in de Vier Seizoenen reeks 8
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedenavond Seizoentjes,
Gisteren wat ziek geweest , maar nu gaat het alweer beter.
Morgen komen ze de bomen vellen in de tuin, hoop dat ik mij dan nog beter voel, zodat ik wat mee kan opruimen. Buurman en buurjongen komen ook helpen. Hoop dat alles goed gaat gaan. Mogen dan morgenavond gaan eten bij de buren zodat ik geen eten nimmer moet maken, lief van buurvrouw.
Ook het lekje aan de verwarming is sinds gisteren dicht, was een piepklein barstje. Gelukkig zonder veel schade kunnen herstellen, je ziet er niets meer van. Het mag ook wel eens meevallen.
Manlief belt net of ik mij goed genoeg voel om nu nog de boodschappen te gaan doen. Heb ja gezegd, want morgen zal het niet lukken.
Ik ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen nog een zo'n fijn mogelijke avond en voor later een rustige slaapzacht.
Liefs en een dikke knuffel aan jullie allemaal.
-
zwanenmeer - Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Poes is gisteravond laat met mij mee naar huis gebracht.
Ze blijft tot zondag. Ze was wel een beetje zagerig in het begin.
Lieve deugd wat heb ik het al druk gehad deze week.
Gisteren dan de hele dag met jeugdvriendin op stap geweest in de stad.
Koffietje gedronken dicht bij het station.
Naar de Hanswijkbasiliek, die is mooi gerestaureerd.
De schatten van de basiliek bewonderd, die sinds kort tentoongesteld zijn. Zo een vakmanschap vroeger!!!
Gegeten na een fijne wandeling langs het Dijlepad en IJzerenleen.
Daarna naar fototentoonstelling in De Garage.
Nog een koffietje vooraleer zij naar huis ging.
Een welbestede dag. Bij gebabbeld ondertussen.
Gewoonlijk ga ik mee tot aan het station, maar nu had ik mezelf bij de jongste uitgenodigd.
Ik zag het niet zitten nog over en weer naar huis.
Om acht uur moest ik terug in de stad zijn voor de laatste lezing over Busleyden en zijn poëtische oeuvre.
Na een lekker frietje te stekken gelijk MM altijd zegt, naar de lezing..
Ze hebben wel connecties de mensen van de cel Erfgeod.
Alweer een gerenommeerd professor die de lezing gaf. Deze keer ging ze me toch het petje te boven en mij niet alleen. De prof dacht vast dat hij een publiek met allemaal academische achtergrond voor zich had. Misschien was het er hem om te doen ons te laten voelen hoe onwetend (lees achterlijk) wij wel zijn...Echt dat gevoel kreeg ik wel.
Daarna naar de jongste terug om met Poes met de auto naar huis gebracht te worden.
Vandaag naar de Latijnse les. Was weer tof. Ik was wel blij dat het middag was en ik op een versnelling lager kon schakelen.
De helft van mijn reisduiven is weer op schok deze herfstvakantie. Het zal een rustig weekje worden.
Juicht en jubelt in de Heer de chauffageman is gepasseerd!!!! We gaan een experiment doen om te zien hoe we een oplossing kunnen vinden voor het probleem dat zich stelt. Door het feit dat ik in mijn slaapkamer niet graag verwarming heb opstaan, vraagt de radiator geen warmte, maar de radiator in de badkamer wil wel warm hebben.dat is de volgende in de rij. De lege slaapkamers staan ook enkel op vriesstand. De badkamer die wil wel warmte, dus die vraagt warmte en de ketel geeft die temperatuur, maar gezien dat enkel voor die radiator is kookt hij over...Ofwel is er een geklop in de buizen, waar dat vandaan komt??? Dat heb ik nog niet juist gesnapt. Nu heb ik de opdracht om voor het slapen gaan de radiator in de badkamer maximaal open te zetten, gezien de nachtstand maar tot 16 graden gaat, gaat die op tijd stoppen, maar niet helmaal koud worden. Zo zou ik morgenvroeg niet in een ijskelder moeten douchen en zou de warmte van de ketel gelijkmatig gespreid worden....Ik laat het weten wat het geworden is. Andere oplossing is een thermostaat in de badkamer, maar dat zou dan een draadloze moeten zijn.
Soit, ingewikkeld. Die radiatorenkring heeft van in het begin zijn parten gespeeld.
Zo, lectuur genoeg? Ik ga tv kijken...Heb dat deze namiddag ook gedaan. Les Témoins ingehaald van gisteren. Is nogal ingewikkeld, en anders kan ik helemaal niet meer volgen.
Slaap wel voor straks en tot morgen zeker?
Ze blijft tot zondag. Ze was wel een beetje zagerig in het begin.
Lieve deugd wat heb ik het al druk gehad deze week.
Gisteren dan de hele dag met jeugdvriendin op stap geweest in de stad.
Koffietje gedronken dicht bij het station.
Naar de Hanswijkbasiliek, die is mooi gerestaureerd.
De schatten van de basiliek bewonderd, die sinds kort tentoongesteld zijn. Zo een vakmanschap vroeger!!!
Gegeten na een fijne wandeling langs het Dijlepad en IJzerenleen.
Daarna naar fototentoonstelling in De Garage.
Nog een koffietje vooraleer zij naar huis ging.
Een welbestede dag. Bij gebabbeld ondertussen.
Gewoonlijk ga ik mee tot aan het station, maar nu had ik mezelf bij de jongste uitgenodigd.
Ik zag het niet zitten nog over en weer naar huis.
Om acht uur moest ik terug in de stad zijn voor de laatste lezing over Busleyden en zijn poëtische oeuvre.
Na een lekker frietje te stekken gelijk MM altijd zegt, naar de lezing..
Ze hebben wel connecties de mensen van de cel Erfgeod.
Alweer een gerenommeerd professor die de lezing gaf. Deze keer ging ze me toch het petje te boven en mij niet alleen. De prof dacht vast dat hij een publiek met allemaal academische achtergrond voor zich had. Misschien was het er hem om te doen ons te laten voelen hoe onwetend (lees achterlijk) wij wel zijn...Echt dat gevoel kreeg ik wel.
Daarna naar de jongste terug om met Poes met de auto naar huis gebracht te worden.
Vandaag naar de Latijnse les. Was weer tof. Ik was wel blij dat het middag was en ik op een versnelling lager kon schakelen.
De helft van mijn reisduiven is weer op schok deze herfstvakantie. Het zal een rustig weekje worden.
Juicht en jubelt in de Heer de chauffageman is gepasseerd!!!! We gaan een experiment doen om te zien hoe we een oplossing kunnen vinden voor het probleem dat zich stelt. Door het feit dat ik in mijn slaapkamer niet graag verwarming heb opstaan, vraagt de radiator geen warmte, maar de radiator in de badkamer wil wel warm hebben.dat is de volgende in de rij. De lege slaapkamers staan ook enkel op vriesstand. De badkamer die wil wel warmte, dus die vraagt warmte en de ketel geeft die temperatuur, maar gezien dat enkel voor die radiator is kookt hij over...Ofwel is er een geklop in de buizen, waar dat vandaan komt??? Dat heb ik nog niet juist gesnapt. Nu heb ik de opdracht om voor het slapen gaan de radiator in de badkamer maximaal open te zetten, gezien de nachtstand maar tot 16 graden gaat, gaat die op tijd stoppen, maar niet helmaal koud worden. Zo zou ik morgenvroeg niet in een ijskelder moeten douchen en zou de warmte van de ketel gelijkmatig gespreid worden....Ik laat het weten wat het geworden is. Andere oplossing is een thermostaat in de badkamer, maar dat zou dan een draadloze moeten zijn.
Soit, ingewikkeld. Die radiatorenkring heeft van in het begin zijn parten gespeeld.
Zo, lectuur genoeg? Ik ga tv kijken...Heb dat deze namiddag ook gedaan. Les Témoins ingehaald van gisteren. Is nogal ingewikkeld, en anders kan ik helemaal niet meer volgen.
Slaap wel voor straks en tot morgen zeker?
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede vroege morgen seizoentjes,
Gimly weer stout geweest en naast de bak gepoept. die wèèt precies dat wij weer scampavie zijn deze zaterdag.
hebben maar de helft van de boodschappen mee, want dinsdag mogen we er weer om. want dan is het allerheiligen en allerzielen en ventje is de dag erna ook thuis.
B was niet op de hoogte dat hij de weekends niet meer moet komen, dat ik het nu zelf probeer en ventje kan uitslapen.
J gaat op vakantie en is de eerste dagen altijd ziek.
vandaag dus naar vader die maandag geopereerd wordt aan zijn blaas. omdat hij niet wil blijven gaan ze hem lokaal verdoven.
gisteren vis gegeten in mosterdsaus en er was veel saus. was wel lekker.
gisteren na de boodschappen zin in niets. geen tv, geen spelletje en geen boek. gewoon zitten. kan ook eens gebeuren.
heb een chocoladebrood mee, zo moet ventje geen koffiekoeken gaan halen en we brengen een brood mee van brugge.
daar hebben ze bruin tijgerbrood. en moet ook nog een zak zweedse broodjes halen. ventje had gisteren niets gegeten dus heb ik hem naar de beenhouwer gestuurd. Gimly lust geen gehakt, Vinny zou dat opgeslokt hebben.
morgen maken we spaghetti.
Clive: dat gaat nogal een werk zijn bomen rooien. gaat Niels er dan gene missen? en hou je maar rustig want ik denk dat je weer volle petrol aan het geven bent, net als bobijntje denkt. kruip zondag maar met een boek in de zetel. ( zegt de moeial
)
Helena: je hebt zo van die professoren hè, tot je een intelectuele vraag stelt en ze geen antwoord kunnen geven. ik kan daar ook niet tegen dat ze me het gevoel geven van minderwaardig te zijn. Poes dus weer logee?
Oma C er was weer discussie op de online krant omdat Frank had gezegd dat dat gedoe met het uur niet meer nodig was. zeker 50% wou terrasjesavonden. aangezien ik een morgenmens ben heb ik het graag vroeg licht. ik heb al last genoeg van die SAD. in december zouden ze zich er over buigen.
Anjelier: ouders naar serviceflat. het zal voor jullie ook een geruststelling zijn. en ukkepuk in de zon. ik zou niet lang zagen hoor, ik zou gewoon een afspraak maken en zeggen gij gaat. ( dat is hier wel zo nodig omdat ventje en dokters niet goed overeen komen)
zwanemeer: ook een fijn weekend.
ventje was een beetje boos omdat ik al vroeg opstond. hij zei dat ik dan weer vroeg moe ging zijn. maar als ik blijf liggen krijg ik kriebelhoest en dan hou ik hem ook wakker.
ga eens kijken of er iemand wakker is op FB.
Fijne zaterdag allen groetjes en een knuffel.
Gimly weer stout geweest en naast de bak gepoept. die wèèt precies dat wij weer scampavie zijn deze zaterdag.
hebben maar de helft van de boodschappen mee, want dinsdag mogen we er weer om. want dan is het allerheiligen en allerzielen en ventje is de dag erna ook thuis.
B was niet op de hoogte dat hij de weekends niet meer moet komen, dat ik het nu zelf probeer en ventje kan uitslapen.
J gaat op vakantie en is de eerste dagen altijd ziek.
vandaag dus naar vader die maandag geopereerd wordt aan zijn blaas. omdat hij niet wil blijven gaan ze hem lokaal verdoven.
gisteren vis gegeten in mosterdsaus en er was veel saus. was wel lekker.
gisteren na de boodschappen zin in niets. geen tv, geen spelletje en geen boek. gewoon zitten. kan ook eens gebeuren.
heb een chocoladebrood mee, zo moet ventje geen koffiekoeken gaan halen en we brengen een brood mee van brugge.
daar hebben ze bruin tijgerbrood. en moet ook nog een zak zweedse broodjes halen. ventje had gisteren niets gegeten dus heb ik hem naar de beenhouwer gestuurd. Gimly lust geen gehakt, Vinny zou dat opgeslokt hebben.
morgen maken we spaghetti.
Clive: dat gaat nogal een werk zijn bomen rooien. gaat Niels er dan gene missen? en hou je maar rustig want ik denk dat je weer volle petrol aan het geven bent, net als bobijntje denkt. kruip zondag maar met een boek in de zetel. ( zegt de moeial
Helena: je hebt zo van die professoren hè, tot je een intelectuele vraag stelt en ze geen antwoord kunnen geven. ik kan daar ook niet tegen dat ze me het gevoel geven van minderwaardig te zijn. Poes dus weer logee?
Oma C er was weer discussie op de online krant omdat Frank had gezegd dat dat gedoe met het uur niet meer nodig was. zeker 50% wou terrasjesavonden. aangezien ik een morgenmens ben heb ik het graag vroeg licht. ik heb al last genoeg van die SAD. in december zouden ze zich er over buigen.
Anjelier: ouders naar serviceflat. het zal voor jullie ook een geruststelling zijn. en ukkepuk in de zon. ik zou niet lang zagen hoor, ik zou gewoon een afspraak maken en zeggen gij gaat. ( dat is hier wel zo nodig omdat ventje en dokters niet goed overeen komen)
zwanemeer: ook een fijn weekend.
ventje was een beetje boos omdat ik al vroeg opstond. hij zei dat ik dan weer vroeg moe ging zijn. maar als ik blijf liggen krijg ik kriebelhoest en dan hou ik hem ook wakker.
ga eens kijken of er iemand wakker is op FB.
Fijne zaterdag allen groetjes en een knuffel.
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goede morgen iedereen... hier is de zon nog aan 't zoeken naar een gaatje in de wolken...
en hopelijk lukt het nog....
Vandaag gaat de verbouwde Colruyt terug open.. het zal daar op de koppen lopen zijn
maar mij zien ze niet tussen die drukte... ik ga we de volgende week...
en ja vannacht weer "met de klokken zeulen"
we mogen morgen een uurtje langer slapen....
en dan is men vroeger wakker hé...

clive bomen kappen
blijf maar een beetje uit de buurt, en denk aan de schouders, (sorry)
Helena ik word al moe als ik jouw drukke week lees..
geef poes een aai... 
Aan alle seizoentjes sorry zonder namen
....M-M dank voor het overzichtje... 
geniet van het uurtje langer rust vannacht...
(en ze mogen het van mij na vandaag gewoon zo laten...
ze zullen daar nog lang over palaveren en niks doen zoals gewoonlijk)

en hopelijk lukt het nog....
Vandaag gaat de verbouwde Colruyt terug open.. het zal daar op de koppen lopen zijn
maar mij zien ze niet tussen die drukte... ik ga we de volgende week...
en ja vannacht weer "met de klokken zeulen"
en dan is men vroeger wakker hé...

clive bomen kappen
Helena ik word al moe als ik jouw drukke week lees..
Aan alle seizoentjes sorry zonder namen
geniet van het uurtje langer rust vannacht...
(en ze mogen het van mij na vandaag gewoon zo laten...
ze zullen daar nog lang over palaveren en niks doen zoals gewoonlijk)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-

Goedemiddag Seizoentjes,
Even vlug jullie goedendag komen zeggen.
Muddy Maddy, hartelijk dank voor het mooie overzichtje.
En aan elkeen, dat is niet bemoeien wat jullie doen, maar oprechte bezorgdheid.
Beloof jullie dan ook het zware werk aan de mannen over te laten, ik hou me dan wel bezig met de dingen die ik aankan zonder mij te forceren.
Dames, moet eruit, ik word gevraagd
Straks de doos koffiekoeken op tafel zetten.
Liefs aan jullie allen en vergeet het uur niet te verzetten voor het slapen gaan. Dikke knuffels aan elkeen.
-

Goede avond iedereen... hier is het voor de verandering over een groot uur beginnen met regenen
en er zit een koude wind... brr
ik ga lekker gezellig binnenblijven... ben na de middag nog wel mijn toerke gaan wandelen...
straks de klokken verzetten voor ik naar bed ga..dan moet ik dat morgen niet meer doen
want ik ga er niet voor opstaan.
clive het was koud buiten vond ik... maar als je zo bezig was kon het nog meevallen...
Ik wens alle seizoentjes en fijne avond ... slaap lekker en tot morgen...
enne...vergeet de klokken niet...
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallookes iedereen,
MM: ik denk dat die afspraak via huisarts zal gaan, je zal in ieder geval een verwijsbrief moeten hebben.Zal eens aan schoonbroer vragen, die heeft onlangs ook een slaaponderzoek ondergaan.
Een afspraak maken zonder dat manlief ervan af weet , durf ik eigenlijk niet.Zou dat ook niet graag hebben.We zullen wel zien.
De uurwerken zijn bij mijn ouders ook al verzet, is gemakkelijk voor morgenvroeg.En mijn uurwerken hier doen we vanavond voor het slapengaan.Voor mijn part mogen ze het ook afschaffen.
Dames tot morgen, ik moet gaan eten, spaanse woef laat me hier geen minuut gerust, die vindt ook dat ik moet gaan eten.
MM: ik denk dat die afspraak via huisarts zal gaan, je zal in ieder geval een verwijsbrief moeten hebben.Zal eens aan schoonbroer vragen, die heeft onlangs ook een slaaponderzoek ondergaan.
Een afspraak maken zonder dat manlief ervan af weet , durf ik eigenlijk niet.Zou dat ook niet graag hebben.We zullen wel zien.
De uurwerken zijn bij mijn ouders ook al verzet, is gemakkelijk voor morgenvroeg.En mijn uurwerken hier doen we vanavond voor het slapengaan.Voor mijn part mogen ze het ook afschaffen.
Dames tot morgen, ik moet gaan eten, spaanse woef laat me hier geen minuut gerust, die vindt ook dat ik moet gaan eten.
-
Bobijntje - Lid geworden op: 30 okt 2015, 19:48
Goede avond dames
Eindelijk ben ik hier weer eens geraakt, weet al niet
meer wanneer de vorige keer was...shame on me
Na een week normale HH maar daarbij nog eens de liters
soep en de tocht door de velden eindelijk eens een
rustig weekend. Deze middag gaan eten met vrienden
en morgen is 't echt een platte rust-dag.
Oma-C groot gelijk dat je niet naar die winkel gaat op de
eerste dag van de opening...al dat gedrum
Hoe gaat het met schoondochter? Dat ze zich maar goed
verzorgt anders gaat ze even lang sukkelen na de val als ik
Hoop dat bij Clive geen boom de verkeerde kant uit gegaan is
en dat van die petrol...dat is wel juist hoor!!!!!
Traag gaat ook hoor
Zou Wingerd verdrinken in de limburgse vlaaien?
Die hebben volgens mij menig verjaardag te vieren....
geniet er maar van en proficiat aan alle jarigen
MM bevindt zich vandaag aan de Brugse Reien, wou dat het
zo was maar ze is bij "de chef"......
Steek maar oorstopjes in je oren dan ben je morgen
niet ziek van haar gezaag!!
Anjelierke, hier kan manlief ook altijd en overal slapen
dokter zegt dat dit eigen is aan sommige personen,
't hangt gewoon van je gestel af.
En na zijn slaapje kan hij er weer uuuuren tegen
schoonpa was ook zo dus....
Omasenga hoe is 't met de poes, hopelijk al beter!!
Herfstvakantie nu, er zal weer veel volk bij jou komen
Verzorg je ook maar goed hé!! Groetjes daar!!!!!
Hallo Zwanenmeer hoe gaat het aan jouw kant
van 't land? Geen al te goed wandelweer he
Wij gaan in december eens 't water in de Eifel opzoeken
Mijn gedachten gaan heel veel naar MJ, uit!
Ik wens hen veel beterschap voor manlief, dat het maar stapje
voor stapje de goede kant uitgaat!!
Als je meeleest : verzorg jezelf toch ook goed he!!!
HvT als ik jou lees geraak ik bij tijd buiten adem....
amai jij bent wel een gezonde fitte dame zo van de ene
activiteit naar de andere koersen en onder weg ook nog
even de poes ophalen, chapeau hoor!!!
Maar beter zo dan anders hé!!!
De "gezellige lange donkere" avonden komen er weer aan
en ik ga die nu reeds inwijden met een kop lekker verse
chocolademelk en een boek lekker gezellig in de zetel
Dames maak er nog en heel fijne avond van, slaap zacht
voor straks en voor morgen ....een gezellig luie zondag!!!
Eindelijk ben ik hier weer eens geraakt, weet al niet
meer wanneer de vorige keer was...shame on me
Na een week normale HH maar daarbij nog eens de liters
soep en de tocht door de velden eindelijk eens een
rustig weekend. Deze middag gaan eten met vrienden
en morgen is 't echt een platte rust-dag.
Oma-C groot gelijk dat je niet naar die winkel gaat op de
eerste dag van de opening...al dat gedrum
Hoe gaat het met schoondochter? Dat ze zich maar goed
verzorgt anders gaat ze even lang sukkelen na de val als ik
Hoop dat bij Clive geen boom de verkeerde kant uit gegaan is
en dat van die petrol...dat is wel juist hoor!!!!!
Traag gaat ook hoor
Zou Wingerd verdrinken in de limburgse vlaaien?
Die hebben volgens mij menig verjaardag te vieren....
geniet er maar van en proficiat aan alle jarigen
MM bevindt zich vandaag aan de Brugse Reien, wou dat het
zo was maar ze is bij "de chef"......
Steek maar oorstopjes in je oren dan ben je morgen
niet ziek van haar gezaag!!
Anjelierke, hier kan manlief ook altijd en overal slapen
dokter zegt dat dit eigen is aan sommige personen,
't hangt gewoon van je gestel af.
En na zijn slaapje kan hij er weer uuuuren tegen
schoonpa was ook zo dus....
Omasenga hoe is 't met de poes, hopelijk al beter!!
Herfstvakantie nu, er zal weer veel volk bij jou komen
Verzorg je ook maar goed hé!! Groetjes daar!!!!!
Hallo Zwanenmeer hoe gaat het aan jouw kant
van 't land? Geen al te goed wandelweer he
Wij gaan in december eens 't water in de Eifel opzoeken
Mijn gedachten gaan heel veel naar MJ, uit!
Ik wens hen veel beterschap voor manlief, dat het maar stapje
voor stapje de goede kant uitgaat!!
Als je meeleest : verzorg jezelf toch ook goed he!!!
HvT als ik jou lees geraak ik bij tijd buiten adem....
amai jij bent wel een gezonde fitte dame zo van de ene
activiteit naar de andere koersen en onder weg ook nog
even de poes ophalen, chapeau hoor!!!
Maar beter zo dan anders hé!!!
De "gezellige lange donkere" avonden komen er weer aan
en ik ga die nu reeds inwijden met een kop lekker verse
chocolademelk en een boek lekker gezellig in de zetel
Dames maak er nog en heel fijne avond van, slaap zacht
voor straks en voor morgen ....een gezellig luie zondag!!!
Geniet nu... niet morgen
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes op het nieuwe uur,
gisteren dus naar de "chef". we waren er al heel vroeg want die digibox was heel belangrijk. dan zijn moeder en ik op boodschap gegaan want ik had limoensap nodig. heb ze een bosje bloemen gekocht. er was daar een dame die omdat ik haar hielp, heel haar leven aan het vertellen was. eindelijk dan dat limoensap gevonden en we kwamen de moeder van een oude klasgenoot van mij tegen. aan de kassa verteld wat er met mij gebeurt was en de kassierster die ik nog ken van vroeger zei samen met de moeder van mijn klasgenoot; je had de kop kunnen in zijn. ( wat ook waar had kunnen zijn)
die digibox moest een uur opladen en moeder moest bellen voor een tafeltje. het was de eerste dag dat ze weer open waren en het zat bijna vol maar er was nog plaats in de veranda en ik zit daar liever. garnaalkroketjes gegeten en samen met ventje cote a los met pepersaus. we hebben de rest mee want er zijn nog 5 stukken vlees over + been.
terwijl ik hier aan het schrijven ben is de drash national bijna over.
toen we thuis kwamen en ons in de zetel zetten, begon Gimly te spelen met een fushia muis die nog van zijn broer geweest was. nog nooit tegengekomen dat hij spontaan uit zichzelf begint te spelen als wij thuiskomen.
vader zei dat hij naar de "ossenbilk" gaat. dat betekent dat hij niet lang meer heeft en hij zegt dat hij het voelt. die bobbel onder zijn sleutelbeen is een cyste. ze is enorm groot. maandag halen ze dan cysten uit zijn dikke darm die op zijn blaas duwen en daar een scheurtje hebben veroorzaakt zodat hij telkens moet plassen en blaasonstekingen krijgt doordat zijn urine in aanraking komt met het afval van de dikke darm.
moeder blijft ondanks haar suikerziekte dol op snoep. ze hadden daar nougat met verschillende smaken. thuis heeft ze die direct gegeten. ik had de worsten gezien die in de folder hadden gestaan en heb twee soorten mee. en ons moeder moest dat ook hebben. heb haar gezegd dat jalapeno erg straf is. geeft niets, als ze het niet lust geeft ze het aan de buren, die om kwart voor 12 met de sleutel kwamen omdat er weer voor de katten moet gezorgd worden. ze gaan naar phantasialand. een verrassingsuitje voor de zoon.
tuut begint een pittig wagentje te worden heb ik gemerkt. in het terugkeren moest ik naar de standaard boekhandel. daar was nauwelijks parkeerplaats. ik moest er zijn voor een boek en het was boekenfestival omdat er ergens een boekenbeurs is. heb de allernieuwste deflo mee, een bon van 3 euro voor een nieuw boek en een agendaatje.
ventje kocht een dvd en kreeg er ook eentje. wie zegt dat dat winkelcentrum niet rendabel is, is mis. moest gelukkig van de action niets hebben. had vrijdag in de aldi een reuze- vinny kaars gekocht. Vinny is winnaar geworden van de gekke slaapposities collage van de kattensofa op FB. ( een van de winnaars) en we hebben al een paar hele mooie regale portretten van Gimly. die stond deze morgen om 5 u 30 nieuwe tijd in de slaapkamer toen ik opstond. beest wilde naar beneden. en ik was uitgeslapen.
vandaag maken we spaghetti. ventje kan dan vanavond als hij honger heeft die cote a los oppeuzelen.
moeten zien dat alles in de keuken is en er afgewassen is als M. maandag komt.
vandaag als aperitiefje een kir met stukjes jalapeno salami.
ventje bekende dat hij vrijdag weer de munchies had en geen zin had een blok kaas te snijden dus heeft hij smeltkaas gegeten. beter dt dan spaghettistokken. de film die harder was spannend. bij een spannende film zit ventje te nagelbijten. en ik krijg hem dat niet afgeleerd.
moeder deed mij een halve trenchcoat aan. met een sjaaltje. moest daarmee op boodschap want mijn roze bouclè vest voldoet niet. ze heeft hem dan mee in de zak van de boodschappen gestopt. en ventje schudde zijn hoofd. ik zei: revenge of the trenchcoat en hij zei je lijkt op colombo.
moeder had wel een opmerking over mijn haar en dat kale plekje. ik heb mooi mijn haar niet gekamd. nèh.
Gimly ligt in "zijn" zetel. ik ga een beetje surfen op het net, kijken of er al iemand wakker is op FB voor een chat. en dan ga ik een spelletje spelen tot ventje op is en ik mijn vit D kuur moet drinken en een chocoladeboterham eten.
Fijne zondag, groetjes en een knuffel voor elk.
gisteren dus naar de "chef". we waren er al heel vroeg want die digibox was heel belangrijk. dan zijn moeder en ik op boodschap gegaan want ik had limoensap nodig. heb ze een bosje bloemen gekocht. er was daar een dame die omdat ik haar hielp, heel haar leven aan het vertellen was. eindelijk dan dat limoensap gevonden en we kwamen de moeder van een oude klasgenoot van mij tegen. aan de kassa verteld wat er met mij gebeurt was en de kassierster die ik nog ken van vroeger zei samen met de moeder van mijn klasgenoot; je had de kop kunnen in zijn. ( wat ook waar had kunnen zijn)
die digibox moest een uur opladen en moeder moest bellen voor een tafeltje. het was de eerste dag dat ze weer open waren en het zat bijna vol maar er was nog plaats in de veranda en ik zit daar liever. garnaalkroketjes gegeten en samen met ventje cote a los met pepersaus. we hebben de rest mee want er zijn nog 5 stukken vlees over + been.
terwijl ik hier aan het schrijven ben is de drash national bijna over.
toen we thuis kwamen en ons in de zetel zetten, begon Gimly te spelen met een fushia muis die nog van zijn broer geweest was. nog nooit tegengekomen dat hij spontaan uit zichzelf begint te spelen als wij thuiskomen.
vader zei dat hij naar de "ossenbilk" gaat. dat betekent dat hij niet lang meer heeft en hij zegt dat hij het voelt. die bobbel onder zijn sleutelbeen is een cyste. ze is enorm groot. maandag halen ze dan cysten uit zijn dikke darm die op zijn blaas duwen en daar een scheurtje hebben veroorzaakt zodat hij telkens moet plassen en blaasonstekingen krijgt doordat zijn urine in aanraking komt met het afval van de dikke darm.
moeder blijft ondanks haar suikerziekte dol op snoep. ze hadden daar nougat met verschillende smaken. thuis heeft ze die direct gegeten. ik had de worsten gezien die in de folder hadden gestaan en heb twee soorten mee. en ons moeder moest dat ook hebben. heb haar gezegd dat jalapeno erg straf is. geeft niets, als ze het niet lust geeft ze het aan de buren, die om kwart voor 12 met de sleutel kwamen omdat er weer voor de katten moet gezorgd worden. ze gaan naar phantasialand. een verrassingsuitje voor de zoon.
tuut begint een pittig wagentje te worden heb ik gemerkt. in het terugkeren moest ik naar de standaard boekhandel. daar was nauwelijks parkeerplaats. ik moest er zijn voor een boek en het was boekenfestival omdat er ergens een boekenbeurs is. heb de allernieuwste deflo mee, een bon van 3 euro voor een nieuw boek en een agendaatje.
ventje kocht een dvd en kreeg er ook eentje. wie zegt dat dat winkelcentrum niet rendabel is, is mis. moest gelukkig van de action niets hebben. had vrijdag in de aldi een reuze- vinny kaars gekocht. Vinny is winnaar geworden van de gekke slaapposities collage van de kattensofa op FB. ( een van de winnaars) en we hebben al een paar hele mooie regale portretten van Gimly. die stond deze morgen om 5 u 30 nieuwe tijd in de slaapkamer toen ik opstond. beest wilde naar beneden. en ik was uitgeslapen.
vandaag maken we spaghetti. ventje kan dan vanavond als hij honger heeft die cote a los oppeuzelen.
moeten zien dat alles in de keuken is en er afgewassen is als M. maandag komt.
vandaag als aperitiefje een kir met stukjes jalapeno salami.
ventje bekende dat hij vrijdag weer de munchies had en geen zin had een blok kaas te snijden dus heeft hij smeltkaas gegeten. beter dt dan spaghettistokken. de film die harder was spannend. bij een spannende film zit ventje te nagelbijten. en ik krijg hem dat niet afgeleerd.
moeder deed mij een halve trenchcoat aan. met een sjaaltje. moest daarmee op boodschap want mijn roze bouclè vest voldoet niet. ze heeft hem dan mee in de zak van de boodschappen gestopt. en ventje schudde zijn hoofd. ik zei: revenge of the trenchcoat en hij zei je lijkt op colombo.
moeder had wel een opmerking over mijn haar en dat kale plekje. ik heb mooi mijn haar niet gekamd. nèh.
Gimly ligt in "zijn" zetel. ik ga een beetje surfen op het net, kijken of er al iemand wakker is op FB voor een chat. en dan ga ik een spelletje spelen tot ventje op is en ik mijn vit D kuur moet drinken en een chocoladeboterham eten.
Fijne zondag, groetjes en een knuffel voor elk.
Cats Rule!
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Bobijntje, wat een prachtig overzichtje alweer, ben weer helemaal bij. Hoop dat het een gezellig etentje was samen met jullie vrienden. En vandaag een luilekker dag. En of je gelijk hebt. Ga hier vandaag ook wat rusten ,want voel me alles behalve fit vandaag
Muddy Maddy, gisteren dan met de chef op stap geweest, eigenlijk kun je beter oordopjes indoen. Kaarsje brandt voor jouw vader. Maak er dan vandaag maar een gezellige dag van.
Oma-C, het was inderdaad niet zo warm,, maar was goed ingeduffeld en ik was bezig, dat scheelt zich wel een jasje.
Anjelier, heb je al tijd gehad om naar de website te gaan kijken van dat hotel aan zee waar ook viervoeters welkom zijn ?
MJ, er brandt ook een kaarsje voor jullie natuurlijk.
Gisteren dus alle bomen , buiten 1 gezond exemplaar ( deze ook wel gekortwiekt ), laten vellen. Helaas moest mijn mooie boom in de voortuin ook tegen de vlakte wegen ziek en dus kans op schade bij storm. De bomenman was wel het neusje van de zalm, eentje die wist waar hij mee bezig was. Het waren allemaal torenhoge bomen en de poort van de tuin stond open en heel veel mensen uit onze wijk, waren de gebeurtenissen aan het filmen, zeker toen de treurwilg tegen de vlakte ging, dat was dan ook wel spectaculair om te zien. Van deze boom had ik altijd het meeste angst als het stormde, want wist dat deze boom ziek was, maar wist ook dat deze reuzen treurwilg geen goed kant zou kunnen uitgaan als die omwaaide. Moest dat ooit gebeurd zijn, was die ofwel gevallen op ons huis, of op het huis van één van de buren of op de tuinhuizen van de buren naast ons en daar nog eens naast. En ik kan jullie verzekeren dat zo'n boom, ondanks ziek, loodzwaar is. Buurman en buurjongen hebben een hele dag meegewerkt. Maar sommige mensen durven toch wel alles. Tijdens de werken, komt er een vrouw binnen door de open poort in de tuin een vrouw die ik echt nog nooit gezien heb, en vraagt aan mij een stuk boomstronk.
Ik zeg ja, maar dan zegt ze tegen mij: " wil je hem dan a.u.b. in mijn auto leggen ?" Ik heb haar vriendelijk de tuin uitgewezen.
En dan de mensen die aan het filmen waren ook, hoe vaak de bomenman niet moest zeggen uit de weg te gaan. Heb tenslotte het heft in eigen handen genomen en iedereen die niet in de tuin hoorde ( en ook niet aan het helpen waren) uit de tuin gezet en op de straat geparkeerd en toen was het probleem opgelost. Tuin moet nu nog wel worden opgeruimd. De boomstammen zelf zijn allemaal weg. Een ex-collega van manlief had heel graag het hout gehad en die zijn dan rond de middag gekomen om de stronken te zagen en op te laden, er zijn 4 aanhangwagens ( en allemaal overladen) vertrokken naar de kanten van
Sintniklaas. En nu ligt aan één kant de tuin nog vol met takken, maar volgende week komt de bomenman een verhakselaar brengen, schat nog op 2 daagjes werk. En wie zich afvraagt of bij dit bruut geweld er zich niemand pijn heeft gedaan, ja , buurman is gestruikeld en had zijn bil pijn gedaan en ex-collega had een flinke snede in zijn vinger, opgelost met een stevige plakker en wat tape. Tegen de avond viel was iedereen eindelijk uit onze tuin. En mochten we na badje en douche bij de buren gaan eten. Dat was om mij wat te ontlasten, want iedereen vond dat ik flink had meegewerkt, zonder veel tilwerk uiteraard.
En Niels, die is volkomen de draad kwijt. Durft maar met mondjesmaat steeds verder de tuin in.
Zo, een heel relaas. Maar moet nu nooit meer bang zijn als het stormt.
Manlief staat net op. Wat langer slapen zal hem deugd gedaan hebben.
Ik wens alle seizoentjes een gezellige zondag; Stuur jullie heel veel groetjes en een dikke knuffel voor elkeen. Liefs.
-
wingerd - Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13
Hallo dames hiermee zitten we weer in het winteruur maar voorlopig stralend weer. Zit hier nog in ochtendtenue, nog wat van de rust genieten want vanavond komen de musketiers. Die blijven tot donderdagmorgen en dan komen de twee oudsten van onze zoon nog voor 2 dagen. Maar we overleven dat wel zeker.
Ja Bobijntje, verjaardagen te vieren maar we zijn nog niet gestart, dat is pas in november. Eén van die verjaardagen is een belangrijke en die wordt in 3 stukken gevierd. Een namiddag-schranspartij(tje) met kinderen en kleinkinderen, een uitje met vrienden en een etentje met andere vrienden. Zo zijn we natuurlijk direct aan een heleboel feestjes want er verjaren er nog anderen ook. Maar het zijn niet allemaal grote banketten hoor, en ook niet altijd taarten.
Ik hoop dat iedereen het redelijk goed stelt vandaag en wens jullie allemaal een gezellige zondag.
Ja Bobijntje, verjaardagen te vieren maar we zijn nog niet gestart, dat is pas in november. Eén van die verjaardagen is een belangrijke en die wordt in 3 stukken gevierd. Een namiddag-schranspartij(tje) met kinderen en kleinkinderen, een uitje met vrienden en een etentje met andere vrienden. Zo zijn we natuurlijk direct aan een heleboel feestjes want er verjaren er nog anderen ook. Maar het zijn niet allemaal grote banketten hoor, en ook niet altijd taarten.
Ik hoop dat iedereen het redelijk goed stelt vandaag en wens jullie allemaal een gezellige zondag.
-

Goede morgen iedereen,... ik heb van het extra uurtje genoten...en hier schijnt nu de zon...
vannacht wel veel wind en regen gehad maar ik heb er niks van gevoeld in mijn bedje
ik verdeel dat uur over een week.... elke dag 10 minuutjes dan voel je het niet zo...
Ik wens alle seizoentjes een fijne zondag en hopelijk overal zon.... voor een wandelingetje
M-M sterkte voor je vader en moed...
clive rusten vandaag..?
bobijntje dank voor het mooie overzichtje...
Veel sterkte aan de "zieken".... groetjes iedereen en tot later
-
zwanenmeer - Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01
-

Een goede avond iedereen... hier regelmatig een ferme regenbui gehad
en tussendoor een beetje zon.. en de wind blijft goed waaien...
dag zwanenmeer ... ook nog een mooi stukje zondag...'t is bijna voorbij...
wingerd de drukke dagen komen er weer aan... geniet ervan ...
Ik wens alle seizoentjes nog een gezellige avond en een goeie nachtrust...
groetjes allen en tot later...