziekenhuis.Van dat bakprogramma had ik meer verwacht.Als je bepaalde creaties ziet, heb ik toch mijn bedenkingen.
Die rondleiding in het ziekenhuis was de moeite waard.Ben blij dat we geweest zijn.We hebben de borstkliniek, het labo en het diabetescentrum bezocht.Overal kregen we deskundige uitleg van artsen.Na afloop nog een drankje, en wat bijgepraat.
Dames, tot morgen.
-
zwanenmeer - Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede avond alle maatjes... zo vergeet ik niemand...
Hier is het een uurtje geleden beginnen regenen...
Een zachte regen maar als je buiten moet wordt je er ook nat van
Ik heb zitten lezen... en gepuzzeld in mijn boekje met cijferpuzzels
de Napoleon koers gezien... ondertussen vanuit Henegouwen......
en nu is het tijd om te eten... ik heb bloemkool met kaassaus en een
stukje kippenchipolata... veel heb ik niet nodig maar ik moet eten voor de medicatie hé
Ik wens iedereen een gezellige avond... een rustige nacht.... en tot morgen....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Dag seizoentjes,
Vandaag hier een 'zwarte dag' ...........
Na een uitstekend en heel verzorgd ontbijt, aangeboden voor de éérstejaars en hun familie door de school van oudste kleindochter, kreeg ik een heel droef telefoontje.
Mijn lievelingstante, waar manlief en ik al vele reizen naar Duitsland, Ardennen, etc. hadden gemaakt, was vanmorgen om 7 u overleden. Ze verbleef in een rust- en verzorgingstehuis en was aldaar gevallen en had haar heup gebroken. Na het steken van een nieuwe heup, was ze heel zwak. Na een tijdje kreeg ze enkel nog Dafalgan als pijnstiller, en men sprak al dat ze terug naar haar kamer zou kunnen in het rusthuis. Zover is het dus niet kunnen komen. Men heeft haar gevonden zoals men haar in bed had gestopt....... ze is vredig heengegaan. Ze was 93 jaar, op Kerstdag zou ze 94 j geworden zijn.
Terug bij dochterlief hun stekje aangekomen, bleek hun hondje, in september 16 j geworden, doodziek te zijn. Hij moest al pilletjes voor het hartje en vochtafdrijvers nemen. De voorbije nacht was hij altijd aan het rondwandelen in hun living, kamer, enz. En hij jankte veel, teken van pijn. Veel pijn.
Morgen gaan ze de dierenarts consulteren voor hem te laten inslapen. De dierenarts had de laatste keer dat ze er waren, gezegd, dat de 'trukkendoos' bijna leeg was. Dus nu is het zover. Ze hadden al een tweede hondje, een puppie, in huis gehaald met de gedachte dat ze het eerste niet lang meer zouden kunnen houden, maar ze hebben nog een half jaar gehad waar ze samen als vriendjes waren. En het klikte. Het was mooi om die twee samen te zien.
Daar gaat nu een einde aan komen. Ook hier is al menige traan voor gevloeid.
Dan ga ik met de jongste hond een grote wandeling maken, val ik toch niet , zeker, plak op mijn knie en hand. Alles goed geblesseerd, natuurlijk. Ik zal de eerste dagen wel 'pikkelen' en met mijn hand tegen ijs te houden, hoop ik dat dat binnenin ook minder pijn zal gaan doen. Mijn knie ga ik 'droog' houden met Iso-Betadine, dat zal zo het vlugste 'genezen', denk ik.
Na ons bezoek aan manlief, doet dochter me naar huis en reed zij ook huiswaarts, bleek dat ik mee verwacht was bij hun, om samen mosselen te eten. Dat wisten we niet. Enfin, verhongeren doe ik niet hoor, maar met het ontbijt van deze morgen in de school, hadden we nu direct geen honger en de mosselen waren eigenlijk voorzien voor deze middag ......... jammer.
Ze zullen morgen nog eens mosselen kunnen eten want er waren vijf porties, en de twee kids hebben er geen gegeten.
En nu ga ik het bakje hier afsluiten. Heb vanavond een machine handdoeken gedraaid, gedroogd in de linnendroger, en morgen gaan die terug mee naar de kast van manlief .......
En zo blijft er 'werk aan de winkel', he.
Iedereen zal al slapen, ik wens iedereen een heel goede nacht.
Tot ... de volgende.
Vandaag hier een 'zwarte dag' ...........
Na een uitstekend en heel verzorgd ontbijt, aangeboden voor de éérstejaars en hun familie door de school van oudste kleindochter, kreeg ik een heel droef telefoontje.
Mijn lievelingstante, waar manlief en ik al vele reizen naar Duitsland, Ardennen, etc. hadden gemaakt, was vanmorgen om 7 u overleden. Ze verbleef in een rust- en verzorgingstehuis en was aldaar gevallen en had haar heup gebroken. Na het steken van een nieuwe heup, was ze heel zwak. Na een tijdje kreeg ze enkel nog Dafalgan als pijnstiller, en men sprak al dat ze terug naar haar kamer zou kunnen in het rusthuis. Zover is het dus niet kunnen komen. Men heeft haar gevonden zoals men haar in bed had gestopt....... ze is vredig heengegaan. Ze was 93 jaar, op Kerstdag zou ze 94 j geworden zijn.
Terug bij dochterlief hun stekje aangekomen, bleek hun hondje, in september 16 j geworden, doodziek te zijn. Hij moest al pilletjes voor het hartje en vochtafdrijvers nemen. De voorbije nacht was hij altijd aan het rondwandelen in hun living, kamer, enz. En hij jankte veel, teken van pijn. Veel pijn.
Morgen gaan ze de dierenarts consulteren voor hem te laten inslapen. De dierenarts had de laatste keer dat ze er waren, gezegd, dat de 'trukkendoos' bijna leeg was. Dus nu is het zover. Ze hadden al een tweede hondje, een puppie, in huis gehaald met de gedachte dat ze het eerste niet lang meer zouden kunnen houden, maar ze hebben nog een half jaar gehad waar ze samen als vriendjes waren. En het klikte. Het was mooi om die twee samen te zien.
Daar gaat nu een einde aan komen. Ook hier is al menige traan voor gevloeid.
Dan ga ik met de jongste hond een grote wandeling maken, val ik toch niet , zeker, plak op mijn knie en hand. Alles goed geblesseerd, natuurlijk. Ik zal de eerste dagen wel 'pikkelen' en met mijn hand tegen ijs te houden, hoop ik dat dat binnenin ook minder pijn zal gaan doen. Mijn knie ga ik 'droog' houden met Iso-Betadine, dat zal zo het vlugste 'genezen', denk ik.
Na ons bezoek aan manlief, doet dochter me naar huis en reed zij ook huiswaarts, bleek dat ik mee verwacht was bij hun, om samen mosselen te eten. Dat wisten we niet. Enfin, verhongeren doe ik niet hoor, maar met het ontbijt van deze morgen in de school, hadden we nu direct geen honger en de mosselen waren eigenlijk voorzien voor deze middag ......... jammer.
Ze zullen morgen nog eens mosselen kunnen eten want er waren vijf porties, en de twee kids hebben er geen gegeten.
En nu ga ik het bakje hier afsluiten. Heb vanavond een machine handdoeken gedraaid, gedroogd in de linnendroger, en morgen gaan die terug mee naar de kast van manlief .......
En zo blijft er 'werk aan de winkel', he.
Iedereen zal al slapen, ik wens iedereen een heel goede nacht.
Tot ... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
MJ: 't stopt ook niet hè bij jullie? veel sterkte.
Gisteren kreeg ik een telefoontje van moeder. ze heeft een nieuwe frietpot en daar stond een timer op. op hoeveel ze dat moest zetten want 't stond niet in da boekske. weet ik veel! Tijdens het bellen wist ze me te zeggen dat ik eigenlijk een pruik moet gaan dragen want na mijn accident is mijn haar lelijk. ik? een pruik? dan ging de deurbel. rara:: buurman onkruid! om te vragen of ik een sierlat in ijzer wou voor aan mijn voorste venster te bevestigen zodat de bloempotjes niet naar beneden vallen. geen haar op mijn hoofd dat wou. hij zei: ik dacht dat je het zou willlen omdat het past met je deur. vriendelijk dat je aan me denkt buurman, maar neen bedankt. zijn "schoonvader" loerde naar mij omdat ik in pijama was. zeg man: 't is zondag.
dan nog verder met moeder gebabbeld want zij had alles gehoord omdat ik met telefoon aan mijn oor de deur was gaan opendoen.
ventje zei: ik neem geen brol van hem aan. das 1. ten tweede dacht ik: hoelang zou dat dan gaan duren voor die sierlat eindelijk aan die venster bevestigd zou zijn? 3. ik heb geen groene vingers.
dan de brochettes gedaan, en de keuken is een slagveld want ventje heeft niet afgewassen. die pak ik straks aan.
vannacht weer geplaagd geweest door die mug en ik kon geen goede houding vinden. toen ik in slaap was gevallen, ging de wekker.
ventje is op zending en is met het hopenbaar vervoer. die zie ik niet voor 5 U 30 thuis.
en dat was de zondag.
vandaag komt J en we gaan douchen. ik ben gisteren niet gaan douchen met ventje omdat blijkbaar de kuur aanslaat en de bijwerking weg is. gisteren moest K komen maar 't was B. voor mij is het al gelijk wie komt. morgen komt de nieuwe thuishulp. ik hoop dat het klikt. zou echt aan die kleerkast willen beginnen.
Gimly is er weer door. gisteren miauwde hij voor eten. ventje vroeg wat dat betekende. hij heeft immers verschillende miauws. woensdag is het werelddierendag. geen idee wat ik Gimly moet geven. Vinny was gemakkelijk een blik tonijn voor onze tunajunkie.
sinds Vinny er niet meer is lust Gimly ook geen tonijn meer. speelgoed moet je hem niet geven want hij kijkt er nauwelijks naar. tenzij ik hem zijn oranje speelspin geef. kans is dat die dan weer onder een relaxzetel terecht komt.
ga een blikje finley drinken. heb geen zin in koffie.
Fijne maandag allen, groetjes en een knuffel voor elk.
MJ: 't stopt ook niet hè bij jullie? veel sterkte.
Gisteren kreeg ik een telefoontje van moeder. ze heeft een nieuwe frietpot en daar stond een timer op. op hoeveel ze dat moest zetten want 't stond niet in da boekske. weet ik veel! Tijdens het bellen wist ze me te zeggen dat ik eigenlijk een pruik moet gaan dragen want na mijn accident is mijn haar lelijk. ik? een pruik? dan ging de deurbel. rara:: buurman onkruid! om te vragen of ik een sierlat in ijzer wou voor aan mijn voorste venster te bevestigen zodat de bloempotjes niet naar beneden vallen. geen haar op mijn hoofd dat wou. hij zei: ik dacht dat je het zou willlen omdat het past met je deur. vriendelijk dat je aan me denkt buurman, maar neen bedankt. zijn "schoonvader" loerde naar mij omdat ik in pijama was. zeg man: 't is zondag.
dan nog verder met moeder gebabbeld want zij had alles gehoord omdat ik met telefoon aan mijn oor de deur was gaan opendoen.
ventje zei: ik neem geen brol van hem aan. das 1. ten tweede dacht ik: hoelang zou dat dan gaan duren voor die sierlat eindelijk aan die venster bevestigd zou zijn? 3. ik heb geen groene vingers.
dan de brochettes gedaan, en de keuken is een slagveld want ventje heeft niet afgewassen. die pak ik straks aan.
vannacht weer geplaagd geweest door die mug en ik kon geen goede houding vinden. toen ik in slaap was gevallen, ging de wekker.
ventje is op zending en is met het hopenbaar vervoer. die zie ik niet voor 5 U 30 thuis.
en dat was de zondag.
vandaag komt J en we gaan douchen. ik ben gisteren niet gaan douchen met ventje omdat blijkbaar de kuur aanslaat en de bijwerking weg is. gisteren moest K komen maar 't was B. voor mij is het al gelijk wie komt. morgen komt de nieuwe thuishulp. ik hoop dat het klikt. zou echt aan die kleerkast willen beginnen.
Gimly is er weer door. gisteren miauwde hij voor eten. ventje vroeg wat dat betekende. hij heeft immers verschillende miauws. woensdag is het werelddierendag. geen idee wat ik Gimly moet geven. Vinny was gemakkelijk een blik tonijn voor onze tunajunkie.
sinds Vinny er niet meer is lust Gimly ook geen tonijn meer. speelgoed moet je hem niet geven want hij kijkt er nauwelijks naar. tenzij ik hem zijn oranje speelspin geef. kans is dat die dan weer onder een relaxzetel terecht komt.
ga een blikje finley drinken. heb geen zin in koffie.
Fijne maandag allen, groetjes en een knuffel voor elk.
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Nu was ik er zeker van dat ik gisteren gepost had, maar vind het niet terug.
MJ, onze innige deelneming . En voor vandaag heel veel sterkte nu dat jouw dochters hondje ingeslapen moet worden. Maar hij heeft een prachtig leven gehad , maar je kunt het beestje ook geen pijn laten lijden. Niettemin is het een harde dobber en er zullen veel traantjes vloeien. Het is een stuk van het gezin dat je verliest. Ook pup in het oog houden dat hij niet gaat treuren.
Ik kom even terug op jouw vorige post, het is al een goed teken dat manlief al 10 meter kan stappen en hij heeft een goede positieve attitude. Maar ze hebben gelijk wat jou betreft, dit tempo ga je niet volhouden. Neem af en toe een beetje tijd voor jezelf. Ik begrijp heel goed dat je het liefst bij manlief wil zijn, maar toch moet je een beetje gas terugnemen, anders ga je er echt wel onder door gaan. En nu komt het overlijden van jouw tante er ook nog bij en het laten inslapen van het hondje Dan heb je ook nog stress omdat het openbaar vervoer zo moeilijk is. Teveel is teveel. Zorg dus ook een beetje voor jezelf. Ik weet heel goed dat het allemaal heel gemakkelijk gezegd is, maar toch. Kaarsje brandt hier elke dag voor jullie en ik denk heel vaak aan jullie, ook al helpt dat waarschijnlijk niet. Sterkte met alles.
Oma_C, , hoop dat gisteren genoten hebt van de sport. En wasjes buiten drogen, duurt wel lang. Had vorige week was buiten gehangen, maar het was verloren moeite, alles was nog heel klam en heb alles laten nadrogen in de droogkast.; Tja , het is dan ook herfst. En er stond toen geen zuchtje wind.
HVT, jij hebt genoten van een toneelvoorstelling. Hoop dat de bukperikelen verleden tijd zijn. En Hakan Nesser is één van mijn lievelingsauteurs; Heb alle boeken van hem, behalve die je nu aan het lezen bent.
Zwanenmeer, altijd weer even mooie plaatjes en wensen. Weet niet welk weer het bij jou gisteren was, maar misschien heb je een leuke wandeling kunnen maken.
Anjelier, blij te lezen dat jullie nog nooit problemen hebben gehad met pakjesdiensten, maar men wist mij te zeggen dat het verschilt van district tot district.
En jullie hebben echt wel allemaal buikproblemen, wens jullie , Spaanse woef inbegrepen van harte beterschap.
En problemen met de poetsvrouw van zoonlief. Dat hoor je nu toch echt veel.
En het kastje is mooi aan worden, jouw manlief lijkt mij een handig iemand.
Muddy Maddy, dinsdag dan jouw nieuwe gezinshulp, hoop echt dat het klikt tussen jullie. Je gaat wel blij zijn denk ik als je jezelf jouw toilet kunt maken en zelfstandig onder de douche kan gaan staan zonder hulp, nog even om jouw tanden bijten.
En Gimly had dan zondag een ongelukje in de gang gehad, dat kan gebeuren. NIels moest deze ochtend toen ik hem wakker maakte, heel dringend pipi gaan doen, kreeg pas een goedendag van hem toen hij terug binnenkwam. Het was een beetje zijn eigen schuld dat hij zo dringend moest want wou gisteren net voordat hij om 21.00H ging slapen, geen plasje meer gaan doen. Was wel nog buiten geweest rond 19.30H. Wat wel erg opvalt is dat hij sinds dat hij zijn nieuwe dieetvoeding eet, hij nimmer gespuwd heeft, enfin, even hout vasthouden. Wens jou een rustig dag
Gisterennamiddag heb ik de Halloweentjes al gezet . Manlief moest de box naar boven brengen. Het is mooi geworden. Doe dat graag. Heb dan wat niet kon blijven staan in bubbelpapier gestopt en in de lege box gestopt. Het zijn wel allemaal vriendelijke halloweentjes, geen namaakspinnen of zo, daar hou ik echt niet van. Manlief vond het ook geslaagd.
Zo, ik ga beginnen aak het HH.
Ik ga niet alle namen noemen , want vergeet zonder dat het bedoeling is, toch altijd iemand. Ga nu dit posten voordat het verdwijnt. Wens jullie allemaal een zo'n fijn mogelijke dag. En stuur heel veel sterkteknuffels, die zijn vandaag, vooral voor MJ , heel hard nodig. Liefs aan jullie allen.
-

Goede morgen iedereen... maandag en grijs... met veel wind
maar voorlopig droog...en dat is goed...
Dag M-J, zoveel slecht nieuws en alles komt gewoonlijk samen....
mijn medeleven voor het overlijden van de dierbare tante...
Ze heeft en mooie leeftijd gehaald maar het is altijd te vroeg voor wie je graag ziet
verwen het jonge hondje maar als die z'n maatje moet missen..
en je kan een beestje niet laten afzien omdat je 't graag ziet hé jammer
maar hondjes worden niet zo oud als wij.... en onder ons zijn er ook die jong moeten sterven..
Verzorg je goed na de val....ik wens je beterschap...
Ja... eens de miserie begint....!!
M-M, clive, Helena, zwanenmeer, anjelier, en alle seizoentjes...
een fijne werkweek.. en op tijd rust nemen... vergeet jezelf niet...
-
zwanenmeer - Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01
Voor M J : heel veel sterkte ... De tegenslagen mogen wel eens ophouden bij jullie . We leven met jullie mee. En dan nog zelf gevallen ook .... Inderdaad , veel ijs opleggen .. Maar de genezing is jammer genoeg van lange duur .. Veel moed !!
Ook voor de andere seizoentjes : hopelijk een rustige dag .
Kwas gisteren nogal lui , heb wel buiten wat opgeruimd . maar ben niet gaan wandelen ..

Ook voor de andere seizoentjes : hopelijk een rustige dag .
Kwas gisteren nogal lui , heb wel buiten wat opgeruimd . maar ben niet gaan wandelen ..

en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "
"je leeft maar één dag: VANDAAG "
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Mijn deelneming bij het overlijden van je lieve tante, MJ. Ze is in vrede overgegaan zo te lezen.
Laat toch maar eens naar die hand kijken. Als ze van binnen in pijn doet en dat blijft.
Dat is duidelijk een must tegen de vlakte gaan als je over en weer naar het ziekenhuis moet.
Ik heb dat bijna iedere keer voorgehad als grootvake opgenomen was.
Ik lees dat je kinderen toch goed voor je zorgen.
Wat kan ik van hieruit meer doen dan je nogmaals heel veel moed en doorzetting wensen.
Ooit zal het beteren.
De meteo is een beetje in de war vrees ik. Ofwel heb ik niet goed geluisterd naar de Frank.
Nu zit ik daar met twee wassen die aan de draad moeten wegens te fijn om in de linnendroger te steken.
Het was rekje zal weer eens dienst doen. Het is hier heel grijs en dreigend.
Duim voor mij dat de chauffageman de goedheid mag hebben deze week mijn thermostaat te komen regelen van de radiatorenkring. Het is nog altijd te doen in de badkamer 's morgens, maar zo stilaan zal dat wel frisser gaan worden overdag ook. Ik heb niet betaald voor een dure thermostaat om die dan manueel te moeten hanteren.Daarenboven zaagt de elektriciteitsmaatschappij dat ik teveel gas verbruik in vergelijking met andere gezinnen. Jawel, maar ik ben wel de hele dag thuis en vergelijkbare gezinnen gaan werken en zetten de verwarming overdag op een laag pitje. Mag ik alstublieft zelf nog bepalen hoe warm ik het wil hebben, ja!
Straks hoop ik droog op mijn afspraak met T. te geraken.
Voor de rest wens ik iedereen nog een aangename dag.
Laat toch maar eens naar die hand kijken. Als ze van binnen in pijn doet en dat blijft.
Dat is duidelijk een must tegen de vlakte gaan als je over en weer naar het ziekenhuis moet.
Ik heb dat bijna iedere keer voorgehad als grootvake opgenomen was.
Ik lees dat je kinderen toch goed voor je zorgen.
Wat kan ik van hieruit meer doen dan je nogmaals heel veel moed en doorzetting wensen.
Ooit zal het beteren.
De meteo is een beetje in de war vrees ik. Ofwel heb ik niet goed geluisterd naar de Frank.
Nu zit ik daar met twee wassen die aan de draad moeten wegens te fijn om in de linnendroger te steken.
Het was rekje zal weer eens dienst doen. Het is hier heel grijs en dreigend.
Duim voor mij dat de chauffageman de goedheid mag hebben deze week mijn thermostaat te komen regelen van de radiatorenkring. Het is nog altijd te doen in de badkamer 's morgens, maar zo stilaan zal dat wel frisser gaan worden overdag ook. Ik heb niet betaald voor een dure thermostaat om die dan manueel te moeten hanteren.Daarenboven zaagt de elektriciteitsmaatschappij dat ik teveel gas verbruik in vergelijking met andere gezinnen. Jawel, maar ik ben wel de hele dag thuis en vergelijkbare gezinnen gaan werken en zetten de verwarming overdag op een laag pitje. Mag ik alstublieft zelf nog bepalen hoe warm ik het wil hebben, ja!
Straks hoop ik droog op mijn afspraak met T. te geraken.
Voor de rest wens ik iedereen nog een aangename dag.
-
Tip voor deze tijd van 't jaar:
Opvallend meer spinnen in huis? Dit kan je ertegen doen:
Het is weer zover. De tijd van het jaar waarin meer spinnen opduiken.
Een jaarlijks wederkerend fenomeen. Maar kan je er ook iets tegen doen?
De herfst is traditioneel het seizoen waarin er meer spinnen worden gespot in huis.
Het moment waarop mensen die bang zijn van spinnen net iets meer met hun grote angst kunnen worden geconfronteerd.
“Mensen moeten zich geen zorgen maken dat het zou gaan om agressieve spinnen”, zegt spinnenexpert Koen Van Keer.
“Je moet al heel veel moeite doen om door één van die huisspinnen gebeten te worden.”
. Waarom je de komende week opvallend meer spinnen zal zien-ze zoeken vrouwtjes om te paren..
Toch raken heel wat mensen in paniek wanneer ze een grote spin zien.
“Onterecht”, zo zegt Natuurpunt. “Maar die stakkers hebben hun uiterlijk natuurlijk niet mee.”
Liever voorkomen dan genezen? Dan kan je misschien één van deze tips gebruiken:
1. Goed schoonmaken - Er bestaat geen sopje tegen spinnen. Maar hoe schoner je huis, hoe minder verloren hoekjes waarin spinnen zich kunnen nestelen. Doordat er schoonmaakmiddel achterblijft, creëer je een plekje waar de spin zich niet thuis voelt. Zij hebben liever veel stof.
2. Ruim op - Ruim rommel zo veel mogelijk op. Stapels vuile kleding en oude kranten zijn goede verstopplekken voor spinnensoorten die goed gedijen in het donker.
2. Buitenzetten met glas en papier - Spinnen doodslaan hoeft niet. Een tip van Natuurpunt: “Als je ze echt kwijt wil, doe je er goed aan om ze op te vangen in een glas met een kartonnetje eronder en vrij te laten.
3. Leef ermee samen - Wist je dat spinnen heel nuttig zijn voor het ecosysteem van je huis? Zij eten immers heel wat andere insecten op. Er zouden er ook nooit “te veel” in huis zijn, want dan eten de spinnen elkaar gewoon op.
-------------------------------------------------------------------------------
Opvallend meer spinnen in huis? Dit kan je ertegen doen:
Het is weer zover. De tijd van het jaar waarin meer spinnen opduiken.
Een jaarlijks wederkerend fenomeen. Maar kan je er ook iets tegen doen?
De herfst is traditioneel het seizoen waarin er meer spinnen worden gespot in huis.
Het moment waarop mensen die bang zijn van spinnen net iets meer met hun grote angst kunnen worden geconfronteerd.
“Mensen moeten zich geen zorgen maken dat het zou gaan om agressieve spinnen”, zegt spinnenexpert Koen Van Keer.
“Je moet al heel veel moeite doen om door één van die huisspinnen gebeten te worden.”
. Waarom je de komende week opvallend meer spinnen zal zien-ze zoeken vrouwtjes om te paren..
Toch raken heel wat mensen in paniek wanneer ze een grote spin zien.
“Onterecht”, zo zegt Natuurpunt. “Maar die stakkers hebben hun uiterlijk natuurlijk niet mee.”
Liever voorkomen dan genezen? Dan kan je misschien één van deze tips gebruiken:
1. Goed schoonmaken - Er bestaat geen sopje tegen spinnen. Maar hoe schoner je huis, hoe minder verloren hoekjes waarin spinnen zich kunnen nestelen. Doordat er schoonmaakmiddel achterblijft, creëer je een plekje waar de spin zich niet thuis voelt. Zij hebben liever veel stof.
2. Ruim op - Ruim rommel zo veel mogelijk op. Stapels vuile kleding en oude kranten zijn goede verstopplekken voor spinnensoorten die goed gedijen in het donker.
2. Buitenzetten met glas en papier - Spinnen doodslaan hoeft niet. Een tip van Natuurpunt: “Als je ze echt kwijt wil, doe je er goed aan om ze op te vangen in een glas met een kartonnetje eronder en vrij te laten.
3. Leef ermee samen - Wist je dat spinnen heel nuttig zijn voor het ecosysteem van je huis? Zij eten immers heel wat andere insecten op. Er zouden er ook nooit “te veel” in huis zijn, want dan eten de spinnen elkaar gewoon op.
-------------------------------------------------------------------------------
-
Allen nog eventjes in de rapte een goeie nacht...
ik was bezig met de gezamenlijke aanvraag voor groene stroom van de stad A
en 't was wat zoeken.. vandaar dat ik zo laat ben...
Seffens nog mijn kiloke mosseltjes koken en eten... en dan na de badkamer ga ik bankhangen
Een kaars voor al wie het nodig heeft.... ik denk aan jullie allen...

Groetjes en tot morgen...
ik was bezig met de gezamenlijke aanvraag voor groene stroom van de stad A
en 't was wat zoeken.. vandaar dat ik zo laat ben...
Seffens nog mijn kiloke mosseltjes koken en eten... en dan na de badkamer ga ik bankhangen
Een kaars voor al wie het nodig heeft.... ik denk aan jullie allen...

Groetjes en tot morgen...
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedenavond Seizoentjes,
Brr, Oma-C, spinnen. Heb er een dodelijke angst van. Gelukkig zie ik er hier zeer weinig in huis, zelden eigenlijk. Maar gil wel heel de straat bij elkaar als ik er toch één zie
Daarom ook geen fake spinnen bij mijn halloweentjes. Vind dat vreselijk. Heb zo eens , jaren geleden de ganse supermarkt bij elkaar gegild omdat er ( ten tijde van Halloween) in een rayon zo"n fake spin op de grond lag, was gewoon uit het rek gevallen. Een klant die achter mij stond kreeg net geen hartinfarct van mijn gegil toen. Neen dus.
Enfin, kwam jullie eigenlijk alleen maar een rustige avond wensen en voor straks een zachte slaapwel.
Sterkte voor diegenen die het kunnen gebruiken en een dikke knuffel voor elk van jullie. Liefs.
[/img]
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Gisteren chinees gegeten. was lekker. heb nog over dus moet geen eten halen, enkel opwarmen.
Clive: ook ik gil de buurt bijeen als ik zo'n 8 potig monster zie. ook bij een foto gruw ik. buurman veranda moet daar keihard mee lachen. Vinny pakte ze. dat bewoog dus dat was intressant om mee te spelen.
Gimly scheurt weer van de honger. hij moet zijn schade weer inhalen.
J. vroeg gisteren hoe vroeg ik opstond in de week. omdat dit kwart voor 6 is, zullen ze nu rond 7 u 30 komen. ze vermijden daarmee ook het verkeer. mij is dat allemaal best.
in het weekend is het wat kalmer omdat er soms mensen van tussen vallen.
ventje is met tuut. vannacht enkele keren wakker geworden van een stevige bui en er is ook wind. hoop dat het deze middag wat minder zal zijn want ik moet nog om m'n boekjes. vandaag dus de nieuwe thuishulp en ik hoop heel hard dat ze meevalt. wie mij vandaag komt verzorgen weet ik niet.
moet nog de nieuwe catalogus van H&C doorbladeren. de laatste keer stond er een regenhoedje in. vind ik veel handiger dan een paraplu die ik steevast ergens vergeet. of ermee in ruzie kom tijdens het boodschappen doen.
ventje heeft nog steeds problemen met zijn telefoon. van het weekend dan naar mediamarkt. veranderen ook naar een ander abonnement. minder beltijd met andere toestellen.
moet nog een beetje opruimen voor dat de nieuwe hulp komt. en een verontwaardig kijkende Gimly nieuw eten geven.
Fijne Dinsdag allen, groetjes en knuffels
Gisteren chinees gegeten. was lekker. heb nog over dus moet geen eten halen, enkel opwarmen.
Clive: ook ik gil de buurt bijeen als ik zo'n 8 potig monster zie. ook bij een foto gruw ik. buurman veranda moet daar keihard mee lachen. Vinny pakte ze. dat bewoog dus dat was intressant om mee te spelen.
Gimly scheurt weer van de honger. hij moet zijn schade weer inhalen.
J. vroeg gisteren hoe vroeg ik opstond in de week. omdat dit kwart voor 6 is, zullen ze nu rond 7 u 30 komen. ze vermijden daarmee ook het verkeer. mij is dat allemaal best.
in het weekend is het wat kalmer omdat er soms mensen van tussen vallen.
ventje is met tuut. vannacht enkele keren wakker geworden van een stevige bui en er is ook wind. hoop dat het deze middag wat minder zal zijn want ik moet nog om m'n boekjes. vandaag dus de nieuwe thuishulp en ik hoop heel hard dat ze meevalt. wie mij vandaag komt verzorgen weet ik niet.
moet nog de nieuwe catalogus van H&C doorbladeren. de laatste keer stond er een regenhoedje in. vind ik veel handiger dan een paraplu die ik steevast ergens vergeet. of ermee in ruzie kom tijdens het boodschappen doen.
ventje heeft nog steeds problemen met zijn telefoon. van het weekend dan naar mediamarkt. veranderen ook naar een ander abonnement. minder beltijd met andere toestellen.
moet nog een beetje opruimen voor dat de nieuwe hulp komt. en een verontwaardig kijkende Gimly nieuw eten geven.
Fijne Dinsdag allen, groetjes en knuffels
Cats Rule!
-

Het zonnetje komt al vanachter de wolken... na een regennacht...
en hier en daar zit wat blauw in de lucht...laat ons hopen...
we zien wel wat er verder komt...
M-M, succes met de nieuwe huishoudhulp...ik zie hier bij de buren ook
meisjes poetsen en dat zijn toch altijd dezelfden..
ik hoop dat je een goeike krijgt ...die kan blijven... sterkte
en spinnen daar ben ik niet bang van maar ze zijn soms rapper dan ik
en dan kan ik ze niet te pakken krijgen... want ik wil ze niet binnen
ik hou me rustig en haal de stofzuiger en hoop dat ik ze kan opzuigen...
maar ik zie weinig of geen spinnen...de boel proper houden helpt hé...
clive, en alle anderen seizoentjes... een fijne dinsdag...
Groetjes allen en tot later....