Inkomen zwakkere klasse

Hier is plaats voor openbaar debat.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

22 okt 2017, 10:41

flupke2 schreef:

Wie het koopt is van geen belang. Hoofdzaak is toch dat die spullen hergebruikt worden en dus niet op de vuilnishoop belanden én dat er mensen aan het werk gesteld worden die anders volledig kansloos zouden zijn.

Dit aspect juich ik ten volle toe
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

22 okt 2017, 10:47

@ Lowie:+ +:

" Dit aspect juich ik ten volle toe"
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

23 okt 2017, 20:44

Vanaf 1 januari 2018 mogen ALLE werknemers (die ten minste 4\5 werken ) zelfstandigen en gepensioneerden 500€ netto bijverdienen. Aldus Alexander Trump.
Als je de lijst leest is dit regelrecht "zwart werken" erkennen. Klusjes in en rond het huis......
Wie is daarvan de dupe: zoals ALTIJD..........sinds 3 jaar

" De sociale zekerheid in de eerste plaats, alsook de zwaksten in de maatschappij"

De sociale zekerheid zal dan in de toekomst minder inkomsten hebben (iedereen gaat 4/5 werken, de rest in het legale "zwart" circuit) , de mensen die niet meer kunnen bijverdienen krijgen op den duur minder en minder ter compensatie.
Enfin het is ook een middel zou mvr Rutten zeggen om meer te kunnen uitgeven......

Hoe gaat men in godsnaam controleren of ze maar 500 euro per maand bijverdienen? Moeten er officiële facturen worden opgesteld? En wie gaat dit allemaal contoleren? Dit zet de deur open voor officieel zwartwerk en werkloosheid bij erkende firma’s.


En nu niet meer ” zagen” over onze zitpenningen ,iedereen kan nu wat in het zwart verdienen !
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

24 okt 2017, 12:27

pol55 schreef:
alsook de zwaksten in de maatschappij"

!
Zo gaan zij ook wat kunnen bijverdienen zodat zij niet meer de zwaksten zouden zijn.

Zeer veel mensen zullen tevreden zijn met deze nieuwe wet.

Men gaat aan de buurman kunnen vragen om het gras af te doen , en ook om eens de ramen te schilderen.

Voor al deze kleine klussen kan men soms geen vakman vragen.

En POL zijt gerust alles gaat moeten aangegeven worden, dit zal gaan via een app. en er zijn al controles opgemaakt !
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

24 okt 2017, 13:13

-Zo gaan zij ook wat kunnen bijverdienen zodat zij niet meer de zwaksten zouden zijn. -
De CROO zou zeggen, je bent nu 72 jaar geworden en in het rusthuis kan je dan verven, eten helpen maken, het gras maaien...dan kan je misschien hiermede de rekening betalen

-Zeer veel mensen zullen tevreden zijn met deze nieuwe wet-.
Ja wie ? Degenen die 4/5 werken, dus minder sociale bijdrage in de "als maar groter wordende bodemloze" put, wat extra voor de "zelfstandigen" (Zwart geld wordt hierdoor legaal witgewassen . Ge gaat versteld staan hoeveel er plots 500 euro per maand bijverdienen . Al die zelfstandigen die vrijwilligers werk gaan doen)

-Voor al deze kleine klussen kan men soms geen vakman vragen. -
Der zullen vele "kleine " vakmannen" stoppen met vakman spelen en vrijwillig werk verrichten.

-En POL zijt gerust alles gaat moeten aangegeven worden, dit zal gaan via een app. en er zijn al controles opgemaakt !
app's hebben de meeste zwakkeren niet, die weten niet wat dat is.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

25 okt 2017, 09:31

De monarchie kost de belastingbetaler volgend jaar 36.406.000 euro. Dat berichten de kranten Mediahuis en Sudpresse vandaag. Het gaat om een stijging met in totaal 206.000 euro ten opzichte van 2017.
Dit noemt men inleveren/ boven zijn stand leven zou mhr minister Peters zeggen.

Tel daar nog eens de miljoenen bij van wat die kunstmatige regering ons kost. (8 op 10 zijn overbodig , alleen maar om aan de macht te zijn)

Zou koning Albert, Laurent en co en de overbodige regeringsleden (80%) ook 500€/maand moeten bijverdienen met klussen ? Ik denk dat die niet klussen maar veelvouden ervan graaien.
Maar ze gaan toch een klein gedeelte recupereren door de toekomstige gepensioneerden 100 € /maand minder te betalen...

Met vooral gewaardeerde dank aan OVLD/MR.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

25 okt 2017, 11:17

Ik heb het er voor over !

36.406.000 euro. voor de koning en zijn familie !

Op 1/01/2017 waren we in Belgie met juist geteld 11.303.528 inwoners


Dus 36.406.000 / 11.303.528 = 3,22 € per inwoner is dat te veel ??? :roll:


Als dit teveel is drink dan een pint minder.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

25 okt 2017, 11:49

Dus 36.406.000 / 11.303.528 = 3,22 € per inwoner is dat te veel ???

Neen dat is NIET TEVEEL maar volstrekt overbodig.

Heb je gelezen waar de 16 jarige dochter van Philippe al mee bezig is ? WERELDVREEMD. Totaal geen gevoel met het dag dagelijks leven van de leeftijdsgenoten.

Dat is juist wat de zwakkeren zwakker maakt 3 € daar, 5 € ginder. Dat werkt juist gelijk suikerziekte...langzaam maar zeker dodelijk.
Dat is DE kunst...langzaam een BEETJE elk jaar/maand IETS afpakken van mensen die dat niet verdienen om gestraft te worden.

NB:

Als dit teveel is drink dan een pint minder. Ik drink geen alcohol. Alleen koffie en zero suiker dranken (waar ook maar een BEETJE suikertaks op wordt geheven)
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

25 okt 2017, 11:55

denlowie schreef:Ik heb het er voor over !
36.406.000 euro. voor de koning en zijn familie !
Op 1/01/2017 waren we in Belgie met juist geteld 11.303.528 inwoners
Dus 36.406.000 / 11.303.528 = 3,22 € per inwoner is dat te veel ??? :roll:
Als dit teveel is drink dan een pint minder.
De totaal overbodige praatbarak van de Belgische Senaat ontvangt jaarlijks net geen 50 miljoen werkingskosten...

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

25 okt 2017, 11:58

Pol in begrijp niet dat een mens zoals u hier in Belgie nog kan of wil wonnen.

Denk je dat het in Nederland beter is ??

Ik ga 3 a 4 keer over de grens, en daar hebben ze het veel minder goed dan hier, als je weet hoeveel Nederlanders maar huis eigenaar zijn, dan weet je genoeg, en dagen wachten op een dokter als je erg ziek bent, naar de apotheker de pillen worden geteld, geen enkele pil teveel, en enkel de apotheker en dokter die u toegewezen is.

Stop met dit zelf beklaag, je woont in een paradijs bij wijze van spreken, alles word hier door de media opgeblazen.

Gisteren een reserve bril gekocht 100% terug betaald door het ziekenfonds..
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

25 okt 2017, 11:59

Of het koningshuis al dan niet nuttig of overbodig is laat ik in het midden, daar gaat het in dit topic niet over.
Maar zouden we goedkoper af zijn met een systeem met een "president"?
Ook die kost een pak geld, denken we alleen maar aan de kosten om elke 4 à 5 jaar verkiezingen te houden.
Ook die heeft een hele "hofhouding" die betaald moet worden enz...

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

25 okt 2017, 12:13

denlowie schreef:Pol in begrijp niet dat een mens zoals u hier in Belgie nog kan of wil wonnen.

Denk je dat het in Nederland beter is ??

Ik ga 3 a 4 keer over de grens, en daar hebben ze het veel minder goed dan hier, als je weet hoeveel Nederlanders maar huis eigenaar zijn, dan weet je genoeg, en dagen wachten op een dokter als je erg ziek bent, naar de apotheker de pillen worden geteld, geen enkele pil teveel, en enkel de apotheker en dokter die u toegewezen is.

Stop met dit zelf beklaag, je woont in een paradijs bij wijze van spreken, alles word hier door de media opgeblazen.

Gisteren een reserve bril gekocht 100% terug betaald door het ziekenfonds..
IK heb het niet slecht in Belgie Lowie, IK kom toe met mijn pensioen, ge leert er naar leven hé. IK wil alleen maar "aankaarten" wat IK zie en hoor in mijn omgeving. Lowie er zijn in Belgie/Limburg veel ouderen die op het randje leven, en er zijn er vele bij die maar een stootje nodig hebben om in de armoede kuil te donderen. Hoe het is in Nederland interesseert mij geen bal. Maar er zijn er vele hier die daar hun dagdagelijkse waren gaan kopen.
Ik doe NIET aan zelfbeklag maar aan realiteitsbeklag.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

25 okt 2017, 12:56

MichelN schreef: De totaal overbodige praatbarak van de Belgische Senaat ontvangt jaarlijks net geen 50 miljoen werkingskosten...

We zouden ook veel goedkoper zijn met maar één regering en maar één minister voor elke post, en al die volksvertegenwoordigers en hun kosten.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

26 okt 2017, 13:23

Regering Rutte III legt de eed af , met 16 ministers en 8 staatssecretarissen. (Allemaal zonder politieke ervaring, hier met 48 onbekwame vooral asociale ministers en 8 dito staatssecretarissen)

Het zal een 'al a Trump" regering worden, zoals bij ons. De regel is : rijken eerst en de rest trekt uwe plan.

NB:
OVLD wil de rijken een ferm cadeau doen (alweer) ALLE belastingen begrenzen tot 30%. (Vlaktaks) De minder fiscale ontvangsten daardoor "zullen aangepast" worden. Dat maakt een einde aan een progressief systeem naar draagkracht, wat de basis is van een fair belastingsysteem.

Ik ken al 2 "extra inkomsten"
100€/maand gemiddeld minder op nieuwe pensioenen (dus bij de gewone arbeider/bediende zal dit naar de 150/200€ gaan.
Afschaf van het gezinspensioen, meestal vrouwen het "slachtoffer". Gevolg vrouwen moeten gaan werken, dwz extra inkomsten voor de 'al a Trump' regering, buitenschoolse opvang floreert, stres in de gezinnen...Maar dat speelt geen rol voor Mvr Rutten...werken tot ge doodvalt...
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

26 okt 2017, 14:17

De ambtenaren hebben nog nooit een gezinspensioen gekregen.