in de Vier Seizoenen reeks 8

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

wingerd

09 okt 2017, 11:30

Hallo beste seizoentjes, toch even komen piepen en proberen te reageren. Eerst en vooral bravo voor de familie van Anjelier.
Wij zitten al anderhalve week in betere oorden. Momenteel op terras in zachte oktoberzone. Zeg dit niet om te stoffen,echt niet. We hadden het nodig,grepen onze kans en het doet enorm deugd. Alleen de ruggen,die blijven protesteren. Woef is er ook bij. Veel groetjes aan iedereen en tot binnenkort.

wingerd

09 okt 2017, 11:30

Hallo beste seizoentjes, toch even komen piepen en proberen te reageren. Eerst en vooral bravo voor de familie van Anjelier.
Wij zitten al anderhalve week in betere oorden. Momenteel op terras in zachte oktoberzone. Zeg dit niet om te stoffen,echt niet. We hadden het nodig,grepen onze kans en het doet enorm deugd. Alleen de ruggen,die blijven protesteren. Woef is er ook bij. Veel groetjes aan iedereen en tot binnenkort.

wingerd

09 okt 2017, 11:33

Muddy Maddy

09 okt 2017, 12:07

goede middag seizoentjes!

smakelijk voor wie aan tafel gaat: ik moet hier zelf nog iets te bikken vinden want volgens B- post is mijn hoedje onderweg.
@Clive: wil jij mijn aub een smsje zenden want om de een of andere reden zet gsm die om in een mms.
@ wingerd: fijne vakantie.
ik ga de spekblokjes bakken en een reep of twee hesp om daar en eike onder te mengen.
Cats Rule!

anjelierken

09 okt 2017, 14:46

Hallookes iedereen,

Wingerd: dank u wel.Geniet maar van de vakantie.

Heb deze voormiddag de keuken gekuist.Dampkap afgewassen, ruiten gekuist, kasten ook afgewassen , alleen langs de buitenkant, de binnenkant is voor in de winter.En dan eens goed kijken wat er weg mag.Volgens manlief staan mijn kasten vol met spullen die ik niet of heel weinig gebruik.Ja, eigenlijk heeft hij gelijk, we zullen daar deze winter eens werk van maken.Kasten uitkuisen is een winterwerkje.

Vorige week een ganse zak (type vuilniszak) oude of versleten kleding meegegeven tijdens de ophaling.Tijdens het jaar gooi ik de spullen in de zak en bij ophaling kijk ik eens in de kast wat er weg mag, anders blijft het hangen.Elk jaar heb ik toch een volle zak.

Manlief is bezig aan een houten afdekplaat voor zoonlief.Dat dient om de leidingen van de vloerverwarming te verbergen, en ook voor de grijpgrage handjes van ukkepuk.Aan hun huis zijn er nog kleine karweitjes.Volgend jaar willen ze de tuin onder handen nemen.Is nodig want er staat veel bamboe die overal uitschiet.Waarschijnlijk zullen ze een kleine graafmachine moeten laten komen , om die uit te graven, want zelf kun je dat niet.Zit nogal diep in de grond.Tot zelfs in hun serre staat er bamboe :D .
Schoondochter is blij met de serre, want ze heeft deze zomer veel tomaten kunnen oogsten.Ik had hun tomatenplanten cadeau gedaan van buurman( die zaait zelf zijn tomaten, met als gevolg steeds teveel).

Dames, misschien tot morgen.

clive

09 okt 2017, 16:01

@ Muddy Maddy, SMS'je verstuurd om iets voor 16.00H.

Liefs.

Oma-C

09 okt 2017, 17:56

Afbeelding

Gezellige avond en een goede nacht... :) tot later... :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

10 okt 2017, 06:28

Goede morgen seizoentjes,

@clive: smsje goed ontvangen. dank.

ventjes gsm is in werking geschoten. voordien had ik een telefoon gekregen van zijn moeder om zijn nieuwe nummer te vragen. heb haar gezegd dat het hetzefde is, maar dat de gsm maar na 10 uur werd geactiveerd zoals we gedacht hadden. heb haar dan meteen zijn bureelnummer gegeven. ze vroeg hoe het ging. alle dagen een beetje beter een neef van haar zus is ook eens van de trap gedonderd en heeft daar nog maanden last van gehad... Rappe R is ziek: bronchites. schijnt zei ventje dat er veel zijn. dat beloofd.
staking vandaag. 't gaat weer beginnen.
vandaag leesvoer.
Fijne dinsdag groetjes en knuffel
Cats Rule!

clive

10 okt 2017, 08:52

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, blij te lezen dat de nieuwe Gsm's werken. Komt vandaag jouw poetshulp niet ?

Niels heeft al ontbeten en alles is op. Niet meer zo evident sinds hij op dieetvoeding staat. Durft soms te ezelen en zijn bak niet leeg eten.

Wingerd, geniet van jouw vakantie. Laad de batterijtjes maar eens goed op.

Moet om 11.00H bij de kine zijn, gelukkig kan ik dat te voet en heb geen openbaar vervoer nodig. Hoor net dat de cipiers ook weer mee staken en dat de politie ingeschakeld wordt in de gevangenissen. Met als gevolg, minder blauw op straat

Anjelier, hard gewerkt gisteren. En ik geef jou volmondig gelijk, kasten uitwassen is een werkje voor in de winter. Moet ook nog mijn badkamerkasten en keukenkasten binnenkant doen. Maar wacht daar ook nog even mee. De badkamerkasten doe ik elke week even mee, de buitenkant dan wel te verstaan.

Oma-C, de € die ik vergokt had bij de voetbal, heb ik terug gekregen omdat niemand de juists uitslag had bij de vorige voetbalmatch, maar heb hem terug ingezet op de voetbal van vandaag. Tja, eens gokverslaafd, altijd gokverslaafd
:D :D :D .

Zo, ga nog wat huishoudelijke taakjes doen voordat ik vertrek. Vandaag vooral was - en strijkdag.

Ik ga niet alle namen noemen, ,maar wens elk van jullie een mooie dinsdag. Sterkte aan wie het nodig heeft. En heel veel knuffels voor jullie allen. Liefs.

Oma-C

10 okt 2017, 09:29

Afbeelding

Goede morgen, hopelijk goed of beter bij de zieken....

clive, ik doe niet mee aan wedden :) ze zijn niet in te schatten..die mannen.
op een mooi plein kunnen ze geen of weinig goals maken
en op zo'n slijkveld als deze week gaan ze 4 goals maken... :roll:
ben benieuwd voor vanavond...

M-J, M-M, Helena, wingerd, anjelier, en alle seizoentjes...
groetjes en tot later :wink:

Helena van Troje

10 okt 2017, 12:14

Goede middag allemaal,

De grote boodschappen zijn gedaan. Ik heb bijna alles al in huis voor de wafels en pannenkoeken. Vooral die diepvrieswafels is een probleem. Nu heb ik weer de hele voorraad van de carrefour mee. Ik moet nog een keer op strooptocht.
Het bed is verschoond, de was hangt buiten uit te regenen, maar ik heb geen zin om die lakens nu binnen te halen. Straks klaart het uit en misschien geraken ze alsnog buiten droog. Optimist tot in de kist.
Het ruikt hier heerlijk naar spaghettisaus. K. kan goed koken...
Gisteren hebben mijn logeetje en ik prei gegeten. Zij met niks en ik met worst. Ze had haar sojayoghurt drankje bij en heeft dat met een banaan gemixt als dessert.
Deze namiddag komt de man van de waterontharder voor het nazicht. Weeral centen maar he tis meer dan twee jaar gelden dat het nazicht kreeg dus maar voorzichtig zijn.

Van voetbal heb ik geen kaas gegeten. :oops: .

Ik denk wel dat ik deze namiddag al wachtend op de werkman naar tv ga kijken.

Ja dames ondertussen giet het hier. Hou jullie haaks.

Oma-C

10 okt 2017, 18:05

Afbeelding

Een fijne avond na een grijze dag...de zon probeerde wel.... maar 't lukte niet zo best... :roll:

Sterkte aan al de zieken en gekwetsten... goede moed...
hier in de omgeving ook veel zieken.... ook zo'n "K" gevallen... triest... en weinig aan te doen...:(

Een gezellige avond en slaapwel voor later...See You.... :?

zwanenmeer

10 okt 2017, 18:12

Dag aan alle seizoentjes ,

kheb toch de was zo goed als droog gekregen , buiten onder het afdak :-)
en het voorbeeld van MM gevolgd en een kleerkast uitgeruimd en gesorteerd ..

Oma C : ja , veel zieken , .... Veel sterkte : tis niet makkelijk als het dicht in de familie of de kennissenkring gebeurt ...

Afbeelding

Aan iedereen veel moed en hopelijk een goede nachtrust ..
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

clive

10 okt 2017, 21:19

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes,

Oma-C, ik wens jou veel sterkte als er weer zoveel zieken zijn in jouw vrienden- en kennissenkring.

Zwanenmeer, kleerkast opgeruimd, dat geeft dan toch zo'n voldaan gevoel, vind ik.

HVT, ik ken ook niets van voetbal hoor, maar wat is een € als je er iemand die zo'n weddenschap organiseert er een enorm plezier mee kunt doen ? Het is een flinke tachtiger die dat doet.

Anjelier, moest bij het horen van het nieuws vandaag aan Spaanse woef denken. Denk dat hij doodgelukkig is bij jullie en dat hij zich niets aantrekt van Catalonië :D .

MJ, kaarsje brandt voor jullie.

Zo, ik ga niet alle namen noemen, maar ik kwam gewoon iedereen nog een mooie avond wensen en voor later een zachte slaapwel. Liefs en dikke knuffel aan jullie allemaal.

Muddy Maddy

11 okt 2017, 06:24

Goede morgen seizoentjes,

ik ben wakker gemiauwd door een bontjasje op pootjes dat grote honger had. zijn hoogheid heeft alles gekregen.
gisteren een redelijk lange toer gedaan om naar de krantenwinkel te gaan. eerst langs de kerk, naar links om naar de brievenbus te gaan en dan teruggekeerd via fleur de lies, langs de beenhouwer en zo naar de krantenwinkel. en daarna terug via de apotheker. 't ging redelijk.
vandaag geen poetshulp Clive. ze gingen vandaag bellen. want het is nu weer om de 14 dagen. en tegen het eind van de maand zal de verpleging waarschijnlijk ook niet meer mogen komen van de dokter. ventje heeft voor vandaag een dagschoteltje gaan halen. ik heb nog een restje chinees en misschien gaan we vanavond een frietje stekken. 't hangt af hoe ventjes dag geweest is.
gisteren geen postbode met pakje gezien, misschien vandaag. ik moet toch de deur niet uit.
vandaag hier swifferen en het stof afdoen met nat en een scheutje wasverzachter. het stof blijft dan langer weg. heeft iets met statische electriciteit te maken.
zwanemeer, ik moet nog de kapstok legen. er hangen daar nog jassen die niet meer in de mode zijn. op zolder heb ik ook een kleerkast, die moet ik ook nog eens ledigen.
ventje gaat met het hopenbaar vervoer daar er een fitsmarathon is.
voor wat die staking eigenlijk nodig was begrijp ik niet.
Helena: dan is er bij jou een pannekoeken en wafelfestijn? als mijn ouders zondag niet komen ( hoop ik) zouden we graag als het goed weer is ( wat ze voorspellen) naar het koniginnenhof gaan wandelen en dan een wafel met veel slagroom gaan eten. en als ze toch komen hebben ze de keus meegaan of hier thuis enkel koffie drinken want een pint gaan drinken bij cezar ziet vader toch niet zitten. en ik zie het niet zitten dat ze hier een westmalle en koffie komen drinken, naar iets van sport op tv kijken en een uur later weer de pist in zijn. is dat dan bezoek?
om dan nog maar niet te spreken van het commentaar van moeder op iets.
morgen heeft ventje zending.
ik heb meegedaan aan de lotto omdat we het toch over gokken hadden. 't was gratis voor 2 euro. 't is voor de trekking van vandaag. als het niets is, is het leute.
Fijne woensdag, groetjes en een knuffel
Cats Rule!