in de Vier Seizoenen reeks 8

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

05 okt 2017, 11:13

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Ben wat later vandaag, maar ben al naar de kine geweest. Nat op en nat terug :) .

Gisteren heeft Niels een extra grote slaapsnoep gekregen voor Werelddierendag. Moeten trouwens zondag naar een receptie ter ere van deze dag. Gaat gelukkig door in een zaal.

Oma-C, dank je wel voor het mooie overzichtje, ga niet alles herhalen.
Een hele dag in pyjama lopen, kan ik ook niet, maar op zo' n dag als deze lijkt het me wel gezellig Wat ik wel vaak doe en meestal op zondag , is de 2 benedenverdiepingen al stofzuigen in pyjama en pas daarna badje gaan nemen en dan boven alles doen.

Ukkepuk zal niet kunnen gaan wandelen, vrees ik.

Muddy Maddy, ventje toe aan een nieuwe GSM. Zaterdag dus op shoppingjacht.

HVT, langzaam aan het afsterven :D . Hopelijk loopt het zo'n vaart niet.

Vandaag de 2 benedenverdiepingen al volledig afvegen zodat alles dweilklaar is voor morgen, dat bespaart me morgen tijd, moeite en werk. Ben dan vrijdags altijd blij dat dat reeds allemaal gedaan is.

Zo, ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen een mooie dag ondanks de regen, maar daar kunnen we toch niets aan veranderen. Maak het binnen dus maar gezellig. Liefs aan jullie allen en een dikke sterkteknuffel aan elk die hem kan gebruiken.

zwanenmeer

05 okt 2017, 11:23

Dag aan alle seizoentjes :

Ja, hier ook hevige wind en motregen ...

OMA C : ja , mijn pols en knie zijn gelukkig terug beter ... Het heeft zijn tijd nodig hé, 6 weken op zijn minst .....

Ik hoop dat het vochtige weer de seizoentjes niet te veel plaagt ... je voelt het inderdaad aan de knoken ..
Voor de zieken en herstellenden : VEEL MOED !
Voor MJ en echtgenoot : veel sterkte . Het geeft goede hoop dat jouw echtgenoot vorderingen maakt ..

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C

05 okt 2017, 17:53

Afbeelding

Goeienavond iedereen, en nee nee zo donker is het nog niet maar eens het begint gaat het snel...
De zon is er tegen de avond nog efkes doorgekomen...
maar verder veel wind en regen gehad... :roll: echt herfst hé... en 14° is niet vet... :?

Ik heb alles gelezen maar sorry mijn hoofd is als een zeef... ik ben bijna alles vergeten
ik ga niet op iedereen reageren... ik wens allen die het kunnen gebruiken veel sterkte en goede moed...

Een goeie nacht straks en tot morgen... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

06 okt 2017, 06:59

goede morgen seizoentjes,

TGI Friday! ja, ben blij dat het vrijdag is.

gisteren belde moeder. 't ging natuurlijk weer over DE pruik. veel vijven & zessen en ettelijke websites later, overeen gekomen dat ik als ik naar de groene wandeling moet gaan eten een kunstiggeknoopt sjaaltje mag dragen op mijn hoofd.
bovendien is moeder niet tevreden over mijn kapster want ze kan niet met krulhaar om, zei ze. maar het hoedje ( dat onderweg is) is ook goedgekeurd. R zei het gisteren ook, 't zal wel opvallen dat jij ineens een pruik draagt.
ijdelheid is mijn naam niet. zo wilde moeder niet gaan eten omdat ze die witte drukkousen draagt. uitbaatster zei dat iedereen mag dragen wat hij/zij wil. ja, zei moeder: de centen heb je dan toch al. de venijnige tong zat weer los.
en het lag niet aan de krachtige wind.
Gimly was weer de aria van de bruiloft van figaro aan het miauwen. nu hoor je hem niet meer. hij zit weer boven.
gisteren een rekening van het ziekenhuis gekregen die niet door DKV gedekt wordt. en moet de betaalde factuur van de ambulance doorsturen naar het ziekenfonds.
ben benieuwd of we vandaag om een nieuwe gsm gaan. we moeten alleszins boodschappen doen en ik zou ze in de buurtgemeente willen doen om dan door te rijden voor zakjes voor meneerke Katermans.
nu hij weer in zijn eten is, is zijn voorraadkast leeg.
ventje zei dat als hij weer van 0 moet beginnen in hay-day dat hij stopt met spelen. ik speel al lang niet meer. kan er m'n aandacht niet bijhouden. vergeet van taken ten einde te brengen enz.
ook met lezen is dat zo. vergeet dan het einde. met een papieren boek lees je het nog eens opnieuw maar met de e- reader moet je weer alles opnieuw lezen.
ga nog een koffie gaan halen en mijn ontbijtkoekje. na mijn verzorging, de afwas doen.
Fijne vrijdag allen, groetjes en een knuffel.
Cats Rule!

clive

06 okt 2017, 07:51

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C en Zwanenmeer, de herfst is inderdaad in het land. En dan in Duitsland 8O . Dat is wel kort bij hé. Zal op het einde van de maand blij zijn als ze hier in de achtertuin de ( meeste ) bomen komen vellen; Ben altijd bang als het stormt dat er nog ééntje tegen de vlakte gaat gaan zoals vorige keer.

Muddy Maddy, moeder weer bezig ? En waarom zou je in hemelsnaam een pruik moeten dragen als je zo'n mooi hoedje hebt besteld ? Gimly dan aan het zingen. Niels is hier aan het wachten op zijn ontbijt. Zijn spullen zitten al in de wasmachine.

Ik ga niet alle namen noemen, maar wens jullie allemaal zonder uitzondering een fijne vrijdag. Beterschap aan de zieken en herstellenden en een dikke sterkteknuffel voor hen die er eentje kunnen gebruiken. Liefs.

Oma-C

06 okt 2017, 09:24

Afbeelding

Goede morgen iedereen, een zonnige morgen voorlopig...
laat ons hopen dat het efkes zo blijft....alhoewel er al wolken op weg zijn...;roll:
en de dag beginnen met een lach... ja soms is het moeilijk ...ik weet het...
.maar moeilijk gaat ook, ....en 't is ééns zo aangenaam.. :roll: :oops:
Beetje optimisme maakt de dag goed....nog nooit is iets blijven duren...
Ik wens alle "zieken" veel sterkte en moed... met geduld en boterhammen komt alles weer goed :)
Allen (zonder namen...een fijne vrijdag....en tot later.... :wink:

Oma-C

06 okt 2017, 18:15

Afbeelding

Goede avond iedereen... en een goeie nacht straks.... tot morgen... :wink:

Helena van Troje

06 okt 2017, 19:02

ook goede avond, maar niet veel te vertellen

clive

06 okt 2017, 19:14

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes,

Ik kom jullie ook nog een gezellige avond wensen. Wij gaan dadelijk nog boodschappen doe in de supermarkt, nu is er heel weinig volk en zijn we op nog geen half uurtje buiten. En manlief is thuis.

Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Muddy Maddy

07 okt 2017, 06:18

Goede morgen seizoentjes,

was opgestaan om naar de wc te gaan en dan was het om zeep om toch nog te slapen.
vandaag gaan we om nieuwe telefoons. en hopelijk zijn we terug thuis voor de "chef" belt. gisteren zei ik tegen B dat ze na die 5 overbruggingen 5 x meer een venijnige tong heeft. als zij zegt springen en wij vragen niet direct hoe hoog zit de kat in de horloge. gezien dat de mensen voor wie ik ging katsitten me van FB hebben gezwierd. das het voordeel van een hersenschudding te hebben gehad. vanmorgen ben ik er niet meer boos om. dat zijn dan geen echte vrienden maar schijnheilige. en die negativiteit kan ik missen.
gisteren lekkere gerookte heilbot gegeten met daarna gepocheerde heilbotfilets.
zondag spieringkotteletten met preistoemp. (en daar is de krant voor freule maria)
weet er hier iemand op welke datum dat uur weer veranderd? want dat staat niet op mijn kalender of in mijn agenda.
verder niets te vertellen.
Fijne zaterdag, groetjes en knuffel
Cats Rule!

clive

07 okt 2017, 09:26

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Zo, de strijk is al achter de rug, laat die luchten in de wasmand en leg die morgen pas weg.

Gisteren dan de wekelijkse boodschappen gaan doen, vandaag nog naar de bakker, slager enz.

Ga dadelijk alles stofzuigen. En pas daarna badje nemen en dan boven alles opruimen, bed opmaken en badkamer afvegen..

Muddy Maddy, niet leuk dat ze jou van FB hebben afgezwierd. Niets van aantrekken hoor, het zegt meer over hen dan over jou.
Zelf zit ik niet op FB. En vandaag gaan jullie shoppen voor nieuwe telefoons. Geniet van het uitje;

Ik heb niet zoveel te vertellen, ga dus plaats maken voor Oma-C.

Heel veel groetjes aan jullie allemaal en een stevige sterkteknuffel voor wie hem nodig heeft; Liefs.

Oma-C

07 okt 2017, 09:45

Afbeelding

Goede morgen iedereen, donker en grijs, maar nog geen regen...
ik wens allen een fijn weekend, maak er het beste van...

M-M het winteruur begint de nacht van de laatste zaterdag van oktober
ik denk dat het de 29 ste oktober is de weerman zegt het ook nog wel eens op tv...:)
En hadden ze terwijl ze aan 't opereren waren
niet een stuk van die scherpe tong kunnen afhalen.??? :oops:
moeder of niet ik zou toch zeggen dat ik daar niet van gediend was...
sorry voor het moeien.. :roll: :oops:
Een fijn weekend verder...

clive alle boodschappen gedaan, je bent weer gerust...
Hier staat een wasmachine te draaien , lakens handdoeken en ondergoed witte was dus
de rest zal moeten wachten want dat is nog geen volle machine en ik draai geen halve..

Hier verder ook niet veel te vertellen... een gezellig weekend allen en tot later :)

mariajohanna

07 okt 2017, 09:46

Dag seizoentjes,
Heb gisteren en vandaag al een hele berg strijk weggewerkt van dochterlief. Haar poetshulp komt een tijdje niet omdat haar man een operatie gehad heeft , iets met het hart, als ik het goed heb. Het zou mislukt zijn en nu houd men hem in een kunstmatige coma. Hoelang dat gaat duren weet ik natuurlijk niet. Ook miserie voor die mensen en familie ....... Omdat zij ook dochterlief haar strijk doet schiet er dat over natuurlijk en dus heb ik me verdienstelijk gemaakt , ik moet en zal van alles doen, omdat ik me rusteloos voel en opgejaagd ........ heb blijkbaar veel last van het 'alleen' zijn, en dan komen zware gedachten naar voren. Niet dat ik dat wil, maar ja, het komt zomaar .....
Volgende week gaan dochterlief en man de grens over, naar Nederland. Ze hebben op internet ergens een hondje gezien met dezelfde kruising als hun gestorven hondje, en gaan het voorschot geven en intussen eens kijken 'in het echt' ! Ze krijgen de pup nog niet mee omdat het nog te klein is. Nieuw leven in de brouwerij binnenkort dus. Ze waren al zo gewend aan 2 viervoeters en konden niet goed wennen aan ééntje. Nu zal Boomer dus 'de oudste' zijn !

Vandaag wordt lievelingstante ten grave gedragen om 10 u.
Kaars brand hier. Kan er niet naartoe gaan, het is aan de kust .
Het wordt weer een 'rare' dag' vandaag, heb weer veel te veel 'water' in mijn hoofd ......

Straks naar manlief gaan, daar komt men me in de namiddag afhalen, nadat de boterhammen op zijn , ik ga bij dochter slapen om op de kids te passen (misschien maar ééntje, anders de twee) want mama en papa hebben een 'uitje' met vroegere collega's van haar. Dat ze zich maar amuseren. Eerst is er ook nog een 'schoolfuif' waar ze naartoe gaan natuurlijk !

Ga stilaan eens kijken of ik alles heb wat mee moet, want een logeerpartij, daar komt ook wat bij kijken ........ zondagnamiddag naar manlief en dan terug naar huis.....

Heb alles 'bijgelezen' ..... maar weet het allemaal niet meer. Er spookt teveel door mijn hoofd ......

Iedereen de groetjes, hou jullie allemaal zo goed mogelijk
Tot .... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

anjelierken

07 okt 2017, 17:41

Hallookes iedereen,

Oma-C en Clive: ik ben toch met ukkepuk gaan wandelen, donderdag en vrijdag.Wel in de namiddag, toen scheen de zon hier.Er was wel wind, maar het viel mee.Met ukkepuk een ganse dag in huis vertoeven, is soms moeilijk.Hij gaat zo graag buiten in de tuin en wandelen.Als hij zijn jasje ziet hangen, wijst hij ernaar, om aan te doen.En dan weet je , hoe laat het is :D .Zelf vind ik het ook plezant, ik ben ook graag buiten.
Gisteravond kwamen de ouders ukkepuk ophalen en ze hadden " important news".Ja, ja ukkepuk krijgt er volgend jaar een broertje of zusje erbij.Als alles goed gaat , eind mei begin juni.We hadden zoiets verwacht, want ze spraken al over een tweede kind.

Spaanse woef moest gisteren overgeven en daarstraks bijna.Hij heeft van zoonlief een reuze bot gekregen en ik denk dat het daarvan is.Dat bot eens enkele dagen wegleggen en afwachten.Onze vorige hondjes kregen daar altijd diarree van.Die kregen dat niet meer.

Mijn nieuwe kippetjes leggen al eitjes.Dat is wel vlug, want ik heb ze nog maar amper 4 weken.De 2 zijdehaantjes zijn wel in hun nopjes met die 2 extra dametjes.Ze komen allemaal goed overeen.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

07 okt 2017, 18:45

Afbeelding

Goede avond, een echte herfstavond hier... regen,... wind...en al licht nodig
om hier te schrijven...

Geen nieuws... niks te vertellen...beetje herfstblues...:roll:
maak jullie maar niet ongerust als je me even niet ziet..heb even geen zin in schrijven...:oops:

Ik wens iedereen veel sterkte.... en een goede nacht...tot kijks... :wink: