in de Vier Seizoenen reeks 8

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

04 nov 2017, 08:57

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, jij bent nu ijverig aan het afwassen :) . En dan nog was plooien en het is weer netjes. Succes als moeder aan de telefoon hangt straks. Je weet het, één oor in en de andere uit.

Lenk, Niels is inderdaad onze bruine Labrador. Hij heeft autisme wat het hem niet gemakkelijk maakt. Dat is vastgesteld door 2 verschillende dierenartsen / therapeuten toen hij 8 maanden was. We mochten hem toen terug doen naar zijn kweker, maar dat doe je natuurlijk niet, ik hou daar doodveel van, zeker omdat wij ook al geen kinderen hebben. En jouw woef heet Lenka, ook een heel mooie naam. Ben er zeker van dat jij hem ook verwent.

Anjelier, blij te lezen dat het waterlek gedicht is, want bij zo'n lekken weet je nooit waar ze echt zitten. Ons lek in de verwarming bijvoorbeeld , manifesteerde zich in de hal beneden, daar lag dus een plasje water, maar het lek bevond zich 1 etage hoger in de living. Maar toen wij heel zware verbouwingswerken hebben laten uitvoeren, heb ik overal waar koppelingen van de verwarming samen kwamen, een soort luikjes laten maken, zodat niet de halve plafond of gordijnkap eruit moest als er eens een lekje was. Dus nu was manlief mij dankbaar, voor dat idee toen, want nu moest in de living enkel het luikje worden opengeschroefd om aan het lek te raken En zodoende hadden we ook geen schade.

Ik heb de strijk al achter de rug, moet straks naar de kapper om mijn haren te laten wassen en te föhnen, hoop dan dat het morgen nog goed zit.

Zo, ik ga plaats maken voor Oma-C.

Ga eerst het licht HH doen en ga dan naar de kapper.

Ik wens alle Seizoentjes een mooie zaterdag en stuur jullie heel veel groetjes en voor elk van jullie een stevige knuffel.
Liefs.

Oma-C

04 nov 2017, 09:45

Afbeelding

Een goede zonnige morgen aan iedereen... :)
ik denk dat het een mooi weekend wordt, en dat is fijn...de winter zal nog lang genoeg duren :?

Lenk, de overleden man was een van de 6 waarmee we samen vrienden en vriendinnen uit de buurt
regelmatig naar zee gingen.... en gingen wandelen... en ja... de ene na de andere is vertrokken
naar het land achter de regenboog... elk komt aan de beurt... helaas

Ik wens allen met last en pijn sterkte en beterschap...geniet van een rustig weekend

Aan allen een fijne dag vandaag.... :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:
Gast

04 nov 2017, 10:53

Lenk en anjelierken

Nog bedankt voor de verjaardagswensen.

Oma-C

Oprechte deelneming bij het overlijden van één van je vrienden.
De dood komt altijd te vroeg.
Veel sterkte gewenst.

Aan iedereen een zonnige zaterdag gewenst.

anjelierken

04 nov 2017, 14:43

Hallookes iedereen,

Heb de berging uitgekuist, was ook eens nodig.Overbodige dingen zijn weg, nu heb ik ineens veel plaats.En opgeruimd staat netjes.Zo'n werkje doe ik 1x per jaar.

Denk dat vandaag zoonlief en gezinnetje thuiskomen .Die week is ook weeral vlug voorbij gegaan.

Heb mijn vorstgevoelige planten al in de veranda gezet, die staat nu goed vol.Vanuit de living precies een oerwoud :D .
Mijn veranda is daar ideaal voor, het wordt er niet te koud en voldoende licht.En in de winter zitten we daar toch niet.Mijn tuinbeelden staan al enkele dagen binnen.

Dames, tot morgen allemaal.

Lenk

04 nov 2017, 15:00

Afbeelding

Clive dit is mijn verwend nest en mijn harten diefje

Zo mooi zonnig weer het was deze ochtend zo grijs en regenen doet het nu. Gelukkig er van geprofiteerd deze ochtend om naar het containerpark te gaan.

billyken999

04 nov 2017, 15:21

Afbeelding

lenk is ook een mooi hond hoor,dat is mijn hondje billy
hier was deze morgen ook goed weer ,en nu regen en grijs
Ik hou heel veel van dieren en van de natuur en luister graag muziek

wingerd

04 nov 2017, 15:37

Nog een late verjaardagswens voor Leah ....!

En mijn deelneming voor oma-C...het houdt niet op....

Hallo Lenk, welkom hier. Mij ken je precies nog niet maar dat is niet erg, komt nog voor.
Mooie hond ! Wij hebben twee keer een golden retriever gehad, vervolgens een superlieve Mechelaar uit een asiel en daarna onze huidige hond, ook een superlieve Mechelaar deze keer uit een Frans asiel maar ze heeft intussen wel Nederlands geleerd :wink:

Ik duik hier een beetje opgelucht op, hebben met veel liefde en plezier onze kleinkinderen bij ons gehad in de vakantie maar we waren toch ook wel stiekem blij dat de zoon de twee laatsten kwam halen vanmorgen, de jaren laten zich voelen :roll:

Hij had de jongste bij, die komt nog niet logeren want is nog maar 6 maanden, maar zo'n schatje !

Hier ook regen nu maar het kan ons niet veel schelen, zitten nog gezellig uit te blazen.

Morgen naar dochter voor haar verjaardag (dus Clive in jouw buurt) en verder zoals ik al zei nog wat plannen voor de maand november. Zolang er plannen zijn is er hoop :wink:

Nog een prettige zaterdagavond en zondag voor iedereen !

Helena van Troje

04 nov 2017, 17:40

Oh Lenk jouw hond lijkt heel erg op de labrador van de buren.
Dat is zo een lief dier. Komt altijd dag zeggen als ik in de tuin kom en wordt dan heel graag aangehaald.

Ik hoor verdachte geluiden van boven komen....Ik ga eens zien wat Poies nu weer aan het uitspoken is.

Oma-C

04 nov 2017, 17:42

Afbeelding

Een gezellige avond gewenst.... bbrr 't is kouder geworden
en het regent weeral al meer dan een uur :roll:
Haal maar een warm jasje uit de kast.... en een sjaal want
de volgende dagen wordt het geen 10 ° meer en dat zijn we nog niet gewoon...

wingerd ik kan het geloven dat het zwaar wordt dat jonge soortje brengt veel werk mee
en vraagt veel aandacht.... alles op z'n tijd hé... we blijven geen 21 :oops:
Nu tijd om te rusten...:)

Lenk mooie hond... ziet er ne lieve lobbes uit... :lol:

Ik wens iedereen een warme avond en een goeie nacht... :) tot morgen...
Gast

04 nov 2017, 17:51

Dank u wingerd, ik ben het al gewoon, 67 te zijn.... :wink:

Bobijntje

04 nov 2017, 22:26

Hallo lieve seizoendames :wink:

Leah ook een verlate verjaardagswens van mij!

Oma-C innige deelneming met het verlies van jullie
uitstap-vriend!!!Gelukkig blijven de mooie herinneringen!

Lenk, leuke hond heb jij maar als ik eerlijk mag zijn......
ik heb dus echt schrik van honden :oops:

Anjelierke jij bent ook weer naarstig geweest!! Ik heb vroeger
ook mijn planten in de veranda gezet en nu gaan die bij
de bloemist in de serre,hij haalt ze op zo midden november
en brengt ze met 't voorjaar terug.

Hallo Clive, haartjes in de plooi, jijzelf gewassen en
gestreken :lol: dus ...je zal weer blinken :lol: :lol:

Dag Wingerd ik kan 't mij goed voorstellen dat jullie nu
eventjes rust willen, 't is altijd zo'n drukte hé die vakanties!
Geniet nu maar met jullie tweetjes en "le chien" :wink:

Omasenga, Zwanenmeer, wij komen binnenkort weer
jullie kant uit :wink:

MM afwas gedaan en was geplooid dus 't ligt er
weer propertjes bij!!
Geniet morgen van jullie zondag en laat het telefoontje
van de "chef" gewoon aan je voorbij gaan

Ik heb hier precies weer een "luie" dag gehad :lol:
Deze voormiddag gaan shoppen met een vriendin,
mannen waren aan 't jagen en ik had "soep-vrij" vandaag :wink: :lol:
Zal morgen wel doen wat vandaag blijven liggen is......

Lieve dames (zonder namen dan vergeet ik niemand)
slaap lekker straks en voor morgen...een fijne gezellige zondag!!
Geniet nu... niet morgen

Muddy Maddy

05 nov 2017, 07:27

Goede morgen seizoentjes,

slecht geslapen.
Vader mag dinsdag naar huis. er is niets meer aan te doen, de antibiotica slaat niet aan.
ik vrees dat hij zelfs geen 81 meer zal worden.
vandaag moeder halen en als ze zegt dat ze naar de cafetaria van het ziekenhuis wil gaan eten, sta ik erop om eerst hamburgers te gaan eten.
de buren onkruid waren iets tegengekomen gisteren. ze hebben in hun garage een klein diepvriesje staan vol met vlees en vis. om de een of andere reden is de pries losgkomen met alle gevolgen van dien. een stank zei ventje. voor honderden euro's vlees en vis. hun huurder had al geklaagd van de stank. het zou al dateren van donderdag zei buurman tegen ventje. hij ging de boel weer hervriezen om dan weg te smijten. de rosse dochter heeft een miniautoke gekregen. 't nieuw lief mocht eens kijken. weer een parkeerplaats minder!
ik ging voor de griepprik, de wachtzaal zat boordevol, de dokter kwam net buiten en zei ga maar binnen. en ik moest ook niet betalen. op 10 min was ik gediend. gelukkig was de wind dan al gedraaid of was het bedorven goedje al bevroren.
tijdens mijn afwezigheid was mijn nieuw boek toegekomen. dochters van anderen. met ragdoll en de nieuwste deflo kan ik een eindje verder. ik heb nu maar 25 euro "zakgeld" omdat alles in de nieuwe tuut zit. moet Gimly het zijne ook nog geven. 2 euro.
en waar hij nu weer naartoe is weet ik niet. hij heeft alleszins weer een gevecht geleverd met het badmatje aan de lavabo.
Leah: mea culpa maar ik zie dat ik je verjaardag vergeten ben! nog een late proficiat en sorry voor het vergeten.
Lenk: wat een mooie hond! ziet er een speelvogeltje uit.
Helena: had Poes weer de gele kamerdeur opengezet? of heeft ze iets anders uitgespook?. met Vinny moest je hele dagen op je hoede zijn. hoeveel keer die zich niet liet opzettelijk in de keuken sluiten om te pikkedieven, is niet op 1 hand te tellen. ik mis hem. zeker nu de sterfdatum van ons Mies, onze engelse hooligan nadert.
en op 2 februari is Myrza dan gestorven. aan fip en volgens ventje een door de dierenarts veroorzaakte hersenbloeding. volgens hem heeft ze ook Mies haar dood op haar geweten.
morgen naar Paul om te vragen of er iemand kan komen om alles op te hangen. ons moeder had DE oplossing. van die kleefstrips waar ze reclame voor maken. ja, dat heb ik in huis maar ik denk dat mijn bakbeer te zwaar zal zijn voor die strips.
project papyrus is uitgesteld. de krant lezen is ook uitgesteld. want toen moeder gisteren eindelijk de hoorn neerlegde had ik geen zin meer in lezen. zal ze misschien straks lezen of morgen. oud nieuws is ook nieuws.
Gimly moet van mij korrels eten. heb gemerkt dat hij weer slappe stoelgang heeft. hij was weer aan het rijden op de vloer.
en nu gaan we eens loeren op FB wie er al wakker is.
Fijne zondag, groetjes en een knuffel voor elk.

ik heb nog altijd stijve benen van die oefeningen bij Tom.
Cats Rule!

Oma-C

05 nov 2017, 09:18

Afbeelding

Goed zonnige morgen.... de lucht is blauw maar volgens de beloften
van de weerman zal het niet blijven duren... :roll: maar wat is dat is....
meepakken wat kan... het is wel afgekoeld...maar ja... we zijn Allerheiligen voorbij
we kunnen niet veel mer verwachten.... vannacht heeft het een paar uur geregend...

M-M dat is geen goed nieuws van je vader... laat ons hopen dat het nog een tijdje duurt
en dat hij niet teveel pijn moet hebben :roll: veel sterkte...

Ik wens alle seizoentjes een aangename dag...tot later... :)
Gast

05 nov 2017, 11:51

Dank u bobijntje.

Leuk plaatje Oma-C, ik word ook niet slapend rijk en wakker zijnd
ook al niet.

Gezellige zondag gewenst aan jullie allen.

zwanenmeer

05 nov 2017, 12:10

Dag seizoentjes allemaal ,

Aan LEAH : nog een late verjaardagswens ..
MM : veel sterkte voor je vader en voor jullie ..
Wingerd : aan het bekomen van het oppassen .. Inderdaad , het is fijn om op de kids te letten , maar je voelt nadien wel dat het zwaar is ... hier hetzelfde .
OMA C : innige deelneming bij het overlijden van je buurman ...

Hier schijnt nog volop de zon maar dat zal niet blijven duren .....

Veel moed en sterkte voor iedereen ..
Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "