in de Vier Seizoenen reeks 8

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

01 nov 2017, 07:03

Goede morgen seizoentjes,

1 november vandaag en de kerkhoven gaan vollopen en dan zie je ze het ganse jaar niet. maar goed dat is hun keuze.
ben nog een beetje stijf vandaag. vergeten te zeggen aan J dat ze niet moesten komen want die was over haar toeren omdat ze ingebroken hadden in haar man zijn bedrijfswagen. al zijn matriaal gestolen. K gaat hen volgende maand verlaten, die mist haar ziekenhuis. tegen dan hebben ze waarschijnlijk mij niet meer als klant. de trap van de bakkerij was toch nèt haalbaar.( maar die was vroeger al een probleem voor mij)
moeder belde dat vader gezegd had dat we vandaag en morgen en zaterdag niet moeten komen. we hebben nog te veel te doen om elke dag ons naft te verrijden voor daar 2 tot 3 uur te zitten. buurman Chris had moeder gevoerd naar de bank en haar twee vriendinnen waren meegeweest naar het ziekenhuis. ze hebben daar dan koffie gedronken. zondag gaan wij moeder halen en ze zei dat we gaan lunchen in the mister.
schoonmoeder weet het ook en belde toen ik al in bed lag. ventje heeft dan met haar gesproken.
mijn bestelling uit china is ook toegekomen. the leaf of loriën voor ventje. ik heb de evenstar. hij kan hem ook als broche dragen.
de beenhouwer is vandaag gans de dag open want ik weet niet wat we gaan eten. gisteren hamburgers gegeten.
moet nog de pan afwassen en de bakplaat van het spek.
gisteren een witte was ingestoken. en naar georgia rule gekeken. dus vandaag alle tierlantijntjes en het kruidenrek ophangen in de keuken. en een zeepaardje in de wc.
we moesten zoals gewoonlijk weer onze zegels vragen in de GB.
moet nog de boekskes lezen want gisteren niet al te veel zin.
mijn slipje al klaar gelegd voor B die vandaag komt, want die wil mij veel te graag commando laten lopen.( op mijn leeftijd!)
en nu tijd voor een kopje koffie.
Fijne woensdag, groetjes en een knuffel.
Cats Rule!

clive

01 nov 2017, 08:23

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Zwanenmeer, ja, voor velen een trieste dag vandaag, nog meer denken aan jouw dierbaren dan op andere dagen. Je denkt natuurlijk alle dagen aan hen , vind ik, maar vandaag extra. De kerkhoven zullen weer vollopen vandaag.
Maak er toch maar een mooie dag van.

Muddy Maddy, vandaag doorwerken aan de keuken. Het zal mooi zijn als alles op zijn plaats staat. En jij bent aan het wachten op jouw verzorger. Sterkte voor jouw vader en voor jullie zelf natuurlijk.

Oma-C, jij loopt weer op wolkjes :)

Gisteren was het dan Halloween. We hebben hier heel veel zangertjes aan de deur gehad, gelukkig de allerkleinsten met mama of papa erbij, zoals het hoort. Slechts 2 hadden geen halloweenpakje aan, de rest wel. Eén pagadder van een jaar of 3 , bleef maar snoepjes uit mijn emmertje nemen ondanks protest van de papa en dat kleintje wenste me een gelukkige Halloween. Schattig. Halloweenemmertje is aardig leeg geraakt.

Wens elkeen een zo'n mooi mogelijke dag vandaag, stuur jullie veel groetjes en een heel pak stevige sterkteknuffels. Liefs.

Oma-C

01 nov 2017, 09:38

Afbeelding

Een mooie zonnige Allerheiligendag...
veel mensen gaan vandaag de tocht naar het kerkhof... om de overleden geliefden te herdenken...
en herinneringen op te halen die in hun hart zitten.. ...
Nadien nog een mooie wandeling ... het weer staat het toe..

M-M rustig bezig blijven verzet de gedachten zodat je niet teveel moet piekeren .... sterkte...

M-J weer een dag met dubbel werk.. je wil naar het ziekenhuis en je wil naar het kerkhof.... sterkte
niet makkelijk de tijd te verdelen....

zwanenmeer, Helena, omasenga, bobijntje, clive, anjelierken en allen die iemand verloren hebben...
gedenk de mooie herinneringen...veel sterkte... :?
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

01 nov 2017, 10:33

Hallookes iedereen,

MM: veel beterschap gewenst voor jouw vader.

Ben hier aan het kijken voor een fietsroute, die kan je zelf samenstellen .Het weer is goed, dus zijn we weg.Manlief stelde voor om 20 km te doen, maar dat vind ik te weinig, da's één goed uur fietsen.We gaan iets verder rijden , en op tijd stoppen om iets te drinken.Nu is hij eventjes gaan wandelen met de hond.Die staat erop om elke dag zijn wandeling te doen.
Vorige maandag op de hondenschool wilde hij geen enkele oefening doen, manlief vond het wel een beetje vervelend.Ik denk eerder dat het kwam omdat het kouder wordt.Spaanse honden kunnen slechter tegen de koude.Ik denk dat hij zo snel mogelijk naar huis wilde.We zullen hem eens een jasje kopen.

De voederbollen die in de bomen hangen zijn bijna allemaal opgegeten.Vorige week kwamen de meesjes aan het raam kijken, en dan weet je het wel: tijd voor pindanootjes en mezenbollen op te hangen.De pindanootjes eten ze het liefst.Terwijl ik ze ophing zaten ze hoog in de boom te kijken, en ik was nog niet binnen, of ze hingen er al aan :D .
Ben van plan om enkele voederbollen mee te nemen naar zoonlief, en die daar op te hangen aan hun keukenraam.Dan kan ukkepuk kijken vanuit de keuken, die zal dat leuk vinden.Hij ziet graag dieren.Bij zoonlief lopen 2 zwerfkatten ,ukkepuk mag die eten geven, wat hij natuurlijk de max vind.Hij heeft ook 2 goudvisjes, die hij mag eten geven vanuit een strooibusje, allemaal heel plezant.

Dames, tot morgen.

Oma-C

01 nov 2017, 18:06

Afbeelding

Goede avond iedereen...
het was een mooie dag met veel zon maar in de namiddag kwamen er wolken opzetten...
't is droog gebleven en ik heb een korte wandeling gemaakt... ik loop niet ver met die draainissen...:oops:

Heb nog cyclo-cross gezien ... en die was bij uitzondering nog eens spannend :roll:
dan nog wat gelezen en straks ga ik een pistoléken met ajuin en een hamburger eten ... zelf gemaakt .
ik heb niet veel honger en dat smaakt weer wel eens... :)

Alle seizoentjes een gezellige avond... morgen weer een gewone dag...dan is het donderdag alweer... :roll:

Helena van Troje

01 nov 2017, 18:26

Zo de hyacinten zitten in de grond, de tulpenbollen zijn proper gemaakt en ik heb nog wat bollekes van blauwe druifjes gevonden, eens zien of die zin hebben om aan te slaan.
Morgen de narcissen nakijken en de tulpen planten en de narcissenook als dat al gaat lukken op een voormiddag.
En anders telt het jaar nog wel wat dagen.
De bloembakken boven moeten nog leeggemaakt en de voortuin daar wil ik even nog niet aan denken.

Mijn ruggetje doet wel pijn voor de afwisseling zijn het mijn heupen eens niet.

Ik leef mee met de mensen die ziek zijn of zieken hebben in de familie: veel moed aan iedereen.

Voor de rest wens ik iedereen nog een rustige avond toe gevolgd door een deugddoende nacht.

Wej jandorie heeft Poes toch weer de deur naar de gele kamer opengekregen. Dat is toch wel een geval zenne. De deur tussen keuken en garage die gaat ook van zelf open met haar techniek en daar moet ik telkens voor portier spelen als madame een hongertje heeft of naar het toilet moet. De baasjes hebben een nieuw soort kattenbakvulsel meegebracht. Wat is daar voor iets raars: precies sodakristallen met blauwe steentjes in. De bak moet vernieuwd als de kristallen de urine niet meer absorberen. ben eens benieuwd. Ik zal morgen maar al een zakje van haar gewoon gerief gaan halen voor het geval. Ik geef toch nog altijd de voorkeur aan Catsan. Ik heb er zo eens meegebracht van de C... wat was dat voor iets? Heel het huis lag volgestrooid. Geef mij maar een kat die buiten kan en de kattenbak niet nodig heeft...

Muddy Maddy

02 nov 2017, 06:51

wilde nog wat blijven liggen maar ben toch maar opgestaan. onze aria lag beneden aan de trap, eerder had hij al een aria gegeven toen ventje de badkamer gebruikte rond 4 uur.
de krantenman was open ( sigaretten) en ventje heeft daar een paar blikjes bier gekocht. en dan kwam Henk binnen. die zijn tweede of derde vrouw was bij de beenhouwer. in de deelgemeente was alles gesloten.
lasagne meegebracht, vandaag zijn het ardeense sneetjes. laat de afwas maar staan zei ventje: die doe ik morgen wel.
eens benieuwd.
alles in de keuken ophangen is niet gelukt omdat ventje niet weet welke boren en pluggen hij mag gebruiken. dus vandaag nog een keer naar Paul om te vragen om iemand te zenden om alles op te hangen. als ik op ventje moet wachten is het juttemis voor alles hangt. en zal A. wel weer haar zegje doen.
morgen naar de kine en zaterdag voor de griepprik.
dus zal het vandaag dozen uitladen zijn zodat die uit de gang zijn.
donkere was ook gedaan en dan sorteren. strijk & plooi.
en zo gaat de dag ook weer vlug voorbij zijn.
Fijne donderdag, groetjes en een knuffel.
Cats Rule!

Oma-C

02 nov 2017, 09:12

Afbeelding

Goede morgen alle maatjes, een zonnige maar frisse groet van hieruit... :)
Hopelijk blijft het zo dan kunnen we na de huistaken nog even genieten van de buitenlucht..
ik ga de bloemen eens bekijken op het kerkhof dat is vlakbij... maar eer ik daar rond ben is de dag ook om...

Ik wens alle "zieken" en zij die hen omringen veel sterkte en beterschap... :?
en nu nog even verder doen... de dag is rap voorbij... :roll:

Helena van Troje

02 nov 2017, 09:41

Goede morgen,

Van de voormiddag verder doen in de tuin.
Deze namiddag de schilderwerken bij een goede kennis gaan bewonderen.
Schijnt dat weduwen de neiging hebben alles op zijn kop te zetten als ze alleen vallen.
Zij heeft ook een alarm laten installeren, laten schilderen, nieuwe vloerbekleding en zo nog wat van die klussen om het huis te verbeteren en het comfort wat op te trekken.Ook iets met daken en verwarmingsketels...
Ze heeft er moed op. Is zelfs nog ouder dan ik. Zij wil ook niet uit haar huis...
Een andere kennis van me heeft dezelfde werken uitgevoerd en/of laten uitvoeren...
Die is heel reislustig. Was zelfs met een goede vriendin naar Lapland getrokken om het noorderlicht te zien!!!!Wat een avontuur!

Zo ik ga er rustigen in vliegen. Ik zie er fantastisch uit in mijn tuintenue! Een broek met vuil knieën, een sweater van het jaar stillekens en een zelfgebreide trui lekker wijd en los ook nog uit het jaar één...Maar dan mag er al eens iets vuil worden.
Ik kan niet werken als ik opgetalloord ben.

Nog ene prettige dag iedereen!

Oma-C

02 nov 2017, 18:06

Afbeelding

Goede avond iedereen pppfff 't is al helemaal donker... niks plezant... maar allé
we doen het er maar mee.... 't is de hele dag droog gebleven en het was niet zo heel koud...
Ik heb een uurke gaan wandelen... en dan nog wat aan de kaartjes gewerkt...

Ik wens jullie allen (zonder naam) een gezellige avond en een rustige nacht.... tot morgen...

anjelierken

02 nov 2017, 18:33

Hallookes iedereen,

HVT: je hebt mij nog niet gezien als ik in de tuin werk!Ook allemaal spullen uit de jaren stillekes.Op die manier kan ik tenminste werken, ik voel me daar goed in en het mag vuil worden.

Deze namiddag naar de kapper geweest, was nodig.Over 6 weken ga ik terug , een goeie week voor de feestdagen, dat komt goed uit.Tijdens de feestdagen zelf ga ik niet, veel te druk.

We hebben een lek in de waterleiding, het water spuit er met een dun straaltje uit.Juist aan de wasmachine en de vaatwasser.Manlief heeft de watertoevoer dicht gedraaid.Heb al enkele keren gebeld naar neef, die heeft hier indertijd de waterleiding gedaan, maar neemt niet op.Zal daar anders morgen eens binnenspringen.

Straks hondenschool voor spaanse woef.Manlief hoopt dat hij nu zijn oefeningen zal doen.Thuis doet hij het prima, maar op de school 8O , da's minder.

Dames, tot morgen.

Lenk

02 nov 2017, 21:16

Hallo ik lees al even mee. Ben 55. Heb een bruine lab van 5, jaar en 5 maanden. Werk nog en woon ergens in Duffel. Maar werk nog effe in Antwerpen. Mechelen is me ook niet onbekend een dochter woont daar. Ik zou graag af en toe mee kletsen.

Lenk

02 nov 2017, 21:40

Oh ja ik ben moeder van drie kinderen en oma, bomma of moeke van drie kleinkinderen, twee jongens en een meisje, resp 5, 2, 1 jaar oud.

Bobijntje

02 nov 2017, 22:48

Goede avond dames

Allerzielen is dus ook weer voorbij,
Wij moesten deze avond naar de mis om 't
kruisje van schoonpa af te halen.
't Was wel even een emotioneel moment voor manlief :cry:

Dinsdag zijn we even over en weer geweest naar Knokke....
amai zoveel volk en dat heb ik nu dus echt niet graag
en gisteren weer zo'n 10 km gewandeld, 't was prachtig weer!

Vermits Oma-C en manlief momenteel heel zeker hetzelfde
aan 't doen zijn :wink: ga ik mij verdiepen in mijn boek,
gezellig in beddeghem :wink:

Hallo Lenk, welkom hier! Als je al een tijdje meeleest
zul je al weten dat het hier over dagelijkse beslommeringen
en ditjes en datjes gaat op een vreedzame manier.

Voor alle dames een weldoende nachtrust en voor
morgen....een heel fijne vrijdag!!
Geniet nu... niet morgen

Muddy Maddy

03 nov 2017, 07:05

gisteren toch nog naar het ziekenhuis gemoeten. tijdens een telefoontje met m'n moeder zei ze dat hij boos was omdat we op allerheiligen niet geweest waren. terwijl hijzelf gezegd had dat we niet moesten komen. moeder en haar vriendin waren met de bus; ik heb weer met de dokter gesproken en het gaat lichtjes de goede kant op. voor het andere moet ik met...jawel vandrogenbrouck praten. toen ik zei dat die dokter mij niet te woord staat keek de dokter bijna geschockt. maar hij is nog jong, zei ventje en moet nog carriere maken anders zou dat als een lopend vuurtje dat hospitaal rondgegaan zijn. ( dokters & verpleegstesr roddelen daar graag)
de hygiene op vaders kamer vond ik ondermaats. de vloer was niet gedaan.
naar Paul gebeld maar daar nam niemand op dus maandag gaan vragen of ze iemand sturen. vandaag kine, morgen de griepspuit. en zondag dan moeder oppikken. maandag gaat buurvrouw haar man afzetten en 's avonds halen ze dan vader zijn auto op. dat hadden ze zelf voorgesteld. buurman werkt daar in de buurt van het ziekenhuis.
thuisgekomen waren wij weer op. gelukkig hadden we parking. en ik heb weer niets gegeten want ik had maagpijn.
vandaag ook nog om een zak dieet korrels voor meneer katermans.
B vertelde gisteren dat hij ook iemand anders commando ging laten lopen. het ondergoed mag nog voor zijn neus liggen.
Lenk: welkom hier.
Helena: op sociale media gelezen dat er bij buurman coq au vin gegeten is.:-)
of we vandaag de dozen verder uitladen weet ik nog niet.
moet alleszins zien dat tegen dat A. terug is, de venster achteraan gepoetst is. maar het kot is bijna weg, het afdak hangt en de keuken is klaar.
ventje kwam gisteren om kwart na 10 uit zijn bed. veel te laat voor brood en hij zuchtte toen ik zei dat we naar brugge moesten.
vandaag boodschappen voor ik naar de kine ga. ik zal erna wel eten. ik heb nog vis in de vriezer.
ofwel roodbaarsfilet, die kan ik bakken of tongscharrolletjes maar dan moet ik daar een sausje bij verzinnen.
heb ook nog twee ijspotjes gevonden. een met caramel en een met chocolade.
ventje zuchtte dat ik hem nu messenger heb laten downloaden op zijn telefoon. vriend Leon heeft ook contact opgenomen. heb ook een foto van de katjes van Nancy gezien. een daarvan is half siamees. prachtige ogen. toen ik nog thuis woonde had een man met dochter op het appartement rechtover ons ook een siamees en die liep aan een tuigje. die man kwam eens vragen aan moeder of ik met zijn dochter mocht komen spelen en zij zei ( natuurlijk) neen.
ze vermoedde dat die man een pedo was.( ja toen al kwam ze venijnig uit de hoek, ik was 11) er is nooit iets van waar gebleken. maar toen had ik ten minste 1 vriendin gehad. op school met de verjaardagsfeestjes was dat een ramp. ik mocht gaan, dan niet, dan weer wel. en geld voor een kadooke kreeg ik dan ook niet waardoor ik dan nog meer buitengesloten werd. daarom zijn ventje en ik huismussen.
geef ons een goede film en popcorn en we zitten goed. er zijn wel avonden dat we wel sociaal contact willen maar waar moeten we dan heen? de pizzeria? de chinees? de frituur? of een cafè?
ondanks de dromenvanger weer een vreemde droom gehad nu over buurman onkruid! die had nieuwe meubelen laten maken waarvan 1 eruitzag als cogswordth uit beauty & the beast. ik denk dat ik toch de nieuwe versie ga aanschaffen.
nu is het wachten op K.
Fijne vrijdag, groetjes aan elk en een knuffel voor elk.
Cats Rule!